Zwanger worden vanaf januari 2021

17-12-2020 22:49 384 berichten
Misschien ben ik nog wat vroeg met het openen van dit topic, maar ik kan haast niet wachten tot het zover is! :)

Al zes jaar heb ik een enorme kinderwens en mijn geduld is de afgelopen jaren flink op de proef gesteld. Vanaf januari gaan wij proberen om zwanger te raken van ons eerste kindje en daar kijk ik ontzettend naar uit. Hopelijk gaat het lukken, heel spannend allemaal!

Ik zou het heel leuk vinden ervaringen te kunnen delen. Wie schrijft er mee? :)


Liefs, Avana


ElinRomee, eerste kindje,
Abeltje013, 26/35, eerste kindje, NOD 30 januari
MarieGristien, 30/34, eerste kindje, NOD eerste week februari
Femmy89, 31/32, eerste kindje, NOD 14 januari
Lentebloempje, 30/32, tweede kindje, NOD 28 januari
Wildflower188, 30/30, tweede kindje,
Ellie-Jane, 31/28, eerste kindje,
MikaPika, 25/29, eerste kindje, NOD 31 januari
Spiced, 30/32, tweede kindje, NOD 5 februari
Stormeo, 26/28, eerste kindje, NOD 12 januari
Avana, 30/29, eerste kindje, NOD 27 januari
Juleevi, 30/31, eerste kindje, NOD 4 januari
Limonades, 28/32, eerste kindje, NOD 26 januari
Kailua, eerste kindje, NOD 15 januari
Fotolijstjes, eerste kindje,
Jagersvrouw, 30, derde kindje
Lielili, 34/33, derde kindje, NOD 11 februari
Boterbloem30, 29/25, eerste kindje, NOD 13 januari
Poosje81, 39/37, vierde kindje, NOD 30 januari
Candy103, eerste kindje,
Koffiekopje222, eerste kindje
Roosjediedeldoosje, 37, derde kindje, NOD 5 februari
Rockchick007, 31/45, tweede kindje,
Badeendje27, 31/28, eerste kindje,


Zwanger :heart:
Dreamer93
Nisa1990
anoniem_647b62561f573 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 22:07
52.44% gewijzigd
Hoi Avana,

Ook wij willen vanaf januari gaan proberen voor ons eerste kindje. Wat mij betreft ben je niet te vroeg hoor, met het openen van dit topic. Ik herken het verlangen en het er mee bezig willen zijn. :)

Ik schrijf graag met je mee!
anoniem_63a41a3a879b5 wijzigde dit bericht op 18-12-2020 00:45
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Normaal ben ik alleen een stille meelezer op Viva, maar nu zou ik het toch wel leuk vinden om ook eens mee te schrijven :-).

Mijn man en ik willen ook vanaf januari voor een eerste kindje gaan. Inderdaad een erg spannende tijd! Ik ben sinds deze week gestopt met de pil om alles vast weer 'natuurlijk' op gang te laten komen. Nu maar afwachten of en hoe snel het allemaal gaat lukken.

Avana, ik hoop voor jou dat jouw geduld wordt beloond, en dat jullie snel een kindje in jullie armen hebben!
Alle reacties Link kopieren
Even een tip mocht je er nog niet aan gedacht hebben, start alvast met foliumzuur en pas straks op met de corona vaccinatie, bij sommige wordt afgeraden om dan binnen enkele maanden zwanger te worden.
Hoi, mag ik meeschrijven?

Hier gaat de spiraal er de laatste week van het jaar uit. Ik ben op 1 december gestart met foliumzuur.

Ik vind het heel spannend! Mijn partner wil al langer graag kinderen en ik moest nog aan het idee wennen. Nu ik mentaal zo ver ben vindt hij het wel erg dichtbij komen :rofl:

Of we meteen de eerste maand gaan proberen weet ik dus niet maar ik verwacht van wel :)
Hi ElinRomee, Abeltje en MarieGristien,

Wat leuk dat jullie willen meeschrijven! Thanks voor jullie berichtjes! En ook leuk dat we alle vier voor een eerste kindje gaan.

Net als Abeltje ben ik normaal gesproken een stille meelezer. Ik heb dan ook geen idee hoe zo’n tabel bijvoorbeeld werkt die je in veel van zulke topics voorbij ziet komen. Zouden jullie het fijn vinden om een tabel te gebruiken? Of gaan we het anders doen?

Wat goed dat je al bent gestart met foliumzuur, MarieGristien. Zelf slik ik het ook sinds een paar maanden, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet heel consequent in ben.. vergeet het vaak..
Bij mijn vriend en mij is het andersom, hij moet ook nog erg aan het idee wennen.

Had je in het verleden een regelmatige cyclus Abeltje? Of ben je altijd aan de pil geweest?
Klets2020 schreef:
18-12-2020 07:37
Even een tip mocht je er nog niet aan gedacht hebben, start alvast met foliumzuur en pas straks op met de corona vaccinatie, bij sommige wordt afgeraden om dan binnen enkele maanden zwanger te worden.
Bedankt voor de tips!
Avana_90 schreef:
18-12-2020 13:33
Hi ElinRomee, Abeltje en MarieGristien,

Wat leuk dat jullie willen meeschrijven! Thanks voor jullie berichtjes! En ook leuk dat we alle vier voor een eerste kindje gaan.

Net als Abeltje ben ik normaal gesproken een stille meelezer. Ik heb dan ook geen idee hoe zo’n tabel bijvoorbeeld werkt die je in veel van zulke topics voorbij ziet komen. Zouden jullie het fijn vinden om een tabel te gebruiken? Of gaan we het anders doen?

Wat goed dat je al bent gestart met foliumzuur, MarieGristien. Zelf slik ik het ook sinds een paar maanden, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet heel consequent in ben.. vergeet het vaak..
Bij mijn vriend en mij is het andersom, hij moet ook nog erg aan het idee wennen.


Had je in het verleden een regelmatige cyclus Abeltje? Of ben je altijd aan de pil geweest?
Het staat hier naast de koffie in het keukenkastje dus dat vergeet ik niet zomaar ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik zou ook graag willen meeschrijven! Mijn partner en ik willen ook in januari starten, ik heb afgelopen zondag mijn laatste pil geslikt, na bijna 15 jaar o_o . Hopelijk komt hierna mijn natuurlijk cyclus snel op gang! Ik vind het ook super spannend, want voor ons zou het ook ons eerste kindje worden. Normaal schrijf ik niet mee op het Viva forum maar hier maak ik een uitzondering voor! :hyper:

In mijn omgeving zijn er best veel vrouwen waarbij zwanger worden niet vanzelfsprekend was of nog steeds niet is. Ik ben om die reden ook wel een beetje bang dat het ons ook niet lukt. Maar dat weet je natuurlijk pas als je er aan begint!

Ik lees en schrijf graag mee :-]
Klets2020 schreef:
18-12-2020 07:37
Even een tip mocht je er nog niet aan gedacht hebben, start alvast met foliumzuur en pas straks op met de corona vaccinatie, bij sommige wordt afgeraden om dan binnen enkele maanden zwanger te worden.
Goede tips! Ik ben zelf begin deze maand gestart met de mama compleet + extra visolie van davitamon. Wel duur, maar met een 1+1 actie wel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee willen schrijven, als dat mag. Wij willen vanaf januari gaan proberen voor een tweede kindje. Ons dochtertje wordt eind december 1 jaar, dus het lijkt ons leuk als ze er een broertje of zusje bij krijgt in 2021 of in de eerste helft van 2022. Ik ben alweer even gestopt met de minipil en mijn cyclus lijkt nu weer redelijk regelmatig.

De mama-fit tabletten en foliumzuur neem ik nu al even. Dus mocht het snel raak zijn, dan is het heel gewenst!

Hopelijk is het jullie allemaal snel gegund!
Laat maar weten of jullie het leuk vinden als ik mee schrijf. Als jullie liever een topic hebben met mama's to be die voor een eerste kindje gaan, dan snap ik dat ook heel goed 😊.
Welkom Femmy en Lentebloempje!

Ik herken wat je schrijft, Femmy, daar ben ik soms ook bang voor.. het is inderdaad niet vanzelfsprekend. Die gedachte/zorg maakte voor mij het wachten/geduld opbrengen soms extra lastig.

Wat mij betreft ben je van harte welkom om mee te schrijven Lentebloempje😊
Ik sluit me aan bij Avana, Lentebloempje! Heel leuk en misschien ook wel juist extra fijn dat er iemand is met wat ervaring, haha! :)

Ook ik ben me er erg bewust van dat het niet vanzelfsprekend is. In mijn omgeving zijn allerlei scenario’s mogelijk gebleken en ook bespreekbaar gelukkig!

Ik gebruik een hormoonspiraal maar heb wel nog een (zeer regelmatige) cyclus en voel ook mijn eisprong vaak. Ik hoop dat dit een voorbode is voor mijn cyclus zonder spiraal.

Gaan jullie alles al meteen bijhouden of laten jullie de boel de boel en zie je wel?
Alle reacties Link kopieren
@Marie, ik denk dat mijn cyclus redelijk regelmatig is. Dus ik houd dat in een app bij en dan proberen we het rond de vruchtbare dagen om de dag even gezellig te hebben.

Weten jullie al wanneer jullie weer ongesteld moeten worden (NOD)? Ik verwacht mijn menstruatie 21 december en daarna (volgens de app) ergens weer rond 24 januari, ik heb hele lange cycli van 34 dagen.
Ik zou om en nabij 4 januari ongesteld moeten worden. Dan zou in de eerste week van februari mijn eerste NOD zijn.

Ik verwacht niet dat als mijn spiraal er 28 december uit gaat dat er nog raak geschoten kan worden, als zijn de wonderen de wereld vast nog niet uit ;)
Mijn cyclus is ook vrij regelmatig, ongeveer 29 dagen. Net als Lentebloempje hou ik mijn cyclus in een app bij. Dat doe ik vanaf april. Ik slik inmiddels een paar jaar geen pil meer, omdat ik gevoelig ben voor de hormonen die er in zitten.
Mijn volgende menstruatie zal rond 26 december beginnen en daarna start dus onze eerste ronde. (Spannend!)

Volgens de app zou ik daarna op 24 januari weer ongesteld moeten worden, toevallig tegelijk met Lentebloempje.

Even nieuwsgierig: Wat is jullie leeftijd? Ik ben 30, mijn vriend een jaartje jonger.
Hier ook een cyclus van 27-30 dagen. Ik heb een periode geen hormonale anticonceptie gebruikt tussen de pil en spiraal, en houd sindsdien in een app mijn cyclus bij.

Ik ben ook 30, mijn partner 34.
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig, Avana. Dat we dan tegelijk lopen! Ik ben ook 30 en mijn man is 32!
Alle reacties Link kopieren
@Klets2020, goede tips inderdaad! Ik ben zelf begonnen met het slikken van foliumzuur op het moment dat ik gestopt ben met de pil. Nu een weekje dus.

@Marie, welkom! Wat je zegt klinkt heel bekend, ik vind het ook enorm spannend nu het zo dichtbij komt om er daadwerkelijk voor te gaan :-) Wij laten alles in eerste instantie even op z'n beloop. Zowel mijn man en ik zouden het prima vinden als het gelijk raak zou zijn, maar het zou ook niet erg zijn als het wat langer zou duren. Ik ben ook nog redelijk jong, waardoor die keuze misschien wat makkelijker te maken is.

@Avana, zo'n tabel lijkt mij ook wel leuk!
Om op jouw andere vraag in te gaan, ik ben 26 en mijn man is 35. Wel een behoorlijk leeftijdsverschil dus, gelukkig (in dit geval) dat het niet andersom is.

@Femmy, spannend hoor! Zeker nu je in je omgeving hebt gezien dat het niet allemaal zo vanzelfsprekend is. Hopelijk is dit in jouw geval anders!

@Lentebloempje, leuk! Zoals al werd gezegd, juist fijn als er iemand meepraat die al wat ervaring heeft :-)
Ik verwacht mijn volgende menstruatie in de week van 4 januari, hiena gaan we pas echt "beginnen". Maar omdat ik pas net gestopt ben met de pil, is dit natuurlijk even afwachten. Mijn cyclus is sowieso niet altijd even regelmatig, helaas.

Voor degenen die al zijn gestopt met anticonceptie: voelen jullie je ook zo "anders" ineens? Misschien zit het tussen mijn oren, maar ik voel me sinds deze week echt een emotioneel wrak, haha. Hoop voor manlief niet dat dit straks 9 maanden lang zo gaat zijn, mocht het ons zijn gegund :-) :-)
Goedenavond! Wat leuk dat er al een januari topic is! Mag ik ook meeschrijven? Normaal gesproken ben ik ook een stille lezer op het forum, maar nu we er zelf voor gaan lijkt het me erg leuk om mee te schrijven! :)

Ik heb al een paar jaar een kinderwens, dus ook heel blij dat we er nu echt voor gaan! Ben me er ook bewust van dat het niet vanzelfsprekend is.. ik hoop dat het ons allemaal gegund is.

Wij gaan dus ook voor ons eerste kindje. Paar jaar geleden gestopt met de pil en ik houd mijn cyclus bij in de Flo app. Mijn menstruatie verwacht ik rond 22 december en mijn NOD zou dan rond 22 januari zijn. Mijn cyclus schommelt tussen 28 en 34 dagen. Foliumzuur ben ik ook een paar weken geleden mee begonnen. Ik ben trouwens 27, vriend 31.
Hoi allemaal!

Ik ben helemaal nieuw hier en zou ook heel graag meeschrijven met jullie! Mijn man en ik willen graag in januari voor een 2e kindje gaan en dit keer voel ik eigenlijk nog meer spanning dan toen ik voor de eerste keer zwanger probeerde te worden. Ik kan gewoon echt niet wachten en laat dat nou net wel nodig zijn in dit hele proces. Daarom lijkt het me leuk en vooral fijn om er hier lekker ongefiltert over te kunnen kletsen met jullie.

Mijn cyclus is sinds mijn laatste zwangerschap vrij onregelmatig dus ik kan nog niet zoveel zinnigs zeggen over mijn NOD, maar verwacht hem wel in januari. Vanaf dan gaan wij ervoor!

Oja, voor ik het vergeet: mijn man en ik zijn beide 30 jaar.
anoniem_63a2f66da9973 wijzigde dit bericht op 20-12-2020 15:52
Reden: Leeftijd
4.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo! :)
Ik zou ook graag mee willen schrijven. Wij hebben vorige maand besloten om ook voor ons eerste kindje te willen gaan. Ik ben helaas net ongesteld geworden, dus gaan er vanaf januari weet helemaal voor! Zou het fijn vinden om mee te schrijven met dames die gelijk lopen met mij.

Even een korte achtergrond van mij, ik heb al jaren een sterke kinderwens maar mijn vriend was er nog niet helemaal klaar voor. We zouden dit jaar gaan trouwen maar hebben dat ivm corona moeten uitstellen naar 2022 (aangezien we in het buitenland wonen maar in NL trouwen). Dus we hebben besloten het om te draaien en er nu voor te gaan! Ik ben 31 en mn vriend is 28.
Welkom allemaal, wat leuk zoveel animo! :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Ook ik ben eigenlijk een stille meelezer maar zou graag mee schrijven in dit topic. Ik ben getrouwd met een vrouw en wij hebben een geweldige donor man. We gaan morgen(!!!) beginnen met de eerste inseminatie! Zo spannend! Ik wacht voor mijn gevoel al eeuwen op dit moment :cheer2:
@MarieGristien, dankjewel :)

Wel gek, twee reacties van mij zijn helemaal niet geplaatst vanmiddag :confused:

Ach, dan nog maar een keertje wat ik nog weet. Ik hou mijn cyclus wel bij maar verder gebruik ik geen apps of testjes en dergelijke. Het was de vorige keer "pas" in de 9e ronde raak, en hoewel dat natuurlijk nog helemaal niks voorstelt in vergelijking met trajecten waar sommige mensen inzitten vond ik het toch best lastig. Ik wil het daarom nu zoveel mogelijk loslaten, niet omdat ik echt geloof dat dat een verschil maakt in zwanger worden op zich, maar wel omdat ik hoop het op die manier mentaal beter vol te houden.

@Lentebloempje, leuk dat jullie ook voor een tweede gaan!

@Ellie en @Mikapika, welkom ook, en wat super spannend Mikapika, als het dan nu echt zo ver is! Wat jammer van de bruiloft Ellie, kan me goed voorstellen dat jullie de wens niet langer in de wacht willen zetten. Wat zou het wel bijzonder zijn als er straks al een kleintje van jullie bij mag zijn :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven