Uitgerekend 1e helft september 2021

26-12-2020 08:51 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor degenen die er nét achter zijn gekomen dat ze zwanger zijn :). Klets hier mee over het wel en wee, de kwaaltjes, de spanning etc.

Wachtwoord via PB, op aanvraag bij schrijfsters.

--
NaamLeeftijdKind #UDEchoHartjeJ/MBijzonderheden
greystone8634/41229-0809-04 ❤️ -
HaakMama30/35301-09begin april ❤️
K0koro31/35103-0913-04❤️J-
Krabpaal30/33104-09xx-xx-
Noni9030/31304-0922-02❤️-
IWIxx/xxx06-0908-01
Tortie30/35107-0901-02-
Miesje199328/28207-0926-03❤️-
Kipkerriesalade30/32107-0928-01❤️-
Pimpelmees3030/31112-0921-04❤️-
Cookie_monster_9030/38112-0917-03❤️-
Naba9029/30114-0915-02-


Besss :rose:
zwangerschapsto wijzigde dit bericht op 09-04-2021 12:49
54.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaaa daar is ‘ie! Heb m’n gegevens in de tabel gezet.

Vandaag is (volgens mijn app) mijn nod. Sinds afgelopen woensdag 3 testen gedaan en ze lopen op.

Afgaande op de eerste dag van m’n laatste menstruatie ben ik nu precies 4 weken zwanger.

Als alles goed blijft gaan wil ik eind volgende week contact gaan opnemen met de verloskundige. Werd de afgelopen maanden steeds wel 3 - 5 dagen te laat ongesteld, vandaar dat ik het, just to be sure, nog even wil afwachten.

Kokoro jij al contact gehad met de verloskundige? En begreep dat jullie al jaren bezig zijn en dat het nu eindelijk gelukt is? Wil je er wat over kwijt? In ieder geval nogmaals gefeliciteerd, ik duim!!
Ah fijn! Het topic staat er :).

Zo fijn dat je testen zo mooi oplopen Krabpaal! Ook hier vandaag een donkerdere streep. Dat geeft me echt een stukje rust.

Ik heb eergisteren laagdrempelig de verloskundige alvast een mailtje gestuurd met de vraag of ze me ergens de komende 2 à 3 weken willen bellen op een donderdag (vrije dag) ;-D.

Wij hebben niet lang hoeven proberen hoor! Vierde ronde was het raak. Ik heb alleen wel héél lang moeten wachten voordat we het konden gaan proberen. Combinatie van factoren, en ook wachten op man. Ik heb al járen een gierende kinderwens i.c.m. een grondige angst dat het niet zou lukken om zwanger te worden :bonk:.

Ik zit trouwens enorm te stoeien met de zorgverzekering. Ik zit bij een vrijgevestigde psycholoog waarvoor ik wel graag een goede vergoeding wil. Maar ik kom er ook niet helemaal uit met kraamzorg, vergoeding ziekenhuisbevalling, kofl, etc. Het duizelt me. Jij al gekeken?

Ik ben ook al bezig met kijken naar kinderdagverblijven. Súper vroeg, maar het is hier hels. En ondertussen maak ik me zorgen om de dingetjes die ik heb gegeten, de krampjes en plopjes etc :facepalm:.

Edit: Krabpaal, als je vandaag precies vier weken bent (ik ook), dan ben je toch over 36 weken uitgerekend op 04-09?
Alle reacties Link kopieren
Ja je hebt gelijk qua uitgerekende datum denk ik. Ik had een site op internet gebruikt waarop je de eerste dag van de laatste menstruatie moest opgeven en de lengte van de cyclus. Daar kwam deze datum uit. Maar zal het tzt wel horen van de verloskundige!

Fijn dat de oplopende testen rust geven! Tot wanneer ben je van plan om te testen? Ik denk dat ik nog 3x test vanaf nu, verspreid over komende week. Moet mezelf ook niet gek maken door om de dag te testen.

Ik herken je onzekerheid zeker. Vanmiddag had ik continu zeurende lage buikpijn, alsof ik ongesteld zou worden. Dat vond ik eng. Vanavond merkte ik helemaal niks, en dat vond ik ook eng. Gelukkig doen m’n borsten nog wel wat zeer, dat is m’n enige houvast.
Had afgelopen week ook vaak een weeïg gevoel, maar sinds een paar dagen niet meer.
Wat zijn jouw kwaaltjes kokoro?

Ik heb gister gegourmet en bedacht me na die tijd ineens dat ik dezelfde vork heb gebruikt om het rauwe vlees te pakken, om te draaien en op te eten. Was even in paniek, want rauw vlees. Nou ja, kon er niks meer aan veranderen en zal allemaal wel meevallen.

Ik moet inderdaad ook nog kijken naar een zorgverzekering. Op zich fijn om nu te weten dat we zwanger zijn, als het nog maanden zou duren zou je misschien voor niks zo goed verzekerd zijn. Ik kom hier op terug!

Oh gelukkig dat het zwanger worden zelf niet zo lang duurde. Hoewel een gierende kinderwens lang onder controle moeten houden je ook lastig lijkt! Gelukkig is je angst geen waarheid geworden en ben je snel zwanger.
Oh ja die calculators, volgens mij kun je e.e.a. invullen in 3 verschillende en krijg je er 3 verschillende data uit ;-D. Ik pak altijd de ovulatiedatum op PC kalender, en klik 38 keer op het omlaag-pijltje hehe :proud:. We zullen het iig weten na de termijnecho.

Ik ben van plan om te testen tot 20 DPO, dan ben ik niet bang meer voor een chemische zwangerschap en toevallig zijn dan ook net al mijn testen op. Voor mij voelt het zo het prettigst en ik doe er niemand kwaad mee (behalve mijn portemonnee, een klein beetje. En dat leed is al geschied). Ik begrijp het echt ook hélemaal als vrouwen dit juist níet doen. Het is zo persoonlijk hoe je ermee omgaat. Ik ben gewoon een control freak en dit geeft een beetje illusie van controle :bonk:.

Jaaa, die zeurende buikpijn! Steekjes, plopjes, krampjes.. Suf he, hoe je erop kunt focussen :facepalm:. Ik heb dus tot de dag vóór mijn positieve test bijzonder pijnlijke borsten gehad en sindsdien niet meer. Dus eigenlijk sinds innesteling niet, raar toch? Ze zijn wel al een cup groter, mijn moeder zag het ook. Misselijkheid of een vol gevoel heb ik nog helemaal geen last van. Ik hoop héél erg dat dat zo blijft want ik heb een giga hekel aan misselijkheid en een baan waarbij ik soms om 6.30u al in de trein moet zitten. Niet lekker, zo'n mondkapje als je moet overgeven :rofl:.

Ik zou me niet al te druk maken over het gourmetten hoor, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik. De kans dat je daar toxoplasmose van krijgt is gelukkig heel erg klein. Ik snap je wel heel goed overigens. Ik heb 2 dagen geleden rillette gegeten. Voedingscentrum zei dat dat niet mag vanwege de lever die daarin zit (overschot vitamine A), maar in rillette zit helemaal geen lever. Prima dus, dacht ik. Een half potje rillette en een googleronde later leerde ik dat het gaat om mogelijke Listeria besmetting :facepalm:. Direct over de zeik... Gelukkig heeft Lux me geholpen met googlen en blijkt dat het voornamelijk gaat om fabrieksgemaakte rillette en kruisbesmetting. Dit kwam van een goede slager. Inmiddels ben ik weer een stukje geruster ;-D.

Ik ga vanochtend eens even rekenen wat wijsheid is voor ons qua zorgverzekering. Ik wil graag: 1. in het ZH bevallen, 2. een lactatiekundige consulteren, 3. een kolf kopen/huren en BV geven en kraamzorg afnemen. Heb jij al over dit soort dingetjes nagedacht? Hoeveelste ronde was het eigenlijk voor jullie?

Edit: Ik ben voor VGZ Eigen keuze + Aanvullend Beter gegaan. Vergoeding voor kolf (€80), lactatiekundige (€200) en vergoeding voor eigen bijdrage ziekenhuisbevalling en kraamzorg. Dit aanvullende pakket kostte ongv. 15 euro meer dan wat ik anders had gekozen, en dat haal ik er zo wel uit. Heb hem trouwens afgesloten via independer i.v.m. 5 euro korting/maand + gratis tandartsverzekering voor ongevallen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, zojuist een positieve test in mijn handen gehad! Ik hou een slag om de arm, maar zou dan 4-9 uitgerekend zijn van de tweede (de oudste is 2).

Ik ga even jullie berichtjes lezen en schrijf graag gezellig mee :)
Leuk Bessss! Gefeliciteerd en welkom :). Ik PB je het wachtwoord.
Alle reacties Link kopieren
Besss gefeliciteerd!!!! Leuk dat je ook mee komt schrijven. Had je verwacht dat de test positief zou zijn?

Kokoro wat goed dat je de zorgverzekering hebt uitgezocht! Klinkt als een goede keuze. Ik ga me er de komende dagen in verdiepen. Twijfel nog of ik borstvoeding zou willen proberen te geven, dus of ik dat verzekerd zou willen hebben.

Voor je gemoedstoestand snap ik het doortesten heel goed! Vooral als je weinig tot geen kwaaltjes hebt, ook wel weer dubbel. Enerzijds wil je geen kwaaltjes maar aan de andere kant is het ook een fijne bevestiging. Maar dat je borsten al een cup groter zijn is natuurlijk overduidelijk! Wist je moeder al van je zwangerschap? Of raadde ze het nadat ze je borsten zag? :mrgreen:

Ik heb vanochtend niet getest, morgen weer. Stiekem toch best spannend, hoop dat de teststreep deze keer net zo dik is als de controlestreep.

Qua eten en alles is lastig ja, zeker in het begin nu met uitzoeken wat wel en niet kan, ineens twijfel ik aan alles. Heb net nog opgezocht of je toxoplasmose kunt krijgen als een kat je gekrabd heeft, dat had mijn kat namelijk net gedaan :lol: Aan de andere kant stelt het me ook wel gerust dat er ook zat vrouwen zijn die pas na maanden achter hun zwangerschap komen, nergens op hebben gelet en ook een gezond kindje op de wereld hebben gezet.

2e ronde was het raak bij ons! Of eigenlijk de eerste serieuze poging, de eerste keer was mijn man ziek rondom mijn ovulatie dus is het er niet echt van gekomen. Prijs mezelf hiermee echt heel gelukkig. Door allerlei omstandigheden hebben we deze stap een stuk later gezet dan ik zou willen. Had al lang en breed moeder willen zijn. Dus de angst was best groot dat het erg lang zou duren en ik spijt zou krijgen dat we niet eerder begonnen waren. Dus zo ontzettend blij hiermee!

Ik heb vandaag continu wel lage buikpijn, voornamelijk als ik helemaal recht lig. Niet een erg prettig gevoel. Heb t idee dat m’n darmen ook wel wat van slag zijn, misschien dat ik komende week direct begin met lijnzaad. Heb jij hier ook last van?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro, wat een leuk nieuws, zeker ook na je topic van vorige maand toen je je afvroeg hoe lang het nog zou gaan duren. Gefeliciteerd!

En de anderen natuurlijk ook gefeliciteerd!

Ik hoop me bij jullie aan te kunnen sluiten, maar heb nog niet getest. Ik wacht daar ook expres nog even mee omdat ik vorige maand een positieve test had en het een paar dagen later mis ging.
Alle reacties Link kopieren
Worteltaart wat naar dat het de vorige keer is misgegaan. Ik duim mee dat het nu weer raak is! Is je nod al geweest?

https://www.mupload.nl/img/drea8n.jpeg

Hier mijn testen inclusief de test van vanochtend. :yes:

Het voelt nog zo onwerkelijk! Vind dat de dagen ook zo ontzettend langzaam gaan, zit vandaag (als m’n berekeningen kloppen) pas op 4+2. Zit ik dan trouwens in de 5e week? Denk het wel he?

Kokoro hoe ziet jouw test van vanochtend eruit?
Hoi!
Mag ik ook meeschrijven?
Ik had vanochtend een positieve clearblue test in handen 🙌🏻

Ik heb al 2 kinderen
Lees en schrijf graag mee ☺️

UD weet ik niet, lijkt of ik een wat latere eisprong of innesteling heb gehad, want al paar dagen overtijd en testjes bleven vaag en clearblue gaf 1-2 aan vandaag.
Maar als ik eerste dag cyclus gebruik dan 4 september
anoniem_64b914de587ed wijzigde dit bericht op 28-12-2020 09:53
9.87% gewijzigd
Hoi!

Leuk dat er al een topic is! Ik schrijf graag mee. Ik ben zwanger van de tweede. De eerste wordt in het voorjaar 3. En ik heb in oktober een miskraam gehad bij 12 weken, toen was ik ongepland zwanger, maar wel gewenst zodra we erachter kwamen. We wilden eerst nog wachten met een tweede, maar na die ongeplande zwangerschap zo ingesteld op een kindje, dat we toen direct besloten hebben er weer voor te gaan. Ik heb een hele korte luteale fase (8 dagen) waardoor ik dus al vroeg nog heb en getest heb. Gister een heel licht lijntje, en vandaag al duidelijker. Op basis van mijn ovulatie ben ik 9 september 2021 uitgerekend. Hier was het na de miskraam de tweede eisprong weer raak.

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap ook!

Kokoro: Heb je wel gezien dat VGZ maar tot 125 euro kraamzorg vergoed? Met de standaard 49 uur zit je al op 49*4,60=225,40 euro. Zwangerschapscursus krijg je 100 bij vgz. Kolf krijg je bij Ohra niet, bij VGZ 80 euro. Ik heb, met het oog op mijn miskraam, besloten om voor de goedkoopste AV van Ohra te gaan. Dan kan ik na de termijnecho over naar de duurste, want je mag daar bij zwangerschap van aanvullende veranderen als je al een aanvullende hebt. Ik heb het gisteren uitgerekend. Ohra is wel 173 euro en VGZ 149 euro. Dat is 288 voor een jaar meer, maar ook 2 fysio en 9 manueel meer als je dat nodig hebt en 200 euro alternatieve zorg meer. Ik heb gisteren uitgerekend dat Ohra voor mij met alleen kraamzorg en cursus+ nog minimaal 47 euro aan iets al uit kan. En dat is gebaseerd op een jaar. Ik stap waarschijnlijk in april pas in, dus dan kan het helemaal uit. Is je psycholoog niet gewoon basis-ggz? Want dat zit in de basisverzekering he. Dan moeten ze alleen een contract hebben met je verzekeraar om 100% vergoed te krijgen.

Krabpaal Ook zonder borstvoeding/ lactatiekundige kan een AV vaak goed uit, iig als je ook een cursus wilt gaan doen en kraamzorg wilt. En ook handig is dat je je kind gratis meeverzekerd en dat je dan voor je kind evt ook alternatieve zorg (osteopaat) etc hebt. Maar bij een eerste zou ik borstvoeding eigenlijk altijd proberen :) Het kan bij tijd en wijle lastig zijn, maar uiteindelijk is het ook heel makkelijk! Ik vond een cursus in de zwangerschap (korte hoor, eenmalig) erover ook heel fijn. Mooie oploop hoor!

Hoi Besss :cheer:

Spannend Worteltaart! Wanneer wil je gaan testen?

Gefeliciteerd Haakmama!!

Doortesten ga ik ook nog even doen, vind ik toch wel fijn, sowieso tot na 14 dpo (want ben nu nog maar 11 dagen na eisprong. En ik denk dat ik dan met 5 weken ofzo ook nog even zo'n wekenindicator doe om de 3plus te zien.

Eten daar zit ik niet meer zo in! Ik beperk wel weer koffie tot 1 per dag en hoop dat ik het straks niet meer lekker vind haha, had ik vorige keer. Verder eet ik geen vlees. Dus volgens mij hoef ik niet op zoveel te letten dan.

Kwaaltjes ik heb ook zeurende buikpijn, dat herken ik van vorige keer. Verder heb ik al soort samentrekking achtig gevoel gehad bij baarmoeder, had ik vorige keer ook. En rond eisprong megaveel plopperig gevoel in mijn buik. Dat herken ik niet van een andere keer. Verder merkte ik al een tijdje dat mijn melk anders smaakt, aan mijn zoontje, hij krijgt nog borstvoeding. En ik ben wat afgeleid met autorijden. Dat had ik vorige keren ook. Dus extra opletten achter het stuur.


Nou megalang bericht, zal me voortaan wat inhouden haha. Wil iemand met het wachtwoord pb'en?
@Krabpaal
Mijn moeder was inderdaad al op de hoogte, maar alsnog viel het haar direct op haha :proud:. Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor met de spanning van het doortesten. Niet testen geeft spanning, wel testen geeft ook spanning. Ik zat me vandaag weer druk te maken over mijn streep en of hij dik genoeg is voor 16 DPO :bonk:. Die van jou is iig prachtig! Knalt van het scherm af ^^.

Wat fijn dat je zo snel zwanger was ook :). Het blijft een spannend traject, maar ik voel me echt enorm bevoorrecht dat het in 4 maanden raak was. Je had dus eigenlijk lang geleden al willen starten? Hier exact hetzelfde!

Ik heb ook een aantal dagen al wat last van mijn darmen en ook dus continu die menstruatieachtige krampjes. Geen bloedverlies gelukkig, dus daar houden we maar aan vast he?
Worteltaart schreef:
27-12-2020 23:20
Kokoro, wat een leuk nieuws, zeker ook na je topic van vorige maand toen je je afvroeg hoe lang het nog zou gaan duren. Gefeliciteerd!
Dankjewel Worteltaart :rose:! Ik hoop voor je dat je snel een positieve test hebt en dat je je fijn bij ons aan kunt sluiten. Wanneer zou je willen testen?
HaakMama schreef:
28-12-2020 09:52
Hoi!
Mag ik ook meeschrijven?
Ik had vanochtend een positieve clearblue test in handen 🙌🏻
Gefeliciteerd en welkom Haakmama! Heel goed om hier ook zo'n ervaren iemand te hebben :proud:! Kunnen we je het hemd van het lijf vragen haha.
Welkom Saga!

Gefeliciteerd! Wat verdrietig van je miskraam zeg. Ik hoop dat deze keer helemaal goed gaat :rose:!

Ik heb inderdaad gezien dat VGZ 125 euro van de eigen bijdrage vergoed. Echter, het grotere pakket is 15,50/maand duurder en ik heb er verder niets van nodig. Dat 'kost' me dan dus 186 euro. Dan kan ik beter 100 uit eigen zak besteden :). Slim dat je bij OHRA zit. Psycholoog zit inderdaad in de basisverzekering, maar die van mij heeft met geen enkele verzekeraar een contract. Ze is wel goud waard, dus doe er graag wat extra moeite voor!

Ik ben er nog niet over uit qua borstvoeding. Wat ik wél weet is dat ik er geenszins een strijd van ga maken. Dat doet niemand goed.

Fijn dat jij ook al ervaring hebt ;-D! Goed om te horen dat jij die krampjes herkent :proud:!
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
28-12-2020 20:42
Dankjewel Worteltaart :rose:! Ik hoop voor je dat je snel een positieve test hebt en dat je je fijn bij ons aan kunt sluiten. Wanneer zou je willen testen?
Ik ga zaterdag testen, dan is het een week na mijn nod.. heb wel het gevoel dat het raak is nu, maar misschien hou ik mezelf wel voor de gek en heb ik gewoon nu toch een langere cyclus.
Leuk om erbij te horen!
Heb tijdens mijn 1e zwangerschap ook veel aan het forum gehad.

Succes worteltaart 🤞🍀

Heb zelf nu ook wat last van krampen, spannend die eerste weken! Hopen dat het blijft plakken.

Voeding weet ik al wel, borstvoeding! 1e was fles (bewuste keuze) en 2e borst. En dat was zo mooi, dat wil ik weer!

Doortesten twijfel, maar denk dat ik het niet doe, maak ik mezelf alleen maar gek mee. Wacht tot de eerste echo!
Ga volgende werk verloskundige bellen

Eten ik beperk mijn koffie ook, maar met 1 kopje kan ik niet leven 😂😂 ik mag er 4 van mezelf (en ja dat is weinig haha)
En ik heb zin in sinaasappels en pure chocolade 😂🤪

Jullie al gekke cravings? 😜
Ik mag ook 1 van mezelf, maar ga toch op zoek naar een goede cafeïnevrije! Mis het wel haha. Drink nu heet water met citroen, cayennepeper en olijfolie. Voor een shotje in de ochtend ;)

Ik ga denk ik ook volgende week vk bellen, wil weer een caseload verloskundige, dus hoop dat ze me aanneemt aangezien week 37 in vakantietijd valt!

Wanneer verwacht jij de eerste echo haak mama? Ik twijfel of ik een vroege echo vraag. De vorige keer had ik met 7 week een echo, omdat ik wilde weten of het een vitale zwangerschap was ivm studieplanning. Die was goed. En later toch nog misgegaan. Echter was ik toen ook achteruit gezet en dat kon qua seks en ovulatie eigenlijk niet.. dus dat was misschien wel een teken. Ik twijfel nu dus enorm. Wachten op termijn of niet.
Kan iemand me het wachtwoord sturen in pb?
@saga, ik wil sowieso een echo met 7/8 weken! Wil weten hoe of het hartje klopt.

Na 8 weken neemt de kans op een miskraam dacht ik al heel erg af.

Mag ik ook het wachtwoord via pb?
Wachtwoord gePBd!

Hier kun je kijken naar de kans op miskraam per dag. https://datayze.com/miscarriage-chart

Achterlopende groei kan inderdaad een teken zijn van een miskraam :(. Ik heb bij 8+5 mijn eerste vitaliteitsecho en bij 11+3 de termijnecho.
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 13:38
39.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het proberen bij te houden maar geef geen garantie hoor haha!

Krabpaal, ik had me al volledig ingesteld op dat ik ongesteld zou worden. Alles voelde zo, ook geen zwangerschapskwaaltjes, wel de standaard menstruatie dingen, en 2 dagen voor NOD negatief getest. Uiteindelijk 1 dag na NOD licht positief en vandaag (3 dagen na NOD) alweer een dubbel zo donkere lijn :) Mijn vriend had er meer vertrouwen in dan in, en hij heeft gelijk gekregen.

Jij hebt ook een mooie oploop, stelt toch wel gerust hè. Ik ga pas weer testen als ik 6 a 7 weken ben (voor moeders voor moeders).

Qua eten weet ik nog veel van de vorige x, al heb ik dus net wel rookvlees zitten snoepen en dat kan niet zoveel kwaad als het vers is maar je moet het niet te dicht tegen de datum nog eten (net opgezocht). Mijn eerste zwangerschap had ik super veel zin in zuivel en softijsjes. Maar dat was voor het echte ijs seizoen dus heb ik voor de zekerheid alleen gehaald bij de grotere ketens. Nu nog geen cravings maar het is nog vroeg, 4+3.

Haakmama, gezellig! Ik heb exact hetzelfde als jij, waarschijnlijk late innesteling? Bij mij tenminste, als ik af ga op de dagen dat wij seks hebben gehad. We horen het wel bij de echo.

Hoi Saga!

Ik ga waarschijnlijk naar VGZ, ivm ziekenhuisbevalling op eigen verzoek, kraamhulp, kraampakket, en evt. lactatie kundige. Mijn dochter weigerde met 10 weken de fles dus ik vind zo iets wel fijn om achter de hand te hebben. Hoewel we super tevreden waren over de logopedist die ons toen heeft geholpen. Wil weer borstvoeding geven, mijn doel is 4 maanden (in elk geval verlof periode) en daarna zien we wel weer. Heb een kolf aangeschaft vorige keer maar wil graag een handkolfje of Haakaa erbij. Cursus voor bevallen en kinder EHBO wil ik ook graag doen en ik ben toe aan een nieuwe bril.

Willen jullie het geslacht van tevoren weten? Wij wel, en maken het ook bekend. Bij de eerste ook gedaan en vond ik eigenlijk wel makkelijk.
Worteltaart, wel knap dat je een week na nod wacht zeg! Ik zou dat niet volhouden haha. Is er een reden dat je tot dan wacht?

Haakmama, klopt die kans neemt enorm af als je het hartje hebt zien kloppen hoor! En ergens ook maar goed dat het bij mij een miskraam werd, want ik heb het vruchtje kunnen opvangen en nog een tijdje in water in de koelkast bewaard. Daardoor vaak naar kunnen kijken (vond ik fijn) en zag een zichtbare afwijking. Dus ben blij dat mijn lichaam het heeft opgelost. Niet dat ik geen kind met afwijking zou willen, maar denk dat dit niet verenigbaar met leven was.



Kokoro, is dat bij jouw praktijk standaard of kies je bewust voor een vroege echo? En klopt dat achterstand teken kan zijn, anderzijds is het meten millimeterwerk bij die termijn. En hebben echo’s in de termijnecho tijd alsnog een flinke fout marge van 2 tot 5 dagen (verschillende onderzoeken). Dus als iemand onzeker wordt van minder ver dan ze dacht, is er voor hetzelfde geld niets aan de hand :) Die termijnen neem ik sowieso met een korreltje zout, wat betreft uitgerekende datum. Mijn eerste kwam pas met bijna 43 weken 😄

Besss, grappig van jouw craving. ik heb tijdens de eerste zwangerschap bij onze plaatselijke snackbar gevraagd hoe vaak de milkshake-automaat gebruikt werd. Die jongen was heel verbaasd maar ging helemaal met zijn collega’s overleggen voor hij antwoord gaf. Kinder ehbo lijkt me ook leuk!

Wij hebben geslacht vorige keer geheim gehouden. Wilden het niet weten, maar ik toch wel later. Ik denk dat we het nu niet hoeven te weten. Man iig niet en ik ook niet denk ik.
43 Weken? In Nederland? Jeetje, dat hoor je ook niet vaak. Wilden ze je niet inleiden?

*POEF*
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 21:41
66.60% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven