Uitgerekend 2e helft juli 2021

16-11-2020 21:10 363 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is er voor de iedereen die in de 2e helft van juli is uitgerekend!
Laat weten of je mee wil schrijven, dan zet ik je in de tabel :-) :jump:
Wil je iets aanpassen? Laat dat dikgedrukt aan mij weten!

Naam Leeftijd Uitgerekende
datum
Hoeveelste
kindje
Echo
Mirriemirrie 34 22 juli :heart: 2e
Bizarre 34 19 juli :heart: 1e 29-12
Hybris 31 20 juli 1e 9-12
SingleQueen 37 20 juli :heart: 1e 6-1
Nalala 31 21 juli :heart: 3e 23-12
Olijfje 29 21 juli :heart: 1e 30-12
Puzzelstuk 21 juli :heart: 2e 30-12
Cela 34 22 juli :heart: 1e
Lapjeskat 28 22 juli 1e 15-12
Neweve 30 22 juli 1e
Fietsertje89 30 23 juli :heart: 1e 21-12
lapetiteprincesse 30 23 juli 1e
Plukje83 36 23 juli :heart: 2e 31-12
Amber 26 24 juli :heart: 1e
Nolatjeee90 28 25 juli :heart: 1e 11-12
Lisedor 35 27 juli :heart: 3e 5-1
Phloxx 29 27 juli 1e 14-12
Aviendha 28 28 juli 1e 15-12
Vivavette 29 28 juli :heart: 1e 7-1
Lampje279 32 29 juli :heart: 1e 23-12
Janeway103 30 juli 2e 16-12
_mathilde_ wijzigde dit bericht op 15-12-2020 10:21
65.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Cela!!! Hoe speciaal moet dat zijn geweest, superfijn dat je het zo snel kon vertellen na de echo.

Ik zie dat ook Vivavette nog een echo had! Hoe waren jullie echo's Vivavette en Nolatje?

En jij gefeliciteerd met de negatieve coronatest Olijfje. Wat een opluchting :)
Alle reacties Link kopieren
@olijf, wat fijn dat je je iets beter voelt en geen corona hebt.

Hier besloten maandag de verloskundige te bellen. Naar verwachting mag ik dinsdag of woensdag uit quarantaine (mits ik geen symptomen ontwikkel en nog een keer negatief test). Hopelijk kan ik mijn intake van volgende week vrijdag dan combineren met een echo. Maar eerst het weekend doorkomen zonder klachten en gezelschap (best raar zo je weekend doorbrengen...)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Cela: leuk die reactie van je familie en fijn dat je het al op je werk hebt besproken. Dat zal een hoop rust geven.

Olijf: fijn dat je geen corona hebt en je ook alweer beter voelt.

Neweve: kan me voorstellen dat het een rare situatie is. Hopelijk kunnen ze jou vrijdag er nog tussenzetten zodat je ook snel een echo hebt! Is je man alweer opgeknapt?

Vrijdag echo gehad bij de vk. Zij kwam uit op 7+2. Dus dan is mijn uitgerekende datum 28 juli. Wel bijzonder om te zien hoe snel zo'n kindje groeit. Onze termijnecho is wel wat uitgesteld, i.p.v. de 28e pas op 7 januari.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je echo goed was Vivavette:)!

Kan me voorstellen dat je een heel raar weekend hebt neweve, het blijven zulke gekke tijden.. Hoop heel erg voor je dat je volgende week vrijdag alsnog je echo kunt hebben!

Wij hebben besloten onze kerst en oud&nieuwplannen te cancelen, hoewel ze al redelijk volgens de richtlijnen waren ('slechts' 1 persoon teveel bijvoorbeeld) voelde het helemaal niet meer fijn. Het vooruitzicht van zoveel thuiszitten maakt me wel somber (ik werk ook al maanden full time vanuit thuis), maar hopelijk zit het weer wat mee en kunnen we nog lekker wandelen oid. Op naar de lente wat mij betreft!!
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we het gisteren aan mijn ouders verteld. Ze zijn zo blij en enthousiast :heart:. Mijn moeder heeft de breispullen alvast weer van stal gehaald want ze gaat een babydeken maken voor de kleine.

Dinsdag echo: ik kan niet wachten :jump:
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk en ontzettend lieve reactie Lapjeskat! Dat wordt vast baby's lievelingsdeken :)
Wat leuk al die positieve verhalen :)
Ik vroeg me ook nog af, nemen jullie allemaal extra supplementen of alleen foliumzuur en vitamine D? Want mijn vriend is erg tegen multivitaminen, hij is bang dat ik dan straks een overschot heb dat slecht is voor de baby, maar aangezien ik weinig brood eet ben ik zelf bang voor een jodiumtekort. Hoe gaat de rest hiermee om? Neem je iets en zo ja wat?
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees nu wel een beetje voor nieuwe maatregelen. In maart/april/mei was er landelijk besloten dat de VK geen vitaliteits echo’s meer deden en de eerste afspraak pas met 12 weken is.. zul je net zien dat woensdag niet meer door gaat. :cry:

Ik ga morgen maar even bellen.. ik moet ook medicatie hebben die pas voorgeschreven wordt als er hart actie is, maar waar bij voorkeur wel rond 8 weken mee gestart wordt..
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Excuus voor de lange stilte. Alles goed, maar errug druk hier. Wat heerlijk om al het goede nieuws te zien! fantastisch!

Het goede nieuws; we hebben vanmorgen een 'pret' echo laten maken en het ziet er allemaal gezond en goed uit, maar 1 dag ernaast (nieuwe UD is 20 juli) en dus op 6 januari (12+1) mijn 12 weken echo.

Qua werk kom ik er wel uit allemaal. Ik zit nu in twee sollicitatieprocedures en mijn huidige werkgever komt deze week hopelijk met een aanbod voor een tijdelijk contract .

Mijn man en ik verhuizen juist nu terug naar NL omdat mijn vader dementerende is en ik nog zoveel mogelijk met hem mee wil krijgen. Wat wel jammer is van de timing van onze verhuizing naar NL is het zwangerschaps- en partnerverlof. Hier in Engeland zijn ze daar veel beter in, en ik denk dat ik hier in aanmerking kwam voor 6 maanden volledig betaald, 3 maanden deels en 3 maanden onbetaald of 'statutory maternity pay' (£150 p week, weinig maar toch). In Engeland is je baan gewoon 1 jaar veilig. Je kunt er ook voor kiezen het te delen met je partner, en dat je allebei bijv. 6 maanden opneemt (weet niet of dat tegelijkertijd kan). Waarschijnlijk is dat laatste financieel ook handiger omdat de partner afhankelijk van hoe lang deze in dienst is geweest ook tot 6 maanden volledig betaald kan worden.

Hoe zit het in Nederland? 16 weken en that's it? Of zijn er ook bedrijven die 'guller' zijn en je baan langer vasthouden? En voor de man die 5 dagen volledig betaald en dan een paar weken 70% tot een max? Of kan een werkgever dit ook aanvullen?
Alle reacties Link kopieren
Janeway103 schreef:
13-12-2020 22:07
Ik ga morgen maar even bellen.. ik moet ook medicatie hebben die pas voorgeschreven wordt als er hart actie is, maar waar bij voorkeur wel rond 8 weken mee gestart wordt..
Is de 8 weken echo in jouw geval dan niet ook medisch noodzakelijk? Dus dan kan hij hopelijk wel gewoon doorgaan (mogelijk zonder partner erbij).

multivitamine ik slik alleen de basics. De verloskundige raadde me wel aan om als je multivitamine slikt een te kiezen die speciaal voor zwangeren is. In normale zit teveel van sommige vitamines en dat is inderdaad niet goed.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om zoveel goed nieuws terug te lezen!

Qua vitamines slik ik alleen alleen foliumzuur+vitD, ook omdat gevarieerd en gezond eten best nog goed lukt.
Ik wilde de 21e even specifiek aan de VK vragen of zij toch nog visolie of andere supplementen aanraadt, maar ik kreeg eerder de indruk dat dat niet zo snel nodig is.

Wat de NIPT betreft neigen wij naar niet. Ik vind de fout-positieven te hoog, en de risico's van vervolgens een punctie te groot. Dus wat het voor mij zou toevoegen is vooral stress denk ik... Wel fijn dat mijn man daar precies hetzelfde over dacht, want lastige keuze vind ik over die nipt. 20weken echo zou ik veel eerder voor kiezen maar vooral omdat dat een extra kijkje oplevert :)

Hoe het hier per werkgever zit qua zwangerschapsverlof weet ik niet exact, volgens mij zijn er wel werkgevers die niet moeilijk doen over een beetje verlenging door opgespaarde vakantiedagen danwel onbetaald verlof. Is kijken wat er bespreekbaar is. Ben er zelf nog niet ingedoken omdat ik vermoed dat ik na 4mnd wel echt weer aan de slag wil, omdat ik erg van mijn werk houd en er ook niet te lang uit wil zijn om weer snel te wennen.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Cela: ik neem die mama-vitamines van yummygums. Ik had eerder multivitamines speciaal voor zwangeren, maar kreeg ze echt niet weg. Deze zijn top. Ik ben wel voorstander van multivitamines, zeker in de winter, maar wel specifiek voor zwangeren inderdaad.

Singlequeen: Fijn dat het solliciteren goed gaat. Hoe het hier zit qua verlof weet ik niet zo goed. Ik ben ondernemer. M'n vriend is wel in loondienst en volgens mij heb je 5 dagen (??) en kan je daarna ouderschapsverlof oid opnemen. Maar daar heb ik me nog niet zo in verdiept.

Janeway: klinkt alsof jouw echo medisch zou zijn. Ik zou gewoon even overleggen!

Fietsertje: fijn dat jullie op 1 lijn zitten m.b.t. de NIPT. Wij hebben er binnenkort een overleg over met de vk en moeten het voor onszelf nog even goed op een rijtje zetten. Ik neig ernaar om het wel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Even een ego bericht: ik heb vanavond on 20.15 onze echo, en nu ze die verdomde conferentie een dag vervroegd hebben, ben ik als de dood dat we worden afgebeld. Kan wel janken. En ben toch al zo emotioneel vandaag. Pfff :(
-
Alle reacties Link kopieren
Pfff dat lijkt me ook heel stressvol, kan me voorstellen dat je je daar zorgen over maakt :(. Hopelijk valt het mee en kan ie gewoon doorgaan zoals gepland!

Ik slik zwangerschapsmultivitaminen met visolie trouwens. Helemaal nu ik weinig naar binnen krijg ben ik blij dat ik iig dat heb dan.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik ook een beetje bang voor Phloxx!

Aan de andere kant: ze hebben tot nu toe met verstrengingen van de maatregelen telkens ongeveer 48 uur gegeven voor ze ingingen. Dus dan zouden jij en ik mogelijk nog goed zitten.

Waar ik wel een beetje voor vrees is dat de partner misschien niet meer mee mag... dat zou erg jammer zijn, zeker bij slecht nieuws...
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
14-12-2020 06:58
Is de 8 weken echo in jouw geval dan niet ook medisch noodzakelijk? Dus dan kan hij hopelijk wel gewoon doorgaan (mogelijk zonder partner erbij).
Dat weet ik dus niet. Ik heb net gebeld, en tot nu toe is er nog niks bekend over wijzigingen bij de vk dus gaat ze er van uit dat het gewoon doorgaat. Indien er wat veranderd wordt ik gebeld. Heb de assistente wel laten noteren dat t ook om medicatie gaat.

De volgorde is sowieso bijzonder.. ik heb van de gyn na vorige bevalling een brief meegekregen voor de HA dat ik bij een volgende zwangerschap direct onder de 2e lijn zou vallen. Dus HA heeft me direct doorverwezen een paar weken terug. Datzelfde ziekenhuis belt vervolgens dat ze geen intake en counseling meer doen, maar dat het via de VK moet. Het ziekenhuis mag blijkbaar de counseling van nipt etc niet meer doen. De VK moet me na de intake en vaststelling intacte zwangerschap weer doorsturen. Wie dan de termijn echo zou doen was me al niet helemaal duidelijk. Wel dat ik in geval van hartactie direct een telefonisch consult met de gyn zou krijgen over medicatie.
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden, even tussendoor, want druk: het afschalen van reguliere zorg is de allerlaatste strohalm als de IC het niet meer trekt. Al snap ik de zorgen en kijk ik ook met samengeknepen billen naar de persconferentie straks. Ze richten zich nu vnl op de winkels (richting kerst!) en musea, pretparken etc (wegens naderende kerstvakantie).

Nog gefeliciteerd SingleQueen! Lees ik nu goed dat jullie weliswaar lang verlof hebben, maar dat je dan een soort bijstandsuitkering krijgt? Dat is toch niet te doen? In Finland schijnen ze echt een fantastisch systeem te hebben, maar goed, ik doe het maar met 16 weken en mijn opgespaarde vakantiedagen ;-).

Succes vanavond Phloxx! Heb je veel afleiding? Ik had bij de 2e mijn termijnecho ook rond die tijd, zelfs zonder coronadreiging zat ik tegen de middag al tegen het plafond van de stress. Dat doe ik nooit meer, hoe handig het ook is ivm werk haha
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
14-12-2020 09:31
Even een ego bericht: ik heb vanavond on 20.15 onze echo, en nu ze die verdomde conferentie een dag vervroegd hebben, ben ik als de dood dat we worden afgebeld. Kan wel janken. En ben toch al zo emotioneel vandaag. Pfff :(
het lijkt me dat vanavond sowieso nog wel door gaat. De beperkingen vorige keer waren landelijk beleid. Ik denk dat als er vanavond van alles wordt aangekondigd dat landelijke lijnen van de VK morgen pas met eventuele beperkingen komen.
Op de lijst die uitgelekt is (waarvan ministerie wel zegt dat ie nep is) staat dat de sluitingen etc morgen avond in gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie lieve woorden. Ik hoop het ontzettend, vooral ook dat man gewoon mee mag.
Ik zie veel meeschrijfsters voor morgen op de echo lijst staan.

Mathilde, het ging heel goed, maar ik ben sinds vanochtend erg zenuwachtig. Ik ben best bang voor een missed abortion. Mijn lieve man is zo heerlijk naief ('als het mis was gegaan had je het toch wel gemerkt en je druk maken helpt niets') waar ik alleen maar zenuwachtiger van word. Verder heb ik stiekem een beetje het gevoel dat het een afwijkende echo gaat zijn (dus of dat er iets afwijkends te zien is, of dat het een meerling is) en ik maak mezelf helemaal gek daarmee en het slaat nergens op. Al met al, zal ik blij zijn als het 20.15u is.
-
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nog steeds mee maar ben niet zo actief. Eerst maar eens mn echo krijgen. Werd een beetje door Phlox stressjes aangestoken, want ik heb echo morgen. Heb mn verloskundige gebeld en het gaat hoe dan ook door! Ze was heel nuchter daarin dus ben erg blij. Phlox, veel succes en plezier vanavond! En Mathilde en Lapjeskat jullie ook morgen!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Die angst voor een missed abortion snap ik heel goed, had ik ook erg! Ik had een aantal artikelen/statistieken opgezocht, en de prevalentie lag rond de 5%. Dat stelde me best gerust, want dan is de kans dus 95% op geen missed abortion!
Alle reacties Link kopieren
Ook hier de mededeling dat de echo's gewoon doorgaan! Voor Phloxx en anderen: ze houden zich volgens mijn vk dan aan de landelijke richtlijn en die is 1. niet aangepast om 20u (sws gaat het pas om middernacht in) en 2. ze laten de maatregelen dan echt niet direct de volgende dag al ingaan. Sws voorzag ze geen aanpassingen oid. Dus man mag ook nog mee.

Heb ook toch een voorlichtingsafspraak over de NIPT, dat moet als je twijfelt én als je hebt aangegeven het te willen.
Vond dat logisch, maar ook maf. Ze zei namelijk heel blij 'we spreken elkaar dan volgende week!' (heb morgen bij een ander de echo). En ik dacht echt uuuuh, ja, dat hóóp ik...
_mathilde_ wijzigde dit bericht op 14-12-2020 14:15
5.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Puzzelstuk schreef:
14-12-2020 11:20
Die angst voor een missed abortion snap ik heel goed, had ik ook erg! Ik had een aantal artikelen/statistieken opgezocht, en de prevalentie lag rond de 5%. Dat stelde me best gerust, want dan is de kans dus 95% op geen missed abortion!
Hier dus dezelfde angst. 5% is al wel een beter percentage dan 15% kans op een miskraam ;-). Tnx
Alle reacties Link kopieren
_Mathilde_ schreef:
14-12-2020 14:12
Hier dus dezelfde angst. 5% is al wel een beter percentage dan 15% kans op een miskraam ;-). Tnx
Is die 5% missed abortion een percentage van de 15% miskramen? Of van de zwangerschappen algemeen? Want in het eerste geval is het idd een hele kleine kans, maar 5% van alle zwangerschappen vind ik eigenlijk helemaal niet zo'n kleine kans. :-$
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
5% van alle zwangerschappen, maar het zal binnen de cijfers van een miskraam vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven