Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 9)

18-11-2020 16:43 2135 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start
Prikken & slikken Vanessakusje1987
Wachten op cryo-tp
In de wachtweken (testdatum) Celenne


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 1cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 4 wachten op start
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 5 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 zwanger, verlengde wachtweken -
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 3 pauze - later misschien ICSI 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, Maastricht
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 cryo tp
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 zwanger, verlengde wachtweken C&C Heinsberg (DL)
Vanessakusje1987 2018 2019 oorzaak onbekend IVF1 prikken en slikken UMCU
Blauwe_Kat 2017 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI IVF1 3e cryo-tp gehad, nog 4 over
Bijtje92
(28/50)
2017 2018 Tese 8 rietjes ICSI2 ICSI mislukt (3 embryo's) ICSI2: start dec 2020
Rubyrubyruby 2018 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI, 1x MA, IVF1 1xbbz IVF1 IVF1: nog 6 cryo's
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 09:17
7.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Alynee de echo is ook in Heinsberg inderdaad, dat doen ze vanaf 7 weken.

Hoe is het met jou? Heb je nog getest of wacht je netjes tot morgen?

Roodborstje m’n duimen draaien voor je!

Bijtje wat fijn dat je geen vrij hoeft te nemen en ze zo meeleven!

Suezele las het net in het andere topic, wat shit zeg!
Suezele je meent het niet potverdorie zeg maar wat jammer een hele dikke knuffel en sterkte.

Vanessakusje wat spannend de derde poging.. neem nu lekker je rust en begin zo relaxed mogelijk aan je nieuwe poging.

Maestro wat naar dat je je zo voelt! Komt dit door de extra medicatie voor lupus of door de zwangerschap?? Doe wat goed voor je voelt..

Bijtjte wat fijn als je werkgever ook meewerkt soms hoor ik van die werkgevers die echt ook dwars zitten dat maakt het nog extra lastiger..

Vandaag. 9dagen na terugplaatsing van 2emmys van 5dagen nog steeds oplopende thuistesten. Ivm ohhs vandaag weer in het zh moeten bloedprikken ze hebben gelijk ook de hcg erbij gepakt en deze is 93. Het is te onwerkelijk momenteel
Alle reacties Link kopieren Quote
Oooh Alynee oplopende testen en geen nieuwe pregnyl meer gespoten toch? Gefeliciteerd!
Nerdella schreef:
30-11-2020 18:28
Oooh Alynee oplopende testen en geen nieuwe pregnyl meer gespoten toch? Gefeliciteerd!
NerdellA laatste pregnyl 1500 was vorig week maandag 2e dosis en de testen zijn opgelopen gelukkig ben echt verdoofd nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Alaynee :cheer: dat klinkt heel bemoedigend. HCG is lekker aan het oplopen! Spannend!

Ik had vandaag een goede echo en morgen weer naar internist voor medicatie check. Ik was vooral bang voor frummel, dat ie schade op zou lopen. Maar volgens gyn was het prachtig en prima op echo. Heb echt gehuild van opluchting....
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren Quote
Suezele :hug: Wat een vreselijke nieuws. Zoveel hoop die in één keer de bodem ingeslagen wordt. Ik hoop dat jullie lieve mensen om jullie heen hebben om jullie op te vangen.

Alaynee Late overstimulatie. Goed teken voor een zwangerschap inderdaad, maar ook een flinke portie complicaties. Ik hoop dat ze je goed in de gaten houden. En intussen ook: gefelicteerd!

Maestro Wat fijn dat je echo goed was! Wat een enorme opluchting zal dat zijn!

Ik zal later weer een keer uitgebreider reageren op iedereen. Nu eerst mijn hoofd weer even terug in het zand.
@baggal

Hele late reactie sorry.
Met Koen gaat het goed. Is ondertussen 2 jaar.
Hoe gaat het met jullie?

Afgelopen week gestart met ovulatietesten en vanmorgen een positieve test. Erasmus gebeld en ze gaan vrijdag de enige cryo die wij hebben ontdooien en bellen ons zaterdag of dat gelukt is en eventueel een tijdstip.
Dus ben op van de zenuwen.

Het moment dat wij besloten het traject weer in te gaan hebben we dat aan een paar mensen maar verteld. Waaronder ook mijn schoonzusje. Die wilde zo graag samen zwanger zijn. Waarom geen idee. Volgens haar lifegoals? Dat ze gestopt is met de pil en ik vd week van haar een positieve test toegestuurd kreeg. Dit hakt er behoorlijk in.
Niet dat ik het hun niet gun. Maar ja.. Jullie snappen mij denk ik wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suezele Nee wat erg voor jullie :'(
Wat ontzettend kl*te dit. Heel veel sterkte.


Hier ook geen goed nieuws, gisteren is de menstruatie begonnen :|
Een uur voor we naar Gent gingen vertrekken dus dat was weer een behoorlijke rollercoaster. Vandaag gesprek gehad, ik vertel later meer, ben nu bek af.
Een dikke knuffel voor jullie :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve Suezele,
Wat ontzettend verdrietig! Dan maakt blijdschap plaats voor een immens verdriet. Zover gekomen deze poging, maar toch is het mis.
Ik wens je heel veel sterkte toe! Een missed abortion is erg verdrietig. Ik hoop van harte dat het lichamelijk op een goede manier gaat. Neem de tijd om hiervan te herstellen, zowel mentaal als fysiek. :redrose:

En zo zie je weer dat verdriet en geluk soms zo dicht bij elkaar liggen.

Alaynee wat spannend nu zeg! Ik hoop zo dat het nu goed mag blijven gaan.

Celenne, kop in het zand begrijp ik. Konden we maar even in de toekomst kijken om te weten dat het lukt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nardella: Gefeliciteerd!

Suezele: Jeetje wat verdrietig en zo onverwacht na de vorige echo. Het is, zeker na de medische molen en alles wat je er voor gedaan en gelaten hebt, zo ontzettend pijnlijk wanneer het daarna alsnog mis gaat... Heel veel sterkte. Het is enorm pijnlijk na de euforie van de positieve test. Vanuit hier een hele dikke knuffel en verder sluit ik mij aan bij de mooie woorden van Zizo. Zizo en ik (en anderen hier) weten maar al te goed hoe het voelt wanneer het je alsnog ontnomen wordt en je zo dichtbij was - in de zin dat je een enorme mijlpaal bereikt had.

BlauweKat en Roodborstje: Nu ik toch knuffels aan het uitdelen ben, komen jullie ook maar meteen in aanmerking.

Bijtje: Wij hebben idd versoepeling met de feestdagen. Op kerstavond komt de dochter van mijn man met haar gezin en die blijft meteen een aantal dagen slapen. Op 1e kerstdag komen mijn man's ex en zijn zoon langs. En ja dit is dezelfde dochter als die in 2016 zich niet echt met ons traject bemoeide en weinig belangstelling had. En nu zijn haar dochter en mijn dochter dikke mik met elkaar... Zo zie je maar, dingen kunnen veranderen. En ik hoop dat dit straks ook voor jou geldt.

Alynee: Heel spannend. De eerste berichtgeving klinkt goed - ik duim dat het goed blijft gaan!

Maestro: Fijn dat je weer een goede echo had! Super nieuws. Hoe gaat het met de medicatie?

Jokke: Volgens mij was ik jou een paar weken geleden vergeten, hoewel ik je berichtje wel gelezen had over het uit de tabel gaan, sorry. Ik hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat, al blijft het gewoon heel rot om het zo te moeten afsluiten. Dat is niet iets wat je voor ogen had natuurlijk. Hoe is het contact met je familie?

Celenne: niets mis met je hoofd in het zand steken hoor ;-) - zeer herkenbaar.

Leonie: Ik herinner mij jou nog destijds. Hier is alles ok - ik mis mijn familie wel en nadat mijn vader dit weekend in het ziekenhuis was opgenomen had ik echt zoiets van: verdorie - Nederland voelt wel erg ver weg. Met SA is alles prima overigens.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Suezele wat ontzettend rot. Na dit blije nieuws zo n klap :cry: sterkte

Roodborstje ook hartstikke rot. Heb je nog cryos's?

Alaynee yes! Wat een topnieuws :yes:

Leonie wat pijnlijk zo zeg. Snap ook echt niet dat mensen ietsjes rekening houden met een ander en alleen maar in hun eigen bubbel zitten. Hopelijk volg je snel.

Hier: morgen de echo om te kijken of ik al otrivelle kan spuiten voor de tp.
Alle reacties Link kopieren Quote
wat lopen de berichten toch uit elkaar qua vreugde en verdriet.

Ik heb vannacht echt beroerd geslapen; ik droomde elke keer dat we geen hartje meer zagen op echo, dat het gelijk stopte met kloppen toen we keken. Suezele: je bent zo onwijs in mijn gedachten, wat een verschrikking. Ik denk aan je en heb gisteren een kaarsje voor je gebrand. :hug:

Roodborstje en blauwe kat voor jullie ook al slecht nieuws, zo onwijs balen! :hug:

Nerdella: hoe is het met je, nog steeds 10 keer naar de wc rennen iedere dag om te checken? Ik doe het nog steeds eerlijk gezegd.....ik hoop dat je het een beetje redt...

Celenne; herkenbaar! wanneer mag je testen, volgens mij komt het al in de buurt toch?

Piene: succes morgen met de echo!

Alaynee de duimen draaien voor je!

hier de 17e weer terug voor echo bij gyn. Wordt sowieso medisch door de Addison. De medicatie gaat wel beter, maar ben enorm vermoeid. De waardes zakken licht, dus vandaag weer check up bij internist of hij tevreden is.
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, mijn kop-in-het-zand-poging van gisteravond is enkele uren later al gestrand: ongesteld. Meteen maar een testje er achteraan gegooid. Zo'n extreem tuurlijntje. Precies hoe het eruit zag bij mijn biochemische zwangerschappen tegen de tijd dat het bloed eraan kwam. Kennelijk nu dus nog eerder misgegaan, want niet eens overtijd geraakt en gewoon volgens schema ongesteld.

Roodborstje :hug: Wat een kutzooi, zo'n mislukte ronde. En dat op dezelfde dag als jullie gesprek in Gent lijkt me helemaal heftig. Alle emoties en informatie door elkaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik breek ff weer in voor Alaynee: yes meid!! Wat goed!! Voorzichtig gefeliciteerd!! Oplopende testen en een prachtige hcg waarde! Je bent zwanger!! Ik duim verder dat alles goed blijft gaan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Suezele wat verschrikkelijk naar. Heel veel sterkte.

Spannend Alaynee.

Terecht Maestro, tis jullie erg gegund.

Leonie ik hoop op een goeie ontdooiing voor jullie.

Roodborstje ook niet leuk!

Op naar morgen Piene.

Celenne ook een hele dikke knuffel voor jou.
Maestro met de extra medicatie erbij is het wel extra zwaar gelukkig dat het al iets beter gaat.. gewoon rustig aan doen de komende tijd wat betreft je droom heel herkenbaar het is ook zo levendig volgens mij.

Roodborstje :hug:

Piene wat spannend veel succes deze poging.

Bedankt dames voor de felicitaties hier elke dag voor bloed en echo controles naar het ZH en nog steeds een dikke pijnlijke buik.. ik hoop dat het niet erger word. Gisteren waren de eiwitwaarden niet goed vandaag net op grens, en vandaar weer de leverwaarden die minder goed zijn. Het goede nieuws is dat de test een hele mooie knaller is het is net een droom voor ons
Dank je wel lieve dames voor jullie lieve woorden en Maestro dank je wel voor het kaarsje. :heart: Zo lief en het doet me zo enorm goed.
ik hoop zo dat het vanzelf op gang komt en er geen curretage aan te pas hoeft te komen. Heel stom is er nog steeds een klein stemmetje in mijn hoofd; wat als ze nu mis hebben/niet goed gezien hebben. Maar ik weet dat dat niet kan.

He bah, Roodborstje en blauwe kat, wat zo ontzettend klote dat bij jullie ook slecht nieuws is. Een hele dikke knuffel voor jullie :heart:

Alaynee, wat een prachtig nieuws. Gefeliciteerd meid. :cheer:
Suezele, wat rot voor jullie zeg. Dikke knuffel voor jou. Ik hoop dat het snel op gang komt.

Alaynee, gefeliciteerd! Fijn zeg!

Roodborstje jammer dat het niet gelukt is... heb je nog een cryo over?

Celenne, weet je zeker dat het slecht nieuws is? Een streep is een streep, hoor ik wel eens. Hopelijk is er nog een kansje.

Maestro, mooi dat de echo goed is. Vindt je het heel spannend (bang dat het mis gaat? ), of kun je wel genieten dat het nu echt raak is?!

Leonie, ik snap heel goed dat het echt heel zuur voelt!! Succes met wachten tot zaterdag, hopelijk een mooi ontdooide cryo.

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes. We balen wel heel erg, dit was de 3e terugplaatsing van ivf (na 6x IUI), en we hadden echt gehoopt dat het met ivf ein-de-lijk een keer zou lukken. Maar nu gaan we weer met goede moed naar de volgende terugplaatsing.
Misschien ga ik nog een gesprek met de gynaecoloog plannen, ik wil nog wel bespreken of we misschien iets met medicatie oid kunnen doen..
Maar deze ronde doen we gewoon in de natuurlijke cyclus.
Suezele, wat verdrietig! Ik wens jullie veel sterkte toe :hug:
En Roodborstje en Blauwe kat ook, voor jullie ook :hug: Echt zo een tegenslag als het niet lukt.

Dankjewel Nerdella en Roodborstje voor de uitleg over de ovulatietesten! Het is me duidelijk :)

Ik heb maandag een echo gehad, er groeiden 2 eitjes en het bms was bezig zich op te bouwen (op de echo was te zoen dat het een natuurlijke menstruatie is geweest en niet van de provera), nu moet ik morgen terug voor nog een echo en dan kunnen de ovulatietesten beginnen. Maar dan: sinds vandaag heb ik krampen en wat bloedverlies! Misschien 5 druppels maar niet normaal toch?? Iemand dit al eens meegemaakt? Het bms moet zich opbouwen en niet afbreken :cry:
Zou dit nog een uitwerking van de provera kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggel, wat ben je ook een schat. Hier gaat het, blijf het intens verdrietig vinden en soms ondraaglijk. Maar onze liefde is onwijs groot en samen gaan wij de pijn dragen. Ik blijf hier ook lezen en zie gelukkig hier weer eens positief nieuws, dat was lang geleden. Maar ook blijven er verdrietige berichten komen, dan huil ik met de dames mee, deze oneerlijke strijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suezele: wat een vreselijk nieuws! Zo oneerlijk dat je eerst heel blij wordt gemaakt, je gaat dromen over jullie kindje die nu echt lijkt te komen, jullie moment lijkt echt daar te zijn en die droom dan met een paar woorden compleet met de grond gelijk wordt gemaakt.. Helaas kan ook ik erover meepraten. De ontkenning herken ik ook.. ik vroeg toen bij de ma ook aan de arts of er echt niet nog een kansje was dat het gewoon wat traag was ofzo. En zelfs met de bbz heb ik weleens gedacht: ik had niet heel veel pijn, hadden ze het toch niet kunnen laten zitten? Misschien was het toch tot een kindje gegroeid? Rationeel weet je dat het verhaal niet klopt en het niet te redden is, maar dat gevoel.... ik wens je heel veel kracht en sterkte toe.

Alaynee: jeeeeh toch! Gefeliciteerd! Wel spannend met die waarden. Hopelijk blijven ze stabiel.

Blauwe kat: snap de frustratie. Bij een nieuwe behandeling hoop je toch steeds dat dit DE manier is voor jullie. Hopelijk is de volgende raak!

Neoflux: bij iui heb ik ook weleens een paar dagen voor inseminatie wat bloed verloren. Terwijl ik dat normaal niet heb tussentijds. Geen krampen toen. Ik denk zelf dat mijn cyclus toen van slag was door alle hormonen. Daarna heb ik het nooit meer gehad.

Jokke: je klinkt zo sterk. Het is een enorm oneerlijke strijd. Eerder las ik van jou dat het stoppen met het traject wel wat rust gaf. Is dat nog steeds zo of overheerst het enorme gemis en verdriet? Heb je hulp om hiermee om te gaan? Wel heel mooi om te lezen dat jouw partner en jij elkaar hierin kunnen steunen en juist hierin de liefde voor elkaar voelen. Dikke knuffel
Neoflux, lastig zeg. Ik weet zeker dat mijn arts zou zeggen ',dat kan gebeuren, het hoeft niks te betekenen, maar ik snap heel goed dat je toch twijfels hebt. Ik hoop dat je verder helemaal geen druppels meer gaat zien, en dat je cyclus verder normaal verloopt.

Jokke, knap dat je er zo mee omgaat. Lief dat je ons af en toe komt steunen.

Ruby, hoe gaat het inmiddels met jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
BlauweKat: ik weet nog wel dat mijn arts destijds zei dat er over het algemeen een paar TP's aan vooraf moeten gaan, om tot een doorgaande zwangerschap te komen en ik putte daar wel eens hoop uit. Een droom scenario van 1e IVF ronde raak is maar weinig gegeven helaas. En uiteindelijk maakt het niet zo veel uit: als je er maar komt. Laat ik het zo zeggen: mijn vroege miskramen en mislukte pogingen vond ik heel rot, maar zie ik nu wel in een ander perspectief omdat ik nu mijn dochter heb. En dat maakt het NU heel anders. Wanneer je echter nog midden in de onzekerheid zit en je iedere keer teleurgesteld wordt, is het heel erg moeilijk om hoop te houden en ik snap je frustratie. En toch moet je dat wel doen met het aantal cryo's dat je nog hebt liggen. Echt lieverd - je staat, hoewel je natuurlijk voor je gevoel al een tijd bezig bent - nog aan het begin van IVF (en ik hoop dat je mijn post ook zo opvat).

Lauwie: Hoe is het met jou?

Overigens Leonie: zo'n actie van zo'n test vind ik wel dusdanig lomp, dat ik daar ook gewoon wel iets van zou zeggen. Ik vind het heel vreemd om zoiets te sturen.

Oh Suezele: Heel herkenbaar. Tot het moment dat ik ging bloeden had ik stiekem toch nog een heel klein beetje hoop bij de eerste VMK. Was gewoon de ontkenning dat ik er niet aan wilde dat het mis was.

Celenne: Wat jammer weer... Een hele lichte test en bloedverlies lijkt mij geen goed teken inderdaad. Sterkte en wees lief voor jezelf.

Jokke: Samen sta je sterk, maar het is verdomd verdrietig wanneer het definitief klaar is en je daarmee moet leren leven. Lief dat je hier betrokken blijft.

Neo: Wat gek van dat bloedverlies. Heb je de bijsluiter va de Provera nagekeken? Met Buerselin had ik ook 4v weken bloedverlies. Daar had Dr Abramov mij al op voorbereid destijds en ik hield daar ook wel rekening mee. Maar het blijft irritant.

Duuf: Gisteren dacht ik even aan jou - opeens is het gewoon alweer December. En December staat voor mij ook wel een beetje symbool voor kerst en voor B. Wij hebben dit weekend de boom ook neergezet en er vooral wat sterren in gehangen (moest toen opeens denken aan dat verhaal van je nichtje met de sterren die B. ongetwijfeld ook mooi had gevonden). Hoe is het met jullie? En hoe gaat het thuis met jullie pleegzoon?

En Piene: December is natuurlijk ook de maand van jullie L*. Ik hoop dat morgen de eerste stap is gezet naar een succesvolle nieuwe zwangerschap en een brusje voor je dochters. Zet 'em op!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal :hello:
Hier wordt ook aan jou gedacht. De laatste tijd geregeld. Ik ben het hele corona-gebeuren al spuugzat, maar heel veel effect op mijn leven heeft het eerlijk gezegd niet. Het lijkt me zo moeilijk als je in het buitenland woont en niet even naar je (zieke) ouders kunt. En al zo lang niet.

Ik lees (en leef) nog mee hoor. Reageer niet veel meer, het traject ligt inmiddels al even achter me en ik wil daar ook niet teveel in blijven hangen.
Gelukkig weer wat goede berichten hier, dat werd de hoogste tijd...

Bij ons gaat het goed. Pleegzoon vindt zijn plek steeds meer, wij leren steeds beter met hem en zijn gedrag omgaan en het gaat nu ook echt steeds beter met zijn gedrag. Het blijft een complex kind met een ingewikkelde achtergrond, maar gelukkig zien we wel flinke vooruitgang nu.
En wat een feest dat ik ineens weer volop wordt ondergedompeld in het Sinterklaas gebeuren. Zo leuk, ik geniet er minstens evenveel van als hij.
Zijn uithuisplaatsing word binnenkort gewijzigd van vrijwillig naar gedwongen en eindelijk is zijn perspectief ook officieel duidelijk, dat ligt bij ons. Zorgen over zijn toekomst en hoe (en of) hij in staat zal zijn zich aan te passen aan de maatschappij blijven wel. Hopelijk kunnen wij hem genoeg bieden en gaat hij begrijpen dat het niet zoveel zin heeft om alleen maar overal tegenaan te schoppen ;-). Hij heeft heel veel te bieden, het zou jammer zijn als hij dat zelf niet gaat zien. Maar er is nog tijd gelukkig, het is nog maar een kind.

Verder gaat het okay, deze tijd van het jaar blijft confronterend. Het is ook een soort mijlpaal nu; ons meisje had 4 moeten worden en naar school moeten gaan. Zo lang geleden alweer aan de ene kant en tegelijk lijkt het gisteren. Het grootste verdriet is wel echt gesleten, we kunnen nu goed omgaan met het gemis. Maar het blijft ontzettend oneerlijk voelen.
Mijn schoonvader heeft dementie en is de laatste tijd heel hard achteruit gegaan. Het overlijden van B was eigenlijk zo'n beetje aan het einde van zijn 'heldere' tijd en nu hij echt slechter wordt, komt die tijd steeds terug bij hem. Hij lijkt nog te weten dat het iets met ons (man en mij) te maken heeft en met een dood kindje, maar van de hoed en de rand weet hij niet meer precies en daar raakt hij erg in de war en overstuur van. Hij heeft het dan maar over 'dat dode meiske', maar realiseert zich niet meer dat het ons kind was. Het is heel verdrietig dat wij hem niet meer kunnen uitleggen hoe het precies zit en vooral ook dat dit verdriet zo blijft terugkomen bij hem. Lastig hoor soms, ouder (en gebrekkig) wordende ouders. C'est la vie...

Hobbels genoeg dus ook na afsluiting van het fertiliteitstraject, maar gelukkig vooral heel veel liefde, plezier en geluk.
@baggal, ja maar daar kon ik alleen iets vinden over verlies tíjdens de kuur en niet een paar dagen later nog.

Bedankt dames voor jullie ervaring! Ik ben net voor een echo geweest en gelukkig zag het nieuwe vlies er normaal uit, ze zag nog oud vlies zitten wat mijn lichaam nu af aan het stoten is. Ik denk dat dat is van die niet-natuurlijke cyclus vorige maand met terugplaatsing. Door die medicatie menstrueer ik normaal niet en heb ik een hele lange cyclus, waarschijnlijk was mijn lichaam even van de wap. Maargoed, vanaf nu dus die ovutesten doen, spannend!

jokke inderdaad lief dat je hier betrokken blijft, het lijkt me toch ook wel zwaar :hug:

Duufje wat goed om te lezen dat er verbetering zichtbaar is en er duidelijkheid komt. Maar wat verdrietig om te lezen over je schoonvader, het lijkt me zo moeilijk om iemand die zo dichtbij je staat met dementie te zien, en ook voor hem zelf.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven