Zwanger worden vanaf december 2020

07-12-2020 23:14 469 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie er nog geen topic over, maar wie wil er ook sinds deze maand zwanger worden?

Followyd: 3e kindje - NOD 17-19 dec
Tiswa. 2e kind - NOD 15 jan
Sunny-91: 4e kindje - NOD 26 Jan
Picoo: 2e kind - NOD 28 dec
Luuntje: 1e kindje - NOD 6 jan
Monstertje22: 1e kindje - NOD 7 Jan
Blondtje: 1e kindje - NOD ?
Fietje: 2e kindje - NOD ?
worteltaart: 3e kindje - NOD 29 jan
Morange: 2e kindje - NOD ?


Hoera, zwanger!!!
Lau_Ngi: 2e kindje
wortelsap91: 4e kindje
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 21:22
71.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Wortelsap91 wat grappig om jouw bericht te lezen. Wij hebben ook besloten om voor een vierde kindje te gaan. Ik vind het spannend en merk dat hoe langer ik er over nadenk hoe meer twijfels ik krijg terwijl als ik mijn gevoel volg het niet anders kan dan dat er nog een kindje gaat komen. Hoe oud zijn jouw kinderen? Onze kinderen zijn 11, 10 en 4 jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk ook iemand die voor een vierde gaat. Dat had ik niet verwacht!

Ja die twijfels herken ik. Ik maak me vooral zorgen of ik de andere kinderen hier wel een plezier mee doe. En we hebben nog een slaapkamer probleem op te lossen (verbouwen). Oja en een klein detail is dat ik al bijna alle spullen had weggegeven. Oeps!

Wat leuk dat jou kinderen ook al wat ouder zijn. Dan valt dat hier nog wel mee. 7, 5 en 3. Maar wel allemaal nog jarig voordat er een baby zou komen.

Was je snel zwanger de vorige keren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeh leuk dat jullie beide voor een nummer 4 gaan. Spannend!

Ik zou ook graag mee schrijven, maar ik ben wel al eigenlijk vanaf mei bezig voor een tweede. Helaas afgelopen maand een vroege miskraam gehad rond 4,5 week, en nu dus weer door. Bij de eerste hebben we er 11 rondes over gedaan.

Ik merk dat ik steeds vaker even op het forum kijk en twijfel of ik in zo'n groep mee zal schrijven. Af en toe vind ik het toch wel fijn om het erover te hebben, maar wil mijn man er niet te veel mee vermoeien.
Hallo, ik zou graag meeschrijven met het topic!

Wat leuk dat jullie beide voor een 4e kindje gaan, een gezin van 6 is voor mij wel een ultieme droom! Tiswa, wat vervelend, hopelijk mag het snel lukken bij jullie!

Mijn vriend (32) en ik (27) gaan vanaf eind dit jaar / begin volgend jaar voor ons eerste kindje. Aanstaande vrijdag heb ik een afspraak bij de huisarts om mijn koperspiraal te laten verwijderen.

Ik heb ongeveer een jaar geleden de diagnose PCOS gekregen, maar door mijn levensstijl aan te passen heb ik inmiddels een mooie regelmatige cyclus. Ik ben ook begonnen met het slikken van foliumzuur.

We staan er op het moment heel nuchter in, raak ik snel zwanger zou dat natuurlijk geweldig zijn, duurt het langer dan is dat ook oké. Ik vind het wel spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook wel meeschrijven. Wij gaan voor een tweede kindje.
Ik schrijf al mee in een ander topic, maar daar is meer dan de helft ondertussen zwanger. Zelf ben ik ook al zwanger geweest, maar dat is helaas mis gegaan en geëindigd in een curettage. Na de curettage heb ik nog geen ovulatie/menstruatie gehad. Ik ben daar nu op aan het wachten (vrij ongeduldig en gefrustreerd) en heb het gevoel dat we dan weer opnieuw beginnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk, ik zou ook graag meeschrijven! Ik ben nieuw op dit forum, ben hier een paar jaar geleden wel actief geweest, maar heb nu een nieuwe account aangemaakt.
Mijn vriend en ik gaan voor een eerste kindje van ons samen. Hij heeft al 2 kinderen van 13 en 15. Zelf heb ik nog geen kinderen, dus ik vind het heel spannend allemaal.
Mocht het gaan lukken om zwanger te worden, zal het ook wel spannend worden wat zijn kinderen ervan zullen vinden.

Wortelsap en Celestje, wat leuk dat jullie voor een vierde kindje gaan!

En Morange, wat verdrietig dat je zwangerschap is mis gegaan. Snap dat het frustrerend is om nu te wachten op een nieuwe ovulatie/menstruatie. Hopelijk hoef je daar niet lang meer op te wachten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig dat jullie meeschrijven!

Wat jammer tiswa dat het mis is gegaan.

Badeend wat fijn dat je er zo nuchter in staat, succes vrijdag bij de huisarts. Lijkt me toch gek dat het dan ineens echt begint.

Moranga wat naar dat het mis is gegaan. Hoe veel weken was je? De ronde na je miskraam ben je wel extra vruchtbaar zeggen ze.

Hier bij de eerste duurde het precies 1 jaar. We liepen net 3 weken in het ziekenhuis voor onderzoeken. Bij de tweede al heel snel zwanger en bij de derde 10 maanden moeten wachten met 2 miskramen tussendoor. Dus ik ben benieuwd of het nu dan weer snel gaat haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Tiswa, sorry, ik had een beetje over jouw bericht heen gelezen, wat naar dat je ook een miskraam hebt gehad! Lijkt me zo verdrietig...
Alle reacties Link kopieren Quote
Badeend wat fijn dat je cyclus mooi regelmatig is ondanks de PCOS. Goed dat je er zo nuchter in staat.

Morange vervelend dat het mis is gegaan en dat het geindigd is in een curretage. Dat lijkt me erg naar en verdrietig. Ik kan me goed voorstellen dat je nu ongeduldig en gefrustreerd wordt van het wachten op je ovulatie/menstruatie. Hopelijk komt het allemaal snel op gang.

Fika spannend zo voor de eerste! Heb je enig idee hoe de kinderen van jouw parnter gaan reageren?

Wortelsap ik duim voor je dat nr 4 net zo snel komt als nr 2 kwam.

Bij mij was de miskraam echt heel vroeg, en het was eigenlijk meteen al duideijk dat het niet goed zat, want de tests bleven veel te licht, dus ik zat ook nog niet op een roze wolk. Wel even wat teleurgesteld geweest, maar ook wel bewust van het feit dat dit soort dingen vrij regelmatig voor komen, en ik ben ook al 36. Het bloeden is vorige week pas gestopt, dus ben wel benieuwd wanneer ik ga ovuleren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het lastig om in te schatten hoe de kinderen van mijn vriend gaan reageren. Ik verwacht dat ze erg aan het idee moeten wennen, en hoop natuurlijk dat ze (àls het gaat lukken om zwanger te worden) na de eerste schrik heel erg gaan uitkijken naar de komst van een broertje of zusje. Maarja, het zijn pubers, en die reageren nogal eens onvoorspelbaar ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja met pubers is het inderdaad wel lastig inschatten. Hopelijk zijn ze enthousiast als het eenmaal zover is.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Wortelsap91: Ik was bijna 10wk zwanger. Volgens mij is het een fabeltje dat je extra vruchtbaar bent. Iig niet zo bij een curettage.

Curettage is nu ruim 9 weken geleden. Ik was zo naïef om te denken dat mijn cyclus wel normaal op gang zou komen na 6 weken.

@Tiswa: Ik hoop dat jou cyclus ook weer gauw op gang komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fika ik had jou berichtje nog niet gezien. Wat leuk samen voor een kindje gaan. Wel spannend ja hoe de pubers dan gaan reageren. Wonen ze veel bij jullie?

Tiswa had je ook weer meteen een cyclus daarna? Ik heb ook een vroege miskraam gehad met 5 weken. Bij mij was dat niet anders dan een verlate menstruatie. het was dat ik net daarvoor getest had anders had ik het niet geweten.

Heftig morange dat je al 10 weken was. En vervelend dat je nu al 9 weken wacht. Is dat een fabeltje ja? Wist ik niet.

Ja ik hoop ook dat het zo snel gaat al bij nummer 2. Vooral omdat het voelt alsof het niet leuk is voor de vierde als het zo erg een nakomertje is.

Zijn jullie al aan de foliumzuur? Ik eigenlijk nog niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog geen idee hoe het nu met mijn cyclus zit. Het was best vreemd. Eerst was ik 2 dagen overtijd, maar teste ik negatief. Toen 4 dagen licht ongesteld geweest. Een week daarna had ik kwaaltjes die ik bij mijn vorige zwangerschap ook had en toen teste ik positief. Later die week nam de test af, en een aantal dagen later kreeg ik zware buikpijn en heb ik 1,5 week flink gebloed. Dit is afgelopen vrijdag gestopt, dus nu is het wachten tot ik weer ovuleer.

Ik slik wel multivitaminen met foliumzuur, maar ben niet heel erg nauwkeurig, dus vergeet ze nogal eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook graag mee willen schrijven 😊 leuk om er samen over te kunnen kletsen!

Wij zouden ook graag een vierde kindje willen. We hebben een zoontje van 3 jaar (wordt in maart 4) en een dochter van 9 maanden. En we hebben ook nog een zoontje die volgende week 2 zou zijn geworden maar hij is een dag na de bevalling overleden.

Ik vind het daarom ook super spannend om weer zwanger te worden en dat de hele rollercoaster opnieuw begint maar ik zou heel graag nog een kindje in ons leven erbij willen hebben dus ik heb het er graag voor over.
Ik wilde altijd graag een klein leeftijdsverschil en tussen zoon en dochter zit nu 3 jaar... Daarom hebben we besloten om er nu maar op tijd weer voor te gaan en hopelijk zit er dan dit keer wat minder leeftijdsverschil tussen. Je weet helaas nooit hoe het loopt dus het is afwachten hoe snel het deze keer gaat en of het dan ook goed blijft gaan.

Ik vind het in iedergeval gezellig om er samen over te kunnen kletsen en ervaringen uit te kunnen wisselen 😊 hopelijk wordt het een vruchtbaar topic!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk dat er een topic is geopend voor zwanger worden in december. Ik had stiekem al regelmatig gekeken of er al een topic was geopend, maar ik voelde niet de behoefte om er zelf een te openen. Ik zou echter wel graag mee willen schrijven.

Leuk dat hier een aantal alweer voor het vierde kindje gaan!
En heel erg naar dat ook al een aantal een miskraam hebben gehad :(

Wij gaan voor een tweede kindje. Ik twijfel soms alleen of het niet nog te vroeg is. Ik zou zoooo graag een kindje erbij willen. Ik heb altijd gezegd dat het me leuk lijkt om twee kindjes te hebben die niet veel verschillen in leeftijd. (Ik ben me er overigens ontzettend van bewust dat je geen kinderen 'neemt'. Dat ik het leuk kan vinden om weinig leeftijdsverschil tussen kindjes te hebben, maar dat ik daarin precies niks te willen heb).
Ons zoontje is overigens bijna 6 maanden oud. En tja, ik twijfel met name vanwege het fysieke stuk. Een zwangerschap en bevalling is natuurlijk niet niks voor je lichaam. Maar goed, ervan uitgaande dat het een aantal maanden duurt voordat ik daadwerkelijk zwanger ben, heb ik besloten dat ik niet langer wil wachten met proberen. Als het herstel van een zwangerschap en bevalling peanuts zou zijn, dan waren we waarschijnlijk een week of 8 na de bevalling alweer begonnen met proberen zwanger te worden :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Sunny-91, ik heb net over je berichtje heen gelezen. Wat ontzettend heftig dat jullie zoontje een dag na de bevalling is overleden. Heel erg dapper dat jullie er dan nog een keer voor durven te gaan! Ik hoop van harte dat het jullie gegund is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie dus ook nog een kleintje in huis Fietje! Onze dochter is een heel makkelijk meisje dus vandaar ook dat we het nu al wel weer aandurven😅 het lijkt me heel leuk om een klein leeftijdsverschil te hebben. Al merk ik nu dat 3 jaar ook een leuk leeftijdsverschil is. M'n zoontje is zo ontzettend trots op z'n zusje en hij is er zo lief voor! En het is ook makkelijk dat hij al best veel zelf kan en zindelijk is enzo... Maar toch kriebelt het nu wel weer dus we zijn heel benieuwd hoeveel leeftijdsverschil er nu tussen gaat zitten als het ons nog gegund is om zwanger te worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wortelsap91, de kinderen van mijn vriend zijn de halve week hier, hij en zijn ex hebben co-ouderschap. Dus dat is best veel en dan is het wel belangrijk dat ze het gaan accepteren. Ze hebben trouwens al een aardig tijdje (3 jaar ongeveer) aan onze relatie kunnen wennen hoor, en we wonen sinds 2 maanden ongeveer echt samen. Dus we doen het stapje voor stapje, vooral vanwege hen.

Sunny-91, leuk dat je ook komt meeschrijven en wat vreselijk wat jullie hebben meegemaakt! Inderdaad heel dapper om voor een vierde kindje te gaan, en ik kan me voorstellen dat het deze keer extra spannend is hierdoor.

Wat betreft de vraag over foliumzuur, ik ben sinds een week begonnen aan foliumzuur + vitamine B12 tabletten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Fika hoe de kinderen zullen gaan reageren als het zo ver is. Maar dat komt vast met de tijd wel goed. Of vinden ze het nu ook al erg moeilijk dat hun ouders uit elkaar zijn?

De zwangerschap van m'n dochter is gelukkig heel goed gegaan ondanks de enorme spanning dus ik hoop dat ik er deze keer iets meer van zal kunnen genieten.

Ik heb net mijn mama capsules van davitamon ook weer uit de kast gehaald. Ik had nog een hele verpakking staan dus dat is handig!

Waar zitten jullie ergens in je cyclus? Al bijna een nod op komst bij iemand? Ik zit nu in mn vruchtbare dagen maar verwacht er niet veel van deze ronde. Hebben ook nog niet heel erg ons best ervoor gedaan😅 maarja misschien een lucky shot... Je weet nooit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje wat heftig sunny! Wat zal de zwangerschap van jullie jongste spannend zijn geweest. Was hij veel te vroeg geboren of een andere oorzaak? Als je het niet wil vertellen begrijp ik dat overigens ook hoor.

Ik heb het een tijdje jammer gevonden dat er door de miskramen meer leeftijdsverschil tussen 2 en 3 zit dan tussen 1 en 2 maar nu denk ik alleen maar dat dat echt niks uitmaakt. Jongste 2 spelen juist meer met elkaar dan oudste 2. Al ervaar ik dat gevoel nu ook wel weer voor nummer 4 maar dat verschil is wel veel groter. Al is dat ook wel weer fijn. Allemaal zindelijk en zelf kunnen aankleden enzo is ook makkelijk.

Ik moet nog even foliumzuur gaan halen.

Fiethe wauw nog echt een kleintje. Leuk! Het herstel bij een tweede kan zomaar een stuk makkelijker zijn natuurlijk.
Daar heb ik eigenlijk helemaal nog niet over nagedacht maar ik was bij alledrie meteen weer topfit. Kon na een week al weer stukken wandelen en fietsen enzo.

Waar ik dan weer tegenop zie is een ziekenhuistijd zoals we bij de middelste hadden. M’n kinderen zijn allemaal klein en aan de vroege kant geboren en bij de middelste hebben we een week ziekenhuis gehad. Dat lijkt me moeilijk als dat nu weer zou zijn met 3 kinderen thuis die ook gewoon naar school moeten enzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee hij had ernstig zuurstof tekort opgelopen tijdens de bevalling. Als je me loept dan kan je m'n verhaal lezen hier op t forum.

Het heeft allemaal z'n voor en nadelen he en ik denk ook dat het een groot deel karakter is of ze veel met elkaar spelen of niet.

Met hoeveel weken zijn jouw kindjes geboren? Bij mij wordt het sowieso weer een geplande keizersnede. Dus ik zal ook een tijdje in het ziekenhuis liggen... Lijkt me ook lastiger met 2 kindjes thuis maar dat komt vast wel weer goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb je topic gelezen. Jeetje wat heftig! Dat is toch wel echt je grootste nachtmerrie om mee te moeten maken.
Ben er stil van.


Bij oudste met 38 weken ingeleid, middelste met 36 weken ingeleid en jongste met 37,5 week spontaan geboren (dag voor inleiding). Ik had bij alledrie een slechte placenta en daarom mocht ik niet te lang doorlopen. Bij de middelste nog wat eerder ingeleid omdat ze zagen op de ctg dat hij het zwaar had.
Ik ga deze keer voor een kind boven de 3kg want dat hebben we nog niet gehad haha geintje hè.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat heftig Sunny. Fijn dat de zwangerschap met je dochter wel soepel verlopen is. Hopelijk kun je deze keer inderdaad wat meer genieten, al zal het altijd spannend blijven.

Fika, slim om het inderdaad stap voor stap te doen. Zeker met pubers is het lastig om een samengesteld gezin te vormen.

Fietje ik kan me voorstellen dat je het leuk vindt om een klein leeftijdsverschil te hebben. Als je je verder goed voelt, waarom niet toch?

Ik moest er de eerste 9 maanden niet aan denken. Daarna begon ik voorzichtig weer eens af en toe te dromen en na een jaar durfde ik het weer aan.
Bij de eerste ben ik 26 weken heel misselijk geweest en toen dat voorbij was had ik bekkeninstabiliteit. Ik had echt even rust nodig aan mijn lijf.

Wortelsap, wat vervelend dat je steeds met slechte placenta’s zat. Dat maakt het toch allemaal een stuk spannender. Ook lastig als je al 3 kinderen rond hebt lopen om dan steeds in het ziekenhuis te moeten zijn. Hopelijk deze keer dan eentje van meer dan 3 kilo.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven