Zwanger worden vanaf december 2020

07-12-2020 23:14 469 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie er nog geen topic over, maar wie wil er ook sinds deze maand zwanger worden?

Followyd: 3e kindje - NOD 17-19 dec
Tiswa. 2e kind - NOD 15 jan
Sunny-91: 4e kindje - NOD 26 Jan
Picoo: 2e kind - NOD 28 dec
Luuntje: 1e kindje - NOD 6 jan
Monstertje22: 1e kindje - NOD 7 Jan
Blondtje: 1e kindje - NOD ?
Fietje: 2e kindje - NOD ?
worteltaart: 3e kindje - NOD 29 jan
Morange: 2e kindje - NOD ?


Hoera, zwanger!!!
Lau_Ngi: 2e kindje
wortelsap91: 4e kindje
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 21:22
71.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat jammer Follow! Maar weet je zeker dat je NOD morgen is omdat je eerst dacht 17-19 dec..?
Is ook raar eigenlijk. Bij oudste testte ik 2 dagen voor NOD negatief en bij de jongste 5 dagen voor NOD al positief.
Heb me nu dus maar voorgenomen echt pas na NOD te testen.

Fietje je staat erbij in de tabel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wortelsap91 schreef:
16-12-2020 11:23
Wat jammer Follow! Maar weet je zeker dat je NOD morgen is omdat je eerst dacht 17-19 dec..?
Is ook raar eigenlijk. Bij oudste testte ik 2 dagen voor NOD negatief en bij de jongste 5 dagen voor NOD al positief.
Heb me nu dus maar voorgenomen echt pas na NOD te testen.

Fietje je staat erbij in de tabel.
Morgen is het al 17:) dan moet ik met een early echt wel positief testen nu, en ook als het de 19e is leek mij. Dus ik ga er gewoon vanuit dat ik een deze dagen ga menstrueren
Alle reacties Link kopieren Quote
follow balen dat het niet is gelukt. Op naar de volgende ronde!

Ik woon in oost Duitsland, Saksen. Het Bundesland dat het nu erg zwaar heeft met de corona en een van de meeste hotspots. Zal er mede door komen dat hier erg veel oudere mensen wonen. Van het voorjaar was er hier helemaal niks aan de hand dus dat is wel weer raar. Iedereen houdt zich goed aan de regels en iedereen draagt mondkapjes en zo overvol als NL is het hier niet.

Ik heb gister mn ovulatie getest, was nog niks op te zien, Het is vandaag precies 14 dagen geleden en zou +/- vanaf dag 16 vruchtbaar moeten kunnen zijn dus morgen maar weer testen en optijd naar bed ;-)

Zijn jullie nog wel allemaal aan het werk? Nu is er in NL ook een lockdown heb ik gelezen.
Welkom @worteltaart!
Ik ben zo benieuwd of ik ook zou voelen of het raak is of niet, lijkt me zo gek!

Wat jammer @follow. :hug:

Ik heb jullie advies opgevolgd en toch even de ha gebeld. Geeft aan dat het inderdaad kan gebeuren aangezien ik de pil jaren gebruikt heb. Wel gaf ze aan dat ik over 10 dagen even moet testen en als ik dan en negatief test en nog niet ongesteld ben hewoon weer even moet bellen. Geeft me toch een goed gevoel, een soort datum om naar toe te leven!

Ja NL is weer een beetje op slot.
Ik werk nu weer fulltime thuis. Is toch erg deprimerend om de hele dag in huis te zitten in de donkere maand december. Had ik in maart minder moeite mee omdat het weer toen zo lekker was en je veel meer naar buiten ging.
Alle reacties Link kopieren Quote
Luuntje dat is wel een stuk van Nederland af ja! Wat rot zoveel besmettingen in het gebied waar je woont!
Oeh hopelijk vindt je je ovulatie met de testen.

Blondtje wat fijn dat de huisarts je meteen vraagt om dan al weer terug te bellen. Lastig zo die onzekerheid!

Ja in maart was een stuk fijner hé. Toen was hier standaard s ochtends schoolwerk en smiddags jongste op bed en oudste twee makkelijk 2-3 uur buiten spelen. Nu is dat toch korter buiten en gaat jongste niet meer smiddags slapen helaas.
Maar ik heb wel de luxe dat ik na morgen kerstvakantie heb.

Ik zou eigenlijk de kinderen 22 december naar de opvang doen zodat ik een dagje voor mezelf had maar dat is nu natuurlijk niet de bedoeling met de lockdown. Maar dat wordt dan ook raar met testen mocht ik niet ongesteld worden maandag. Dan wordt het ff snel tussen de bedrijven door testen en zorgen dat de kids er niks van merken haha.
Sunny Ik ga tot zaterdag wachten heb ik besloten. Ik wil sowieso samen met mijn man testen en de komende dagen is hij nog aan het werk. Ik vind het wel zo bijzonder en fijn om samen te doen.

Welkom worteltaart! Wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Hopelijk is het snel weer raak en gaat alles goed.

Blondtje, wat goed dat je de huisarts hebt gebeld. Ik kan mij voorstellen dat het rust geeft. Fijn ook dat ze je serieus nam. Zo belangrijk!

Ik werk in het onderwijs en dus was het de afgelopen dagen chaos met alle veranderingen. Gelukkig vandaag alles goed kunnen afronden en nu tijd voor vakantie. Ik blijf misselijk maar dat kan ook de vermoeidheid van alles zijn. Nog even afwachten…
Alle reacties Link kopieren Quote
worteltaart 3e kindje nod ?

Ik werk ook al heel lang thuis, maar vind het nu ook wat deprimerender dan in het voorjaar. Ik probeer wel iedere dag in elk geval even naar buiten te gaan (vaak even een rondje met de 2jarige op zijn loopfiets).
Ik vond het vandaag wel lekker om niet op tijd naar school te hoeven en beide jongens thuis te hebben, ben lekker met ze naar het bos geweest en nu zijn ze aan het logeren bij opa en oma (die passen normaliter op donderdag hier op, maar nu oudste niet naar school hoeft kan het ook prima bij hun thuis.)

@wortelsap en Lau_Ngi, spannend voor jullie!

@Blondtje, goed dat je even hebt gebeld!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lau is een mooie dag om te testen toch zo een dag na je NOD? Ervoor is eigenlijk ook gewoon verspilling van die testen alleen maar voor die ene dag minder wachten. Al snap ik het heel goed als iemand dat doet hoor, heb het zelf ook een aantal keer gedaan.

Leuk Lau dat je ook in het onderwijs werkt. Dat zooitje is herkenbaar ja.

Worteltaart lekker dat ze uit logeren zijn. Ja dat rustig opstaan is wel het voordeel vind ik.

Hebben jullie dat ook dat je stiekem al vast gaat nadenken of zelfs uitrekenen wanneer je uitgerekend zou zijn? Ik had dat op een of andere website ingevuld en kwam precies op dezelfde uitgerekende datum uit als bij de jongste, grappig.
Oh oh. Ik heb mijzelf misdragen gisteren. Haha. Ik werd helemaal gek van de misselijkheid. Moest alleen maar kokhalzen als het over het eten van kerst ging en mijn man had dit door. Dus gisteravond in huis samen op zoek gegaan naar een test. Bijna alles over de datum maar toch nog 2 gevonden die nog wel konden en ja hoor; een duidelijke streep! Het was een kort nachtje vannacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw Lau gefeliciteerd!!!’
Super gaaf zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw wat leuk Lau! Gefeliciteerd!
Ik kan me goed voorstellen dat je niet kon wachten.

@wortelsap, mag ik ook nog in de tabel?
Tiswa. 2e kind nod 22 dec
Alle reacties Link kopieren Quote
Lau wat een goed nieuws, gefeliciteerd!!

Wortelsap ja, ik kijk ook steeds wanneer ik uitgerekend zou zijn. Bij mij is de reden vooral omdat ik eigenlijk niet in december wil vanwege dat het dan hoogseizoen is in de zaak :-$ Als het deze maand raak zou zijn wordt het september dat vind ik wel een prima maand.

Blondje nu weet je inderdaad even waar je aantoe bent.

Vanochtend weer getest, nog steeds maar 1 streepje. Hoe werkt dat met die ovulatie test, is dat alleen positief op de dag van ovulatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Luuntje een ovulatietest detecteerd een piek in het LH hormoon en die piek krijg je vlak voordat je ovuleert.

Ik gebruikte bij mijn eerste op den duur de ovulatietesten van clearblue met die smiley's omdat ik van die streepjestesten heel onzeker werd of het nou wel of niet positief was. Volgens de bijsluiter van die testen zal vanaf je eerste positieve test binnen 48 uur je eisprong plaatsvinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wauw gefeliciteerd Lau!!

Luuntje ik vond eerst ovulatietesten ook niet duidelijk, ik had juist altijd een streep. Alleen toen ik de piek had gevonden (ovulatie was toen dus veel later dan ik dacht) was het ook echt niet te missen. Direct een hele donkere (donkerder dan de test streep) streep.

Hier net de laatste mega drukte op werk, nog anderhalve dag werken en dan vakantie. Wat nu met de lockdown ook wel handig uit komt, zo zonder opvang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tiswa ik heb je er bij gezet op de lijst.

Luuntje volgens mij kun je de piek ook missen als je maar 1 keer per dag test. Heb ik ooit gehoord. Maar wat ik eigenlijk niet snap van ovulatietesten. Wat is het voordeel tov gewoon zo’n beetje om de dag seks hebben?

Oeh dan is december niet handig nee Luuntje. Hopelijk snel raak dan en anders 2 maandjes uitstellen? Of dan toch maar pech gehad?

Ik hoop stiekem ook dat het snel raak is zodat ik met verlof ben als de jongste voor het eerst naar school moet. Leek me een handige bijkomstigheid.

Drukte op het werk picoo dat is niet fijn. Veel deadlines?

Hier nu lekker vakantie. Man grotendeels ook dus nog even verzinnen wat we kunnen doen rondom huis. Al is man al druk bezig met een nieuwe schuur die ze aan het zetten zijn dus misschien vooral iets voor mezelf verzinnen haha. Is een goed teken dat ik tijd hem om me te vervelen dan heb ik ook tijd voor een vierde als het zover mag zijn 😉
Alle reacties Link kopieren Quote
Wortelsap als je om de dag seks hebt is het inderdaad verder niet nodig om ovulatietesten te doen. Wij doen het wel omdat om de dag hier echt niet haalbaar is.
Mijn man heeft 2x teelbalkanker gehad in de afgelopen 4 jaar en heeft ook 1 bal minder. Daardoor is zijn testosterongehalte laag, waardoor zijn libido afgenomen is, en is het voor hem soms lastig om hard te worden/blijven. Als we het om de dag doen, dan gaat het op den duur dus gewoon bijna niet meer, vandaar dat we wel proberen de echte "nuttige" dagen op te zoeken, en het daaromheen even rustig te houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Lau!! :cheer2: wat een goed nieuws! Hoe reageerde je partner?

Wat heftig Tiswa... Logisch dat je het dan alleen op de nuttige dagen doet.

Luuntje, ik heb ook geen ervaring met ovulatietesten. Nooit gebruikt... Hopelijk vind je je eisprong snel!

Fijne vakantie voor degenen die dat hebben!

Hier weinig te melden... Ik zit ongeduldig op de wachtbank :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow heftig Tiswa! Dat is een hele andere situatie natuurlijk. Fijn dat je man nu weer gezond is en jullie kinderen kunnen krijgen.

Sunny ja saai hé op dat wachtbankje. Ik begin wel ongeduldig te worden. Slaat nergens op want de kans dat het meteen nu al raak is is natuurlijk klein.

Ik hoop dat ik de komende 3 dagen m’n testdrang kan blijven onderdrukken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ow ow superslim. Ik dacht ik test gewoon dan ben ik uit die onzekerheid. En nu heb ik een hele dubieuze test in handen.

Kan ik hier een foto plaatsen? Hoe moet dat?

Is zo’n Kruidvat 2 voor 5 euro test. Die moet je na 5 minuten aflezen. Na 3 minuten zag ik niks. Na 5 minuten zag ik een heel onduidelijk streepje die in de minuten daarna wel iets duidelijker werd maar die tijd telt niet geloof ik. En nu nog zie je het alleen als je heel goed kijkt.

Jeetje dit is alleen maar spannender. Ik weet het gewoon maandag weer testen maar dat duurt zolang haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeh Wortelsap wat spannend!! Ik duim voor je dat het een voorbode is van een duidelijke positieve test!
Alle reacties Link kopieren Quote
hmm ik had hier een link naar de foto neer gezet maar die haal ik maar even weg want als ik daar op klik zie ik ook foto’s van m’n kinderen en ik weet niet is anderen dat dan ook zien. Dat is niet de bedoeling natuurlijk
Wat heftig @Tiswa.
Dan is het helemaal logisch.

@lau gefeliciteerd, wat leuk!

@wortelsap wat spannend! Wat zou het gaaf zijn als het meteen raak is.

Voor de rest op het wachtbankje succes en ik zal duimen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh wat spannend wortelsap! Ik zou heel graag mee kijken maar ik weet niet hoe je die erop kunt zetten... :-( ik duim ook voor je!!
Alle reacties Link kopieren Quote
@lau Gefeliciteerd!

@wortelsap als het na 5 min is is het geen indroogstreep hoor. Ik dacht altijd een streep is een streep. Indroogstreep heb ik weleens gehad maar dan als dr stick ook echt uitgedroogd was na 4 uur ofzo ... ik zou gewoon morgen testen, e hcg verdubbelt elke 24 uur dus dan zal je vast binnen afleestijd wat zien.

Ik heb me helemaal laten gaan deze cyclus ik vind het zo kansloos van mezelf ik heb na die negatieve test nog 3 testen gedaan. Ik wil echt te graag grrr.. en had me nog zo voorgenomen dit deze keer gewoon niet te doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wortelsap ik zou idd morgen gewoon weer een test doen hoor. Binnen 5 min is over het algemeen echt wel een geldige test.

Ahh Follow, balen dat ze negatief blijven! Wel echt herkenbaar hoor! Bij de eerste 2 rondes deed ik dat ook weer, want je hoopt het zo. Inmiddels ben ik daar wel mee gestopt.

Ik geloof niet dat het bij mij ronde raak is, maar ik heb er momenteel iets meer vrede mee dat het nog even op zich laat wachten.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven