vruchtbaar of niet?

23-11-2020 18:54 9 berichten
Dag dames,

Ik ben altijd heel regelmatig ongesteld en weet ook precies waneer ik vruchtbaar ben. De laatste keer dat ik mijn ovulatie had bloedde ik, niet heel veel maar ook niet weinig het leek wel een mini ongesteldheid om het even zo te noemen;) het heeft ook wel een goede 4 a 5 dagen aangehouden. Ik hou mijn menstruatie altijd bij via een app die dan automatisch je vruchtbare dagen aangeeft. Nu zijn mijn vruchtbare dagen in de app dus versprongen omdat de app de bloeding tijdens mijn ovulatie zag als een ongesteldheid. Als ik naar mijn lichaam keek ( afscheiding, zeurderige gevoel) was op dat moment ook echt mijn eisprong en heb ik toen gemeenschap gehad. Mijn vraag is dus eigenlijk weet iemand of het überhaupt kan dat ik toen vruchtbaar was? ( de 2e keer dat de app mijn vruchtbare periode aangaf)
* ik weet dat een test uitsluitsel kan geven maar het is nog zo vroeg ( als het raak is) dat de test nu sowieso negatief uitslaat.
* wij willen heel graag een 2e kindje dus zijn er druk mee bezig vandaar mijn vraag en ongeduld :)
Jahoor je kan dan vruchtbaar zijn.

Weet je hoe je afscheiding eruit zag? Als
dat erg nat, doorzichtig en rekbaar was, zou dat een indicatie kunnen zijn van dat je op dat moment vruchtbaar was.

Ik raad je het boek Taking charge of your fertility aan, om meer te leren over de lichamelijke veranderingen gedurende de cyclus
Alle reacties Link kopieren
Tja, kan ook een innesteling zijn geweest. Zo ging dat bij mij precies, zoals jij nu beschrijft.
Welke gegevens voer je in de app in? Want alleen op basis van menstruatie kan een app niet voorspellen, vaak gaat de app uit van een gemiddelde (ovulatie veertien dagen voor menstruatie).
Sága schreef:
23-11-2020 22:23
Welke gegevens voer je in de app in? Want alleen op basis van menstruatie kan een app niet voorspellen, vaak gaat de app uit van een gemiddelde (ovulatie veertien dagen voor menstruatie).
Dat klopt maar voordat ik mijn eerste kreeg en ook daarna functioneerde de app ook als anticonceptie. ik heb toen samen met de app en ovulatie sticks +- een half jaar bijgehouden of de app het goed had en warempel mijn cyclus loopt aardig gelijk op met wat de app denkt haha. Ik leef inmiddels 10 jaar pil vrij en mijn kleine is anderhalf:) weet dus goed waar ik mee bezig ben alleen deze keer raak ik zo onzeker omdat ik zo graag zwanger wil zijn/worden.
anoniem_638f50e6f2394 wijzigde dit bericht op 23-11-2020 22:35
0.28% gewijzigd
.
Ah Dan is je cyclus heel regelmatig! Ik snap verder je vraag niet helemaal; bedoel je dat je tijdens die bloeding zeker weet dat je ovulatie had? 4/5 dagen lijkt me wel wat lang voor ovulatiebloeding.
Sága schreef:
23-11-2020 22:36
Ah Dan is je cyclus heel regelmatig! Ik snap verder je vraag niet helemaal; bedoel je dat je tijdens die bloeding zeker weet dat je ovulatie had? 4/5 dagen lijkt me wel wat lang voor ovulatiebloeding.
de bloeding heb ik echt geen idee wat dat was ik denk zelf ook geen ovulatie bloeding van zo lang... het zit zo: ongi, eisprong volgens app maar toen een bloeding die ingevuld in de app de app zegt 2 weken later ( weer) eisprong en mijn lichaam laat het zelfde zien. Kan dit uberhaupt? Dat dus eigenlijk tussen de ovulatie van vorige keer en deze keer 5/6 weken tussen zit?
Dat zou prima kunnen; meestal zit er tussen de 25
En 35 dagen tussen je ovulaties, de duur van een cyclus. Soms kan het meer zijn. De eerste fase tot eisprong van je cyclus is heel gevoelig voor omstandigheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven