Uitgerekend 1e helft september 2021

26-12-2020 08:51 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor degenen die er nét achter zijn gekomen dat ze zwanger zijn :). Klets hier mee over het wel en wee, de kwaaltjes, de spanning etc.

Wachtwoord via PB, op aanvraag bij schrijfsters.

--
NaamLeeftijdKind #UDEchoHartjeJ/MBijzonderheden
greystone8634/41229-0809-04 ❤️ -
HaakMama30/35301-09begin april ❤️
K0koro31/35103-0913-04❤️J-
Krabpaal30/33104-09xx-xx-
Noni9030/31304-0922-02❤️-
IWIxx/xxx06-0908-01
Tortie30/35107-0901-02-
Miesje199328/28207-0926-03❤️-
Kipkerriesalade30/32107-0928-01❤️-
Pimpelmees3030/31112-0921-04❤️-
Cookie_monster_9030/38112-0917-03❤️-
Naba9029/30114-0915-02-


Besss :rose:
zwangerschapsto wijzigde dit bericht op 09-04-2021 12:49
54.07% gewijzigd
Oh haha Kokoro, tja, dan kan ik het me voorstellen!

Ik wilde niet ingeleid worden. De risico’s van inleiden wogen voor mij zwaarder dan die van afwachten. En ik voelde me prima! Hebben ook niet uitgebreide medische controles gedaan. Zo wil ik er nu weer instaan! Alleen nu wel sowieso dus de termijn vanwege mijn miskraam. En wellicht dus ook een vroege echo. 20-weken nog niet over uit en verder geen andere prenatale diagnostiek.
Ik kan me er heel weinig bij voorstellen vanuit mijn achtergrond, maar wel mooi dat je er zoveel vertrouwen in hebt Saga :).
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
29-12-2020 21:23
Worteltaart, wel knap dat je een week na nod wacht zeg! Ik zou dat niet volhouden haha. Is er een reden dat je tot dan wacht?
Ja, omdat ik vorige maand een positieve test had (2 dagen na nod) maar een paar dagen later een vroege miskraam. Ik weet nu niet zo goed of dat ook invloed heeft op de lengte van de cyclus, zou dan wel daardoor langer kunnen zijn.
Worteltaart schreef:
29-12-2020 21:56
Ja, omdat ik vorige maand een positieve test had (2 dagen na nod) maar een paar dagen later een vroege miskraam. Ik weet nu niet zo goed of dat ook invloed heeft op de lengte van de cyclus, zou dan wel daardoor langer kunnen zijn.
Ach wat naar! Ik had op dag 23 weer een eisprong, normaal ongeveer een week eerder. Maar had natuurlijk wel veel meer HCG met 12 weken. Geloof dat 20 dagen na miskraam gemiddeld is voor eisprong. Maar daar heb je natuurlijk niets aan. Ik duim voor je!
Heb net toch nog even getest en een duidelijke donkere streep 👏🏻💪🏻 Blij mee!
Krijg er nu meer vertrouwen in.
Weet trouwens niet waarom ik nu pas later positief test, vorige zwangerschappen niet gehad. Heb ook een regelmatige cyclus 🤷🏻‍♀️ Iemand ideeën over?

Oh wow Saga, mooi hoe je er in staat!
Merk dat ik toch wel veel waarde hecht aan alle medische controles en de “zekerheid” die het geeft (voor ons)

Geslacht willen we niet weten, vorige 2 ook niet geweten.
Fijn Haakmama! Hier vandaag een positieve wekenindicator 1-2 weken van Clearblue.
Het proces vanaf conceptie tot en met volledige innesteling is niet altijd even snel! Dus daar zou het aan kunnen liggen denk ik. Wellicht dat het bij jou de vorige twee keer een paar dagen eerder begon qua innesteling en je sneller HCG aanmaakte daardoor.
Hoi meiden,

Mag ik ook mee schrijven?
Ik had zondag een positieve test na anderhalf jaar proberen.

Ik ben zwanger van de 2e.
Vorige zwangerschap veel overgegeven en ook een sonde. Hoop dat het deze keer heel anders gaat 😬
Wat Saga zegt Haakmama, de reis naar de baarmoeder duurt niet altijd even lang :). Ook kan het embryo er soms iets langer over doen voordat het zichzelf vasthaakt in het slijmvlies. Als het mooi oploopt zou ik me er geen zorgen om maken!

Ik heb ook een clearblue indicator gedaan op 2e kerstdag ;-D. Mijn moeder wilde het graag :hihi:. Ik was toen precies 14 DPO, maar hij gaf 2-3 weken (na bevruchting) aan. Ik testte wel vroeg positief (3+2), dus dat zal de reden zijn.

Skyer, ik stuur je het ww :)! Iedereen mag zich trouwens vrij voelen het wachtwoord door te sturen aan nieuwe schrijfsters.
Welkom Skyer! Gefeliciteerd! Hoop voor je dat je nu een minder zware zwangerschap hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er al veel geschreven is! Gaat al lekker snel, hoop dat ik op iedereen kan reageren.

Welkom Haakmama en gefeliciteerd!! Leuk je 3e kindje :-D Fijn dat je testen oplopen!

Welkom Saga jij ook gefeliciteerd!! Wat verdrietig van je miskraam, na 12 weken ook nog. Duimen dat het nu goed blijft gaan!!

Leuk clubje met al ervaren moeders en vrouwen die zwanger zijn van hun eerste kindje!

Zorgverzekering ik ben zojuist overgestapt naar VGZ.

Geslacht weten ik heb altijd gezegd dat ik het niet wilde weten, maar het lijkt me toch wel erg praktisch en handig! Ook met het oog op namen. Mijn man en ik hebben al zo'n 10 jaar een meisjesnaam, maar een jongensnaam vind ik heeeel moeilijk! Dus als we een meisje krijgen hoeven we daar niet meer over na te denken. Jullie al nagedacht over namen?

Is het een idee om in de tabel ook de datums van de echo's te vermelden?

Skyer leuk dat je ook mee komt schrijven! En gefeliciteerd!! Hoop voor je dat deze zwangerschap je makkelijker afgaat qua gezondheid!

Hoe gaat het met jullie kwaaltjes? Ik heb erg gespannen borsten, kan er 's nachts niet op liggen. Verder steeds een vervelend gevoel in mijn buik met een strakke broek aan als ik zit, dat is niet zo prettig, voel het ook als ik me uitrek, las dat het bandenpijn kan zijn.
Vergeet sowieso nog af en toe dat ik zwanger ben! Dan voel ik even aan m'n borsten en als ze nog pijn doen denk ik, gelukkig maar :yes:

Ik heb nog 1 test in huis, denk dat ik die morgenochtend ga doen. En dan in het nieuwe jaar niet meer. Kijken of ik me eraan kan houden haha.

Kokoro jij hebt al afspraken staan? Anderen ook al? Ik ga volgende week contact opnemen met de verloskundige.

Vind de tijd wel tergend langzaam gaan trouwens! 4+4 vandaag, schiet niet op!
Ik heb mijn gegevens ook in de tabel gezet.
Leuk allemaal! Gefeliciteerd allemaal! Dat er maar mooie baby’s uit mogen komen!

Vind het wel spannend allemaal.
Saga dan zal je nog extra in spanning zitten of kan je dat een beetje loslaten? Hopen dat het nu gaat.

Leuk dat jullie allemaal nog testen, ik heb zelf nu een x getest en laat het er bij. Ik geloof niet dat het mij extra geruststelt.

Zorgverzekering ik heb net even uitgezocht en ik ga voor VGZ via united consumers.

Krabpaal wat grappig dat jullie al zo lang een meisjesnaam hebben.
Wij willen het geslacht wel weten, hebben van de eerste nog de jongensnaam maar ik weet niet of ik die nog wel wil :-$ gelukkig hebben we nog even.

De kwaaltjes zijn hier vooral in de nacht steeds moeten plassen, pijnlijke borsten en ik voel het in m’n buik. Dat gevoel in mijn buik herkende ik achter eigenlijk al voor ik wist dat ik zwanger was! Maar niet meteen bij stil gestaan.

Ik heb al afspraken staan voor de echo’s. We doen met 7 weken een vitaliteitsecho.
Ik moest contact opnemen met de verloskundige vanwege mijn medicijngebruik, misschien dat ik anders ook nog wel heel even had gewacht.

Zo volgens mij heb ik nu alles geschreven, wel een lang bericht zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helaas ongesteld geworden, dus verlaat dit topic weer, ik wens jullie allen een fijne zwangerschap!
Worteltaart schreef:
31-12-2020 09:31
Ik ben helaas ongesteld geworden, dus verlaat dit topic weer, ik wens jullie allen een fijne zwangerschap!
Wat jammer Worteltaart. Veel succes de volgende ronde!
Krabpaal schreef:
30-12-2020 17:25
Jullie al nagedacht over namen?

Is het een idee om in de tabel ook de datums van de echo's te vermelden?

Hoe gaat het met jullie kwaaltjes?

Vind de tijd wel tergend langzaam gaan trouwens! 4+4 vandaag, schiet niet op!
Wij hebben onze jongensnaam juist al jaren vaststaan :). Meisjes naam ook wel een beetje, maar staat mogelijk op de schop. Man en ik zijn het oneens over de afkorting ;-D. Wij willen zékerweten het geslacht weten. Het liefst z.s.m. ook :proud:. Geen echte voorkeur, gewoon GIGA benieuwd. Met een week of 14-15 is dat wel te zien.

De tabel aanpassen lijkt me een goed plan. Ik zal zo even aan de slag.

Ik heb echt zo weinig last van kwaaltjes. Ik plas misschien 1x per dag vaker, mijn borsten zijn pas sinds gisteren lichtjes gevoelig en ik schiet ietsje pietsje sneller vol van lieve acties. Verder ben ik niet vermoeid, niet misselijk, niks. Het enige echte symptoom is mijn cup die in 1 week 2 maten omhoog ging ;-D. Ik vergeet het daardoor ook af en toe, die hele zwangerschap. Sowieso vind ik het nog vrij abstract nu dat kind nog zo groot als een maanzaadje is. Als het straks wat meer vorm heeft wordt het hopelijk wat echter. Nu is het een klein zakkie vocht waar een klompje cellen in rondzweeft :proud:.

De strakke broeken vind ik ook vervelend! Bij mij is het denk ik meer mentaal. Het idee van druk op die plek vind ik nu gewoon niet fijn, dus vandaag jurk met dikke panty aan :). Ik zit eraan te denken om straks even een stukje te gaan hardlopen. Ik wéét dat het kan en mag, maar toch spannend ofzo? Denk niet dat man het oké vindt eigenlijk.

Ik heb inderdaad al afspraken staan. Mocht het onverhoopt mis gaan heb je namelijk óók verloskundige zorg nodig. Dus zoiets als te vroeg aanmelden bestaat niet. De verloskundige is in feite je zwangerschaps-huisarts. Als je niet in een drukke regio woont kan het echter ook geen kwaad om wat langer te wachten. Bij ons worden er zoveel kinderen geboren dat ik me al heb aangemeld voor verloskundige- en kraamzorg én kinderdagopvang.

Ik heb vanochtend mijn laatste kruidvattest gedaan. De teststreep was een stukkie donkerder dan de controlestreep. Heel fijn :). Voor de lol nog even een ovulatietest er achteraan gegooid. Die was zo sterk positief dat hij bijna zwart was en de kleurstof van de controlestreep jatte ;-D. Heerlijk!

Vandaag alweer 4+5, het wordt al wat :rofl:!
Ah wat jammer worteltaart, succes! En een fijne jaarwisseling

Qua klachten merk ik al veel.. 😅 ik heb al een flink buikje (eerdere zwangerschappen ook best snel maar niet ZO snel)
Ik ben moe, nadeel daarvan is dat ik gewoon door moet gaan in het gezin..
gelukkig niet misselijk (andere zwangerschappen ook niet)alleen hele versterkte geur

Kokoro, wat fijn zo donkere test!!

Na de eerste echo ga ik de opvang bellen waar onze andere kinderen ook op hebben gezeten, hopelijk is daar wel plek!
HaakMama schreef:
31-12-2020 10:24
Qua klachten merk ik al veel.. 😅 ik heb al een flink buikje (eerdere zwangerschappen ook best snel maar niet ZO snel)
Ik ben moe, nadeel daarvan is dat ik gewoon door moet gaan in het gezin..
gelukkig niet misselijk (andere zwangerschappen ook niet)alleen hele versterkte geur
Oh ja! Gekke dingen ruiken, dat herken ik ook wel. Wat betreft je buikje; heb je misschien last van je darmen? De hormonen die je baarmoeder rustig houden hebben ook effect op de beweeglijkheid van je darmen waardoor je wat obstipatie en winderigheid kunt krijgen. Voldoende vezels eten en veel drinken helpt.
Ja merk dat mijn darmen al flink opgeblazen zijn, maar dat herken is dus wel 😉
Maar omdat mijn buik de weg naar voren weet, steekt het al lekker uit als zwanger buikje 🤰 😂
Ik ga me maandag aanmelden bij de verloskundige. Ik wil een caseload verloskundige en in mijn nieuwe woonplaats zijn die er minder, dus ik moet er sowieso vroeg bij zijn. Net als bij de kraamzorg, ook een caseloader. Dat is iemand die alleen werkt trouwens, voor als iemand dat niet weet. Dan heb je dus de hele zwangerschap/ bevalling/ kraamtijd dezelfde verloskundige en weet je ook al welke kraamzorg je krijgt. Ik denk dat ik geen intake hoef, aangezien ik die pas nog had in september/ oktober, vlak voor mijn miskraam.

Qua namen is geslacht inderdaad handig! En als je zelf het geboortekaartje ontwerpt. Ik ben nogal een pietje precies met uitlijnen enzo, dus dan maakt de naam veel uit. Maar ik vind het zo'n leuk idee het pas bij de bevalling te zien. En ik heb ook altijd in m'n hoofd; geslacht/ sekse hoeft heel weinig te zeggen over gender uiteindelijk.

Ik heb momenteel niet echt kwaaltjes. Behalve veel plassen en een borstverslaafde peuter, dus zal wel minder melk zijn dat hij telkens wil proberen. Mijn versterkte reuk is sinds de eerste zwangerschap (helaas) nooit meer weggegaan.

Ik zit wel meer in spanning dan de vorige keer, toen dacht ik er niet echt bij na. Nu ben ik me veel meer bewust van het feit dat het ook niet een goede zwangerschap kan zijn. En ergens het idee dat het 'te mooi is om waar te zijn', direct weer zwanger. Anderzijds kan ik er ook wel in berusten dat het vooral de eerste periode wachten is en vanaf trimester 2 ongeveer wat leuker wordt als je de baby voelt.

Jammer Worteltaart. Succes nog!
Hallo allemaal,

mag ik ook meeschrijven? Ik ben 26 jaar en zwanger van mijn eerste kindje. de 30e had ik een positieve test in handen. Ik ben al twee keer eerder zwanger geweest, de eerste keer werd een miskraam bij 7 weken en de tweede keer was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dus wel superspannend allemaal..
8 januari krijgen we al een hele vroege echo bij de gynaecoloog om te zien of het vruchtje op de goede plek zit.. Afwachten dus, maar op de één of andere manier heb ik het gevoel dat het goed zit.. :)

Kwaaltjes vallen nog mee, ik heb gevoelige borsten, ben moe en opgeblazen gevoel de hele tijd. Voor de rest nog prima..

Is er iemand van jullie die ook nachtdiensten of onregelmatige diensten heeft? Zo ja, wat doen jullie daarmee nu?
Hoi Iwi, Welkom! Wat heftig dat je zowel een miskraam als een bbz hebt moeten meemaken! Fijn dat het nu goed voelt!

Fijne jaarwisseling gehad allemaal? Wij hadden mijn ouders over de vloer, was gezellig, maar heb niet zoveel met oud en nieuw verder.

Ik heb wat bruinverlies gehad en wat rozige afscheiding bij afvegen.. dus wel wat twijfels nu over de zwangerschap, ook nog geen knalfeest gehad, vandaag ben ik 15 dpo. In mijn herinnering had ik de eerste zwangerschap dat toen wel al, maar weet het eigenlijk niet meer... toen met mijn miskraam laatst had ik nog dagen knal testen na de miskraam. De combinatie maakt me wat sceptisch over de zwangerschap, maar goed, kan alleen maar afwachten en voor hetzelfde geld is het niets.
Welkom IWI! Ik hoop voor je dat deze zwangerschap helemaal goed zit :yes:! Ik zal je het wachtwoord Pben. Fijn dat je een vroege echo krijgt. Altijd een geruststelling dat het op de goede plek zit!

Saga wat rot van het bloedverlies! Wil je dat we even meekijken naar je test? Het verloop van hCG opbouw verschilt per vrouw, maar een verdubbeling in 48u is een goed teken. Heb je vergelijkingsmateriaal? Zo niet kun je online evt. vergelijken met andere 15 dpo testen. Ik heb veel "chemical pregnancies" langs zien komen tijdens mijn Google rondjes, hopelijk ziet jouw test er heel anders uit.

Je miskraam was bij 12 weken toch? Dan zit je middenin je hcg piek en duurt het inderdaad lang voordat het uit je lijf is. Misschien toch fijn om even contact te hebben met een verloskundige zodat ze even kunnen kijken. Bloedverlies hoeft gelukkig niks te betekenen🍀🍀🍀🍀.
Hoe gaat het verder met de rest van de dames? Al meer last van kwaaltjes?

Hier gaat het bijzonder goed gelukkig. Geen misselijkheid what so ever, waar ik wel heel bang voor was. Geen cravings of afkeer ook. Verder zijn mijn borsten sinds een dag of 3 weer pijnlijk en lijken mijn tegels iets groter. Grappig, die veranderingen. Ook wat last van milde obstipatie (sorry ;-D) en kortademigheid.

Ik wil eigenlijk heel graag lekker sporten, maar ondanks dat het nergens op slaat, vind ik het eng in dit stadium :facepalm:. Misschien vandaag toch maar even naar kijken.

Ik ben wel heel blij met de zwangerschap, maar voel me er nog niet enorm mee verbonden ofzo. Het is ook nog zó klein en nog niet herkenbaar als mensje. Ik denk dat het vanaf een week of 8 a 9 anders gaat voelen. Hoe zit dat gevoel bij jullie?

Ik droom trouwens wel nog steeds heel intens. Dat was mijn allereerste symptoom, achteraf vanaf het moment van implantatie op 7 dpo.
Ik heb (nog) niet echt bloedverlies hoor! Meer bruinige afscheiding en een keer een veegje roze, maar nu ook alweer een poos niet. Ik zie niet echt nut in de verloskundige hierover contacteren, aangezien het toch een kwestie van afwachten is! Wellicht dat ik rond de 7 weken een echo vraag. Het viel de vorige keer best mee vond ik, ik had maar een week later een eisprong toen.

Ik ga er wel een beetje vanuit dat het niet goed zit. De goede zwangerschap voelde ik me direct heel zwanger, ook qua verbondenheid. Dat had ik de miskraam zwangerschap en nu niet, wellicht nu zelfbescherming. Ik denk dat dat gevoel heel erg verschilt per vrouw wanneer dat komt. Fijn dat je je zo goed voelt Kokoro.
Hey allemaal... ik ben een beetje ongeduldig geweest en heb tegen advies in een zwangerschapstest gedaan gisteravond terwijl morgen mijn NOD is ..... ik heb al een zoontje van 2 en zat gisteravond op de bank en ik voelde gewoon aan alles dat ik zwanger was dus ik denk ga gewoon een test( 2v5kruidvat) doen die ik nog had liggen en ja hoor positief! Hoe is jullie ervaring hiermee kan ik al voorzichtig blij zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Mag ik ook met jullie meeschrijven? Vanochtend een knaltest gehad!!
Ik ben 30 jaar, en dit wordt ons eerste kindje. Wel even bezig geweest, sinds afgelopen maart. Ik kan het haast nog niet bevatten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven