Zwanger worden vanaf december 2020

07-12-2020 23:14 469 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie er nog geen topic over, maar wie wil er ook sinds deze maand zwanger worden?

Followyd: 3e kindje - NOD 17-19 dec
Tiswa. 2e kind - NOD 15 jan
Sunny-91: 4e kindje - NOD 26 Jan
Picoo: 2e kind - NOD 28 dec
Luuntje: 1e kindje - NOD 6 jan
Monstertje22: 1e kindje - NOD 7 Jan
Blondtje: 1e kindje - NOD ?
Fietje: 2e kindje - NOD ?
worteltaart: 3e kindje - NOD 29 jan
Morange: 2e kindje - NOD ?


Hoera, zwanger!!!
Lau_Ngi: 2e kindje
wortelsap91: 4e kindje
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 21:22
71.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Overigens heb ik ook nog een stiefzoontje van bijna 4, waar ik al vanaf de geboorte mede voor zorg, waardoor hij ook echt voelt als mijn eigen kind. Dus ik ga voor een 2e zwangerschap, maar eigenlijk een 3e kindje dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
De kinderen van mijn vriend gaan goed met de scheiding van hun ouders om en ze zijn, voor zover ik dat kan beoordelen, volgens mij goed aan de situatie gewend.

Wat mooi Tiswa, dat je je stiefzoontje echt ziet als je eigen kind :heart:

Ik heb een vrij onregelmatige cyclus, en zou tussen morgen en maandag ongesteld moeten worden, dus ik hou als NOD maar even maandag de 14e aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf graag mee! Spiraal in november laten verwijderen. Ovulatie was vorige week...
We gaan voor de 3e. Heb 2 zoontjes van 5 en 2,5. Bij de eerste direct zwanger en bij de 2e na een half jaar . Spannend weer !
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe oud is je eerste kindje Tiswa? Inderdaad heel mooi dat je je stiefkindje als je eigen kindje ziet :heart:

Dat is fijn Fika! Dan komt het vast wel goed straks.
En spannend bijna je nod. Heb je er een goed gevoel over of verwacht je er niet veel van?

Spannend Follow! Hopelijk is het nu ook snel weer raak :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verwacht er eerlijk gezegd niet veel van in de eerste ronde. Maar het kan natuurlijk wel, dan zou het wel een verrassing zijn :-D

Leuk dat je ook meeschrijft Follow! En leuk dat jullie voor een derde kindje gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees binnenkort even alles bij haha.. met 2 kids overdag niet echt de tijd voor ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha dat snap ik helemaal! Gelukkig zijn het nog maar 2 pagina's nu ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat je meeschrijft Follow! Leuk al 2 jongens. Je zult wel veel opmerkingen gaan krijgen of je voor een meisje gaat als je zwanger raakt. Dat had ik in ieder geval wel toen ik na 2 jongens zwanger was van de derde. Wat overigens ook een meisje is geworden maar mij maakte het echt niet zoveel uit.

Fika spannend. Zou snel zijn maar wie weet. Al/nog een test in huis liggen? Of wacht je rustig de rest van de week af?

Mooi Tiswa hoe je over je stiefzoontje praat. En die is ook nog jong dus. Maar wel oud genoeg om het dadelijk allemaal te snappen als je zwanger zou zijn.

Hier is m’n cyclus na elke zwangerschap flink veranderd. Na m’n middelste werd ie super regelmatig met een hele pijnlijke eisprong als die links sprong. Nu voel ik het nog steeds maar niet zo pijnlijk meer. Maandag gehad dus m’n nod is de 21e.

Het lijkt wel of onze oudste weet van onze plannen. Vreemd want we hebben dit alleen savonds laat in onze slaapkamer besproken. Maar hij zei eergisteren ineens “ik wil echt niet nog een broertje of zusje” en vandaag “ik heb zin in beschuit met muisjes” 😂
Denk inderdaad dat die het niet zo ziet zitten maar de andere twee wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Fika, wat goed dat jullie het zo stapje voor stapje aanpakken! Hopelijk vinden zijn kinderen het leuk!

Ik ben na mijn zwangerschap/bevalling eigenlijk niet gestopt met het slikken van foliumzuur. Zit bij de vitamine in die ik nu nog steeds slik.

Ik heb echt geen idee waar ik in mijn cyclus zit. Of nouja, ik zit eigenlijk te wachten tot ik ongesteld word. Had dat een aantal dagen geleden al verwacht. Ik heb een onregelmatige cyclus, altijd al gehad, dus ik heb niet altijd een heel goed idee van wanneer mijn NOD is en dus ook niet wanneer mijn ovulatie is. Bij de eerste keer zwanger worden heb ik direct vanaf het begin ovulatietesten gebruikt. Ik wil dat nu eigenlijk niet. Ik wil het nu een beetje op z’n beloop laten, ovulatietesten gebruiken kan over een aantal maanden ook nog wel. Echter was ik de eerste keer vooraf ook heel relaxt, maar toen we eenmaal begonnen waren kon het mij niet snel genoeg gaan. Ik was na 4 maanden zwanger, maar elke keer weer ongesteld worden was toch steeds een kleine teleurstelling. Ook al weet ik dat 4 maanden echt niet lang is om zwanger te worden. Ben dus heel benieuwd of ik er dit keer wel relaxter onder kan blijven.

Wat betreft het leeftijdsverschil; veel mensen in mijn omgeving zeggen dat je echt beter de kinderen niet zo dicht op elkaar kunt hebben, want tropenjaren etc. etc. Maar goed, ik doe lekker wat ik zelf wil :) Ik vind sowieso dat iedereen een mening heeft over zwanger worden/zijn en bevallen. Vre-se-lijk.

@Wortelsap91; ik ben eigenlijk ook snel hersteld na mijn bevalling hoor. Mag absoluut niet klagen. Ik heb alleen nog een paar kilo teveel en ik sportte voor mijn zwangerschap minimaal 4x per week, dat lukt me nu (nog steeds) niet. Ik ben nu gewoon niet zo fit als voor mijn eerste zwangerschap, maar ik heb inmiddels ook niet meer de illusie dat ik binnen afzienbare tijd weer zo fit zal worden. Ik vond het mentale aspect na de bevalling zwaar. En die hormonen, wauw, dat vond ik ook wel een dingetje zeg maar.
Wat heerlijk trouwens, de opmerkingen van jullie oudste! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Fika, fijn dat ze er goed mee om lijken te gaan. Vaak zie je toch wel dat pubers uiteindelijk heel lief zijn voor een baby broertje of zusje. Hopelijk geldt dat ook voor hun.

Sunny, mijn zoontje is nu anderhalf jaar. Helaas wel een hele moeilijke slaper, wat me soms wel huiverig maakt voor nog een kind, maar aan de andere kant kunnen we maar net zo goed doorpakken met de slapeloze nachten.

Follow, leuk een derde!

Wortelsap wat typisch dat je zoontje nu met zulke opmerkingen komt. Wellicht voelt hij toch iets aan dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fiethe lastig zo’n onregelmatige cyclus. Vind je het dan niet al spannend als je eigenlijk al je bod voorbij bent? Snap dat je niet meteen aan de ovulatietesten wil. 4 maanden is snel ja!

Leuk tiswa een mannetje van 1,5. Wel jammer dat ie nog niet doorslaapt.
Goedemorgen allemaal,

Ik schrijf graag mee. Wij gaan voor ons 2e kindje.
Sinds september gestopt met de pil maar geen pogingen gedaan. Ik vond het belangrijk dat mijn cyclus eerst weer op gang zou komen. Bij de 1e was deze namelijk erg onregelmatig en duurde het telkens vrij lang (8 weken). Ook werd ik na de bevalling niet ongesteld, dus ik was wel benieuwd hoe en wat.
Sinds de bevalling voel ik mijn eisprong duidelijk aankomen met krampen. Volgende week vrijdag zou ik dan ongeveer ongesteld moeten worden. Ik ben benieuwd.

Ik zal straks even bijlezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik zou graag mee wllen schrijven, eerst zat ik in een andere groep maar daar is bijna iedereen zwanger dus het is daar een beetje stil geworden.
Het is bij mij dus al die maanden nog niet gelukt. Ik vond het al die tijd wel prima en had er niet zoveel moeite mee maar als je dan toch ziet dat iedereen vrij snel zwanger raakt, ook vriendinnen, allemaal zwanger of net een kindje gekregen ga je je toch wel afvragen is er misschien iets mis.

Ben net weer ongesteld geweest dus ik ga nu echt zorgvuldig mijn vruchtbaarheid testen en dan hopelijk echt op de juiste momenten proberen zwanger te worden.

Ik lees verschillende verhalen van het verliezen tijdens of net na de zwangerschap, verschrikkelijk en wens jullie al het beste toe!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, Lau en Luuntje dat jullie ook meeschrijven!
Hoe oud is jullie eerste kindje, Lau?

Ik snap dat het frustrerend is, Luuntje, als veel vrouwen om je heen zwanger worden en het bij jullie nog niet lukt. Hoe lang zijn jullie nu bezig?

Lastige hè Fiethe, zo'n onregelmatige cyclus... Na 4 maanden zwanger de vorige keer is inderdaad best snel. Hopelijk voor jullie is het deze keer weer snel raak!

Wortelsap, wat apart zeg dat je zoontje met opmerkingen over een broertje of zusje komt. Maar kinderen voelen volgens mij zoooveel aan...

Ik heb nog geen tests in huis gehaald en wil ook pas testen als ik een paar dagen na mijn NOD nog niet ongesteld ben geworden, ook omdat mijn cyclus wel eens iets langer wil duren. Hebben jullie trouwens tips welke tests goed/fijn/betaalbaar zijn? (voor mij is het de eerste keer he :) )
fika wijzigde dit bericht op 10-12-2020 16:26
11.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Lau en Luuntje!

Lau, vervelend dat je zo'n lange ongregelmatige cyclus hebt. ik kan me voorstellen dat je eerst even je cyclus af hebt willen wachten. Hopelijk is het snel raak, dan heb je voorlopig ook geen last meer van die onregelmatigheid.

Luuntje, ik herken het wel dat het frustrerend kan zijn als iedereen om je heen zwanger wordt en jij steeds weer opnieuw ongesteld wordt. Bij de eerste had ik daar ook echt last van. Zeker omdat in mijn omgeving erg veel "ongelukjes' of "1e ronde raak" plaats hadden gevonden in de jaren voordat wij gingen proberen. Waaronder dus mijn stiefzoontje, nav een onvoorzichtige actie van mijn man vlak voordat wij bijelkaar kwamen.

Fika slim om niet meteen al te testen als je cyclus wel vaker wat langer duurt. Dat voorkomt waarschijnlijk een hoop teleurstelling. Vwb de zwangerschapstesten, ik zweer bij die van de Action. Die kosten maar 1,5 euro voor 2 en doen het echt prima.
Tiswa, bedankt voor de tip! Binnenkort maar eens een bezoekje aan de Action brengen. Op de een of andere manier heb ik toch in mijn hoofd dat duurdere testen betrouwbaarder kunnen zijn, maar dat slaat natuurlijk nergens op.

Luuntje, vervelend dat het bij jullie nog niet heeft mogen lukken. Ik heb in mijn omgeving voor mijn gevoel ook veel mensen waarbij het na 1x al raak was. Of mensen die juist een lang traject hebben moeten afleggen. Het is wel zo dat je vooral de uitersten opslaat, tenminste zo werkt dat bij mij merk ik.

Ik probeer er zelf zo nuchter mogelijk in te gaan, maar natuurlijk is er altijd een stemmetje in je achterhoofd dat zegt "wat als..". Morgen gaat mijn koperspiraaltje er uit en ik merk dat ik het best spannend vind! Ik ben van plan volgende maand pas te gaan testen als mijn NOD 2 dagen verstreken is, maar of ik ook echt zo lang kan wachten.. Merk dat ik deze fase wel erg leuk vind, de gesprekken met mijn vriend, de kriebels in mijn buik. Omdat het nu "echt" gaat beginnen.
Hallo,

Mag ik ook aansluiten? Vanaf juli gestopt met de pil maar mijn cyclus is erg onregelmatig (op dit moment blijft ongesteldheid al uit sinds begin oktober).
We gaan voor een eerste kindje.
Ik slik van af het begin al foliumzuur maar vergeet het ook wel eens.

@Fika ik gebruik de testen van Zwanger en Kids en die vind ik prima. Zijn niet duur en dat vind ik wel fijn zodat ik wat vaker kan testen..

@Luuntje dat is inderdaad erg vervelend. Mag ik vragen wanneer je gestopt bent met de pil?
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Lau Luuntje en Blondt!

Het wordt nu wel lastiger om op iedereen persoonlijk te reageren dus dan toch maar per onderwerp.

Zijn die testen van de action zo goedkoop, wow is wel een aanrader dan. Ik gebruikte altijd die van Kruidvat 2 voor 5 euro.

Lastig zeg als je zo’n onregelmatige cyclus hebt dan is het dus een kwestie van af en toe testen of hoe doe je dat dan?

Ook al dames die al langer bezig zijn dus. Vervelend zeg! Maar volgens mij is een half jaar tot een jaar gemiddeld dus is echt niet raar als het even duurt.

Ik ben benieuwd of ik kan wachten met testen. Bij de oudste veel getest omdat ik gewoon steeds niet kon wachten omdat we ook zo lang hebben moeten wachten. En bij de jongste al super vroeg getest. Ik zou bij een ander zeggen dat ik het niet geloofde maar ik voelde een dag of 5 na m’n eisprong al dat ik zwanger was. Volgens mij iets van 8/9 dagen na eisprong had ik al een positieve test maar eigenlijk wist ik het al voordat ik testte. Was zo raar toen. Al hoop ik dat ik dat nu weer ga hebben haha, wel makkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bijzonder Wortel, dat je het zo aanvoelde. Zou wel handig zijn als het dit keer weer zo werkt.

Ik maak me deze keer gelukkig geen zorgen dat ik niet meteen (blijvend) zwanger ben. Bij de eerste begon ik na 6 maanden echt ongeduldig te worden. Wellicht dat het ook wel een verschil maakt dat het al een keer gelukt is (en toen ook niet binnen 3 maanden).
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig groepje wordt het zo😊

Ik ben ook fan van de testen van de action. Heel goedkoop en bij mij werkten ze ook al vroeg. Bij mijn tweede zwangerschap testte ik zelfs al 4 dagen voor nod positief met de action testen. En doordat ze zo goedkoop zijn vind ik het ook niet erg om er regelmatig een testje tegen aan te gooien. Ik heb weinig geduld 🙈

Wortelsap, is het misschien een optie om een tabel toe te voegen in de OP? Of een wat simpeler schemaatje zodat we kunnen zien wie er mee schrijven? Als je dat te veel werk vindt dan snap ik dat ook hoor😉
Alle reacties Link kopieren Quote
Een tabel is wel leuk ja. Maar dan liever wel zonder NOD anders moet ie steeds bijgewerkt worden

4 dagen voor NOD positief getest is ook al vroeg sunny.

Tiswa ja dat scheelt hé al je al weet dat je zwanger kan worden en al een kindje hebt. Ik had dat vooral met m’n miskraam. Ik vond dat psychisch niet zwaar omdat ik wist dat het ook goed kon gaan alleen lichamelijk ging het toen ff helemaal niet goed.

Wat moet er in de tabel? Naam/hoeveelste kindje/wat nog meer?
Welkom Blondtje

@Luuntje Lastig he, als het niet lukt. Vooral als het om je heen wel lukt.

@Fika. Wij hebben nu een zoontje van anderhalf. In April wordt hij 2. Ik heb bij de eerste de eerste de beste test gepakt die ik tegenkwam in de winkel, nergens verder naar gekeken. Vooral niet te vroeg testen, is mijn advies. Kruidvat vond ik prima.

@Badeend, heerlijk he om er zo over te praten met je vriend. Dat maakt het al zoveel echter.

Bij mijn zoontje heb ik pas veel later getest. We waren op dat moment op vakantie en ik wist eigenlijk al dagen dat het dit keer wel gelukt moest zijn. Ik werd al super snel erg ziek en vermoeid en ik wou het hopen ook niet kwijtraken.

@Wortelsap Soms zie je in andere tabellen ook staan wanneer iemand denkt ongesteld te worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fika ik ben eind maart gestopt met de pil. Mijn cyclus is vrij regelmatig, 33 dagen. Ik heb op amazon tests besteld, 20 zwangerschapstesten en 40 ovulatietesten. Ik woon in een klein dorpje in Duitsland en hoef niet dat iedereen hier direct weet dat we proberen kinderen te krijgen..

Tiswa ja, heel herkenbaar en vriendin van mij was ook ineens zwanger en anderen eind van het jaar gestopt met de pil en een paar maanden direct zwanger. Of die hebben heel veel geluk dat ze precies op de vruchbare dagen seks hadden... Ik heb geprobeerd daar niet al te veel op te letten in het begin maar nu ik merk dat het toch nodig is omdat het niet zomaar gebeurt bij mij.

blondje ik ben eind maart dit jaar gestopt met de pil. Cyclus was direct regelmatig iedere 33 dagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb mezelf even als voorbeeld in de openingspost gezet. Misschien even in dezelfde opbouw / dikgedrukt in je bericht zetten dan zet ik je erbij.
Moet er nog meer bij?
NOD is toch wel handig ja en opzich is 1 keer per maand aanpassen wel te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik hier ook mee posten? Man en ik gaan vanaf deze maand proberen voor een eerste kindje. Vind het onwijs spannend, beide 30 jaar.

In april ben ik gestopt met de pil en eigenlijk gelijk regelmatige cyclus gekregen. Heb nu ook foliumzuur in huis gehaald maar moet er nog echt aan wennen on dit regelmatig met het avondeten te slikken.
Afgelopen maanden wel ontzettend veel gelezen over zwangerschappen etc dus hoop niet dat ik er nu te veel mee bezig ben waardoor het niet gaat lukken, omdat ik vaak lees als je er te veel mee bezig bent het niet gaat lukken. Vind het ook extra spannend dat ik in januari met een nieuwe baan start en hoe er gereageerd gaat worden mocht ik snel zwanger zijn.

Ik heb jullie verhalen gelezen.

Sunny heb je bevallingsverhaal echt met tranen in mijn ogen gelezen. Wat vreselijk! Ik gun het je zo ❤️

Wortelsap voor een 4e! Wat leuk wordt een gezellige boel bij jullie.
monstertje22 wijzigde dit bericht op 11-12-2020 19:36
Reden: Aaanvulling
74.42% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven