Zwanger worden vanaf december 2020

07-12-2020 23:14 469 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie er nog geen topic over, maar wie wil er ook sinds deze maand zwanger worden?

Followyd: 3e kindje - NOD 17-19 dec
Tiswa. 2e kind - NOD 15 jan
Sunny-91: 4e kindje - NOD 26 Jan
Picoo: 2e kind - NOD 28 dec
Luuntje: 1e kindje - NOD 6 jan
Monstertje22: 1e kindje - NOD 7 Jan
Blondtje: 1e kindje - NOD ?
Fietje: 2e kindje - NOD ?
worteltaart: 3e kindje - NOD 29 jan
Morange: 2e kindje - NOD ?


Hoera, zwanger!!!
Lau_Ngi: 2e kindje
wortelsap91: 4e kindje
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 21:22
71.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lau_Ngi Twee kloppende hartjes! Gefeliciteerd! Snap dat je even moet schakelen!

morange ahh super balen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begin mezelf sinds gisterenavond weer gek te maken hoor. Ik zit nu op cyclusdag 25. Normaal begin ik vanaf dag 23 al wat licht bloedverlies te krijgen en op dag 25/26 zet het echt helemaal door. Nu nog geen spoortje bloed. Daarnaast heb ik nu al 3 nachten mega nachtmerries, iets wat ik bij mijn vorige zwangerschap ook had. Wel buikpijn en bekkenbodempijn, dus waarschijnlijk komt het er wel gewoon aan, maar nu begin ik toch te hopen. Ik moet mezelf nu ook echt bedwingen om niet steeds naar de wc te gaan om te checken of er niet toch al wat bloed is :-$
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Tiswa!! Ik kan me goed voorstellen dat je jezelf gek maakt... Het klinkt ook hoopvol vind ik! Wanneer wil je gaan testen?

Ik zit nu op dag 21 en denk ook bij elk krampje of steekje 'zou het??'. Terwijl het nog veelste vroeg is om al wat te voelen mocht het raak zijn... En ik ben nu ook bang dat ik mn eisprong verkeerd ingeschat heb en dat ik m'n vruchtbare dagen niet goed benut heb :@@: rustig afwachten is niks voor mij haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahah dat afwachten is ook zo irritant Sunny.

Morgen zou ik officieel overtijd zijn, dus ik denk ook dat ik dan alvast test, maar het zou me niks verbazen als hij dan sowieso nog wit is. Bij mijn eerst dacht ik dat ik ongesteld werd want ik had lichte bloedingen, maar uiteindelijk zette het niet door en testte ik op dag 28 met een vroege test heel licht positief. Pas vanaf dag 29 kreeg op de gewone test een licht streepje, en de testen die ik in de loop van die week deed werden steeds donkerder.

Toch kan het ook gewoon zo zijn dat ik wat later ongesteld word. De 2 dagen waarop ik een positieve ovulatietest verwachtte, bleef die negatief, en daarna had ik geen testen meer liggen. Het kan dus ook zijn dat ik later dan verwacht geovuleerd heb, en dan dus ook later ongesteld word.

Maw... het kan vriezen en het kan dooien.. Ik moet dus ook gewoon nog geduld hebben :bonk:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oe spannend Tiswa, zo moeilijk die laatste paar dagen voor de menstruatie nog af te wachten.. Ik voelde me laatst wel een beetje gek, dat je er zo mee bezig bent die laatste dagen voor de menstruatie. Maar lees dat jullie dit ook hebben en dat het er toch een beetje bij hoort. Voel me nu wel iets minder raar.

In mijn laatste google zoektocht naar verklaringen waarom ik me zo anders voelde kwam ik er ook achter (weten jullie misschien allang) dat na de ovulatie progesteron toeneemt wat eigenlijk ook gewoon een voorbereiding op zwangerschap is. Weten jullie misschien of die hormooncyclus nu veranderd wanneer je stopt met anticonceptie? Ik vraag me af of daar nu verschil in zit. Ik voelde me laatst toch echt geheel anders..

Lau Ngi, gefeliciteerd zeg, twee! wauw! Kan me voorstellen dat dit een shock geeft.. Wij maken er hier weleens grapjes over, wat als.. Ik zou ook wel even moeten slikken, geloof ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ morange, wat jammer dat het deze ronde weer niet raak is, ik kan me voorstellen dat je daar best weer even verdrietig over bent.
@lau_gni, wow, twee hartjes! Ik snap dat dat wel even een hele omschakeling is!
@tiswa, spannend hoor! Klinkt toch hoopvol dat je nu nog geen beginnend bloedverlies hebt, maar je weet het inderdaad niet he..
@sunny, ook weer op het wachtbankje dus.., spannend.

Hier is het nu wel behoorlijk druk met lockdown en thuiswerken (waarom wilde ik er eigenlijk een derde kind bij? ), maar we gaan proberen de vruchtbare dagen te benutten. Ik had voorgesteld om deze ronde eens ovulatietesten te proberen, maar vriendlief wil het gewoon vaak doen (om de dag), dan zouden we toch ook goed moeten zitten..

Ik heb dat trouwens ook hoor dat ik aan het eind van de cyclus steeds bezig ben met wat ik voel in mijn lichaam en of dat iets zegt over dat het raak zou kunnen zijn. Maar eigenlijk kun je er vaak wei ig over zeggen en zit er idd niks anders op dan wachten

@Wortelsap, hoe is het met jou? Aftellen tot de eerste echo? Mijn NOD mag op 29 januari
Alle reacties Link kopieren Quote
fruitmetperen toen ik stopte met de pil merkte ik dat verschil ook enorm. Met de pil heb je geen echte cyclus plus je hormoonbalans is vrij gelijk. Wanneer je niet aan de pil bent, dan heb je al die verschillende pieken, dus het is ook niet gek dat je nu ineens andere dingen voelt.

Maar ook het bezig zijn met zwanger worden zorgt dat je hyper alert op alles bent. Dat had ik de eerste 2 rondes heel erg, en daarna zwakte dat weer af. Alleen deze ronde heb ik er ook wel weer last van.

Worteltaart pff ja ik kan me voorstellen dat het zeer pittige tijden zijn. Hopelijk toch nog wel wat energie over om de vruchtbare dagen te benutten.

Hier nog geen ongesteldheid, maar ook geen positieve test (kon het net echt niet laten om toch te testen :-$ ). Heb wel lichte buikkrampen, dus grote kans dat ik vrij snel ongesteld ga worden. Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik nu even afwacht tot zondagochtend. Als ik dan nog steeds geen spoor van ongesteldheid heb gehad, doe ik nog een test.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat irritant Tiswa, wel overtijd maar geen positieve test... :cry: je wilt gwn weten waar je aan toe bent he!

Lijkt me heel pittig Worteltaart... Succes met je vruchtbare dagen! Als je het om de dag doet dan zit je sowieso goed :) hopelijk met een goed resultaat!!

Ik voelde me ook altijd heel anders toen ik nog de pil slikte Fruitmetperen. Inderdaad wat Tiswa zegt, het schommelt nu gewoon veel meer. Mn man weet altijd precies wanneer ik weer ongesteld moet worden :facepalm: :-$

Ik zit nu op dag 22 in mn cyclus en ik heb heel de tijd het gevoel alsof ik ongesteld moet worden... Mn buik voelt beurs en ik ben heel humeurig :-? Ik zal blij zijn als we weer een week verder zijn en ik weet waar ik aan toe ben! Die wachtweken vind ik maar niks ;-)

Ik ben trouwens benieuwd of het echt gaat sneeuwen morgen! Vooral voor mn zoontje zou ik het leuk vinden :hyper: zelf vind ik het vaak maar een vieze natte kledderboel maarja voor een keertje is het wel leuk! Behalve als het dan weer gaat smelten en er zo'n vieze smurrie komt.....
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier heel onverwachts op dag 27 ongesteld ipv normaal minimaal 30, en soms wel 34. Ik baal echt want heb t gevoel dat we het niet benut hebben grrrrrr
Alle reacties Link kopieren Quote
Balen Followyourdreams

Sunny Ben benieuwd hoeveel sneeuw er gaat vallen. Mijn zoontje heeft nog nooit echt bewust in de sneeuw gespeeld met ons. We hebben alleen ook geen geschikte kleding ervoor voor hem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat balen Followyourdreams ook irritant dat je cyclus dan ineens zo afwijkt.

Sunny hoe staat het er bij jou voor?

Hier zojuist weer een spierwitte test.. Maar ook geen bloed. Ergens heb ik het idee dat echt wel iets aan de hand is. Ik ben echt nog nooit overtijd geweest. Ook heb ik sinds gisteren zulke gevoelige tepels dat het lijkt alsof er schuurpapier in mijn bh zit. Nou de enige andere keer dat ik dat had, was tijdens mijn eerste zwangerschap. En de aders op mijn borsten liggen er echt heel dik bovenop, wat ook enkel zo duidelijk was bij mijn eerste zwangerschap en in november vlak voor de mk. Nu is dit pas cyclus dag 28, dus ik hoop stiekem enorm dat ik dus gewoon nog iets te vroeg met testen ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je houdt het spannend Tiswa! Ik hoop heel erg voor je dat je te vroeg getest hebt, die kans is natuurlijk best groot als je 'nog maar' op dag 28 zit. Ik duim voor je!!

Wat jammer Followyourdreams... Snap dat je baalt en zeker als je cyclus ineens anders is dan gedacht!

Hier heb ik wel hoop, ik voel van alles! :facepalm: maar dat zegt niks hoor haha want ik kan mezelf behoorlijk gek maken weet ik ondertussen.... :popcorn: we wachten het af!

Hebben jullie genoten van de sneeuw? Ik vind er zelf nooit zoveel aan, maar mn zoontje vond het helemaal geweldig! :-D dochter snapte er niet veel van en vond het vooral erg koud dus die was zo weer binnen... Ik ben blij dat het nu weer weg is allemaal ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vaag Tiswa, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid

Wij hebben wel even lekker buiten in de sneeuw gespeeld, zoontje vond het wel leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas.. inmiddels begint het bloeden langzaam op gang te komen. Pff ik heb echt even enorm de balen. Door naar ronde 10.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tiswa schreef:
18-01-2021 14:09
Helaas.. inmiddels begint het bloeden langzaam op gang te komen. Pff ik heb echt even enorm de balen. Door naar ronde 10.

He wat sh*t zeg!! Echt een tegenvaller... Wees maar lief voor jezelf de komende dagen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Balen Tiswa :-(
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat balen tiswa!

Ik had vd week geen menstruatie maar ik denk een innesteling.. gister een heeele lichtE postieve tuur test (1 dag voor nod). Toen al geen goed gevoel erover en vanmorgen gaan vloeien helaas . Op naar de volgende ronde ...
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor jou ook al geen goed nieuws Followyourdreams :-( wat balen zeg!! Zeker als je even hoop had door een positieve test...

Nog meer meiden nu op de wachtbank? Ik heb mijn nod rond de 26e, maar dat is van mijn langste cyclus uitgegaan. Het wisselt meestal tussen de 29 en 33 dagen. Ik denk zelf dat mijn nod rond de 23e is. Ik denk dat ik vrijdag alvast een testje ga doen :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Pff balen zeg allemaal! Het is toch altijd weer even schakelen...

Hier op de wachtbank, ik gok 27 Jan mijn nod. Ben er achter gekomen dat ik een late eisprong heb. Eisprong is pas rond dag 17/18 en cyclus is wel 28 dagen. Ik kan mij niet meer zo goed herinneren of ik dat bij de eerste ook had...
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry dat ik zo weinig post. Ik lees wel mee.

Balen Tiswa! Behoorlijk overtijd geweest dan maar helaas toch niks. Jammer!!

NOD is aangepast worteltaart.

Hier wachten op de eerste echo ja. Vandaag 8 weken en overmorgen de echo. Spannend!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lau Gefeliciteerd 2 kloppende hartjes! Geweldig!

Hier nog wachten op mijn volgende ovulatie, als het goed is zondag of maandag.

Kreeg van de week een filmpje van het zoontje van mijn bestie, hij is nu bijna 3 maanden en probeert dan te lachen, dat is zo ontzettend lief. En gister in de aldi, hier in Duitsland verkopen ze ook veel kinderspeelgoed, en dan ineens krijg ik zo'n schrik/angstmomentje, straks lukt het nooit om zwanger te worden.

Hebben jullie daar ook last van?
Ik had het vorig jaar helemaal niet en stond en vrij nuchter in van nou dan maar geen kinderen omdat die wens nooit heel groot was maar nu begin ik er echt wel een beetje last van te krijgen. Misschien vooral nu vanwege de corona, geen werk omdat het hotel dicht zit, hele dagen thuis, ondanks dat ik me niet echt verveel ga je toch teveel nadenken over alles..
Alle reacties Link kopieren Quote
En hoe was de echo Wortelsap?? Ik hoop heel erg op goed nieuws!

Ik herken wel wat je schrijft Luuntje, maar ik heb dat nu op het moment niet. Ik had dat vooral toen we voor ons eerste kindje gingen. Je kan je soms zoveel in je hoofd halen he, terwijl de kans gewoon heel groot is dat jullie ook ooit een kindje zullen krijgen! Kon je soms maar eventjes in de toekomst kijken he...
Wij zijn nu ook heel blij met ons gezin. Als er nog 1 bij mag komen ben ik heel blij, maar zo niet dan heb ik daar ook vrede mee en geniet ik keihard van wat ik heb.

Ik ga vrijdag toch niet testen. Ik kwam erachter dat ik geen testen meer in huis heb en heb ook besloten om deze nog niet te kopen. Dat werkt het beste tegen mn testdrang :shame: mocht ik op dag 34 nog niet ongesteld zijn dan ga ik een test halen. Mn langste cyclus is tot nu toe 33 dagen dus we gaan t gwn 'rustig' afwachten :lol:
Ik voel nu ook niks bijzonders dus ik reken er maar op dat ik binnen nu en een paar dagen gwn ongesteld word.
Alle reacties Link kopieren Quote
He balen Tiswa en Followyourdreams!!

Hoe meer rondes, hoe meer het ook een ding wordt he en moeilijk om het vertrouwen te hebben dat het nog wel gaat lukken. Voor deze eventuele nummer 3 zijn we nu ook al langer aan het proberen dan bij nr 1 en 2 samen (nu was ik voor de eerste twee ook wel heel snel zwanger), en eigenlijk merk ik ook dat ik me er ook steeds meer op in stel dat die derde er niet gaat komen. Ik weet alleen nog niet helemaal wanneer ik de knoop wil doorhakken om ook te stoppen met proberen/ het nog een kans te geven. Deze ronde hebben we in elk geval nog ons best gedaan, dus wie weet...

@sunny, ben benieuwd of het je lukt te wachten met testen.. ik heb me ook voorgenomen om er deze ronde wat nuchterder in te staan en gewoon af te wachten, hoop dat dat gaat lukken. Ik weet dus ook de cycluslengte niet zo goed, was een tijdje heel regelmatig rond de 27 dagen, maar laatste keer 30 dagen.. ben dus bang dat als ik dag 27 voorbij ben ik toch weer in spanning ga zitten, maar ik neem me eigenlijk voor pas bij dag 32 te testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voelt eigenlijk soms een beetje gek om hier nog te schrijven. Zeker nu er dames zijn die zich zorgen maken of het zwanger worden wel gaat lukken.

Omdat er nat gevraagd werd toch even de update. Ik heb gisteren een kloppend hartje mogen zien en horen dus helemaal gerustgesteld en blij!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wortelsap wat fijn om te horen! Ik kan me voorstellen dat dat een geruststelling is! Blijft wel bijzonder he, zo'n eerste echo. Hoe voel je je verder?

Followyourdeams balen zeg! Zelfs zo'n tuurstreepje geeft gewoon hoop.

Picoo ik heb ook een vrij late eisprong. Meestal dag 15 of 16 met een cyclus van 24/25 dagen. Al was het deze keer voor het eerst nog later en nu dus een cyclus van 29 dagen.

Luuntje wat vervelend dat je dat gevoel hebt. Dat herken ik ook wel van bij mijn eerste. Toen was ik echt heel bang dat het nooit ging gebeuren. Ik heb dat nu een stuk minder, want als het niet lukt heb ik mijn zoontje en mijn stiefzoontje al. Dat is bij een eerste gewoon echt anders. Toch is het helemaal niet zo gek als het even duurt voordat je zwanger bent, maar mocht je nou echt het gevoel hebben dat er iets niet lekker zit, kun je altijd een keer naar de huisarts gaan.

Sunny spannend hoor! Slim om dan nog niks in huis te halen, dan kun je idd ook nog niet testen. Ik ga enorm voor je duimen. En natuurlijk voor jou ook Worteltaart!

Lau hoe gaat het bij jou? Heb je al iets tegen de misselijkheid? Is het nieuws van 2 hartjes een beetje geland?


Hier gaat het weer goed hoor. Ik ben echt even 2 dagen heel verdrietig geweest. Dit was de eerste keer dat ik oprecht dacht dat het raak was, dus het viel echt even vies tegen om weer ongesteld te worden. Daarnaast waren de eerste 2 dagen ook echt heel heftig qua krampen enzo, dus dat hielp ook niet.
Nu is dat afgezwakt en gaat het emotioneel ook weer goed. Wel heb ik toch weer ovulatietesten gekocht, zodat we toch echt gericht kunnen mikken de komende rondes. Op de een of andere manier geeft me dat toch het gevoel dat ik er dan alles aan gedaan heb wat ik kan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven