Uitgerekend 2e helft augustus 2021

22-12-2020 16:24 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag nog geen topic dus.. Wie schrijft er mee?

Kiptijgert: 1e kindje - 21 aug
Lau_Ngi: 2e kindje - 22 aug
Sanne_Joy: 1e kindje - 23 aug
7890123456: 2e kindje - 24 aug
Thol: 1e kindje - 25 aug
Lauren-94: 1e kindje - 27 aug
Grenada: 2e kindje - 28 aug
Wortelsap91: 4e kindje - 29 aug
Nina210: 3e kindje - 29 aug
Boomtak2: 2e kindje - 30 aug
Sodastream: 4e kindje - 30 aug
Soul-searcher; 1e kindje - ... aug
Halleluja: 3e kindje - ... aug
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 19:44
80.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik was al aan het wachten op dit topic.

Heb hier ooit een keer gepost bij een topic over onregelmatige menstruaties. We zouden volgend jaar onder behandeling gaan in het ziekenhuis om zwanger te worden, maar tot mijn grote schrik en uiteindelijk heel veel blijdschap vorige week een positieve test in handen. Uitgerekend datum zou rond 21 augustus moeten liggen. Ik vind het heel erg spannend allemaal!

Hoe is het voor jou om een vierde keer zwanger te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik mag meeschrijven, yes!
Alleen ik waarschuw wel alvast dat ik geen trouwe forum schrijfster ben. T gaat me soms wat snel allemaal qua hoeveelheid informatie en soms vergeet ik ook gewoon dat ik nog even kan kijken. (A)

Jullie gefeliciteerd met de positieve zwangerschapstest! Hebben jullie lang geprobeerd?

Voor ons is het ons 1e kindje, we kregen van gyneacoloog een half jaar probeertijd ivm mijn chronische ziekte. Het is een wonder dat het binnen dit half jaar is gelukt. :) Ik heb veel vriendinnen moeder zien worden en toen ze zagen dat ik 'achterbleef' verwaterde het contact ook.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Jij ook gefeliciteerd! Fijn dat het binnen een half jaar gelukt is. :)

Ik ben ook niet een heel trouwe forummer, maar wil wel mijn best doen ^^

Wij waren 1.5 jaar ‘bezig’, maar zonder druk of verwachtingen want ik had vrijwel nooit een menstruatie. Dit jaar ook wel een diagnose gekregen en zouden volgend jaar een traject in gaan, maar als alles goed mag gaan is dat niet nodig nu. Voor ons beiden heel bijzonder en onverwachts!
Alle reacties Link kopieren
Leuk kiptijgert en soul!

Wat bijzonder dat jullie allebei zwanger zijn nog voordat je de medische molen in zou gaan! Gefeliciteerd.

Het is al de 6e keer dat ik een positieve test in handen heb. Die twee miskramen maken ook dat ik minder onbevangen ben de eerste weken. Maar wel super spannend dat we een vierde kindje gaan krijgen als het goed gaat. Ik ben zo benieuwd hoe de kinderen er op gaan reageren.

Wanneer is jullie uitgerekende datum? Hebben jullie de verloskundige al gebeld?

Ik nog niet wil toch morgen nog even een keertje testen (slaat nergens op) en dan bel ik het ziekenhuis. Volgens mij moet ik daarheen en niet naar de verloskundige weet alleen niet of dat via de huisarts moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil me ook melden, zondag positief getest en volgens eigen berekening 30 aug uitgerekend. Nog niet echt klachten alleen had vrijdag heel licht bloed verlies. Had het gevoel dat het de innesteling was dus dat klopte wel denk. Het is ons 2e kindje.
Alle reacties Link kopieren
Kiptijgert, dat herken ik helemaal dat je geen druk of verwachtingen wilt tijdens het vrijen. Gewoon plezier hebben.

Wortelsap, ik heb berekend eind augustus. Heb nog geen verloskundige gebeld, wel alvast huisarts ingelicht. Ik wil eerst even oriënteren op verloskundigen in de regio. I.v.m. corona zijn er natuurlijk geen zwangerschapscursussen meer, maar ik vind het wel leuk als er nog een is die het online aanbied. Tot nu toe nog niet gevonden hier in de buurt.
Volgens mij hoef je geen verwijzing van huisarts voor een verloskundige, maar mag je zelf afspraak plannen.

Boomtak, ook gefeliciteerd! En alvast gefeliciteerd aan alle toekomstige meeschrijf moeders! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Volgens internet is mijn uitgerekende datum 30 augustus, net als Boomtak. We gaan allemaal hoogzwanger de zomer door puffen!
Oh wat leuk dit topic! Ik schrijf ook heel graag met jullie mee :). Ik ben nu zwanger van ons eerste kindje. Allereerst iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap en positieve testen. Hoe voelen jullie je? Is het nieuws al een beetje geland?

Ik was na de eerste ronde dat we ervoor gingen meteen zwanger. Mijn uitgerekende datum is 27 augustus. Ik weet dat zo snel zwanger worden voor velen niet zo vanzelfsprekend is. Ben dus heel erg blij en dankbaar. Ik hoop dat het allemaal goed zal verlopen. Ik heb me gister aangemeld bij een verloskundige praktijk en 18 januari de 8 weken echo. We hebben ook meteen de intake en termijnecho ingepland. Bij deze praktijk mag de partner gewoon mee naar de echo's en belangrijke afspraken. De huisarts moet ik ook nog even op de hoogte stellen, maar die zullen er verder hopelijk weinig mee te maken hebben. Ik kijk er naar uit om ervaringen uit te wisselen met jullie :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik had een uitgebreide eerste reactie getypt en om een of andere reden wordt alleen mijn 2e reactie weergegeven, dus doe het nog maar een x.

Ik wil graag met jullie meeschrijven, ik heb zondag voor het eerst een onduidelijk streepje op een action test gezien, vanochtend al een iets duidelijker streepje en voor morgen heb ik een test gehaald waarbij geen twijfel mogelijk is.
Als die dan ook nog positief is ga ik de HA bellen en een doorverwijzing naar de gyn vragen. Die laatste bevestiging heb ik wel nog even nodig, want het voelt nog mega onwerkelijk dat ik nu zwanger lijk te zijn!

Net als Worstelsap is het mijn 4e kindje, vind het heel leuk dat er ook iemand anders is met een al wat groter gezin! hoewel ik het dus al 3 x mee heb gemaakt vind ik het toch wel weer heel spannend. Voel nu meer onzekerheid dan bij de 1e en 3e x toen heb ik maar 1 test gedaan en was het gewoon duidelijk. Nu durf ik bijna nog niet blij te zijn. Had ook niet verwacht dat het zo snel zou gaan omdat we inmiddels toch een paar jaar ouder zijn dan bij de eerste 3.
Gefeliciteerd allemaal! Ook ik schrijf graag mee. Eind augustus uitgerekend, zo rond 28 augustus. We hebben al een zoontje van bijna 2,5. In augustus heb ik een miskraam gehad dus ik vind het super spannend. Heb op 8 januari een vroege echo staan. Ik heb ook al contact gehad met de huisarts vanwege mijn schildklier die niet altijd goed werkt, vanmorgen bloed geprikt en ik hoop dat alles goed is.

'Grappig' dat die onzekerheid er toch wel weer is, ondanks vierde kindje. Het blijft ook gewoon weer een wonder
Alle reacties Link kopieren
Wauw wordt gezellig hier!!

Soda wat leuk dat je ook een vierde krijgt! Hoe oud zijn je kinderen?

Grappig volgens mij is zo’n beetje iedereen echt de allerlaatste dagen cab augustus uitgerekend.

Ik weet dat je voor de verloskundige geen doorverwijzing nodig hebt maar ik weet niet hoe dat zit voor de gyn.

Nou ik kon me niet inhouden en heb net nog even getest omdat ik gisterenochtend zo’n mager streepje had. Nu knalde hij er vanaf. Zit helemaal goed dus. Morgen maar eens bellen.

Ook bijzonder dat er zoveel zo snel zwanger waren. Hier het is pas 2 weken geleden dat we de knoop doorhakte voor een vierde en dezelfde avond is ie gemaakt denk ik haha. En dat terwijl we 2x een jaar / bijna een jaar bezig zijn geweest, dus dit had in niet verwacht!

Vinden jullie het leuk als ik een lijstje maak in de eerste post van wie er meeschrijven en wanneer uitgerekend?
Alle reacties Link kopieren
Opvallend inderdaad dat we allemaal eind augustus uitgerekend zijn!
M.b.t. doorverwijzing naar de gynaecoloog vraag ik me hetzelfde af, daarom start ik morgen ook eerst maar bij de huisarts.
Mijn kinderen zijn 10, 8 en (bijna) 7. Hoe oud zijn die van jou Wortelsap? en die van de andere dames die al kinderen hebben?
Ik vind een lijstje/tabel wel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Grenade, inderdaad spannend om zo vlak na je vorige miskraam weer zwanger te zijn!
Wortelsap en sodastrream. Lijkt me ook wel gezellig een groter gezin als 'gemiddeld'.
Voor de gynaecoloog heb je wel een verwijzing nodig van je huisarts. Misschien kan dit ook wel via de verloskundige, dat weet ik nog niet.

Ik ben superblij dat ik nu nog goed kan slapen, als je soms verhalen hoort hoe het later in zwangerschap ook kan gaan.
Weten jullie al wanneer jullie het willen gaan delen met anderen?
Alle reacties Link kopieren
Ow leuk soda die gaan het allemaal super bewust meemaken. Wanneer ontstond bij jullie het idee om toch nog voor een vierde kind te gaan? Denk je dat ze het leuk gaan vinden?

Die van mij zijn 7, 5 en 3. Wel allemaal nog jarig voor de uitgerekende datum. Ik denk dat de jongste 2 het super gaan vinden. Oudste twijfel ik over. Die is redelijk gesteld op z’n rust en aandacht van mij.

Soul ja ik slaap nu ook nog goed gelukkig!
Ik wil het eigenlijk echt pas met 12 weken vertellen. Vooral omdat ik eerst de kinderen het wil vertellen en we niet kunnen verwachten dat die hun mond houden dus dan moet het meteen in een dag aan beide ouders / broers en zussen en dan de rest van de wereld verteld worden haha. En jullie?
Hoi allemaal,

Ook ik schrijf graag mee. Ik zat al met wortelsap in het zwanger worden vanaf december. Bij ons was het dus ook in 1x raak. Dat kan ik nog steeds niet begrijpen. Het zal dan ons 2e kindje worden. Ons zoontje wordt in april 2 jaar.

Ik was vorige week al super misselijk maar ik dacht dat ik het mezelf aan het aanpraten was. Donderdagavond toch maar op zoek gegaan naar een test en die was vrij snel duidelijk. Zaterdagochtend nog een keer gedaan en toen was het binnen een paar tellen al erg duidelijk. Super leuk maar ook mega spannend. Op dit moment voel ik ook telkens allerlei krampen en dan ga ik direct twijfelen.
13 januari hebben wij de eerste echo. Volgens mij berekeningen 22/23 augustus uitgerekend. Onze eerste kwam bijna 2 weken te laat dus ik ga van begin september uit, haha.

Is het een idee om een tabel te maken? Dat maakt het overzichtelijk als je snel iets terug wil zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil me ook graag voorzichtig melden. Maandag positieve test, dinsdag mijn nod. Het is dus nog heel pril en dat vind ik erg spannend. We hebben al 2 kindjes, een meisje van 16 maanden en een jongetje van ruim 2,5. Uitgerekende datum zou 29 aug zijn, en toevallig is dat ook de geboortedag van onze dochter :)
Het wordt al gezellig hier! Ik meld me ook graag. Zwanger van de 3e en ergens eind augustus ook uitgerekend. Maar heb het gevoel dat het september wordt. Mijn eerste twee zijn van begin september namelijk.

Hoop maar dat alles goed gaat. Al zo vaak anders meegemaakt helaas (begin dit jaar nog en al vrij ver in de zwangerschap).
Heb nu ook nog niet bijzonder veel kwaaltjes, vergeet soms zelfs dat ik zwanger ben. Maar ja het is ook nog vrij vroeg voor kwaaltjes.

Ik ben trouwens zwanger geworden met Clomid.
Ow en gefeliciteerd allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Met de eerste 2 zwangerschappen had ik ook een viva groepje en met beide groepen is er nog contact. Ik vind het wel leuk om tzt een whatsapp groepje te beginnen. Dat vond ik heel gezellig voor tijdens de nachtvoedingen. Lijkt jullie dat ook leuk?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Nina en halleluja! Gefeliciteerd!

Lijstje in de beginpost is gemaakt! Kijk maar of het klopt en anders even dikgedrukt in je post zetten wat anders moet.

Spannend Nina of je ook op die dag bevalt of toch ieder een andere dag jarig.

Halleluja wow dadelijk alledrie begin september jarig misschien. Zou wat zijn!
Hoe oud zijn je kinderen?

Ik verwacht trouwens juist dat m’n uitgerekende datum september wordt omdat ik bij alledrie een paar dagen tot een hele week terug werd gezet met de termijnecho. Blijft een raadsel waarom. Maar vervolgens mag ik niet verder dan 38/39 weken dus zal ik uiteindelijk toch in augustus bevallen.
Leuk dat je een lijst hebt gemaakt en dat we al met zo veel meeschrijven.

Even een egopost, sorry. Ik heb sinds vanochtend echt een scherpe pijn onder mijn schouderblad en ben nu 4+5. Ik heb wel gelezen over een bbz, maar twijfel of ik nu al de verloskundige al moet bellen. Eerder heb ik wel wat steekjes gehad in mijn linkereierstok, maar dat is nu ook al wel even rustig. Verder geen bloedverlies oid. Ben ook veel aan het hoesten, dus misschien komt de pijn daarvan. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Hi Lauren, ik heb even de symptomen opgezocht van een BBZ en schouderpijn staat wr idd wel bij als een mogelijk symptoom. Als je dergelijke pijn niet kent van andere oorzaken dan is het wel verstandig om even te bellen denk ik.
Naar deze onzekerheid en rare klachten hoop dat je snel gerustgesteld bent!
Alle reacties Link kopieren
Lees nu pas goed over het hoesten, het meest waarschijnlijke is dat je daardoor last hebt van een spier. Maar misschien voor de zekerheid toch even overleggen?
Het is trouwens wel een paar centimeter lager dan het schouderblad dus niet er direct onder. Pijn kan ook zijn van het hoesten idd. Heb vannacht best erg gehoest (geen corona gelukkig) Maar omdat het op 1 plek is en zo scherp aanvoelt ben ik er niet helemaal gerust op. Ik kijk het vanmiddag even aan en anders bel ik toch voor de zekerheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven