Uitgerekend 2e helft juli 2021 *nieuw*

15-12-2020 19:56 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is er voor de iedereen die in de 2e helft van juli is uitgerekend!
Laat weten of je mee wil schrijven, dan zet ik je in de tabel :-) :jump:
Wil je iets aanpassen? Laat dat dikgedrukt aan mij weten!
Naam Leeftijd Uitgerekende
datum
Hoeveelste
kindje
Controle /Echo
Lapjeskat 28 18 juli :heart: 1e 3-2 controle 26-2 SEO
Bizarre 34 19 juli :heart: 1e 29-12
Olijfje 29 19 juli :heart: 1e 24-2 SEO
Neweve 30 19 juli :heart: 1e 24-2 SEO
Nolatjeee90 28 20 juli :heart: 1e 26-1 echo
SingleQueen 37 19 juli :heart: 1e
Nalala 31 20 juli :heart: 3e 19-01 controle
Puzzelstuk 21 juli :heart: 2e
Mirriemirrie 34 22 juli :heart: 2e 3-3 SEO
Cela 34 22 juli :heart: 1e
Plukje83 36 22 juli :heart: 2e 27-1 controle 23-2 SEO
Phloxx 29 26 juli :heart: 1e 20-1 echo
Lisedor 35 22 juli :heart: 3e 25-2 SEO
Aviendha 28 28 juli :heart: 1e 5-3 SEO
Janeway103 28 juli :heart: 2e 9-3 SEO
Vivavette 29 28 juli :heart: 1e 3-2 controle. 3-3 SEO
Lampje279 32 27 juli :heart: 1e 3-3 SEO
Fietsertje89 :hug:
Mathilde , Amber :hug:
mirriemirrie wijzigde dit bericht op 23-02-2021 07:48
30.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey Mirriemirrie, wat lief dat je een nieuwe tabel hebt gemaakt.
Ik heb vanmorgen een goeie echo gehad, dus zou je voor mij een hartje erbij willen zetten? :flirting:

Hoe gaat het met de andere dames die vandaag echo hebben gehad?

Phlox, ik had jouw berichtje nog gelezen en ben blij voor je! :-D
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
15-12-2020 20:04
Hey Mirriemirrie, wat lief dat je een nieuwe tabel hebt gemaakt.
Ik heb vanmorgen een goeie echo gehad, dus zou je voor mij een hartje erbij willen zetten? :flirting:

Hoe gaat het met de andere dames die vandaag echo hebben gehad?

Phlox, ik had jouw berichtje nog gelezen en ben blij voor je! :-D
Oh wat fijn voor je! Voor jou zal het ook spannend geweest zijn na de vorige miskraam. Hartje ga ik erbij zetten!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je dit hebt overgenomen mirrie!

Ook fijn dat er zoveel hartjes in de tabel verschijnen.

Hier wat minder misselijk. Hoewel de moeheid des te erger is, maakt het me toch een beetje onzeker,minder klachten... Is ook dat herkenbaar voor anderen?
Gelukkig maandag weer een kort kijkje als het goed is.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
@Mirrie klopt, was erg opgelucht. Weet niet of ik wel gereageerd had op jouw nieuws, maar dat vond ik iig super bijzonder om te lezen!

@Fietsertje wat vervelend dat het je onzeker maakt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet echt focus op de klachten en het dus niet herkenbaar voor me is. Laatst realiseerde ik me opeens dat ik al 4/5 dagen niet gepoept had, om maar wat te noemen. :bonk:
De ene dag wat minder misselijk dan de andere dag lijkt me heel normaal! Gelukkig mag je maandag weer spieken. Gaan de pretecho's door?
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Ik ben kennelijk zwanger van een ieniemiemie dansertje :heart:
Hartje klopt en hij beweegt. Zo leuk! :-D

Ik heb de foto's en filmpjes ook meegekregen dus ik ga er lekker naar staren.

Termijnecho is op 29 december
Alle reacties Link kopieren
DeLapjeskat schreef:
15-12-2020 20:52
Ik ben kennelijk zwanger van een ieniemiemie dansertje :heart:
Hartje klopt en hij beweegt. Zo leuk! :-D

Ik heb de foto's en filmpjes ook meegekregen dus ik ga er lekker naar staren.

Termijnecho is op 29 december
Haha wat leuk. Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Fietsertje89 schreef:
15-12-2020 20:32
Fijn dat je dit hebt overgenomen mirrie!

Ook fijn dat er zoveel hartjes in de tabel verschijnen.

Hier wat minder misselijk. Hoewel de moeheid des te erger is, maakt het me toch een beetje onzeker,minder klachten... Is ook dat herkenbaar voor anderen?
Gelukkig maandag weer een kort kijkje als het goed is.
Wel enigszins herkenbaar hoor. Misselijkheid gelukkig geen last van, maar loop gedurende de dag wel aan mijn borsten te voelen of ze nog zeer doen :facepalm: Ik heb ook weleens gelezen dat je kwaaltjes kunnen wisselen, doordat je lichaam went aan een bepaald niveau van hcg. Dan kunnen ze ineens wat minder zijn. Als je lichaam dan weer meer hcg aanmaakt, kunnen de kwaaltjes weer toe nemen.
Alle reacties Link kopieren
Die info helpt mirrie, dank! Gewenning klinkt heel logisch.
En mijn borsten voel ik nog behoorlijk (als halfbuikslaper), hahah.

En wat fijn, Lapjeskat! Het zien bewegen lijkt me superleuk op zo'n moment
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
@mirrie wat fijn dat je een nieuwe tabel hebt aangemaakt. En wat je zegt over die symptomen dat herken ik ook. Ik ben niet misselijk en merk het vooral aan mijn borsten, buiten adem zijn en steekjes onderin mijn baarmoeder, maar de laatste dagen voel ik niet veel bijzonders.. maar misschien went je lichaam inderdaad aan de HCG. Dus @fietsertje heel herkenbaar die onzekerheid ook. Konden we maar thuis zelf een echo maken om te spieken 😉

Mijn pretecho van 23-12 gaat trouwens niet door omdat er geen medische noodzaak is volgens de verloskundige. Wel jammer dat het niet door gaat, maar ben blij dat we in ieder geval een kloppend hartje hebben gezien. We gaan het alsnog vertellen aan onze ouders die we met kerst wel zien. Heel spannend! 9-1 hebben we de termijnecho bij de verloskundige en we mogen er gelukkig wel samen naar toe.

@lapjeskat, fijn dat je een goede echo hebt gehad en zelfs beeldmateriaal hebt, super leuk!

@avienda, ook heel fijn die goede echo!
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor het aanmaken van een nieuw topic Mirriemirrie!

Wat fijn van alle goede echo's voor de rest, gefeliciteerd! Bijzonder dat ie al bewoog zeg, wat leuk. Onze was nog gewoon een statisch beeld haha.
Alle reacties Link kopieren
Ego post maar ik ben zooo nerveus voor morgen. Ik kan niet slapen O_O
Alle reacties Link kopieren
Snap ik Janeway, zo spannend ook! Hoe laat mogen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, weer nieuwe hartjes erbij!!
Blijkbaar zit er best veel verschil bij verloskundigen onderling, ik wilde gisteren niemand onnodig druk laten maken maar bij onze verloskundige mocht vanaf 0.00u geen 8 weken echo’s meer (want onmedisch) dus wij waren echt de allerlaatste en ik moet vanaf nu alleen naar de echo’s. We kijken even aan hoe het loopt, de termijn echo vind ik niet zo spannend maar de echo’s erna wil ik echt gewoon mijn man bij, anders wijken we uit naar echopraktijken waar het wel nog mag.
Kwaaltjes heb ik hier met de dag meer, vooral last van boeren (zo oncharmant 😅) en misselijkheid afgewisseld met honger wat het een soort russische roulette maakt. Buikslapen kan hier idd ook al niet meer ivm gevoelige borsten.

Succes vandaag Janeway!
-
Alle reacties Link kopieren
Oh ja iemand vroeg in het vorige topic of ik even ver was als ik dacht en dat is zo, zelfs iets verder al lijkt dat onmogelijk, ik zou volgens ovulatietest afgelopen maandag precies 8 weken zijn en de verloskundige zei ‘dikke 8 weken’.
-
Alle reacties Link kopieren
Fijn een nieuw topic en die kloppende hartjes.

kwaaltjes lijkt overdag minder. Maar na het avondeten ben ik regelmatig misselijk en buikslapen gaat wel maar dan ben ik eerst een kwartier aan het schikken. Ow en ik heb af en toe trekkende spieren, alsof ik mijn schuine buikspieren gisteren te hard heb getraind.

Ik ben verder mega moe, maar dat kan ook komen omdat ik inmiddels ook corona heb... Dat maakt dat de kwaaltjes ook alle kanten uit lijken te gaan. Echt ziek voel ik me niet, vooral moe en een beetje last van mijn keel dus ik drink veel.
Intake met verloskundige vrijdag gaat wel door maar via video. Echo dus (weer) niet, maar we gaan er maar vanuit dat het goed zit. Al deed het verhaal van Mathilde me wel weer schrikken. Maar goed als het plakt dan plakt het.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Phloxx! Grappig dat jij ook wat verder lijkt dan je dacht, hou je voor jezelf je ovulatiedatum aan of de echo? Ik m'n ovulatie, denk toch dat die echo een meetfout was. Maar we gaan het merken tijdens de termijnecho! Wat balen dat je vanaf nu alleen naar alle echo's moet trouwens, ik heb hier nog niks over gehoord gelukkig.. Blijf het gek vinden dat hier geen landelijk beleid op is.

Wat naar dat je toch corona hebt neweve! Hopelijk ben je er snel vanaf en kan er dan toch een echo plaats vinden.
Alle reacties Link kopieren
Super mirriemierie voor het maken van een nieuw topic!

Qua symptomen wordt het bij mij nog niet echt minder. Vannacht weer twee keer moeten overgeven. Op advies van verloskundige slik ik suprimal dat haalt de scherpe randjes er gelukkig wel af. Anders zou ik echt de hele dag beroerd zijn. Verder blijf ik ook heel wit in mijn gezicht, dus iedereen denk steeds dat ik heel ziek ben. Maar make-up doet wonderen. Over twee weken hebben we de termijn echo. Verder gaat het allemaal z'n gangetje hier :D
Alle reacties Link kopieren
@janeway: succes vandaag bij de echo. Ik duim hier mee voor een hartje en een dansje!

@Phloxx: hier mogen de partners vooralsnog bij alle echo's aanwezig zijn. De gewone afspraken dan weer niet. De intake is telefonisch volgende week en daar mag hij natuurlijk wel bij zijn.

@neweve: sterkte met je quarantainetijd!

Kwaaltjes: de misselijkheid gaat een beetje op en af. 2 dagen op en 2 dagen af lijkt het. Wel prettig om wat rust daarvan te krijgen tussendoor. De vermoeidheid is ook wel aanwezig: ik slaap zo'n 10 uur per nacht en dan overdag meestal ook nog een uur. Op die manier is het goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor het aanmaken van een nieuw topic!

Janeway, ik weet niet hoe laat je je echo hebt maar hopelijk gaat ie door en is alles in orde!
Alle reacties Link kopieren
Puzzelstuk schreef:
15-12-2020 22:03
Snap ik Janeway, zo spannend ook! Hoe laat mogen jullie?
Om 13 u!

Phloxx: Dat was dus in de eerste golf ook het beleid, maar toen was het een landelijke richtlijn. Nu is die er (nog) niet dus zal het inderdaad per Vk wisselen. Ik heb gister nog een mail gehad. Partners mogen vooralsnog ook nog mee. Maar zag op fb bij een andere praktijk hier in de buurt dat partners niet meer mee mogen.
Ik heb inderdaad ook veel minder last dan 2 weken geleden. Vind dat best spannend inderdaad. Je kunt toch niet zien hoe het verder gaat/groeit, etc. Maar wel fijn dat mijn maag weer rustiger is. Wel nog steeds vaak honger, maar nergens echt trek in. Dat blijft nog wel lastig.

Levendige dromen blijven nog wel onverminderd doorgaan. Had ik vorige zwangerschap ook veel last van. Vannacht was bijv. de baby er opeens. Een jongetje! Ik was verder niet bij de bevalling geweest, en hij was veel te vroeg, maar wel helemaal volgroeid en gezond. Hij zag er eerder uit als twee maanden ofzo. Haha, heel gek weer.
Goedemorgen iedereen,

Fijn dat er een nieuw topic is geopend, bedankt Mirriemirrie.

Ik had gisteravond telefonische intake met de verloskundige. Was een heel prettig gesprek, het ging o.a. over mijn eerdere ervaringen tijdens de voorgaande zwangerschappen, bevalling en periode erna. Ze hoorde zeg maar echt wat ik hierover vertelde, en ze gaf me echt een gevoel van vertrouwen en deskundigheid van haar kant. Kan het niet zo goed uitleggen merk ik maar ik heb in elk geval nog nooit eerder zo'n goed gesprek gehad met een verloskundige :). Weet niet of dat komt omdat dit een andere praktijk is, of misschien wel doordat het telefonisch was. Praat toch anders en in mijn geval vaak makkelijker, omdat je vanuit je eigen coconnetje thuis praat en elkaar niet aan hoeft te kijken enz.
Zij gaf ook aan dat mijn man gewoon mee mag bij de termijnecho volgende week, en dat ze ook verwachtte dat de landelijke richtlijn die in ontwikkeling is dat ook als uitgangspunt zou nemen.

Qua kwaaltjes mag ik op zich niet klagen. Ben vooral een stuk hongeriger (en als ik niet op tijd eet misselijk) en vermoeider. En borsten zijn wel regelmatig erg pijnlijk en dat is wel eens irritant. Heb ook wel een beetje het idee dat dat mede komt door te krappe bh's, maar vind het ook nog een beetje vroeg om nu nog grotere te gaan kopen want misschien groeien ze nog wel meer...

Succes vandaag met de echo Janeaway!
Alle reacties Link kopieren
Wooow wat is er veel geschreven, gezellig!!

Mirriebedankt hoor het aanmaken!

Phloxx jeetje, streng!! Maar ook wel logisch hoor. Hier kregen we een mail dat er niets is veranderd, partners mogen mee naar de controles met een echo. Gelukkig :-D ik heb ook last van veel boeren en ik heb daar echt een heeekel aan hahaha, maar nu moet ik wel. Ik had trouwens met die echo hetzelfde! Mijn berekening op basis van ovulatietesten was 8 weken precies, zij kwam uit op 8+4. Dus weet ook even niet wat ik nou moet aanhouden. Termijnecho afwachten maar! Ik mag de 29e voor de termijnecho

Fietsertje ik heb ergens gelezen dat je rond 9 weken op het hoogtepunt zit qua misselijkheid, zou kunnen dat je de piek net voorbij bent? Hopelijk gaan de kwaaltjes sowieso wel afnemen, vind t wel weer leuk geweest :lol:

Neweve nee wat balen!!! Beterschap! Hopelijk kun je volgende week ofzo alsnog langs voor een echo..

Janeway succes zometeen!!!

Kwaaltjes ik ben blij dat de misselijkheid nog wel meevalt bij mij als ik sommigen hier lees.. ik heb alleen bijna nergens trek in qua eten. Krijg wel al echt een soort buikje!! Vind ik even wennen

Afgelopen weekend vertelden we het mijn broertje en schoonzusje. Zij houdt erg van baby’s en is enigskind dus geen kans daar op neefjes/nichtjes. Het was zo leuk, ze bleef maar huilen. Ik heb nog nooit iemand zó blij gezien, het was echt heel erg schattig.
Alle reacties Link kopieren
Aww wat leuk dat ze zo blij was Nolaatje! Hier hetzelfde qua buikje trouwens, ik heb vorige week alweer m'n zwangerschapsbroeken uit de kast getrokken. Ligt echt aan m'n darmen volgens mij, want ik heb ook last van constipatie. Heel vervelend!

Misselijk ook, en tegelijkertijd een hongergevoel maar nergens zin in qua eten. Koffie en chocola kan ik echt al weken niet luchten of zien.. Nog niet overgegeven tot nu toe gelukkig, hoop dat dat zo blijft. Ben ook zo vreselijk moe, en nu met zoontje thuis zitten de overdag slaapjes er ook niet meer in vrees ik :(. Als ik zou kunnen kiezen zou ik echt uren kunnen slapen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven