Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 9)

18-11-2020 16:43 2136 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start
Prikken & slikken Vanessakusje1987
Wachten op cryo-tp
In de wachtweken (testdatum) Celenne


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 1cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 4 wachten op start
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 5 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 zwanger, verlengde wachtweken -
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 3 pauze - later misschien ICSI 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, Maastricht
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 cryo tp
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 zwanger, verlengde wachtweken C&C Heinsberg (DL)
Vanessakusje1987 2018 2019 oorzaak onbekend IVF1 prikken en slikken UMCU
Blauwe_Kat 2017 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI IVF1 3e cryo-tp gehad, nog 4 over
Bijtje92
(28/50)
2017 2018 Tese 8 rietjes ICSI2 ICSI mislukt (3 embryo's) ICSI2: start dec 2020
Rubyrubyruby 2018 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI, 1x MA, IVF1 1xbbz IVF1 IVF1: nog 6 cryo's
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 09:17
7.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah neeee, Zizo! Wat is het toch een ellendige rot-achtbaan. Ik kan me goed voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt :(. Zo dichtbij en dan toch ineens meer bloed. Wat een mindfuck.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo wat enorm klote. Dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach nee Zizo, ik heb de hele dag gekeken hopende op nieuws van jou. Ik gun het je zo. Die lange weg, je doorzettingsvermogen... Had je ooit weleens een positieve test in handen gehad? Het is nog best een goeie streep. Zo k*t dit :-( :redrose:
Roodborstje en zizo :hug: wat ontzettend verdrietig weer. Sterkte allebei!

Voor al de andere ladies, heel veel geluk deze ronde :rose:

Ik geniet van het zonnetje en merk nu eigenlijk pas hoeveel vermoeidheid er naar boven komt van het steeds maar door gaan met alles. Ik hoop dat de komende maanden met de zon ook de energie weer langzaam terug komt om er weer volledig voor te kunnen gaan :sun:
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo: wat ontzettend verdrietig (en jij ook Roodborstje). Ik vind je test er eigenlijk niet eens slecht uitzien voor 13 DPO en hij lijkt ook iets donkerder, maar in combinatie met het bloedverlies snap ik heel goed dat je er vanuit gaat dat deze poging mislukt is (hoewel ik stiekem nog een heel klein beetje hoop heb, omdat ik ook mensen ken die wel succesvol zwanger waren ondanks een bloeding). Als het inderdaad foute boel is hoop ik enorm dat jullie nageslacht nog in de vriezer ligt. Een hele dikke knuffel :bigkiss: vanuit hier.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lilly: als ik mij niet vergis was Zizo zwanger in de 2e ronde en hart zelfs een hartje waarna het alsnog misging...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach Zizo, wat een ellende... Zoveel bloedverlies klinkt niet goed idd. Je test lijkt wel wat opgelopen te zijn. Ik zou ook doortesten en kijken wat er gebeurd, maar met het bloedverlies zou ik ook niet zoveel hoop meer hebben. Al duim ik stiekem wel door voor een wonder. Bah meid, ik vind het zo verdrietig voor je... Hele dikke virtuele knuffel en sterkte met alle emoties en het afwachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo Verdorie :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb inderdaad bij icsi 2 een zwangerschap gehad van mijn 2e cryo. Dit was 2,5 jaar geleden. Verder nooit positief getest. Helaas heb ik toen een missed abortion gehad. Eerst echo kloppend hartje, maar bij tweede echo bleek het hartje gestopt. Ik heb toen in de vijfde week twe dagen bloedverlies gehad.
Nu heb ik sinds maandag bloedverlies. Eerst alleen roze bij het afvegen, maar inmiddels ook gewoon 'stromend' helderrood en gebruik ik maandverband. Gisteravond heel hard gehuild, maar inmiddels ben ik weer wat rustiger. Ik hoop dat hieruit veel gedoe achterweg komt en dat ik snel door mag voor de volgende cryo tp. Maar dan zal mijn hcg wel 0 moeten zijn en dat is niet het geval. Mijn test is moeilijk te lezen, maar ik denk dat hij zelfs ietsje donkerder is dan de test van eergisteren. Overigens had het volgens mij veel sneller en duidelijker moeten zijn nu en loopt het onvoldoende op, dus heb ik geen hoop meer. Gelukkig vrijdag bloedtest. Nu ben ik wel blij dat Gent dat doet.
https://ibb.co/dLS7ndk

Laat het weten als jullie vinden dat ik te veel hierover post. Ik wil het topic niet kapen, maar merk dat ik erg gespannen ben. Jullie berichtjes steunen enorm.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo, ik snap dat je helemaal lamgeslagen bent. Hoe staat je partner erin? Jullie hadden beetje de afspraak dat jij het grootste deel alleen zou doen toch, omdat je partner het niet meer trok? Ik vind dit een fantastisch topic en volgens mij leeft iedereen met je mee en steunen we je graag!

Ik vind het streepje echt opgelopen hoor. Maar snap dat je niet durft te hopen, ook gezien je eerdere missed abortion.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach Zizo, wat shit zeg. Ik vind je streepjes niet verkeerd, maar ik snap dat je met stromend bloedverlies geen vertrouwen hebt. Als je wil zou je vandaag en vrijdag bloed kunnen gaan prikken, zodat je op papier hebt wat de HCG waarden doen. Ik heb dat nu twee keer gedaan in Gent en bij mij liepen de waarden niet voldoende op en mocht ik daarom stoppen met de medicijnen. Anders willen ze dat je maandag opnieuw bloed laat prikken om het verloop te zien. Ik blijf hopen op een wonder voor je. Sterkte meis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo: ik sluit mij aan bij Lilly - ik wil je geen valse hoop geven, maar het streepje is wel opgelopen... ik snap dat je twijfelt aan alles en dat dit bloedverlies ronduit ku* is. Wij hebben hier vaker dames gezien die ook dachten dat het game over was bij het bloedverlies en toch succesvol zwanger bleven. Mijn beste vriendin L. had dit, maar ook Piene en Tasje een paar jaar terug. Als je nog progestron gebruikt, blijf dat dan gewoon doen tot dat het helemaal duidelijk is dat het niet gelukt is. Ondertussen blijf ik stiekem hopen en ik hoop dat je dat ok vindt!! Gun het jou zo.

Ook even een dikke knuffel en sticky vibes voor DaisyLiz! Op naar een brusje voor N*.

Vienna: goed om weer van je te horen. Hoop dat het goed met je gaat.

Andere dames: heel veel succes! Jullie zijn kanjers!!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ach zizo wat een rollercoaster! Ook ik snap dat je van bloedverlies de hoop kwijt bent (de vk geeft echter aan dat er dan toch nog 50% kans is dat er niks aan de hand is), maar je streepje ziet er echt niet verkeerd uit. Mijn HCG bouwde zich ong per 3 dagen op. Ik ga toch nog heel hard voor je duimen, maar ik snap dat je gereserveerd bent :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo wat een mindfuck zeg!! Hoop zo voor je dat het bloedverlies toch niet is, wat je denkt dat het is. De testen lopen op, maar snap dat serieus bloedverlies niet echt helpt met vertrouwen in een goede afloop. Hopelijk geeft bloedonderzoek je duidelijk.
En wat een onzin dat je het forum zou vervuilen. Hier is het forum toch juist voor? Hoop dat je er steun uit haalt in deze moeilijke dagen. Dikke knuffel 🧸

Ego ik zit weer op de wachtbank.
Alle reacties Link kopieren Quote
Was even benieuwd of jij nog hebt durven testen Zizo. Wat een rollercoaster is dit...

Ruby: heel veel succes op de wacht bank!

Neo: hoe gaat het met je en met je zwangerschap?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom ook weer even langs voor Zizo. Ben ook benieuwd of je nog getest hebt. De test van gisteren was duidelijk donkerder, maar helaas hoeft dat ook niet meteen iets te zeggen, omdat hcg in je urine achterloopt op het hcg gehalte in je bloed. Wat me wel een beetje hoop geeft is dat je niets schrijft over krampen. Bloedverlies, ook heftig bloeden, hoeft niet meteen einde oefening te zijn. Ik duim dus nog ff keihard verder voor je! Maar snap heel goed dat je zelf geen hoop hebt. Sterkte met het afwachten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo, ben heel benieuwd hoe het gaat, ik zie een oplopend streepje maar inderdaad teveel bloed is niet een heel gunstig teken. Ik blijf duimen.

Roodborstje, ook voor jou moet het een zware periode zijn, ik weet nog goed toen onze 4e poging mislukt was. Ik voelde me heel onmachtig, en wilde continu de tijd terugdraaien, en veel wat als gedachten. Zo frustrerend als en poging zo veelbelovend start maar dat je dan toch eindigt met lege handen. Weet jij hoe en of jullie verder gaan? Ik heb me altijd heel erg gericht op de stip op de horizon, nog wel een 5e poging ook als zijn de kansen dan echt laag en voorgestorteerd op eiceldonatie.

Succes met wachten Ruby
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo ach nee, het is bij jou ook mis :cry: Wat ontzettend k*t! Ik denk aan je :hug:

Ruby succes!

Ik zat/zit er even behoorlijk door heen. Als toetje is ook mijn menstruatie nog niet op gang gekomen, 3 dagen na Utrogestan. En nee, ik ben echt niet zwanger, dat wijst ook een bloedtest uit. Ik weet even niet wat we nu gaan doen, ben nog niet in staat er over na te denken. Wel binnenkort een gesprek met het ziekenhuis, ik wil dan wel heel graag weten hoe zij er nu instaan.
Iemand nog tips voor wat ik verder kan vragen of voorstellen aan onderzoeken?
Verder bedankt voor de lieve woorden, dat geeft me steun.
Alle reacties Link kopieren Quote
Roodborstje het is zo verdrietig! Ik zou in jouw geval willen weten op welk moment de embryo's sneuvelen en vragen of daaruit wat af te leiden valt. Ik weet er onvoldoende van, maar dat moment kan iets zeggen over of er problemen zijn met de zaadcel of dat het aan de eicel ligt. Misschien dat een ander stimulatiemiddel of hormoon daar dan wel voor kan werken. Ik zou vooral vragen of zij nog mogelijkheden zien. :hug:

Hier: ik raak in de war. Ik zit te wachten op een witte test, maar tot mijn verbazing is de test opgelopen.
https://ibb.co/b2Xw7XN

Het bloeden is wel verminderd. Inmiddels weer een inlegkruisje ipv maandverband en nu steeds een paar druppels. Als ik niet had getest, dan had ik nu gedacht dat ik een menstruatie zou hebben gehad. Wel iets lichter dan normaal, maar ach dat gebeurt soms, toch? Mijn buik voelt rustig. Ik had afgelopen dagen buikpijn, maar niet stevige krampen. En ik had pijn in onderrug. Op dit moment weet ik het gewoon niet. Ik begon nu toch weer wat hoop te krijgen. Al kan het ook zijn dat het vruchtje weg is, maar de urinetesten nog achterlopen.
Bij mijn missed abortion testte ik ook nog wekenlang positief.
Ik heb met Gent gebeld en nieuwe recepten gekregen. Morgen dus weer een ritje Duitsland voor nieuwe spuiten. En morgen de bloedtest afwachten. De vroedvrouw in Gent was nog optimistisch. Zelf ben ik vooral onzeker en snap ik mijn lijf niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
En ik vind het zo lief dat jullie meeleven! :heart: Ik kan dit verhaal bij niemand kwijt, dit forum is daarom erg fijn.
Mijn man is momenteel erg negatief over het traject, omdat deze poging ook weer mislukt is. Dat het mogelijk toch positief is, gaat er bij hem niet meer in. Hij vindt het mooi geweest en wil graag stoppen. Ook deze stress die we nu hebben, wil hij niet meer. Dat maakt het nu dus lastig om met hem over alles wat er nu speelt te praten en ik doe dat dus ook maar niet.
Ik ben zo bang dat ik nu valse hoop heb gekregen. Hopelijk snel meer duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wauw Zizo, je test is wel echt mooi opgelopen. Ik heb toch wel een beetje hoop voor je. Zenuwslopend he. Ik blijf heel hard duimen.

En voor alle andere dames die af en toe nog wat liefs schrijven richting mij of knuffels komen brengen, heel lief. Ik lees het en het doet me goed. :heart:
Zizo, ik lees net je update! Hij loopt wel echt mooi op... Maar ik snap je onzekerheid in deze heel goed. Benieuwd of je bloedtest wat meer duidelijkheid geeft. Mijn man was ook behouden bij een positieve test omdat hij zich de vorige keer verheugde en bleek het biochemisch te zijn. Moeilijk dat je er met hem nu niet heel goed over kan praten. Ik hoop toch echt dat het heel anders gaat uitpakken!

Baggal lief dat je het vraagt, gaat nog goed! Gelukkig geen last van misselijkheid of écht vervelende kwaaltjes. Op 9 maart staat de termijnecho. We zijn natuurlijk wel in afwachting van de geslachtsbepaling, afgelopen maandag zijn we ervoor gaan bloedprikken. En nu 10 spannende werkdagen wachten...

Weet trouwens iemand waar ik een goede besteding kan vinden van mijn ivf medicatie? Zijn daar fb groepen voor of kan ik hier iemand op het forum blij mee maken die dit niet vergoed krijgt? Zou zonde zijn als het hier over de datum gaat.
anoniem_654f44eab910a wijzigde dit bericht op 25-02-2021 13:54
24.71% gewijzigd
Zizo ik duim keihard voor je!! :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Knuffel Bijtje. En de zon ow zo heerlijk. Doet iedereen zoveel goed.

Zizo je mag zoveel berichten als je wilt natuurlijk. Ook voor jou een hele dikke knuffel dit is vreselijk onzeker. Ik ben alleen maar zo zwanger geworden dus aan mij heb je niets. Ik hoop dat t voor jou goed mag aflopen.

Gaat het een beetje met jou Daisy? Nou ja heus niet goed goed maar oke dat is misschien beter benoemd.

Neo volgens mij zijn alle pagina’s afgekapt ik had eerste fb groepen maar die zijn gestopt volgens mij omdat er misbruik van werd gemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Roodborstje: wat ontzettend lastig, confronterend en verdrietig... Het is heel lastig om te bedenken hoe nu verder. Toen ik er vanuit ging dat het bij ons niet meer zou gaan lukken, vond ik dat een hele moeilijke periode. Wij hadden toen nog 3 cryo’s in de vriezer, maar een aantal teleurstellingen gehad waarbij een van de artsen diverse keren adviseerde om toch na te denken over donor materiaal. Het idee dat ik mogelijk nooit ouder zou worden leek stond mij niet aan. En hoewel donormateriaal geen optie A was, vond ik uiteindelijk ouder worden en een kind krijgen belangrijker dan kinderloos achterblijven. Maar goed dat gezegd hebbende: dit is een hoogst persoonlijke keus en ik kan mij ook voorstellen dat er mensen zijn die dit te ver vinden gaan. Je hebt natuurlijk wel even de tijd om daar over na te denken als je ook denkt over stoppen of nog vervolgstappen met eigen materiaal. Blijft moeilijk en persoonlijk.
Nadat wij donor materiaal hadden aangeschaft werd ik alsnog zwanger van een van de gefragmenteerde cryos tegen alle verwachtingen in, maar ik weet wel dan wij anders dat traject in waren gegaan. Sterkte en wees lief voor jezelf.

Zizo: ik vind je strepen hoopgevend...Natuurlijk heb je geen garantie maar dit ziet er niet slecht uit. Ik hoop ontzettend dat het goed zit.

Neo: Fijn dat je je goed voelt! Benieuwd naar de geslachtsbepaling en hoop dat het een jongetje is. Mbt medicatie: zit je op Instagram? Ik weet dat er veel dames, en met name dames in de UK, echt springen om de medicatie omdat in veel gevallen de IVF behandelingen daar niet vergoed worden.

Daisy: uiteraard - ben je zeker niet vergeten...

Jokke: ik zag dat je hier wat geschreven had: hoe is het met jou?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven