Uitgerekend 2e helft juli 2021

16-11-2020 21:10 363 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is er voor de iedereen die in de 2e helft van juli is uitgerekend!
Laat weten of je mee wil schrijven, dan zet ik je in de tabel :-) :jump:
Wil je iets aanpassen? Laat dat dikgedrukt aan mij weten!

Naam Leeftijd Uitgerekende
datum
Hoeveelste
kindje
Echo
Mirriemirrie 34 22 juli :heart: 2e
Bizarre 34 19 juli :heart: 1e 29-12
Hybris 31 20 juli 1e 9-12
SingleQueen 37 20 juli :heart: 1e 6-1
Nalala 31 21 juli :heart: 3e 23-12
Olijfje 29 21 juli :heart: 1e 30-12
Puzzelstuk 21 juli :heart: 2e 30-12
Cela 34 22 juli :heart: 1e
Lapjeskat 28 22 juli 1e 15-12
Neweve 30 22 juli 1e
Fietsertje89 30 23 juli :heart: 1e 21-12
lapetiteprincesse 30 23 juli 1e
Plukje83 36 23 juli :heart: 2e 31-12
Amber 26 24 juli :heart: 1e
Nolatjeee90 28 25 juli :heart: 1e 11-12
Lisedor 35 27 juli :heart: 3e 5-1
Phloxx 29 27 juli 1e 14-12
Aviendha 28 28 juli 1e 15-12
Vivavette 29 28 juli :heart: 1e 7-1
Lampje279 32 29 juli :heart: 1e 23-12
Janeway103 30 juli 2e 16-12
_mathilde_ wijzigde dit bericht op 15-12-2020 10:21
65.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bizarre Gefeliciteerd met de goede echo!! (En de negatieve coronatest ;))
En dat slechte slapen komt eerst door de hormonen en op een gegeven moment door je buik en klemzittende blaas ;-).

Jemig Lisedor... Wat krijg jij veel voor je kiezen. Ik snap dat jullie even on hold staan, dit kost emotioneel echt alle energie - energie die nu ook al op gebruikt voor het groeien van een kindje. Ik hoop voor jullie dat het goed te behandelen is. Veel sterkte! En laat je weten hoe je echo is? Denk aan je!

Wat heftig Cela! Kan je de medicijnen niet uitproberen en als het toch niets is voor je weer laten? Je moet nog even hè en je weet niet wanneer de misselijkheid verdwijnt. Sommigen hebben het tot 12 weken, sommigen tot 20 en sommigen zelfs de hele zwangerschap. Ik kan me voorstellen dat een zeer belangrijk deel van jouw werk bestaat uit 1 op 1 gesprekken, waarbij veel weglopen en afgeleid worden door je misselijkheid echt niet handig is.

Laspjeskat, nu ben ik wel benieuwd naar jouw dromen haha! Ik tel met je mee af! Ik mag ook de 15e... Wat gaat de tijd opeens tráááág.

Shiiiit Neweve! Wat klink je nuchter! Natuurlijk is er begrip, maar dit is wel echt dubbelklote zeg. Veel beterschap voor je man en hopelijk blijft jou het leed zoveel als mogelijk bespaard.

Hopelijk voor jou een negatieve test Olijfje. Ik ben wel benieuwd, even off topic, hoe je dat hebt gehoord. Via de GGD, desbetreffende persoon of de corona-app?

Superleuk Nolatje!! Heerlijk is dat. Mijn oudste had destijds een shirt aan met héél groot 'ik word grote zus' erop. Mijn moeder zag het gewoon niet. Na 5 minuten heb ik maar gevraagd 'wat vind je van haar nieuwe shirt?'. Haha

Nipt. Bij de 1e hebben we het gedaan - in Antwerpen toen nog - omdat ik zo bang was dat er iets niet goed zat. Was gewoon een irreële angst ontwikkeld door het in mijn ogen lang falen van mijn lichaam door maar niet zwanger te worden. De 2e keer hebben we het niet gedaan, omdat ik een onbezorgde zwangerschap wilde. Klinkt gek, maar als ik wist dat er iets wellicht niet goed zat zou ik GEK worden. De klap komt vroeg of laat dan toch wel, maar dan had ik wel even kunnen genieten. En een kindje met Down was toen welkom. Bovendien zat ik niet in de risicocategorie. Nu wel meer met 35, dus we gaan voor de zekerheid voor een NIPT zonder nevenbevindingen. Dan hebben we de ergste afwijkingen uitgesloten; al hadden we nog wat discussie over Down. Mijn man is nu wegens de mogelijke impact op het gezin stellig (weghalen), maar ik weet dat ik na een goede echo emotioneel compleet gehecht zal zijn aan de frummel. Hopen dat het niet zover komt. Al weet ik nu wel dat die mogelijke NIPTwachtweken een kleine hel gaan zijn.

Hier gaat het z'n gangetje. Ik tel af naar de 15e. Elke dag is er één dichterbij.
Wel weer veel echo's vandaag!! Kom maar door met die hartjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu je berichtje Mirrie! Wat heerlijk dit. Ik feliciteer je gewoon weer, want het blijven mijlpalen. Ik pas de tabel aan voor je.
Alle reacties Link kopieren
@mirrie, wat fijn weer een goede echo!

Hier baal ik overigens echt wel, maar er valt niet zoveel aan te veranderen. Vandaag mezelf wel ook een dag ziek gemeld. Ik ben gewoon mega moe en kan echt even niet concentreren. In overleg met leidinggevende zelf vandaag ook getest, vanmiddag de uitslag. Ik ben benieuwd.

Man was echt koortsig, nu vooral hangerig en vandaag hoor het eerst wat snotterig. Tot vandaag had hij (op de koorts na) geen benauwdheid klachten.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier willen we trouwens wel de nipt doen. Belangrijkste reden is dat we ook zouden handelen bij een eventuele slechte uitslag. Neven bevindingen vind ik wel lastig omdat daar ook dingen uit kunnen komen die niet perse grote gevolgen hebben. Dus daar wil ik me nog over laten voorlichten.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen een goede echo gehad met kloppend hartje! 💕😍 Het zag er goed uit zei ze. Echt heel bijzonder om mee te maken en ik ben enorm opgelucht. Ik was best zenuwachtig vanmorgen. Mijn voorspelling klopte precies en ben dus echt 6+6 vandaag. Het is nu 0,92 cm.
Nu heb ik 23 december weer een vroegecho en daarna in januari de 12 weken echo.

olijfje, vivavette, Bizarre en Mirrie] fijn dat jullie ook een goede echo hadden!

Mathilde wat overzichtelijk zo de tabel! En nog even afwachten tot de 15e dan. Dat wachten duurt lang!

Lisedor wat ontzettend verdrietig nieuws. Ik snap dat alles nu even in gold staat daar. Sterkte 😘

Cela wat vervelend die misselijkheid. Misschien wel goed om het bij je leiding gevende aan te geven, want dat is niet te doen toch zo. Hopen dat je snel iets vind dat werkt. Ik heb geen advies, want ik ben helemaal niet misselijk. Maar het lijkt me heel naar.

Wat grappig lapjeskat dat je de dromen opschrijft 😅 wel herkenbaar. Ik droom ook hele rare dingen.

Neweve wat rot dat de echo niet door gaat 😏 Hopelijk kun je snel een nieuwe inplannen.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
09-12-2020 13:29
Hier willen we trouwens wel de nipt doen. Belangrijkste reden is dat we ook zouden handelen bij een eventuele slechte uitslag. Neven bevindingen vind ik wel lastig omdat daar ook dingen uit kunnen komen die niet perse grote gevolgen hebben. Dus daar wil ik me nog over laten voorlichten.
Nou, precies dat (nevenbevindingen) vind ik ook een lastig punt. Heb me al even verdiept en daardoor besloten het niet te doen. Laat je vooral voorlichten, neem er alle tijd voor. En toch nog een :hug: voor het uitstellen van de echo :(.

Lampje Woehoe! Wat goed! Bijzonder is het zeker. Gefeliciteerd! Weer een hartje erbij in de tabel. Jij had ook vrijwel geen klachten toch? Lekker hoor ;). Fijn dat je de 23e weer mag, dan ga je weer even met een gerust hart de feestdagen in.
Jaaa, vanmiddag een echo gehad, kloppend hartje gezien :) Alles zag er goed uit.
Wel iets korter zwanger als gedacht, ze schatte het nu op 7+2, ud 27 juli.
Maar dat kan goed kloppen, omdat het zo kort na de miskraam was dat mijn cyclus nog niet helemaal regelmatig was.

Volgende afspraak is 5 januari, dan de termijnecho.

Voor de nipt gaan ze navraag doen of de genetische afwijking van zoon en dochter daar ook in naar voren komt, volgens de vk lopen daar wel onderzoeken naar maar ze wist het niet precies.
Als blijkt dat de genetische afwijking wel naar voren komt in de nipt, gaan we die wel doen. Dan weten we het maar.

Verder lees ik mee, maar ik kan me even niet concentreren op reageren, sorry.
Hoop voor de anderen die vandaag een echo hebben ook op een mooie uitslag!
Alle reacties Link kopieren
NIPT gaan wij wel laten doen, omdat er vanuit ons allebei de mogelijkheid bestaat dat we het misschien zouden willen afbreken als het niet goed zit. Ook zou ik het wel fijn vinden om mij te kunnen voorbereiden, mochten we ervoor kiezen het wel te houden. Om die reden doen we ook de nevenbevindingen erbij. En als alles goed is, ben ik daarna waarschijnlijk de rest van de zwangerschap een stuk relaxter. Ik ken mezelf: anders blijft er toch zo'n twijfelend stemmetje in mijn hoofd spelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fantastisch van alle goede echo's, gefeliciteerd! Wij hebben onze morgen, word nu toch wel steeds zenuwachtiger.
Alle reacties Link kopieren
Lisador fijn dat je een goede echo had!

Nee klopt Mathilda ik heb weinig klachten.
Alle reacties Link kopieren
Het lukt me niet om op iedereen te reageren, maar ik reageer sowieso wel op iedereen van deze pagina.

Iedereen gefeliciteerd met de goede echo's!

@Lisedor: heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

@Mathilde: Wat fijn dat alles z'n gangetje gaat! Lekker aftellen naar de 15de.

@neweve Wat zuur zeg dat je echo niet door kan gaan. Ik begrijp heel goed dat je baalt.

Lampje279: Wat super zeg gefeliciteerd! Wel fijn dat je ook nog een vroeg echo hebt tussen deze en de termijn echo in.

Lisedor: wat geweldig! Gefeliciteerd

Puzzelstuk: oeh morgen al succes alvast.

Ik had vanmorgen om half negen echo. Echt ideaal want ochtends ben ik heel slecht :p. We wisten eerst niet zo goed waar het was, maar we dachten bij de hoofdingang te zijn. Het zal er ook wel komisch uit hebben gezien mijn vriend voorop en ik er achteraan met een mondkapje over mijn kin en een emmer om eventueel in over te geven. Daarnaast lijk ik ook heel ziek omdat ik heel bleek wordt als ik misselijk ben. Toen de mensen achter de receptie vroegen wat we kwam doen, gaven we aan dat we een afspraak hadden bij de verloskundige. Bleek dus dat we in het verkeerde gebouw waren... Dus weer terug gehobbeld gelukkig waren we ruim op tijd. De verloskundige was echt super aardig maar zei wel dat ik er slecht uit zag en vroeg of dit voor mij wel te doen was. Na het gesprek een echo gemaakt dat was heel bijzonder ze zette mijn echo op de buik en we zagen meteen het vruchtje al zonder dat er echt gezocht moest worden. Ik ben iets verder dan ik dacht 7 weken en 4 dagen ipv 7 weken en 3 dagen. De uitrekendatum staat nu op 24 juli. Wel echt heel bijzonder om ook het hartje te zien :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn al die goede echo's!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lisedor en Amber! :cheer2:
Is je uitgerekende datum dan niet 26 juli Lisedor? Ik ben volgens eigen berekening 7+1 en mijn app zegt dat daar 27 juli als ud bijhoort 😅

Succes morgen Puzzelstuk, Nalala en Cela!

Hybris, ik heb je al even niet meer voorbij zien komen. Ik hoop dat het goed gaat met je! Hoe was je echo vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Wauw, allemaal gefeliciteerd met die hartjes, wat fantastisch! Lisedor, sterkte met je situatie, en neweve jij ook, wat een teleurstelling, hopelijk snel je echo!

Wij hebben vrijdag een fantastische dag gehad. Het was een korte ceremonie, met onze beste vrienden erbij, en erna een intiem etentje. Het was zo ontzettend gezellig en fijn. We hebben het toen ook verteld, en iedereen reageerde zo enthousiast, geweldig. Ook had manlief zon mooie dingen geschreven tijdens de ceremonie. Ik moest ervan huilen. Al ben ik sowieso een jankerd :P

NIPT gaan wij inderdaad ook doen. Wij staan er heel duidelijk in dat wij een kindje met Down niet willen laten komen. Juist omdat wij zelf arts zijn weten we wat er bij komt kijken; mensen met Down lijden naast Down ook aan veel andere aandoeningen of ziektes (cardiovasculaire aandoeningen, leukemie, alzheimer, te grote tong, etc) waardoor veel babies in hun eerste jaar al meerdere keren geopereerd moeten. Dat is niet wat wij willen voor ons kind. Het zal dus heel spannend zijn, om te wachten op die uitslag, maar dan kiezen we er liever voor dat wij verdriet hebben dan dat ons kind straks verdriet of pijn heeft.
Moeilijke en persoonlijke keuze trouwens he, uiteraard moet iedereen hierin zijn of haar gevoel volgen en zou ik nooit iemand beoordelen om zijn/haar keuze.

Misselijkheid valt hier mee, ik ben verslaaafd aan mandarijnen, en dan blijft het redelijk weg. Slapen is hier wel ook een drama.

Maandag de echo! Zo spannend!
-
Alle reacties Link kopieren
@ Mathilde, wat betreft je corona-vraag, de persoon die positief is heeft me zelf gebeld, is een familielid! Ik ben nog aan het wachten op de uitslag, erg benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft de nipt twijfelen wij. Vorige zwangerschap niet gedaan. Ik ken namelijk een aantal gevallen in mijn omgeving die een onterechte foute uitslag hadden. Een foute uitslag is maar in 25% van de gevallen ook echt fout, maar het vervolgonderzoek is niet zonder risico. En wij weten niet of we een keuze zouden kunnen maken over een kindje met down.

Ze bieden hier nu ook een 12 weken echo op verzoek. Dat is een voorloper van de 13 weken echo die er aan zit te komen, alleen moet je deze nog zelf betalen.
Met die echo kijken ze naar afwijkingen zoals met de 20 weken echo. Sommige afwijkingen die ze dan bekijken zijn met 12-13 weken ook al te zien namelijk. Je kunt dingen dan evt al eerder opsporen. De VK gaf aan dat bijvoorbeeld afwijkingen die passen bij edwards en patau (wat de nipt ook test) vaak al wel te zien zijn. Alleen down niet perse. Dus ik overweeg om eerst alleen de echo te doen en als er aanleiding voor is kan de nipt altijd nog.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx Dat klinkt als een mooie dag! Gefeliciteerd! :heart:
Goedemorgen iedereen,

Allereerst mijn nederige excuses dat ik nu pas weer eens een keer reageer. Ik lees wel echt elke dag mee, maar omdat het zoveel is weet ik niet waar te beginnen met reageren dus reageer ik maar helemaal niet :shame: .
Meeleven, dat doe ik dan weer wel ;). Heel fijn te lezen van al die goeie echo's!! En Phloxx, gefeliciteerd met je huwelijk, en wat fijn dat iedereen zo leuk reageerde op jullie nieuws.

Vanmorgen had ook ik mijn eerste echo. Kon gelukkig uitwendig. Alles zag er perfect uit zei ze meteen, dus dat was gelijk erg geruststellend (was zelf beetje onzeker ivm afnemende kwaaltjes sinds deze week, maar dat is normaal op deze termijn zei de verloskundige).
Eerste meting kwam op 8+2, en de tweede meting zelfs op 8+4. Zelf rekende ik op 8+1, en daar ga ik eigenlijk nog steeds vanuit gezien het moment waarop we seks hadden :p.

De termijnecho wilden ze eigenlijk pas in januari plannen. Voorzichtig vroeg ik of het evt niet nog voor de kerst kon, ivm delen met de familie. En nu ben ik er tussen gepland op woensdag de 23e, dus dat is wel heel erg fijn. Dan zou ik dus op zijn minst precies 10 weken zijn, wat ook het minimale aantal weken is vanaf wanneer je de termijnecho kunt doen.

Dus weer even aftellen, en voor nu genieten van het goede nieuws, het is en blijft zo'n bijzonder iets :heart:

Succes voor degenen die de komende dagen nog een echo hebben staan!!

O en wat betreft de NIPT: hier willen wij ons komende dagen even goed in verdiepen zodat we met de intake de 15e kunnen aangeven of we het wel/niet doen. Vooralsnog neigen we naar niet qua eerste gevoel, maar dat kan nog veranderen :).
Alle reacties Link kopieren
Echo was goed! Heel fijn, leek zelfs iets langer zwanger dan gedacht, nu 8w1d (uitgerekende datum 21 juli, ik dacht 25 juli). Ben benieuwd of het een meetfout is, want ik weet wel precies wanneer m'n eisprong was. Maar goed doet er ook weinig toe, we zijn erg blij dat alles goed was! 30 december hebben we de termijnecho.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je huwelijk Phloxx! Klinkt echt als een heerlijke dag. Nu op naar maandag! Spannend he... Ik mag dinsdag, maar hoe meer ik erover nadenk hoe nerveuzer ik word. Even kop in het zand proberen te houden.

Heb je inmiddels de uitslag gehad Olijfje? Hopen dat het negatief is... En anders heb je gelukkig die echo al in the pocket.

Wat fijn dat je dit meldt Janeway! Ik had deze week nog gezocht naar de stand van zaken van die 13 wekenecho, maar dat is dus verschoven naar half 2021. Shit zeg. Maar ga het dan sowieso ter sprake brengen, wellicht bieden ze het bij mijn praktijk ook al aan. En anders doen we altijd rond 15 weken een pret-/geslachtsecho, voor de doorbreking van dat gigantisch lange wachten tot 20 weken én omdat ze dan toch altijd even (moeten) kijken naar eventuele afwijkingen.

Is het bloeden nu eigenlijk gestopt Mirrie? Hoe voel je je nu?

Gefeliciteerd Nalala en Puzzelstuk! Prachtig nieuws weer. Nog meer feestelijke hartjes voor in de tabel :cheer: hopelijk mag ik daar vanaf dinsdag ook bij
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn weer een paar hartjes!! :heart:

Phloxx gefeliciteerd met je huwelijk!!

Mathilde super spannend! Nog een paar daagjes volhouden. De tijd gaat zo langzaam maar aan de andere kant leek het toen we dit topic begonnen ook nog mijlenver weg en ineens hebben we al zoveel hartjes!!

Neweve hoe is het met jou? Hopelijk geen Corona en knapt je man snel op

Wij mogen morgen voor de 8 weken echo. Ben wel weer heel gespannen! Vanavond eerst nog een kerst drive in van werk. Veilig vegetarisch opgegeven haha.
Alle reacties Link kopieren
@Phlox gefeliciteerd. Klinkt als een prachtige dag.

En weer wat hartjes in de tabel. Stelt mij ook weer iets gerust, als het bij julliegoed zitten ik er zelf ook wat meer vertoning. Bovendien iedere dag verder vermindert weerde kans op een miskraam.

Hier gaat het goed. Giste mega moe, maar dat was vooral een combinatie van slecht slapen en zwanger zijn. Gedurende dedag wat geslapen en vandaag voel ik me een stuk beter. Wel laten testen (voor de zekerheid) en die was negatief.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat Neweve!

Hoe was je echo Cela? En ben uiteraard nog steeds benieuwd naar Hybris, hoop dat alles goed is.

Succes én hopelijk vooral plezier vandaag Nolatje! Als het goed is, is baby enorm gegroeid in die korte periode :), zo bijzonder is dat.
Hoi allemaal,

Gefeliciteerd met het huwelijk Phloxx, fijn dat het een mooie dag was. En heel fijn dat de misselijkheid bij jou meevalt, ik zou nu niet in staat zijn een huwelijk te bij te wonen haha!
En gefeliciteerd iedereen met de goede echo's, wat een opluchting :)
Wij hebben ook een goede echo gehad, met een kloppend hartje. We zijn heel blij! De uitgerekende datum is nu 22 juli, ook wat eerder dan gedacht.
Gisteren als verrassing de foto's laten zien aan mijn ouders en zusje, die natuurlijk ook erg blij en in tranen waren. Na zo'n lange periode van wachten.
Ik heb gelijk gesproken met leidinggevende en zij beaamde dat het beter was om mij deels ziek te melden en alleen nog thuis te werken. Dat geeft ook veel rust. Dus nu vooral even bijkomen van alles en proberen om te ontspannen in deze gekke periode.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd nog Phloxx, hopelijk zijn jullie lekker aan het nagenieten! En wat fijn dat de tabel zich steeds verder vult met hartjes :flirting: .

Hier gelukkig een negatieve coronatest, ook blij mee! Verder heb ik vandaag een goede dag - heel lekker geslapen en een stukken minder misselijk, dus daar geniet ik voor nu maar eventjes van :worship: .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven