Uitgerekend 1-15 augustus 2021

24-12-2020 15:13 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Om met elkaar lief en leed rondom de zwangerschap, de bevalling en daarna te delen, hierbij een nieuw topic!
NaamLeeftijdhoeveelste kindjeUDBijzonderheden
Jinger634/361e kindje5 augMeisje! Goede 20-wekenecho; medisch door bloeddruk
Bamboo_9031/311e kindje 9 aug Jongen! Goede 20-wekenecho
Koetjesenkalfjes30/312e kindje 12 augJongen! 26 maart 20 weken echo(GUO)
Juffie629/372e kindje 7 augJongen! Goede 20-wekenecho
Theemuts28/301e kindje 10 augMeisje! Goede 20-wekenecho
Miss-Sixty32/411e kindje 12 aug18 maart 20 weken echo
Gember133 2e kindje, eerste kindje verloren 2 augGoede 20-wekenecho


Even uit de normale tabel, als jullie weer mee willen schrijven, zal ik jullie weer naar boven zetten :)
NaamLeeftijdhoeveelste kindjeUDBijzonderheden
Serena8535/403e kindje 8 augmiskraam gehad in juni
Ananaskiwi33/332e kindje10 aughalf januari eerste echo
JessMariano_198634/332e kindje 15 aug Zwanger via ICSI
Mikla26/281e kindje 16 aug28 /12 eerste echo
bamboo_90 wijzigde dit bericht op 22-03-2021 16:31
81.49% gewijzigd
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het openen Bamboo! Voor in de tabel: wij hebben 13 januari de termijnecho staan.

Prettige kerstdagen allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Top Bamboo!

Hier heb ik op 25-1 de termijnecho. Fijne kerst allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,
Ik zag nu pas deze nieuwe topic.
Wij hebben dinsdag de echo gehad en alles was goed.
Ik moet van de week even de papieren bij de verloskundige ophalen en dan een afspraak maken voor de termijnecho.

Hoe is het met jullie?
Ik voel me zo futloos. Lig het liefst de hele dag op de bank. Gelukkig slaapt mijn zoontje nog in de middag en als het kan, slaap ik zelf dan ook even en dan nog lig ik er in de avond vroeg in.
Alle reacties Link kopieren
Fijn zeg Juffie, de goede echo nog even voor de kerstdagen!

Ja hier ook.. futloos, misselijk en moe. Dus helaas geen gezellige kerst voor man :A: Maar goed, ik heb donderdag nog de emesefane tabletjes op kunnen halen bij de apotheek. Die werken wel goed tegen de misselijkheid! Alleen eetlust is nog niet terug..

Hoe was jullie kerst?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn juffie! Een goede echo :flirting:

Hier ook moe, misselijk en nog e.e.a. meer. Bij zoontje had ik dit veel minder. Maar goed, ‘t is te doen. Ik heb man net ook een doos zwangerschapskleding van zolder laten halen. Die legging zit voor thuis toch echt fijner....

Kerst was hier heerlijk. Niet te druk wat andere jaren nog wel eens zo is geweest. Hier weet ook iedereen dat ik zwanger ben nu. Leuke reacties gehad. Nu heerlijk nog een week vakantie. Yes!
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook echt vreselijk moe, misselijk en echt down en nare gevoelens ervan. Heb echt een rotvakantie zo. Hopelijk net als bij dochter is dat eind 11 weken weer wat beter. Dan is het nog twee weken afzien. Voelde me vanmiddag gelukkig eventjes heel iets beter.
Er speelt privé voor ons veel momenteel dus dat is gewoon pittig.
Sorry voor deze klaagzang!
Alle reacties Link kopieren
Dank Bamboo voor het openen!

Jullie hebben best wat last van kwaaltjes, zo te lezen. Hopelijk ondanks dat toch van de kerst kunnen genieten.
Metta, bij jou speelt er veel zo te lezen. Let goed op jezelf he!

Hier morgen de eerste echo. Ben heel benieuwd want voel me nog goed, nog weinig kwaaltjes oid.
Alle reacties Link kopieren
Spannend miss sixty succes alvast!
Alle reacties Link kopieren
Succes Miss- Sixty met de echo.

Onze termijnecho is pas de 22e. Vind het nog zo lang duren haha.

Ik bedenk me net dat ik gisteren tijdens een vriendinnenavond de hele avond cola zero heb gedronken.
Heb dus veel glazen op.. Super stom heb er totaal niet bij stil gestaan.
Zou het echt kwaad kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, juffie!
Hier was alles goed! De UD is nu op 12 augustus gezet, de termijnecho op 21 januari. Wat lijkt dat nog ver weg zeg, haha.

Juffie, ik stelde mijn verloskundige zo'n soort gelijke vraag maar dan over koffie. Ze gaf bij mij aan dat dat voor 1 dag echt niet erg was
Alle reacties Link kopieren
Jeej fijn dat alles goed is!

Ben normaal ook een echte koffiedrinker, maar krijg het nu echt niet weg.

Vandaag 9 weken, heb wel het gevoel dat ik de piek qua misselijkheid gehad heb *klopt af*.
Alle reacties Link kopieren
:cheer2: Miss sixty! Super fijn!

Hier vind ik de periode tussen vroege echo en termijnecho ook lang.

Koffie drink ik normaal heel graag, maar nu vanaf week 5 ongeveer al niet meer. Ik krijg het niet weg. Ach dat is eigenlijk niet eens zo slecht. Er zijn gezondere alternatieven :-D
Alle reacties Link kopieren
Fijn miss-sixty!

Maak me ook maar niet te druk meer, kan er niets aan veranderen. Vanaf nu maar beter opletten of matigen met bepaalde dingen.

Zijn er nog echo's de komende dagen of heeft (bijna) iedereen de eerste echo nu gehad?
Wat fijn dames dat jullie een goede echo hebben gehad!

Metta, wat vervelend dat er privé zoveel gaande is bij jou. Hopelijk kan je wel wat rust voor jezelf vinden.

Wij mogen donderdag heen, eindelijk...
Ik zit erg te wachten op iets meer zekerheid, dus ben best wel (of zeg maar gerust, enorm) gespannen!

Hebben jullie nog iets qua eten/drinken wat je de komende maanden wel gaat 'missen'?
Alle reacties Link kopieren
Theemuts-7 schreef:
28-12-2020 21:53
Hebben jullie nog iets qua eten/drinken wat je de komende maanden wel gaat 'missen'?
Ohh ja, ik wel! Ik hou van al het eten wat niet kan. Filet american, carpaccio zijn favorieten. Opletten met sushi en niet onbeperkt kunnen kiezen. Vis waarbij je veelal moet opletten. Vlees doorbakken is ook jammer. Pfff ik lijk echt een zeikende mopperkont zo. Maar ik heb het de vorige keer al gemerkt dat ik het echt kan missen. En dan nog, met alle liefde mis ik het weer opnieuw.

Drankjes (wijnen, wijnen, wijnen) mis ik ook. Maar vooral tijdens een etentje en in de zomer op een terrasje. Ik vind alleen dat hier heel goede alternatieven voor zijn :-D
Alle reacties Link kopieren
Oh spannend Theemuts.
Fijn dat het bijna is en dat je dan meer zekerheid hebt.

Ik ga ook zoveel missen qua eten.
Alles wat koetjesenkalfjes ook noemt haha.
Terwijl ik makkelijk zonder kan en helemaal met zo'n goede reden. Ik vind het toch wel lastig op bepaalde momenten.

Met oud en nieuw eten we bij vrienden en die stuurden een super lekker menu van een restaurant om af te halen, maar alles wat ik lekker vindt mag ik niet.
Dus nu helemaal geen zin in dat eten, haha. We gaan het die avond wel vertellen, want we slapen daar dus als ik niet drink valt het toch op.

Eet jij Sushi wel @koetjesenkalfjes? Ik weet dat je die zonder zalm wel mag, maar dat wordt altijd op dezelfde planken bereid toch?

Alcohol mis ik minder. Drink graag Liefmans en kriek biertjes, maar de 0% versies zijn net zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Bij de sushi zaak waar wij vaker heen gaan hebben ze speciaal sushi voor zwangeren. Die bereiden ze ook apart. De keuze is veel minder, dus dat is jammer. Maar ik vind het in ieder geval een alternatief als bijvoorbeeld vrienden sushi willen eten oid.

Ik snap je rondom oud en nieuw. Hier hetzelfde. Toch jammer als de rest aan de carpaccio zit en ik een soepje eet.
Alle reacties Link kopieren
Tabel is volgens mij weer helemaal bijgewerkt :) Mocht je iets missen van jezelf, geef maar een gil ;)

Hier is het nog niet echt genieten ofzo.. haha. Die pillen tegen de misselijkheid halen de scherpe randjes er wel af.. maar net alsnog weer overgegeven. Ik werk gelukkig thuis, dat maakt het wat behapbaarder allemaal :) Hier zijn de directe familieleden, wat collega's en meest close vrienden al wel op de hoogte. Daar ben ik wel heel blij mee. Is leuk nieuws om te delen en ik haat het om geheimen te 'moeten' bewaren.

Op dit moment mis ik vooral het genieten van lekker eten. En dat kan prima een tosti zijn, maar überhaupt.. iets zou wel leuk zijn :$ Als ik me beter ga voelen ga ik salami en pizza tonijn het meeste missen. Het broodje carpaccio van de delifrance
hier en inderdaad.. de sushi :applause:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Over de cola trouwens, ik dronk dat nooit.. maar nu met die misselijkheid heb ik net toch maar een blikje gepakt. Dus ik heb dat net even opgezocht allemaal.
Het Voedingscentrum raadt aan om max. 200mg caffeïne binnen te krijgen als zwangere. Volgens de site van CocaCola zelf: In 250 ml Coca‑Cola en Coca‑Cola zero zit 24 mg cafeïne en in 250 ml Coca‑Cola light zit 32 mg cafeïne.

Dus nee, het is niet goed en ik raad je zeker niet aan om elke dag 8 à 9 glazen cola te drinken.. maar voor die ene keer dus zeker geen zorgen om maken hoor :hihi: :hyper:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Inderdaad, die carpaccio, een mals biefstukje of droge worst op een borrelplankje :-|.
Vind overigens ook de 0,0 van Liefmans ook lekker en prima alternatief.

Ik weet het bij sommige dingen ook niet zo goed, dus gebruik dan de app zwangerhap.
Dat van de cola wist ik ook helemaal niet!
Maar 8 glazen kom ik niet aan :biggrin:

Wat vervelend dat je zo misselijk bent Bamboo! Thuis werken is dan wel een geluk bij een ongeluk! Hopelijk kan je snel weer een lekkere pizza in de oven gooien.

Ik zal jullie op de hoogte houden morgen!
Alle reacties Link kopieren
Succes morgen, Theemuts!

Ik dacht dat ik nog niet zo veel miste qua eten, maar als ik het zo op een rijtje zie staan, krijg ik toch wel trek, haha!
Alle reacties Link kopieren
Veel succes en plezier morgen Theemuts!
Alle reacties Link kopieren
Veel succes morgen theemuts!
Jaaa, ook hier een goede echo! :flirting:
21 januari de termijnecho.

Fijne jaarwisseling allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven