Zwanger worden vanaf december 2020

07-12-2020 23:14 469 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie er nog geen topic over, maar wie wil er ook sinds deze maand zwanger worden?

Followyd: 3e kindje - NOD 17-19 dec
Tiswa. 2e kind - NOD 15 jan
Sunny-91: 4e kindje - NOD 26 Jan
Picoo: 2e kind - NOD 28 dec
Luuntje: 1e kindje - NOD 6 jan
Monstertje22: 1e kindje - NOD 7 Jan
Blondtje: 1e kindje - NOD ?
Fietje: 2e kindje - NOD ?
worteltaart: 3e kindje - NOD 29 jan
Morange: 2e kindje - NOD ?


Hoera, zwanger!!!
Lau_Ngi: 2e kindje
wortelsap91: 4e kindje
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 21:22
71.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat lief van je monstertje!
Hopelijk zijn we allemaal snel zwanger en hebben we allemaal een goed einde :heart:
En dat van die nieuwe baan is heel herkenbaar. Ik ben ook net met een nieuwe baan begonnen en ik vind het ook echt spannend hoe ze zullen reageren mocht ik snel zwanger zijn. En wat ze dan met mn contract gaan doen :roll: maargoed dat zien we dan wel weer...

Ziet er goed uit zo hoor wortelsap! Mijn gegeven zijn: 4e kindje, NOD 24 december
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom monstertje. Leuk! Voor een eerste kindje dus? Wel spannend met je nieuwe baan maar ook dat komt vast wel goed. Krijg je een jaarcontract?

Ik ga je er in zetten sunny. Wil de volgende ook haar naam er voor typen dan kan ik die meteen mee kopiëren plakken. Ik zit eigenlijk altijd alleen maar op m’n telefoon op het forum vandaar.

Zo schattig, m’n man is zo in z’n nopjes. Die wilde altijd al graag 4 kinderen maar ik heb 3 jaar geroepen er echt geen meer te willen. Tot nu dus. Ik wist helemaal niet dat hij zo graag wilde. Hoe is bij jullie die verhouding? Wie wou eerst/begon met het opgooien van zijn of haar wens?
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 11-12-2020 20:26
1.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wortelsap voor mij

3e kindje, nod 17-19 dec (mijn cyclus wisselt Per keer tussen 30-32 dagen)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wortelsap voor mij:

Luuntje, 1e kindje NOD 6 januari.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wortelsap91 schreef:
11-12-2020 20:11
Welkom monstertje. Leuk! Voor een eerste kindje dus? Wel spannend met je nieuwe baan maar ook dat komt vast wel goed. Krijg je een jaarcontract?

Ik ga je er in zetten sunny. Wil de volgende ook haar naam er voor typen dan kan ik die meteen mee kopiëren plakken. Ik zit eigenlijk altijd alleen maar op m’n telefoon op het forum vandaar.

Zo schattig, m’n man is zo in z’n nopjes. Die wilde altijd al graag 4 kinderen maar ik heb 3 jaar geroepen er echt geen meer te willen. Tot nu dus. Ik wist helemaal niet dat hij zo graag wilde. Hoe is bij jullie die verhouding? Wie wou eerst/begon met het opgooien van zijn of haar wens?

WAt grappig haha, en lief! Bij ons komt het meer van mijn kant. Onze oudste is best een pittig kind, de jongste heeft heel erg lang niet doorgeslapen (20’maanden). Heb zelf ook heel lang getwijfeld want zo’n 3e erbij is wel pittig. Maar ineens begon Het gevoel weer te komen. In eerste instantie wilde ik wachten tot jongenste 3,5 was maaaaar ineens begon het heel erg te kriebelen. En mijn man wilde gelukkig wel, al had hij het ook prima gevonden als het er bij 2 was gebleven denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sunny ik heb jouw verhaal ook gelezen. Geen woorden voor. Ik hoop dat je als je zwanger wordt dit keer een beetje meer kunt genieten
Alle reacties Link kopieren Quote
Monstertje22:/b] 1ste - NOD 7 Jan

Is het trouwens de bedoeling dat we de NOD maandelijks updaten?

Man en ik hadden altijd gezegd op onze 30ste gaan we beginnen, maar ik wilde nog wel wat afvallen om een wat gezonder gewicht te hebben. Ben niet heel dik of ongezond maar in de afgelopen 3 jaar wel 10 kilo aangekomen en voor mijn lengte dus te zwaar. Nu inmiddels wel 5 eraf en wil het liefst nog 3 eraf maar zo niet dan ook prima.

Eigenlijk was het niet gepland dat ik van baan ben gewisseld maar dat is nou eenmaal zo gelopen wel gelijk een contract voor onbepaalde tijd gekregen gelukkig. Ik wilde eerst dus een half jaar ofzo werken voordat we gingen proberen omdat ik bang was voor nare reacties vanuit nieuwe werkgever, maar mijn man wil absoluut niet wachten en hij heeft zoiets van ja je bent 30 dus is niet heel raar als je zwanger zou worden. En we kunnen onze leven niet blijven inplannen voor wanneer het een goede moment gaat zijn ook omdat we niet weten hoe lang het gaat duren.

En zeker sinds vorig jaar heb ik de kinderwens echt heel sterk dus ik ben ook ergens echt blij dat mijn man het heel graag wilt nu.
Blondtje: 1e kindje NOD?


Eigenlijk heeft je man groot gelijk @monstertje! Al snap ik je gedachten wel. Maar met zo'n drastische verandering in het leven kun je altijd wel iets bedenken waarom je zou wachten. Als de basis stabiel is en de wens groot is de tijd daar toch? :-D

Al denk ik dat ik toch een momentje van paniek zal hebben als de test positief is.. haha.

Hier ben ik er over begonnen.
We wonen nu tijdelijk bij mijn schoonouders omdat we wachten op ons nieuwbouwhuis. Als we meteen zwanger waren geworden was het wel wat lastig geweest. Tenminste niet het meest ideale in mijn ogen. Maar we zouden we binnen 9 maanden weer ons eigen plekje hebben. Doordat ik een paar verhalen ken van mensen waar het erg lang bij duurt of geduurd heeft, wou ik wel graag stoppen met de pil. Mocht het meteen raak zijn, zou dat prima zijn. En mocht het wat langer duren had ik voor mijn eigen gevoel een half jaar 'winst' omdat we eerder begonnen zijn dan we eerst hadden besproken. We zouden wel zien hoe het ging lopen, 'helaas' werkt mijn brein iets anders en ben ik er vanaf het begin wel heel erg mee bezig. :-D
Lau_Ngi -2e kindje -NOD 18 december

@Blondtje haha zo herkenbaar! Ik heb geen vergelijkbare situatie maar herken het er enorm mee bezig zijn wel. Het hoeft niet perse nu te lukken maar hoe leuk zou dat zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo de lijst is bijgewerkt! Op volgorde van NOD.

Wat leuk die verschillende manieren hoe jullie er op kwamen om (weer) voor eenlingen te gaan.

Monstertje het perfectie moment is er nooit. Misschien wel fijn dat je vriend er zo nuchter naar kijkt.

Follow hoe oud is je jongste nu? Pittig zeg zo’n late doorslaper. Hier ook een pittige tweede vooral qua luisteren. Derde is juist super braaf dus wie weet loopt dat bij jullie ook zo haha.

Oeh lastig blondtje bij je schoonouders wonen. Of gaat het gewoon op rolletjes? Wat is nu de deadline van het huis?

Oh ik ben er ook al weer veel te veel mee bezig merk ik. En dat ging ik toch echt niet doen was het plan haha

Fijn weekend gehad allemaal?
@Worstelsap Laat ik eerst zeggen dat erg dankbaar ben dat we hier mogen wonen. Maar ik ben erg blij dat het einde in zicht is, haha. We verwachten begin februari de sleutel te krijgen.

Het is ook zo lastig om er niet mee bezig te zijn!

Hier was het weekend goed, erg rustig en weinig beleefd :).

Jij ook een goed weekend gehad @Wortelsap?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal!

Mag ik ook meeschrijven? Sinds kort besloten dat we voor een 2e kindje gaan! Ik merk dat ik het super spannend vind! Stiekem lijkt het me toch wel fijn om er over te kletsen. Mijn vriend is vrij nuchter en wat dat betreft iets minder een prater, haha!

Picoo- 2e kind - NOD 28-12 (gok ik)

Ik ga zo even alles bijlezen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom picoo. Gezellig dat je mee komt kletsen. Hoe oud is je kindje? Herkenbaar zo’n nuchtere man haha

Blondtje ja ik kan me goed voorstellen dat het fijn is om weer je eigen plek te hebben. Nog maar 1,5 maand dus, dat is te overzien.

Hier ook een rustig weekend gehad. Buiten het zwemmen en voetballen van de kinderen om niks gedaan. O jawel uitnodigingen van het kinderfeest van de middelste rond gebracht, hopelijk kan het doorgaan nu alles weer strenger wordt.

En net even zwangerschapsvitamine en testen gehaald. Gewoon in het dorp dus een bigshopper meegenomen om het snel in te kunnen stoppen haha. En nu goed verstopt (in m’n kledingkast) zodat de kinderen het niet tegenkomen haha.

Moeten jullie gewoon werken in de vakantie of veel vrij? Ik ben de hele vakantie vrij dus nog even 2,5 dag werken en dan vakantie!! Of eerder als Rutte vanavond besluit dat de scholen dicht moeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons zoontje is vandaag precies 1,5 jaar!

Jeetje wat een heftige verhalen hebben sommigen! Dan is het wel weer even heel duidelijk dat het allemaal echt niet zo vanzelfsprekend is.

Ik hoop dat we allemaal snel een positieve test in onze handen hebben!

Vandaag ook weer gestart met de vitamines.

Ik werk parttime en moet na vandaag in totaal nog 4 dagen werken. Ons zoontje gaat naar een gastouder en die gaat volgende week 2 weken dicht.
Even een vraagje voor mijzelf :
Aangezien ik sinds begin oktober niet meer ongesteld ben geworden , ben ik erg onzeker. De eerst keer ongesteld worden na het stoppen van de pil zat op ongeveer 4 weken. Daarna zaten er ongeveer 5 weken tussen.
Nu zijn we bijna 10 weken verder.

Hoe gek is dit, zal ik de HA bellen of toch nog even rustig afwachten tot het nieuwe jaar?
Ik ben natuurlijk nog jong en er zijn meer mensen met een lange cyclus..
Ik hoor graag jullie mening!
Alle reacties Link kopieren Quote
Tiswa: 2e kind NOD 22 dec (denk ik)

Blondtje, 4 en 5 weken is niet zo heel vreemd, maar 10 weken is wel erg lang. Ik zou gewoon even de huisarts bellen. Die kan waarschijnlijk het beste inschatten of je nog even af moet wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blondtje ik zou gewoon even de huisarts bellen als ik jou was. Wellicht kunnen/willen ze nu nog niks doen maar dan zijn ze ook alvast op de hoogte voor als je over een aantal weken ofzo alsnog belt omdat je nog steeds niet ingesteld bent. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Picoo leuke leeftijd 1,5 daar heb je je handen nog vol aan dan!

Ik zei tegen m’n man ik kijk uit naar de babytijd en de tijd vanaf 3 jaar, maar daartussen... pfff haha

Ow is misschien maar goed dat in al wat zwangerschapstesten heb gehaald voor het geval de drogisten dicht moeten. Bij de supermarkt kent iedereen mij dus daar koop ik ze liever niet.
Picoo Leuk dat je meeschrijft! Mijn zoontje is 1 jaar en 8 maanden en ik vond hem zo enorm veranderen vanaf 1,5. Zoveel aan het kletsen en ineens begreep hij veel van wat wij zeiden. Heerlijk!

Blondtje Huisarts bellen kan geen kwaad toch? Al is het alleen maar een telefonisch consult. Toen ik voor het eerst zwanger probeerde te raken was mijn cyclus de eerste keer na de pil 5 weken en daarna had ik 2x een cyclus van 8 weken. Daar was ik toen enorm onzeker over. Na de geboorte van mijn zoon 3 maanden niet ongesteld geweest en maar weer met de pil begonnen. Nu ging het wonderbaarlijk vrij snel.
Als het je rust geeft, zou ik de huisarts gewoon bellen om te overleggen.

Ik voel mij vreeeeemd. Ik hoop teveel op vrijdag.. Ben zo toe aan goed nieuws dat ik mezelf allemaal kwaaltjes aanpraat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blondtje ik had na het stoppen van de pil ook altijd hele onregelmatige cyclussen... Soms duurde het wel een paar maanden en op den duur werd het steeds gelijkmatiger. Nu na de geboorte van de jongste niet aan de pil begonnen dus nu is het gelukkig direct gelijkmatig.
Maar de huisarts bellen kan natuurlijk nooit kwaad al verwacht ik dat die zegt dat je het nog moet afwachten.
Echt vervelend he die onzekerheid... :-(

Ooh wat spannend Lau_Ngi! Ga je braaf tot vrijdag wachten of stiekem al iets eerder testen?
Ik ben mezelf ook al gek aan t maken hoor... Mn baarmoeder voelt heel gevoelig en mn borsten doen met vlagen pijn. Al weet ik ook heel goed dat je lichaam je enorm voor de gek kan houden en ik kan het me ook bijna niet voorstellen dat het raak zou zijn. En t zou ik mijn geval ook wel erg vroeg zijn voor kwaaltjes :facepalm:

Gezellig dat je ook meeschrijft Picoo!

Hoe voelen je met de nieuwe maatregelen? Ik heb een vitaal beroep en nog geen kinderen op de basisschool dus ik ben echt blij dat ik kan blijven werken en dat ze gewoon naar de kinderopvang kunnen. Het zal wel een saaie kerstvakantie worden maar we gaan er gewoon het beste van maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
picco welkom!

blondje ik zou ook even bellen. heb het wel heel onregelmatig gehad maar nog nooit 10 weken niet.

Ik ben vandaag begonnen met de ovulatietesten.. Het zou ergens deze week raak moeten kunnen zijn dus ik ben benieuwd..
Ik heb al sinds 2 november "vakantie" door de lockdown light en nu de harte lockdown zit ons hotel dicht. ( in Duitsland zijn ook alle hotels dicht, tenzij zakelijk)
Het enige voordeel is dat ik nu voor het eerst sinds mn 14e niet hoef te werken met kerst en oud en nieuw maar wel vieren zonder familie helaas want die wonen allemaal in NL :-(
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook nog graag meeschrijven hier!

Ik heb twee zoontjes van 2 en 4 en was bij hun allebei snel zwanger (1e x ronde 3, 2e x ronde 1 direct na mijn eerste menstruatie na het stoppen met borstvoeding). Ik vond het tot een jaar geleden druk zat met twee kinderen, maar langzamerhand ontstond toch een wens voor een derde. We zouden afgelopen zomer op vakantie naar Canada en hadden afgesproken daarna de knoop door te hakken of we nog voor een derde kindje zouden gaan. Canada ging natuurlijk niet door, maar in juli zijn we wel begonnen met proberen..

Eind november had ik een positieve zwangerschapstest, maar helaas een paar dagen later op 1 december een vroege miskraam.. dus nu opnieuw weer beginnen met proberen en nu lijkt het me toch fijn om weer in een zwanger worden topic te schrijven. Ik weet niet hoe lang we nog door gaan proberen, want voor mijn gevoel zit ik al op mijn uiterste houdbaarheidsdatum (ik word volgend jaar 40) en ben ook een beetje bang voor een te groot leeftijdsverschil tussen de kinderen straks.

Qua NOD weet ik niet zo goed waar ik nu op moet rekenen en hoe snel de cyclus nu na de miskraam weer op gang komt, maar de afgelopen maanden had ik wel een hele regelmatige cyclus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom worteltaart! Wordt lastig voor de rest om onze namen uit elkaar te houden haha.

Balen van je vroege miskraam! Leuk twee jongens van 2 en 4! Hier ook twee jongens en toen de derde een meisje. En ondanks dat het leeftijdsverschil tussen de jongste 2 het grootst is spelen die het meeste samen, dus dat zegt niet alles.

Luuntje woon je Duitsland? Ver van de grens of dat niet?

Pff ja ik vind het wel echt erg weer die maatregelen. Ik snap het wel maar vind het echt pittig. Zelf online lesgeven aan pubers en daarnaast m’n eigen kinderen lesgeven. Oudste zit in groep 4 dus das wel al serieus werken. En dan een kleuter en peuter die vooral in de weglopen haha. Maar gelukkig morgen vrij en na donderdag vakantie en dan ben ik dus wel lekker vrij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat er meer mensen mee zijn gaan schrijven! Ik ben een paar dagen afwezig geweest door drukte op het werk. Inmiddels ben ik wel ongesteld geworden, dus voor m’n gevoel gaat het nu echt weer beginnen!

Ik vind het fijn om te lezen dat er meer dames zijn met een onregelmatige cyclus. Dat blijft toch een dingetje als je zwanger wil worden. Ik probeerde bij de eerste keer zwanger worden vooral heel rustig te blijven als ik dacht dat ik richting NOD ging.
En Wortelsap wat jij ook zegt, toen ik zwanger was wist ik het gewoon. Ik had daarvoor al wel vaker een test gedaan omdat ik het dacht, maar toen ik eenmaal echt zwanger was wist ik het gewoon zeker. Inderdaad bijzonder hoe dat werkt.

@ Wortelsap, ah wat leuk dat je man helemaal in z’n nopjes is! Volgens mij is die van mij ook ontzettend blij dat we er nu voor gaan. Als het aan hem had gelegen waren we al een paar maanden eerder begonnen. Maar zo vlak na de bevalling vond ik niet zo’n goed idee.

@ Monstertje, dat is zeker zo. Op het perfecte zou ik ook niet wachten. Wie weet duurt het nog heel lang voordat het echt het perfecte moment is. En wie weet duurt het nog wel een half jaar (of langer) voordat je zwanger bent en werk je dus al een tijdje bij je nieuwe werkgever. Ik zou me om m’n werkgever in ieder geval in eerste instantie niet zo druk maken. Dat komt vast goed.

Mijn gegevens voor in de tabel: Fietje: 2e kindje, NOD?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mn nod is morgen ik heb getest kon het niet laten; hagelwit. Op naar ronde 2..
Alle reacties Link kopieren Quote
Followyourdreams schreef:
16-12-2020 09:13
Mn nod is morgen ik heb getest kon het niet laten; hagelwit. Op naar ronde 2..
Jammer!
Ik test zelf eigenlijk altijd pas 2 a 3 dagen na de NOD omdat ik zo'n witte test toch een teleurstelling vind.

Bij mijn tweede zwangerschap heb ik trouwens wel 2 witte testen gehad eerst, maar toen had ik dus geen idee van mijn cyclus, die weer op gang moest komen na borstvoeding, dus waarschijnlijk waren die tests toen te vroeg. Een paar weken later voelde ik me toen opeens zo zwanger en toen was het ook echt zo.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven