Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 9)

18-11-2020 16:43 2135 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start
Prikken & slikken Vanessakusje1987
Wachten op cryo-tp
In de wachtweken (testdatum) Celenne


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 1cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 4 wachten op start
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 5 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 zwanger, verlengde wachtweken -
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 3 pauze - later misschien ICSI 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, Maastricht
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 cryo tp
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 zwanger, verlengde wachtweken C&C Heinsberg (DL)
Vanessakusje1987 2018 2019 oorzaak onbekend IVF1 prikken en slikken UMCU
Blauwe_Kat 2017 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI IVF1 3e cryo-tp gehad, nog 4 over
Bijtje92
(28/50)
2017 2018 Tese 8 rietjes ICSI2 ICSI mislukt (3 embryo's) ICSI2: start dec 2020
Rubyrubyruby 2018 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI, 1x MA, IVF1 1xbbz IVF1 IVF1: nog 6 cryo's
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 09:17
7.60% gewijzigd
Zizo spannend zeg!!! Afvalrace is altijd zo zwnuwslopend.


Vandaag ongi geworden. Dus aanmelden voor de allerlaatste keer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Piene: e-i-n-d-e-l-i-j-k kun jij je opmaken voor de TP zeg! Je schrijft overigens de allerlaatste keer - zou dat betekenen dat je geen verse stimulatie poging meer wil doen mocht het niet lukken met deze poging? Ik hoop natuurlijk van harte op een busje voor L* en L.

ZiZo; het feit dat ze nu richting blastocyst stage willen gaan vind ik wel een goed teken. Dat wordt nl. bijna nooit gedaan als de verwachting is dat er niets overblijft. Ik hoop zo dat het jou en jouw man gegeven is om zwanger te worden (en blijven). Zo'n laatste poging is ontzettend zwaar en ik stuur je vanuit hier liefde, knuffels en support!!

Alynee: Wat een prachtige score! Ik duim heel hard voor je!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt zizo. Beetje emotioneel ervan, het is echt definitief :cry:
Alle reacties Link kopieren Quote
Maestro Wat ontzettend spannend om naar die echo toe te leven. Is het prettig dat werk de tijd een beetje vooruit helpt duwen?

Piene en Bijtje Wat vervelend dat zo’n cyclus ineens zo onvoorspelbaar is. Heb je net een planning, wordt het weer helemaal overhoop gehaald :(.
Oh, lees nu dat het voor Piene eindelijk doorgebroken is. Fijn!

Roodborstje Wat fijn dat het ontdooien goed gegaan is. Heel veel geluk op de wachtbank!

Alaynee Wat heerlijk dat het zo goed gegaan is in het lab. Echt een ontzettend mooie score deze ronde. Ik duim ontzettend voor je!

Nerdella Spannend, die laatste wachtdagen. Duimen, duimen, duimen!

Zizo Wat fijn dat je weer vooruit gaat. Ben je het meeste vocht al kwijt denk je?
Heel veel sterkte met nagelbijten morgenochtend. Dat wachten op dat telefoontje is zo zenuwslopend. Je weet het ook echt nooit met die afvalrace. Ik duim voor goed nieuws!

Jokke :hug:

Morgen hopelijk een terugplaatsing. Ik ben nu al bloednerveus voor dat telefoontje over ontdooiing. Heel rusteloos.
Verder wordt het "baat het niet, schaadt het niet" wat betreft voeten warmhouden me straks ineens lastiger gemaakt: de verwarming lijkt er mee opgehouden te zijn. :(
Celenne, spannend zeg. Heb je vandaag het telefoontje gehad, of is dat morgen ochtend?

Nerdella, succes de laatste dagen! Weet je al wanneer je gaat testen?

Zizo, hopelijk een mooie score. 7 is een goede start in ieder geval.
Succes Celenne met wachten! Ik duim in iedergeval.
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes vandaag Celenne! Hopelijk heb je een geslaagde tp!

Hier in spanning voor telefoontje van Gent of er embryo's zijn. Geen idee hoe laat ze bellen. Dat is me verteld vlak na de punctie, maar blijkbaar heeft mijn hoofd dat door de spanning en medicatie niet opgeslagen. En het handschrift van de arts die het opschreef is niet te lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo, ik doe volledig mee met je spanning.
Wat betreft tijden heb ik mijn telefoon er even op nageslagen: bij mij belden ze rond 09:30 met de cryo-uitslag. Voor vandaag zeiden ze dat ze waarschijnlijk rond 11:00 zouden bellen over ontdooien.
(En ook ik heb een onleesbaar blad vol tekeningen, aantekeningen en commentaren uit Gent. Geinige souvenir ;).)
Alle reacties Link kopieren Quote
Alaynee, och jeetje wat schrikken dat je de pregnyl was vergeten! Wat zeiden ze daarover in de kliniek? Fijn dat je terugplaatsing is doorgegaan! Ik duim voor je!

Nerdella, het zijn spannende dagen voor jou, hoe gaat het?

Zizo, wat een spanning, die telefoontjes zijn killing. Hou vol, ik duim voor je.

Celenne, ik begrijp je spanning helemaal, vreselijk. Sterkte meid!
PS: hou je voeten warm met een pittenzak, teiltje warm water of met de föhn.

Mijn terugplaatsing ging goed. Het was een mooi embryo met weinig fragmentatie, ik weet dat dat niet alles zegt maar het geeft toch wat moed. Echt een kadootje vinden we het, dat het toch nog gelukt is met deze. Dit weekend was ik wel wat onrustig, veel aan het piekeren, dus ik probeer veel yoga te doen en ontspanning te zoeken. De testdatum is 1 december.
Alle reacties Link kopieren Quote
De terugplaatsing gaat door :). Onderweg naar Gent!
Fijn celenne en roodborstje. Hopelijk mooi nieuws over een lange week!

Zizo hopelijk word je snel gebeld!
Alle reacties Link kopieren Quote
Roodborstje wat fijn een goede TP! ik ga duimen voor je

Celenne en voor jou ga ik ook duimen, wat fijn dat het doorgaat!

Zizo ik hoop op een mooie opbrengst!

Ik mag morgen testen, maar was wat ongeduldig dus gisteren al getest... En ik heb een mooie positieve test (ok inmiddels 4 :rolling: )

Nu begint de spanning echt, want het blijven zitten is meestal het probleem, al heb ik wel meer vertrouwen door het protocol van de kliniek.
Alle reacties Link kopieren Quote
:cheer: gefeliciteerd Nerdella! :cheer:

En succes dames op de wachtbank!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaaa Nerdella joepie :cheer: Gefeliciteerd en ik duim voor een goede zwangerschap voor je :bigkiss:

En Celenne wat fijn dat de terugplaatsing doorgaat! Wat een opluchting zal dat zijn. Succes! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Nerdella gefeliciteerd! :cheer2: De verlengde wachtweken zijn superspannend, zeker voor jou, gelet op je geschiedenis. Ik ga heel hard duimen voor een goede afloop.

Celenne wat fijn dat de tp doorgaat! En misschien ben je nu al pupo! Ook voor jou ga ik hard duimen!

Hier net een telefoontje gehad: 3 embryo's in de vriezer. Van de 7 dus 3 over. De anderen zijn allemaal na dag drie stuk gegaan / gestopt. Als ik volgens het systeem van mijn oude zkh kijk, had ik dus 7 embryo's gehad, waarvan 4 gedoemd waren te mislukken.
Ik ben blij met deze score, voor mij is dit heel veel. Ik hoop straks eindelijk een eerlijke kans op een zwangerschap te hebben.
Nu eerst zorgen dat ik me weer helemaal hersteld voel. Hopelijk kan ik volgende week het sporten weer oppakken, zodat ik topfit ben voor een tp.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Zizo! Goed nieuws en hopelijk het begin van iets veel mooiers.
Zizo wat een opluchting zeg ja al dat wachten en goed nieuws yess!!

NerdellA wat geweldig gefeliciteerd!!! Mischien helpt het lipidinfuus voor een blijvende zwangerschap. Voelde je al iets of was echt echt een verassing. Nogmaals gefeliciteerd!!

Roodborstje ook pupo weer een kans en ze zeggen bij ons in Heinsberg dat de frozen embryo’s meer kans hebben hopelijk is dit ook voor jullie!! Ik duim heel hard.. en de pregnyl was gelukkig geen probleem het was meer een indicatie van dagen zij de arts wat betreft dagen.

Celine ook heel veel succes in Gent. en ook voor jullie duim ik heel hard mee.

Vandaag dag 2na TP, weer net terug van de lipid infuus voor nu de laatste, hopelijk bij een zwangerschap elke week.
Ik heb echt krampen en steken in m’n baarmoeder na de TP en last van m’n darmen word er snachts wakker van. Kan dit door de crinonegel komen? Nu word het weer anders spannend m’n koppie is echt overuren aan het draaien laatste weken :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo wat een goed nieuws! Mag je de volgende cyclus gelijk voor een TP of moet je langer wachten?

Bedankt voor de felicitaties, het voelt nog heel spannend, maar stiekem ben ik ook wel blij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alaynee ik hoop niet dat t heft uitgemaakt dat t later is geweest. T resultaat klinkt heel mooi.

Nerdella jemig wat spannend zeg. Voorzichtig gefeliciteerd!

Piene, heftig, zon aanmelding voor de laatste keer.

Jokke, ik heb nooit over/met jou geschreven maar je berichten wel gelezen, je verdiend echt een dikke blijvende knuffel.

Spannend Celenne!

Roodborstje ik hoop dat 1 dec een hele mooie dag voor jullie gaat zijn.

Zizo wat fijn dat er 3 goede in de vriezer zitten. Ik hoop dat daar heel wat moois uit te halen is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nerdella schreef:
23-11-2020 14:59
Zizo wat een goed nieuws! Mag je de volgende cyclus gelijk voor een TP of moet je langer wachten?

Bedankt voor de felicitaties, het voelt nog heel spannend, maar stiekem ben ik ook wel blij.
Dankjewel! Ik mocht nu direct al door voor een terugplaatsing, maar ik sla liever een maand over. En als ik rond kerst of oud en nieuw ongesteld wordt sla ik het ook nog een maandje over. Ik wil dit jaar lekker een wijntje kunnen drinken tijdens de feestdagen en geen gestress over wel of niet een tp.
Yes nerdella!! Wat een goed nieuws!

Ja vind ook wel spannend vanessa!
En ook baggal idd dit is echt de laatste keer. Wil heel graag een broertje of zusje voor L* en L. Maar wil me ook focussen op wat ik heb. En hebben ook gewoon ons meisje daarboven! Het is dan goed voor wat het is ( denk ik )
Ook zo dankbaar dat ik hun heb gekregen dmv icsi. Maar ook fijn om het te kunnen afsluiten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een ontzettend moedig en dapper besluit lieve Piene. Ik weet uit eigen ervaring dat het best lastig is om afscheid te nemen van het idee van gezinsuitbreiding, maar dat je tegelijkertijd ook gewoon ontzettend dankbaar bent voor wat je hebt gekregen dankzij de MMM. En het is ook zeker zo dat je gewoon enorm wordt meegesleurd door de trajecten. Ik hoop enorm dat het allergrootste geluk je nog eens mag overkomen bij de laatste TP en er een busje komt voor L* en L. Ik gun het je enorm.

Zizo: wat een prachtige score zeg. Ik hoop enorm dat jullie kindje reeds gemaakt is en ook jij deze weg straks kunt afsluiten als moeder. Het lijkt er lig wel op dat Beglie qua opbrengst een enorm verschil heeft gemaakt. Verstandig dat je een maand overslaat.

Celenne; Wat fijn dat de TP door kan gaan! Dat is een volgende stap! :blob:

Nerdella: Wow - gefeliciteerd :cheer: !! Een een hoop positiviteit is hier de laatste weken. Ontzettend fijn na een periode waarin er door Covid of geen behandelingen waren of er veel negatieve testen waren. Laat deze flow doorgaan... :applause:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jokke een hele dikke knuffel voor jou. Kan mij natuurlijk niet echt voorstellen hoe jij je voelt, maar als ik het probeer lijkt het mij steeds een stukje verder afscheid nemen van jouw wens :hug:

Nerdella: gefeliciteerd!!! :yes: sterkte op het verlengde wachtbankje.

Wat een mooie score Zizo!!

Piene: poeh lijkt mij heel zwaar het idee van de laatste poging. Sterkte

Dames op het wachtbankje: heel veel succes!!

Hier werd ik 2 dagen na een positieve ovulatietest opeens ongesteld.. lichaam is behoorlijk van slag nog blijkbaar. de bedoeling was om 1 cyclus over te slaan en deze cyclus weer te starten, maar dit is te snel. (Had het pas over 2 weken verwacht). Wil fysiek eerst verder herstellen. Dus we wachten maar op de volgende menstruatie. Beetje jammer, maar het is wat het is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo, wat een prachtig nieuws! Wat een opluchting moet dat zijn. Groot gelijk om te wachten met de tp, je klinkt zo sterk als ik je lees!

Ruby: wat jammer dat je lichaam nog zo van slag is. Hopelijk herstelt het zich snel.

Piene: de allerlaatste keer aangemeld, dat is bijzonder en sterk om deze keuze zo te kunnen maken. ik duim voor je!

Hier best pittige dagen, de Addison is flink bezig dus ik mag zo voor een interventie naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk medicatie aanpassing, maar ook uitgebreid consult met internist. Ben benieuwd. De waardes lopen nu te hoog op en ik voel het ook aan mijn lijf dat ik door de grens heen ga. (Die herken ik ondertussen wel). De bedoeling is natuurlijk dat ik zwanger blijf en mijn lichaam het niet afstoot. Daarom gaan ze nu bijsturen.
Vind het superspannend en hoop dat alles goed gaat.
samen sta je sterker
Nardella, gefeliciteerd :yes: ! Succes op de verlengde wachtweken

Meastro, hoe is het consult gegaan? Dat klinkt inderdaad erg spannend allemaal. Hopelijk blijft alles goed gaan :heart:

Alaynee, Celenne en Roodborstje ik duim voor jullie!

Zizo een supermooie score! Normaal kiezen ze inderdaad niet voor blasto's als ze verwachten dat er niet genoeg over blijven.

Ruby ah wat jammer dat je lichaam nog zo van slag is, maar wel goed dat je naar je lichaam luistert en de rust pakt.

Hier: ik mag gelukkig gelijk door en ik heb maandag de controle echo. De eerste keer in een natuurlijke cyclus en ik vind het wel spannend! Had bij het zkh nagevraagd hoe zo'n natuurlijke cyclus er bij hun uit ziet en ik hoef dus niet met pregnyl te spuiten en ook niet voor extra echo's te komen, puur LH testen te doen. Vind dat best spannend hoor en eerlijk gezegd heb ik nog nooit in mijn leven een ovulatietest gedaan. Wat ik er een beetje van begrijp is dat je meerdere dagen een streepje kan krijgen maar hoe weet je nou wanneer de piek is?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven