Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 9)

18-11-2020 16:43 2135 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start
Prikken & slikken Vanessakusje1987
Wachten op cryo-tp
In de wachtweken (testdatum) Celenne


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 1cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 4 wachten op start
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 5 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 zwanger, verlengde wachtweken -
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 3 pauze - later misschien ICSI 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, Maastricht
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 cryo tp
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 zwanger, verlengde wachtweken C&C Heinsberg (DL)
Vanessakusje1987 2018 2019 oorzaak onbekend IVF1 prikken en slikken UMCU
Blauwe_Kat 2017 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI IVF1 3e cryo-tp gehad, nog 4 over
Bijtje92
(28/50)
2017 2018 Tese 8 rietjes ICSI2 ICSI mislukt (3 embryo's) ICSI2: start dec 2020
Rubyrubyruby 2018 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI, 1x MA, IVF1 1xbbz IVF1 IVF1: nog 6 cryo's
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 09:17
7.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha dames.
Hier het nieuwe topic!
Vanessakusje ik heb jou erin gezet.
Blauwe Kat. Roodborstje en anderen: ik wil jullie ook wel in de tabel zetten. Graag de gegevens voor de tabel vetgedrukt aanleveren.
Ik heb de tabel geüpdate, maar weet niet alles. Graag aanpassingen vetgedrukt doorgeven.
Mensen die langer dan 6 maanden hier niet gepost hebben, heb ik eruit gehaald. Natuurlijk mag je er weer in als je dat wilt. :daisy:
Alle reacties Link kopieren Quote
Nederland en Alaynee wel pittig dat jullie steeds aan dat infuus moeten. Maar alles voor het goede doel...

Alaynee ik krijg maandag een telefoontje met het bericht of er embryo's zijn en hoeveel. Erg spannend, omdat ik bij 2 pogingen geen cryo's heb gehad. In mijn oude zkh waren cryo's 3-daags. In Gent zijn ze 5-daags. Hoop zo dat ze dat halen.
Wanneer en hoe hoor jij meer?

Lauwie, hoe gaat het nu met jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Super Zizo! Dank voor het aanmaken van het nieuwe topic. Hopelijk kunnen we hier mooie zwangerschappen vieren dames :cheer: (en ondertussen is dit natuurlijk een verkapte TVP ;-) ).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Zizo ik snap inderdaad de spanning. Het eerste wat ik vandaag heb gedaan toen ik toch aanwezig moest zijn voor de infuus was vragen naar de voortgang van de embryo’s, er is een assistent daar die echt heel bot en irritant is die wou niet kijken/vragen. Toen heb ik tijdens het infuus aan de OK assistent gevraagd en die is meteen gaan lopen naar het lab om te vragen was zo gedaan en gelukkig alle 6 nog goed (2in de vriezer) en zaterdag bij TP hoor ik hoe of wat maar denk wel dat ik vrijdag even bel voor een update.

NerdellA wat spannend zeg heb je 1of 2 embryo’s terug? En echt heel vroeg die infuus ben er helemaal moe van maar zolang het z’n werk doet maakt het niet uit.
Zizo, bedabkt voor het topic. Wil je mij toevoegen:
wens sinds 2017,
mmm sinds 2019.
Oorzaak onbekend, altijd goed resultaat in alle onderzoeken. 6xIUI mislukt.
IVF1
Status: 2e cryo tp gehad. Nog 5 cryo's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Neoflux :hug: Ik hoop dat het lukt om de komende cyclus een natuurlijke-cyclus-tp te doen. Even zonder toegevoegde hormonen (mijn hoofd vult bij het woord “toegevoegde” ineens automatisch “kleur- en smaakstoffen” aan). Sterkte met de provera.

Zizo Fijn dat je vooruit gaat. Dieper inademen lijkt me een goed teken. En bovendien ook ontzettend prettig dat dat weer lukt. Ik duim zo ontzettend dat voor jouw en Alaynee dat alles goed gaat in de labs.

Nerdella en Alaynee Die infusen klinkt wel heftig, yikes. Sterkte!

En wat fijn dat je zo’n goede update hebt gekregen Alaynee. Op naar zaterdag :).


Mijn lichaam wil deze cyclus graag eigenwijs zijn. Net voor de nieuwe echo op dinsdag bleek mijn LH test positief. Echo dus afgezegd, en die avond alsnog pregnyl gespoten, ter ondersteuning van het baarmoederslijmvlies kennelijk. Als alles goed gaat maandag een terugplaatsing. Ik ben nu al zo nerveus over het ontdooien.
Alle reacties Link kopieren Quote
spannend Zizo, mijn duimen draaien voor je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yes, een nieuw topic! :cheer2:

Zizo en Alaynee: hier draaien de duimen ook. Net als voor Nerdella!
Die infusen vind ik ook minder prettig klinken. Maar wel goed om te horen Zizo dat je overstimulatie gelukkig wat vooruit lijkt te gaan, sterkte!

Voor jou ook weer spannende tijden Celenne! Bijna kun je voor de terugplaatsing, toch wel weer superspannend.

Neoflux, ik hoop voor je dat je een terugplaatsing kunt krijgen in je eigen natuurlijk cyclus, lijkt me ook heel fijn. Hoe minder hormonen hoe beter wat dat betreft!

Hier gaat alles goed. Ondertussen 5+3, nog geen bloedverlies oid gehad, dat is heel fijn. Lege maag is niet fijn en meer moe. Toch nog niet misselijk, maar de broeken zitten strak van een opgezette buik, de knoop is al standaard los.
Werk slokt nu heel veel tijd/energie op, dus de dagen vliegen ook om.
30ste de echo!
samen sta je sterker
Hier al 9 dagen overtijd. Altijd als ik wacht om mij aan te melden :( zo vervelend
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeeeh nieuw topic! Dat het maar heel vruchtbaar mag worden.

Zizo wat spannend! Zenuwslopend dat wachten op het aantal ☹️

Hopelijk voelen de dames aan het infuus zich snel beter. Klinkt erg naar.

Voor de tabel:
Wens 2018
Mm 2019
Oorzaak onbekend
6x iui, 1 missed abortion
Ivf 1, 1 bbz
Status: rust maand
Nog 6 cryo’s
Maestro; fijn dat het goed met je gaat, hopen op een mooie echo binnenkort!

Zizo: heftig zo veel vocht, maar gelukkig gaat het nu de goede kant op. Wanneer hoor je meer over de ontwikkeling van de embryos?

Celenne: hopelijk gaat het ontdooien goed en blijft ie de komende 9 maanden zitten.

Alynee: mooie score had jij ook! Succes met de infusen en de terugplaatsing zaterdag!

Nerdella: hoe gaat het nu? Wanneer mag je gaan testen?

Piene: zo herkenbaar..hier nu ook al 5 dagen te laat en als het te veel ging schuiven kan starten in december misschien toch niet... :-(

Neoflux: zo jammer dat het niet gelukt is :hug:

Voor in de tabel:
V28/m50
Wens 2017
Mm 2018
Hersteloperatie na sterilisatie 2018, mislukt. Tese, 8 rietjes zaad gevonden.
Icsi 1: 23 eicellen, 21 bevrucht, 3 embryos, geen zwangerschappen
.
Icsi 2: start december 2020
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben net gebeld dat het embryo mooi is ontdooid!! :cheer:
Vanmiddag is de terugplaatsing.
Alle reacties Link kopieren Quote
tvp :). Dat er maar veel prachtige baby's uit dit topic voort mogen komen! Zizo en Alaynee: dappere meiden zijn jullie! Allebei poging 4 toch? Bij mij was dat de gelukspoging, ik hoop heel erg bij jullie ook! Fijn dat het tot nu toe goed loopt iig en de opbrengsten mooi zijn. Ik duim voor jullie embryootjes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank Zizo!

Neo wat naar dat het negatief is.. Sterkte.

Succes morgen Alaynee.

Op naar maandag Celenne. Hoop dat alles goed gaat.

Roodborstje wat fijn. Op naar een mooie middag.
Windmolen hoop dat nr.4 ook ons geluk getal zal worden, bedankt voor het meeduimen.

Roodborstje oh wat fijn zeg! Dat is altijd een opluchting! Dat wachten op een telefoontje is echt super zwaar.. nu lekker relaxen ik duim voor je..

Ik heb vandaag toch even gebeld voor een update en het zag er heel goed uit het waren al vroege blastos hoeveel en verder horen we denk ik morgen alleen schiet er een schoot paniek nu. Ik had gisteren pregnyl 1500 moeten spuiten en die ben ik vergeten. Ik heb de kliniek gebeld of het nu alsnog kon maar ze zijn al dicht :"-(
Alle reacties Link kopieren Quote
Alaynee, ik zou het gewoon alsnog doen. Het is ter ondersteuning, dus het precies komt het niet qua timing. Maar beter te laat dan helemaal niet, lijkt mij. Heb je geen spoednummer om te bellen eventueel?
Windmolen bedankt voor het reageren!
Ik heb het gewoon gedaan en zoals altijd word er hierna gereageerd op mail.
Morgen is de ET, maar ik voel me zo gespannen zo irritant
Alle reacties Link kopieren Quote
Alynee succes vandaag met de terugplaatsing!

Celenne ik duim dat het goed ontdooit

Maestro de 30ste een echo, wat spannend. Voel je je goed?

Roodborstje hoe ging de TP?

Hier begint de spanning op te lopen. Dinsdag testen, dus nog even volhouden. En als het positief is dan begint de spanning meestal pas echt, want zwanger blijven is een groter probleem, maar heb wel iets meer vertrouwen door de kliniek waar we nu zitten.
NerdellA wat spannend zeg vooral de laatste dagen.. hoe voel je, je? Heb je 1of 2. Tp gehad?

Vandaag pupo van 2blastos en zo dankbaar hiervoor. En ook nog 5cryos hopelijk word dit ons keerzijde.

Zizo ik duim voor je..
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauwe Kat was al in de tabel gezet, de anderen heb ik nu ook toegevoegd, Toch een voordeel dat ik nu de deur niet uit mag, dan heb ik ook tijd voor dit soort dingen. ;)

Alaynee, wat een enorme schrik dat je die Pregnyl vergeten was! Gelukkig kon de tp doorgaan en ben je nu pupo! Ik hoop zo dat het deze keer wel lukt!
Wat heb jij trouwens een enorm goede score qua embryo's: bij jou zijn er na de bevruchting geen embryo's meer afgevallen zo te lezen? Dat is echt heel goed!

Piene, inmiddels al ongesteld geworden? Zul je net zien dat je normaal erg regelmatig bent, maar nu net een keer niet.

Baggal, fijn dat jij hier ook weer van de partij bent! En Duufje zag ik ook alweer.

Celenne: jouw terugplaatsing komt in zicht. Fijn en spannend tegelijkertijd. Hopelijk nu eindelijk succes.

Hier gaat het steeds beter. Ik ben weer actiever. De spanning voor de uitslag van het aantal embryo's loopt op. Er waren er 7 bevrucht. In het verleden was de afvalrace bij ons behoorlijk. Ik vrees echt dat er niets overblijft, zeker omdat ze nu tot 5 dagen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alynee wat een prachtige score, fijn! Ik heb er één terug laten plaatsen, ik heb liever meer pogingen dan twee in één terugplaatsing. En dit is mijn tweede poging, dan mag je geloof ik ook maar één.

Zizo wat spannend hè! 7 klinkt als veel voor mij, ik hoop dat er een aantal overblijven, helemaal niks lijkt me heel naar, dus ik ga voor je duimen
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp. Duimen blijven draaien voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo je mag mij eruit halen. Wij zijn inmiddels gestopt. Ik lees hier nog wel mee. Heb veel aan jullie gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
jokke schreef:
21-11-2020 21:57
Zizo je mag mij eruit halen. Wij zijn inmiddels gestopt. Ik lees hier nog wel mee. Heb veel aan jullie gehad.
Gedaan! :rose:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven