Zwanger worden +6 maanden eind 2020

16-12-2020 14:06 651 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Ik merk dat ik wel behoefte heb aan een topic waar we kunnen praten als zwanger worden (of blijven) wat langer duurt.

Ik hoop dat we met een fijn groepje kunnen praten over alles waar we tegenaan lopen.
NaamLeeftijdNODBezig vanafBijzonderheden
_Mathilde_35?mei 2020Miskraam in december 2020
PassingThrough37/38?april 2020
Sophie-326/31?maart 20202 MA's
DeeDee8634/38?mei 2020
Friction-9030/32?maart 2020
MindyLahiri34/32?maart 2020
miv28?juni 2020
swimkim34/31?oktober 2019MA in juli 2020
Bloem_Joppie35?ronde 12
gioia8234/38?december 2019Prolactinoom
Sweetsunny35?
Flowerlilly30/33?juli 2020Lange cycli
Banaantje_8832/34?juni 20202 miskramen
Worteltaart39/39?juli 20202 miskramen
Andijviestamppot40/38?januari 20203 miskramen
Zwanger :cheer2:
NaamUDHartjeTermijn20 wekenDatum echo
Tortie09/2020 :heart: :D
Peer_9209/2020 :heart: :D
crewgirl10/2020 :heart:
-April-10/2020 :heart:
Mms2510/2020 :heart: 12/3
Mette0710/2020 :heart: 18/3
Danya12311/2020 :heart:
peer_92 wijzigde dit bericht op 03-04-2021 15:42
84.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben Peer en wij hebben in april besloten om voor een kindje te gaan. We zouden gaan trouwen en ik wilde graag op zoek naar een andere baan. Dat zou beiden niet meer op korte termijn lukken dus toen maar de knoop doorgehakt :P ik had niet gedacht meteen zwanger te zijn maar ondertussen sta ik nog steeds met lege handen.

We hebben eerst 4 rondes geprobeerd zonder succes. Daarna 2 maanden pauze gehad, omdat ik anders rond de bruiloft uitgerekend zou zijn. In september weer begonnen en toen was ik meteen zwanger. Helaas is dat mis gegaan en ondertussen zit ik op het wachtbankje voor ronde 7.

Ik heb dus niet meer de onzekerheid of ik zwanger kan worden maar het begint wel lang te duren zo :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil wel meeschrijven. Ik heb in mei positief getest (ronde 7, op dat moment wel al een jaar geen pil meer). In juli met 12 weken bleek ik een missed abortion (met 9.2 gestopt) te hebben.
4 december na een hele lange nasleep (21 weken) eindelijk groen licht gekregen om weer zwanger te mogen worden.
Vorige keer in de lichte lockdown zwanger geworden, wie weet lukt het dan nu wat sneller met deze lockdown :P.

Gelukkig hebben we beiden nu een vast contract, dat geeft in ieder geval geen stress meer. Vriend heeft dat deze maand gekregen en volgende jaren hebben ze genoeg werk.
Ik heb m gekregen voor corona, en het is alleen maar drukker geworden (supermarkt). Dus allebei vrij baanzeker, ook met corona.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom swimkim! Wat klote dat je dat hebt moeten meemaken en wat een lange nasleep zeg! Gelukkig hebben jullie groen licht gekregen om weer te beginnen. Hopelijk heeft de lockdown een positief effect haha :P

En wat fijn dat jullie qua werk goed zitten. Wij hebben beiden een vast contract maar ik zit totaal niet op m'n plek, dus ga m'n vaste contract hopelijk binnenkort inruilen. Maar plezier in m'n werk is ook belangrijk :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,
Ik schrijf ook graag mee. Bij mij is zwanger worden (gelukkig) geen probleem, maar zwanger blijven wel.
We zijn in april 2018 begonnen. Sindsdien heb ik 3 miskramen gehad (6, 7 en 11 weken) en een stilgeboren dochter met 27 weken (oorzaak onbekend).

Ik ben het aantal rondes inmiddels kwijt maar ik zit nu weer op het wachtbankje. Nod is eerste kerstdag, dus als ik dan negatief test of ongesteld ben ga ik lekker aan de carpaccio en hopen we op meer geluk in 2021!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha allen,

ik meld mij ook op dit topic. op 1 mei gestopt met de pil, en sindsdien nog helemaal niks, noppes, nada. menstruatie bungelt sindsdien tussen 23 en 27 dagen, dus gelukkig wel korte cycli en veel kansen. gisteren weer ongesteld geworden en begin komende week aan ronde 9. het begint voor mij ook lang te voelen en ik merk dat ik er onzeker van wordt. stel dat het niet lukt? al weet ik ook wel dat niet iedereen meteen binnen een half jaar zwanger is en dat dit een kwestie van geduld is. ik blijf dus echt optimistisch maar wat zou het fijn zijn hierin gerustgesteld te kunnen worden. ik zou bijna uitkijken naar t moment dat we het een jaar proberen en we naar de huisarts 'mogen' en onderzoeken kunnen gaan doen. al hoop ik natuurlijk dat het niet zo ver hoeft te komen.

ik lees nu al uiteenlopende en verdrietige verhalen. wat heftig Mette, dat je na 3 miskramen met 27 weken een stil kindje kreeg. :hug: hopelijk wordt voor iedereen 2021 hét jaar :)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren Quote
voor de tabel: 34/37, NOD 7 januari, ronde 9, bezig vanaf mei 2020
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Mette. Wat ontzettend verdrietig wat jullie hebben meegemaakt :hug: voor mij hakte die ene miskraam er al gigantisch in. Een volgende zwangerschap zal nog heel lang spannend blijven. Ik word er een beetje stil van. Ik hoop dat je volgende zwangerschap goed mag gaan :hug:

Welkom DeeDee! Die onzekerheid is ook heel naar. De kans is groot dat jullie tot nu toe gewoon pech hebben gehad en er binnenkort gewoon een zwangerschap zal zijn. 9 rondes klinkt al als best veel hè.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn NOD is ook voor de feestdagen en ik weet ook al welke borrels en wat voor eten ik naar binnen ga werken als ik ongesteld word :D liefst niet natuurlijk.

Sinds de miskraam probeer ik tijdens het wachtbankje niet te drinken. Dat voelt goed.

De tijd gaat deze ronde extra langzaam lijkt wel. Zelfs de eerste twee weken kropen voorbij. Terwijl de "tijd van andere dingen" veel sneller lijkt te gaan, bijvoorbeeld deadlines :proud:

Gebruiken jullie ovulatietesten? Testen jullie voor NOD?
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha herkenbaar Peer, de tijd gaat heel langzaam. Behalve voor deadlines van het werk inderdaad, die komen altijd veel sneller dan ik zou willen.

Ik gebruik geen ovulatietesten.
Ik test soms wel voor de Nod, ligt er aan hoe ongeduldig ik ben haha.

Ik ben trouwens 27, voor in de tabel.

Hebben jullke eigenlijk al kinderen of zijn jullie voor de eerste bezig? Hier al een dochter van bijna 5. Die kwam dan weer door alle anti conceptie heen en dat was een zorgeloze makkelijke zwangerschap. Gek hoe het kan lopen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bizar dat je toen door de anticonceptie zwanger bent geworden en toen een zorgeloze zwangerschap hebt gehad! Is het een geruststelling om te weten dat het ook goed kan gaan of niet?

Voor ons is het de eerste. Naast het zwanger worden vind ik het ontzettend spannend hoe het gaat zijn met een kindje en hoe wij het als ouders zullen doen. Maar momenteel durf ik daar niet teveel over na te denken. Eerst maar eens zwanger worden en blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee! Het topic waar ik eerst in meeschreef is redelijk uitgestorven, dus fijn om een nieuwe te openen!
Wij zijn (serieus) bezig vanaf maart dit jaar, 30 jaar (partner 32), NOD 9 januari.


Wat een rollercoaster is het toch ook he, :hug: voor jullie allemaal!
Hier nog geen enkele positieve test in handen gehad. Wel al veel dingen geprobeerd om het te verbeteren, qua timing, ovulatie-testen, temperatuur meten. Dat is allemaal elke maand heel duidelijk, duidelijke ovulatie-test, goede timing, temperatuur springt na ovulatie omhoog. Heb ook al supplementen geprobeerd (nog steeds) en ben sinds kort begonnen met Mercier therapie. Ik hoop dat het nieuwe jaar veel goed nieuws voor ons in petto heeft!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom friction! Een rollercoaster vind ik het ook zeker!

@peer, ja ik vind het inderdaad wel geruststellend dat ik weet dat mijn lichaam een baby kan uitbroeden en gezond op de wereld kan zetten. Daar ben ik ook heel dankbaar voor :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Friction! Juist het "alles goed doen" en daarna ongesteld worden vind ik stom, ook al weet ik dat dat nou eenmaal zo is. Wat houdt de Mercier therapie in?

Mette fijn dat dat geruststellend is. Echt een wonder hè, een (blijvende) zwangerschap.

Ik ben blij dat ik het topic geopend heb :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, ik meld me hier ook graag. Officieel ‘pas’ vier rondes achter de rug, maar wel al sinds maart gestopt met de pil en moest daarna op een soort medische check wachten voor ik echt wilde beginnen. Voor m’n gevoel duurt het dus al een behoorlijke tijd en is die eerste spanning er wel af en wil ik gewoon een positieve test zien! (Was bij m’n eerste positieve ovulatietest een paar maanden terug al HEEL blij om een keer twee streepjes te zien, haha. Nu tijd voor de ‘echte’ test!) Ik ben trouwens 33, vriend 32 en dit wordt hopelijk ons eerste kindje.

Ik heb de afgelopen maanden ovulatietesten gebruikt om inzicht te krijgen in mijn cyclus, maar ik denk dat ik dat deze maand oversla. Ik verwacht m’n eisprong ergens rond de Kerst, dus ik denk dat we gewoon om de dag seksen en dat ik daardoor hopelijk iets meer kan ontspannen :) Ik vind het soms wel lastig om de balans te vinden tussen de optimale omstandigheden creëren en er niet teveel mee bezig zijn.

Friction, ik twijfel wel nog over supplementen, welke gebruik jij?

Wat een uiteenlopende verhalen, meiden. Wat hebben jullie al een hoop meegemaakt. Wat Friction zegt, wat een rollercoaster he. Ik hoop dat 2021 voor ons allemaal een gezonde zwangerschap brengt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Mindy! Herkenbaar van die ovulatietesten, was heel blij dat dat in ieder geval goed zat. Op een gegeven moment zoveel negatieve zwangerschapstesten gezien (ook van alle keren dat ik bang was om zwanger te zijn haha), dat het bijna onmogelijk leek dat er twee streepjes zouden verschijnen.

Goed dat je bewust omgaat met ovulatietesten. Tijdens de kerst even regelmatig tijd voor elkaar vrijmaken is dan ook een hele goede manier :heart:

Ook herkenbaar om voor een goede timing etc, je ermee bezig moet zijn (sowieso elke dag foliumzuur natuurlijk). Maar dat het ermee bezig zijn zelf vervelend is.

Ik ben er vooral de laatste week veel mee bezig, daar zit ik nu in :hamer:
Alle reacties Link kopieren Quote
O Peer die laatste week blijft toch wel een dingetje, ik hoop zo dat je lichaam je hetzelfde signaal geeft als in je positieve ronde! Wanneer wil je testen? Of wacht je af of je ongesteld wordt? Ik ben wel blij dat die hysterie van de eerste maanden proberen een beetje is gezakt, toen zat ik de dag na mijn eisprong al te speuren naar kwaaltjes. Dat waren twee hele lange weken 🙃 De laatste keer dacht ik ineens: oh huh, al 9 dpo! (En daarna ging m’n brein helaas toch wel weer een beetje in overdrijfmodus, maar het scheelde toch een week googlen)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog steeds het drukkende, krampachtige gevoel in m'n onderbuik wat ik ook bij m'n goede ronde had. Maar als ik één ding geleerd heb afgelopen tijd is dat je hoofd een loopje met je kan nemen en dat je echt dingen kunt gaan voelen als je dat graag zou willen. Dus ik probeer er niet al te veel aandacht aan te besteden, wat natuurlijk niet zo goed lukt.

Wat dat betreft waren de eerste pogingen wel intenser ja. Maar de naïviteit van toen mis ik ook wel hoor :P

Ik wacht m'n menstruatie af. Ik testte vorige keer op 13 dpo heel licht. Dat kan een volgende keer natuurlijk anders zijn, maar een negatieve test zegt mij niet zoveel meer, dus dan kan ik net zo goed niet testen :D

Mijn luteale fase kan ik een klok op gelijk zetten. Dus als ik maandagochtend bij het wakker worden geen bloed zie, ga ik wel hoop krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Mindy! Pff ja zeg dat wel van dat googlen, haha. Hier inmiddels ook wel zover dat ik redelijk rustig kan blijven in de twee weken na ovulatie, maar dat was in het begin absoluut anders!

@Peer, Mercier therapie is een soort (diepe) massage therapie die verklevingen en bindweefsel losmaakt. Zodat er letterlijk meer ruimte ontstaat voor een zwangerschap. Ik vermoed bij mij dat verklevingen wel eens het probleem kunnen zijn gezien mijn klachten die ik in het verleden had.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat de therapie werkt! Heb je ook al contact opgenomen met je huisarts of mag dat echt pas na een jaar? Hopelijk is meer "hulp" ook niet nodig!
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Peer, nee pas na een jaar, en aangezien ik een hele regelmatige cyclus heb met duidelijke ovulatie-testen in het midden, mooie temperatuurcurves voor-na ovulatie, en verder geen andere aanwijziginen dat er homonaal iets fout zit denk ik ook niet dat ze eerder wat doen. Vriend heeft wel al zaadonderzoek laten doen, dat was goed gelukkig!
Ik hoop ook dat de therapie letterlijk en figuurlijk wat losmaakt :lol: !
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik wel ovulatietesten, daar blijf ik rustiger bij. Als ik ze niet gebruik krijg ik daar een meer gestrest gevoel van.

Toen ik in mei zwanger bleek te zijn had ik een rare cyclus. Ik kwam er juist achter door ovulatietesten te gebruiken. 4 dagen op rij ram positief. Toen heb ik op internet gezocht en toch maar een zwangerschapstest gedaan die ook positief was.

Vorige keer tijdens de lockdown en druk werk zwanger geworden. Laat dat nu de komende periode weer zo zijn. Zou wat zijn :P

Ik denk dat ik pas bij een week overtijd durf te testen. Alhoewel ik op de dag af ongesteld word.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn gegevens:
ik ben 34, vriend 31 (bijna dan).
Nod 9 januari 2021. Bezig sinds oktober 2019 (cyclus op gang na stoppen met de pil in mei 2019).
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allemaal,

Ik zou het ook wel fijn vinden om met jullie mee te schrijven. Ik zat op hetzelfde topic als Friction (hoi!) maar daar wordt niet zoveel meer geschreven. Om me heen zijn veel zwangeren en dan is het wel fijn om hier mijn ei kwijt te kunnen.

Mijn verhaal: ik heb een dochtertje van 2 en we waren van plan om vanaf haar eerste verjaardag voor een tweede te gaan. Maar ik werd maar niet ongesteld. Na lang wachten en een aantal onderzoeken weet ik nu waarom, ik heb een prolactinoom (goedaardige hersentumor) en daardoor zijn mijn hormoonwaarden abnormaal en staat mijn cyclus stil. Ik heb daar sinds een paar maanden medicatie voor, maar helaas slaat het nog niet voldoende aan. Inmiddels is de dosis verhoogd en hoop ik over een tijdje eindelijk ongesteld te worden en ervoor te kunnen gaan. Het is echt een frustrerend proces, ik ben nu al ruim een jaar aan het wachten op de eerste kans om zwanger te worden. Gelukkig heb ik een hele lieve leuke dochter die me goed afleidt. En als ik dan jullie verhalen over miskramen en zelfs een stilgeboorte lees, dan denk ik "zeur niet zo Gioia, wees gewoon gelukkig met wat je hebt".

Gegevens:
Bezig vanaf december 2019, leeftijd 34/38, NOD ?, bijzonderheden prolactinoom.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Gioia! Klinkt heftig! Hopelijk wordt je snel ongesteld (en zwanger!) En zeuren mag altijd vind ik hoor! En helemaal hier, want dat lucht lekker op!

swimkim hihi, ik hoop voor je dat je tijdens deze lockdown ook weer zwanger wordt!

Ik mag pas over een week testen, maar ik maak mezelf nu alweer gek met kwaaltjes. pfff. Man helpt ook niet mee, die wil misschien nog wel liever dan ik. Dus ik krijg dan opeens uit het niets de vraag 'ben je al misselijk?' Zucht!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven