Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 9)

18-11-2020 16:43 2157 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start
Prikken & slikken Vanessakusje1987
Wachten op cryo-tp
In de wachtweken (testdatum) Celenne


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 1cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 4 wachten op start
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 5 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 zwanger, verlengde wachtweken -
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 3 pauze - later misschien ICSI 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, Maastricht
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 cryo tp
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 zwanger, verlengde wachtweken C&C Heinsberg (DL)
Vanessakusje1987 2018 2019 oorzaak onbekend IVF1 prikken en slikken UMCU
Blauwe_Kat 2017 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI IVF1 3e cryo-tp gehad, nog 4 over
Bijtje92
(28/50)
2017 2018 Tese 8 rietjes ICSI2 ICSI mislukt (3 embryo's) ICSI2: start dec 2020
Rubyrubyruby 2018 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI, 1x MA, IVF1 1xbbz IVF1 IVF1: nog 6 cryo's
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 09:17
7.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel allemaal! Het voelt nog erg onwerkelijk en elke keer naar het toilet is doodeng. Gisteren al de kliniek gebeld en de komende 10 weken nog medicijnen en elke week aan het infuus, dus ik heb in elk geval het idee dat het niet alleen maar hopeloos wachten is.

Alynee ik had al de hele week zere borsten en obstipatie. Verder nergens last van, maar daardoor had ik wel goede hoop.

Zizo verstandig om te wachten, het duurt soms wat langer, maar ik denk dat als je lichaam hersteld is je meer kans maakt. En ook lekker om je met de feestdagen geen zorgen te hoeven maken.

Piene de laatste keer, wat een dubbel gevoel moet dat zijn, ik hoop dat deze laatste kans je geluk brengt.

Ruby wat lastig toch dat je door wil, maar je lichaam zo tegenwerkt! Ben je echt ongesteld, kan het geen bloeding zijn van iets anders?

Maestro klinkt heel heftig zeg, succes met de afspraak

Neoflux Fijn dat je snel door kunt zonder hormonen/echo's. Bij ovulatietesten heb je de controlestreep en een teststreep, je test (meestal in de middag, soms 2x op een dag dichter naar je eisprong) net zolang tot de teststreep net zo donker/donkerder is als de controlestreep. Je hebt ook de digitale clearblue. Dan kun je 's ochtends plassen en als je een smilie hebt komt je ovulatie eraan. Die laatste vind ik een stuk fijner en duidelijker, maar zijn wel wat prijziger.

Ik deed meestal eerst een aantal met streepjes en als het dichterbij kwam dan pas de clearblue, maar had een onregelmatige/lange cyclus. Succes!
Dames even een vraag voor herkenning. Ik heb vrijdag pregnyl 1500 gebruikt zaterdag de TP en maandag weer pregnyl 1500.

Ik heb sins vanochtend echt last van mijn buik en rug net alsof m’n spieren in m’n buik verrekt zijn en heel strak en vol gevoel.. ik ben niet aangekomen in gewicht ga goed naar toilet en geen koorts of in omvang breder. Kan dit komen door de bijwerkingen van crininone of pregnyl? Heb dit in de afgelopen 3periode niet meegemaakt als bijwerking van medicatie. En de vorige poging wel een lichte vorm van OHHS gehad en die pijn was echt vel aanwezig in onderbuik. Ik denk ik vraag het even of het iemand hier toch bekend in is.
Alaynee schreef:
24-11-2020 19:36
Dames even een vraag voor herkenning. Ik heb vrijdag pregnyl 1500 gebruikt zaterdag de TP en maandag weer pregnyl 1500.

Ik heb sins vanochtend echt last van mijn buik en rug net alsof m’n spieren in m’n buik verrekt zijn en heel strak en vol gevoel.. ik ben niet aangekomen in gewicht ga goed naar toilet en geen koorts of in omvang breder. Kan dit komen door de bijwerkingen van crininone of pregnyl? Heb dit in de afgelopen 3icsi pogingen met zelfde medicatie niet meegemaakt als bijwerking van medicatie. En de vorige poging wel een lichte vorm van OHHS gehad en die pijn was echt vel aanwezig in onderbuik. Ik denk ik vraag het even of het iemand hier toch bekend in is.
.
.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alaynee schreef:
24-11-2020 19:36
Ik heb sins vanochtend echt last van mijn buik en rug net alsof m’n spieren in m’n buik verrekt zijn en heel strak en vol gevoel..
Ik durf het bijna niet te schrijven, omdat ik symptomen zoeken heel gevaarlijk vind en ook geen valse hoop wil creëren, maar toen ik zwanger bleek had ik een raar spierpijn-gevoel in m'n buik in de wachtdagen. Bij eerdere terugplaatsingen met en zonder medicatie nooit gehad. :whistle: Aargh, ik hoop het zo voor je!

Zizo, ben superblij voor jou, 3 blastocysten uit 7 is een superscore! Hoop zo dat jullie kindje daar tussen zit!!
windmolen schreef:
24-11-2020 22:34
Ik durf het bijna niet te schrijven, omdat ik symptomen zoeken heel gevaarlijk vind en ook geen valse hoop wil creëren, maar toen ik zwanger bleek had ik een raar spierpijn-gevoel in m'n buik in de wachtdagen. Bij eerdere terugplaatsingen met en zonder medicatie nooit gehad. :whistle: Aargh, ik hoop het zo voor je!

Zizo, ben superblij voor jou, 3 blastocysten uit 7 is een superscore! Hoop zo dat jullie kindje daar tussen zit!!

Windmolen wat lief dat je even reageert!
zo’n hele strakke en vol gevoel in m’n hele onderbuik heel gek gevoel..
Het eerste wat ik dacht zou het overstimulatie kunnen zijn na gebruik van pregnyl 1500 maar heb dit de vorige icsi poging
Ook gebruikt en toen was het wel ohja en dat was echt pijn pijn. Een heel ander gevoel vandaar dat ik dit niet echt kon plaatsen
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo, wat fijn dat je 3 mooie embryo’s hebt overgehouden! Ik hoop dat je goed hersteld en er snel een mooie zwangerschap mag volgen.

Ruby, wat jammer dat de boel zo van slag is bij jou. Het lijkt me niet heel gek maar vervelend is het wel. Sterkte en hopelijk is je lijf gauw weer in balans.

Neoflux, wat fijn dat je gelijk door mag. Hoe was je echo? Bij mij gaven de ovulatietesten lichte streepjes als er nog geen piek was en een heel donkere streep, zo dik als de controlestreep, als het positief was. Richting de eisprong deed ik trouwens twee testen per dag (eerste met de 2e ochtendurine en de tweede in de middag, niet teveel drinken want dan wordt je urine te waterig). Mijn ziekenhuis raadde trouwens die van Sensitest aan, die schijnen goed gevoelig te zijn. Succes!

Alaynee en Celenne, hoe gaat het met jullie op het wachtbankje?
Nerdella gefeliciteerd!!

Even een kort berichtje, want het lijkt erop dat deze ronde weer mislukt is :|
Dus ik ga het even laten bezinken...
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Nerdella! Hoop dat het allemaal goed blijft gaan, snap dat het spannend is.

Hier de komende tijd geen stappen, denk dat we begin volgend jaar kijken voor de laatste cryo. Wil toch proberen eerst weer wat fitter te worden. Idee dat het dan meer kans van slagen heeft.
blauwe kat :hug: heb je al getest en weet je het zeker :-(

Vienna dat idee heb ik ook maar ook wel ergens een logisch gedachte met een fitter lichaam lijkt me ik hoop dat dat in jullie geval serieus kan bijdragen voor een zwangerschap!

Hier op wachtdag 4dp5dt sins gisteren nog steeds een gespannen onderbuik vanaf maag naar beneden, steken en krampen in baarmoeder , zou het door de crinone komen maar heb deze klacht nog niet eerder ervaren bij de vorige pogingen maargoed ik moet vanmijzelf nuchter blijven en ophouden :hyper:
morgen de laatste pregnyl 1500erin en mocht dinsdag testen maar ben bang dat er dan nog rest van pregnyl in zal zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauwe kat hè shit wat rot :hug:

Vienna knap dat je kan wachten zeg!

Alynee wat spannend! Vervelend van die pijn zeg, kan dat niet door de pregnyl komen? Je kunt volgens mij uitrekenen hoe snel de pregnyl uit je lichaam is.

En anders testen en twee dagen later weer. Als het oploopt is het geen pregnyl. Spannend hè!


Bedankt allemaal voor de felicitaties! Naar de wc gaan is eng, maar tot nu toe niks te zien. En de test liep gisteren goed op, meestal rond deze termijn blijft hij vaag, maar nu duidelijk. Voor nu zit het goed. Vrijdag weer infuus en de echo is ook al gepland. Het blijft spannend, maar ik ben verder dan de afgelopen jaren.
Nerdella wat spannend de eerste echo afspraak is al gemaakt, is dit ook in Heinsberg.. de verlengde Wachtweken. En je bent nu al verder dan ooit wat een fijn gevoel hopelijk helpt de lipidinfuus ook degelijk vanaf nu.

Ik heb vandaag zoals je zei een test aangegooid en natuurlijk vet positief.. durf er niet meer aan te denken om te testen de komende dagen het gevoel nu al is zo fijn...
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Alaynee!! En wat fijn dat je je zo goed voelt!

Nerdella: wat fijn dat je oplopende testen hebt!

Vienna: knap dat je kan wachten inderdaad.

Blauwe kat: wat shit zeg! Gaat het met je? Dikke knuffel voor jou

Hier: een serieuze menstruatie gehad van 5 dagen. Niet een kleine bloeding wat ik nog hoopte eerst. Hopelijk komt de boel nu weer in balans. Deze maand aan de slag met ovutesten om te kijken of het nu beter verloopt. (En om een natuurlijke poging te wagen natuurlijk.. je weet nooit..)
ruby helaas is de positieve test nog van de pregnyl en nog geen zwangerschap... vandaag toch weer getest en de streep is minder als gisteren... vandaag 11dpo ben echt bang
Alle reacties Link kopieren Quote
Ruby wat stom dat het zo van slag is geweest. Wel een snelle ronde zo.

Maestro wat vervelend. Hopelijk kunnen ze het snel en goed aanpassen.

Neo als je de dure koopt dan weet je het d.m.v. van een smiley of niet.
Anders een dikke streep. Als je geen smile’s gebruikt zou ik voor de zekerheid met bloed prikken laten checken.

Blauwe wat naar. Dikke knuffel.

Vienna, knap besluit. Op naar het nieuwe jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nerdella Gefeliciteerd! Natuurlijk is het verlengde wachtbankje ook weer extreem spannend, maar tenminste zit je erop. :cheer2: Ik hoop dat de infusen hun werk doen.

Roodborstje Hoe gaat het met jou deze wachtweken?

Zizo Hoe gaat het inmiddels met jou? Voel je je alweer een beetje hersteld van de overstimulatie? Wat ontzettend fijn dat je nu weet dat er drie cryo’s op je liggen te wachten. Succes met sporten en in vorm raken!

Vanessa Heel veel succes bij je intake!

Piene Dat lijkt me een heel onwerkelijk gevoel, de laatste terugplaatsing. Alle emoties nog eens extra op scherp. Knap dat je een eindpunt voor jezelf hebt weten te kiezen. En heel erg duimen voor deze cryo natuurlijk!

Ruby Wat vreemd dat je cyclus zo van slag is. Hopelijk is deze menstruatie dan de reset voor je lichaam om de draad weer op te pakken.

Maestro Klinkt als een heftig verlengd wachtbankje voor jou. Wat vervelend dat er bijgestuurd moet worden. Hoe gaat het inmiddels?

Neoflux Verstandig dat je even hebt nagevraagd wat er met natuurlijke cyclus bedoeld werd. (Dat had ik in Gent ook wat eerder moeten doen.) Ik hoop dat je ovulatie zich netjes laat opsporen, en dat het rust geeft om even niet aan je cyclus te rommelen.

Blauwe kat :hug:

Vienna Succes met sporten! (Zou ik ook meer moeten doen... )

Alaynee Ontzettend spannend, zo dicht bij de test datum. Ik duim ontzettend voor je!
Die pregnyl is ook wel pesterig om de zaak nu zo grondig te verwarren. Moet je nog meer pregnyl spuiten? Wanneer is je officiele testmoment?

Voor mij is het nu 4 dagen na de terugplaatsing. Ik voel nog altijd grote opluchting en blijfschap dat de terugplaatsing doorging. Ik kreeeg zelfs een fotootje mee van het embryo, dat vond ik wel heel bijzonder. Overdag kan ik mezelf bijna wijsmaken dat ik niet al te gespannen ben. ;).
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauwe Kat wat verdrietig :| Een dikke knuffel voor jou :hug:

Hier is het spannend. Het is nu 8 dagen na de terugplaatsing en sinds 3 dagen (vanaf dpo 10) heb ik een zeurderig/kramperig gevoel in m'n buik. Ik hou rekening met een naderende menstruatie maar het zou natuurlijk iets anders kunnen zijn.
We gaan een paar spannende dagen tegemoet want maandag is het gesprek in Gent en dinsdag mogen we testen indien zich geen menstruatie heeft aangediend.
Celene ook heel spannend bij jullie l, de opluchting herken ik zeker goed. Hoe voel je je? En wanneer is jou officiële testdatum?

Roodborstje krampen hoeven niks te zeggen hè ik lees onwijs veel dames die menstruatie achtig klachten hebben na de TP en toch zwanger zijn hopelijk is het zo..

Dinsdag is mijn officiële testdatum vandaag 12DPO. vandaag 5dagen geleden de laatste pregnyl1500 gehad. M’n test van gisteren en vandaag is licht opgelopen lijkt het wel en sins gisteravond nog meer
een gezwollen pijnlijke dikke strakke buik voor de zekerheid de hap gebeld ik moest gelijk komen een echo en bloeduitslag volgden, vocht in de buik gezien en bloed was verder goed zij de arts, maar wat moeilijk wat we moeten doorstaan zo en ik denk dat wij dames die ivf doen echt super sterk zijn met veel oerkracht zowel fysieke als psychisch.
Nerdella: gefeliciteerd! Heel veel succes in de verlengde wachtweken. Voorlopig klinkt het in iedergeval heel positief.

Maestro: ik hoop dat ze het goed kunnen bijsturen, hoe gaat het nu met je?

Neoflux: ik kan je de clear blue testen aanraden, heel duidelijk met de ;)
Hopelijk gaat het vinden van je ovulatie gemakkelijk en krijg je binnenkort ook een goede terugplaatsing.

Piene: lijkt me erg heftig om echt een einde in zicht te hebben. Hopelijk brengt de laatste cryo jullie veel geluk!

Blauwe kat: ah nee, sterkte! :hug:

Zizo: 3 uit 7 is echt een prima score. Goed om je lichaam de tijd te geven en er dan weer vol voor te gaan. Hopelijk zit er een topper voor jullie bij!

Vienna: goed dat je er voor kiest om even te wachten als dat beter voelt. Hopelijk voel je je snel weer fit!

Alaynee en roodborstje en celenne: zo spannend voor jullie, en voor alaynee en roodborstje beiden dinsdag als testdatum. Laten we hopen op nog meer goed nieuws!

Ruby: hopelijk is je lijf snel weer in balans. Die hormonen hebben soms toch een grotere impact achteraf dan je zou willen..

Baggel: Hoe is het daar? Krijgen jullie wat meer versoepeling rond de feestdagen of blijven de strenge regels daar gehandhaafd?

Hier was de menstruatie 6 dagen te laat, maar voor het ziekenhuis was dat nu gelukkig geen probleem. Doordat het traject dan allemaal wat opschuift heb ik besloten mn manager ook op de hoogte te brengen. Ze reageerde echt super begripvol. Ik had reeds vakantie ingepland voor het traject maar ze gaf aan dat ik me op de dagen dat we naar het ziekenhuis gaan ziek moet melden, omdat vakantie daar niet voor bedoeld is.. o_o had dat echt niet verwacht, en geeft me in ieder geval veel rust en goede moed om straks het traject weer in te gaan.
Alaynee wat spannend!! Ik duim voor je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik voel me echt belabberd slecht door de nieuwe medicatie en dus nauwelijks puf om te schrijven. Lezen ook maar zo af en toe....slapen gaat mij erg goed af!
zo ploeter ik nu de dagen door met werk, eten (als dat lukt) en slapen...
een dikke :hug: voor wie het nodig heeft. Hou vol dames!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren Quote
Roodborstje en Celenne wat spannend voor jullie de komende dagen.

Wat een gedoe Alaynee.

Bijltje hopelijk wordt het een mooi traject. Krijg je niet gewoon vrij van je werk ervoor? Ik gelukkig wel.

Maestro hou vol!

Wij starten de 3e wk van dec met IVF1.
Nardella Wat een super nieuws!! Gefeliciteerd meid! :cheer:

Hier helaas geen goed nieuws. 1,5 week geleden een bloeding en steken dus de kliniek gebeld. Ik mocht meteen langskomen voor een echo en gelukkig was alles goed. De kleine vruchtzak was niet leeg en het frummeltje was al goed aan het groeien. Het was nog te vroeg om een hart-actie te kunnen zien. Vanochtend dus met positief gevoel naar de kliniek voor de echo. Het bleef stil, te lang....
Ze konden geen hartje vinden en dat moest toch echt wel met 7 weken en 4 dagen.
We zijn kapot. We hadden zo'n goede hoop en nu moeten we alweer afscheid nemen van die droom. Het is nu afwachten of de miskraam vanzelf op gang komt of dat we geholpen moeten worden. :"-( :"-(

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven