Zwanger worden na miskraam

06-01-2021 09:43 1875 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic is om te schrijven over zwanger worden na een miskraam of meerdere miskramen.

Het wachtwoord voor de tabel is verkrijgbaar bij de schrijvers. Je kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens de tabel aanpassen.

Zwanger worden
NaamLeeftijdKindNodBijzonderheden
NaamLeeftijdKindNODBijzonderheden
naamxxx??-


Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdKind #UDEchoAfspraakBijzonderheden
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2022 16:11
Reden: Titel gewijzigd nav verzoek
66.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wacht nog even de echo af volgende week vrijdag, maar daarna zou ik ook heel graag mee willen schrijven.

Mijn naam is Amber ik ben 26 jaar en zou als het goed is mijn nod in februari hebben.
Missed abortion gehad met 11 weken kindje was 9 weken en een paar dagen. 2 januari is het kindje mbv medicatie geboren.
_amber_ wijzigde dit bericht op 06-01-2021 10:06
49.17% gewijzigd
Hoi Amber! Leuk dat je mee gaat schrijven. Ik zal je het wachtwoord even sturen in een Pb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hadden onze kinderwens (voor een 2e, zoon is 11) in de koelkast gezet nadat ik jarenlang niet zwanger werd zonder aanwijsbare reden. Afgelopen november bleek ik ineens toch zwanger maar helaas heb ik met 10 weken een miskraam gehad, net voor kerst. Nu zouden we toch graag willen proberen nogmaals zwanger te worden in de hoop dat er biologisch gezien iets veranderd is ten opzichte van de afgelopen jaren en dat weer mogelijk is. Ik schrijf graag mee als dat mag.
Hoi Adelaar, welkom! Wat naar dat je een miskraam hebt gehad! Ben je al hersteld lichamelijk?

Ik zal me ook nog even voorstellen. Wij hebben een peuter van bijna drie. Destijds was ik in 1 cyclus zwanger. In september dit jaar kwam ik erachter dat ik onverwacht zwanger was. We waren er wel heel blij mee. Ik had toen een goede vitaliteitsecho en met de termijnecho bleek het een missed abortion. Dat gevoel had ik de dagen voor de echo al! Ik heb de miskraam afgewacht en die kwam een paar dagen na de echo. Toen had ik twee weken later ongeveer alweer een eisprong. Die cyclus erna werd ik weer zwanger en dat is nu net ook een miskraam geworden bij ongeveer vijf weken. Ik raak dus wel vrij makkelijk zwanger, maar ben wat onzeker geworden door de miskramen nu na elkaar. Ondanks dat wij eerst nog even wilde wachten met een tweede willen we er door de onverwachte zwangerschap toch nu voor gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook graag meeschrijven.
In oktober een miskraam gehad met 7+5 weken. Deze zwangerschap was de 1e ronde na het stoppen met de pil.
Nu op het wachtbankje in ronde 3 na de miskraam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik meld me hier ook graag weer.
Ik ben 36, had
augustus 2018 een miskraam op 6 weken, daarna in
oktober 2018 zwanger en in
Juni 2019 bevallen van ons dochtertje die nu dus 1.5 is.
In oktober 2020 zwanger van nummer 2 maar helaas
December 2020 miskraam op 11.5wk

Als ik het wachtwoord krijg zet ik het ook even in de tabel.

Wij wachten 1 ongesteldheid af (raar om met condooms te moeten prutsen bij je eigen partner trouwens) en dan dan weer proberen. Als ik doortel is mijn NOD 15 januari.

Ben er vrij nuchter onder, zwangerschap voelde al niet zo goed. Vooral zit over de veranderde planning: met tijd tussen de kinderen én meer kans op winterkindje en bijbehorende kraamtijd "in het donker". Niet mijn favoriete periode.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Sága denken jullie dan ook om onderzoek te laten doen?
Mijn VK bood dat aan omdat dit mijn tweede miskraam was, hoewel niet opvolgend. Ons leek het niet nodig, gezien het feit dat de kans boven de 35 überhaupt wat groter is. Man en ik hebben wel afgesproken dat als we nóg een miskraam voor de kiezen krijgen, we wel willen kijken of het ergens 'aan ligt'.
Ze testen overigens dan eerst alleen op infecties.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat goed Saga! Ik krijg ook graag het wachtwoord :)

Ik ben Mathilde, 35 jaar. Heb dochters van 3 en 1 jaar. Omdat we zonder aanwijsbare reden moeilijk zwanger worden hebben we toen onze 2e 6 maanden was de anticonceptie al de deur uitgedaan in april.
Tot onze stomme verbazing bleek ik in november - kort na de verjaardag van onze 2e - zwanger al te zijn. Een half jaar is voor mij serieus een record. Helaas bleek half december dat het niet goed zat... Tussen kerst en oud en nieuw is met 10 wkn zwangerschap ons vruchtje van 6+2 eruit gekomen. Het bloeden is bijna gestopt en de zwangerschapstest is duidelijk aan het afnemen. Ik begin binnenkort met ovulatietesten, dus mijn NOD is erg onduidelijk nog ;). Ik hoop dat ik mijn laatste record kan verbeteren, maar ben bang dat ik teveel hoop en keihard teleurgesteld ga worden...Daarom schrijf ik trouwens ook mee met een topic waar iedereen er 6+ mnd over doet.
En mocht ik zwanger zijn, dan zullen de verlengde wachtweken nóg spannender zijn dan

Iedereen sterkte gewenst en hopelijk snel een gezonde baby!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sága schreef:
06-01-2021 10:57
Hoi Adelaar, welkom! Wat naar dat je een miskraam hebt gehad! Ben je al hersteld lichamelijk?

Ik zal me ook nog even voorstellen. Wij hebben een peuter van bijna drie. Destijds was ik in 1 cyclus zwanger. In september dit jaar kwam ik erachter dat ik onverwacht zwanger was. We waren er wel heel blij mee. Ik had toen een goede vitaliteitsecho en met de termijnecho bleek het een missed abortion. Dat gevoel had ik de dagen voor de echo al! Ik heb de miskraam afgewacht en die kwam een paar dagen na de echo. Toen had ik twee weken later ongeveer alweer een eisprong. Die cyclus erna werd ik weer zwanger en dat is nu net ook een miskraam geworden bij ongeveer vijf weken. Ik raak dus wel vrij makkelijk zwanger, maar ben wat onzeker geworden door de miskramen nu na elkaar. Ondanks dat wij eerst nog even wilde wachten met een tweede willen we er door de onverwachte zwangerschap toch nu voor gaan.
Lichamelijk ben ik redelijk hersteld, sinds het weekend is het bloedverlies vrijwel gestopt en heb ik niet meer continu hoofdpijn. Een zwangerschapstest was gisteren nog wel licht positief dus mijn cyclus ligt waarschijnlijk nog wel stil. Deze zwangerschap en miskraam heeft onze acceptatie dat er geen 2e kind meer zou komen volledig op z’n kop gezet, bizar om enerzijds een middelbare school mee te helpen uitzoeken en tegelijkertijd na te denken over gezinsuitbreiding hoewel ik bang ben dat zoals de afgelopen jaren de kansen op zwanger worden klein zijn.

Dank voor het wachtwoord; misschien een domme vraag, hoe pas ik die tabel dan aan cq waar moet ik het wachtwoord invullen?
Hoi allemaal,

Ik zou ook graag mee willen schrijven.
Ik ben 26 jaar en wij gaan voor ons eerste kindje.

Na een jaar het graag willen proberen maar geen menstruatie te hebben gehad, kwam er uit het onderzoek dat ik pcos heb.
In november blind gestart met clomid om een eisprong op te wekken, wat lukte. Meteen die eerste ronde bleek het al raak te zijn.

Helaas is dit in december met 5,5 week mis gegaan. Dit heb ik als vrij heftig ervaren, lichamelijk (viel me erg tegen) en mentaal, maar dat zal ook wel door alle hormonen in één keer komen, als dat allemaal daarvoor een jaar heeft stil gestaan.

Ik moet volgende week weer bloed prikken om te kijken of het hcg helemaal weg is, want dat was het vorige week helaas nog niet.
Daarna gaan we naar verwachting opnieuw beginnen met het traject.
Ik denk dat ik ook mee wil schrijven. Ik heb afgelopen jaar twee missed abortions gehad. Ik ben steeds snel zwanger geworden en heb eigenlijk wel goede hoop dat dit nu ook weer is. Het lijkt mij extra verdrietig als het zwanger worden ook nog lastig gaat :-(.

Nooit1blijvenzitten, ik vond de winter juist ideaal! Geen hittegolven terwijl je hoogzwanger bent, en die eerste periode vond ik zo druk dat al het slechte weer langs mij heenging. Ik denk dat elke periode voor- en nadelen heeft. Leeftijdverschil heb ik ook wel verdriet om. Toen ik weer zwanger was (van mijn tweede miskraam) vond ik trouwens de nieuwe uitgerekende datum opeens ideaal en het bijbehorende leeftijdverschil, dus hoop dat dit bij een volgende zwangerschap weer is ;-).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook graag meeschrijven! Ik ben 27 en we gaan voor een 2e kindje.
Onze zoon is van november 2018, we waren toen snel zwanger. Ivm een opleiding hebben we de 2e wat langer uitgesteld, afgelopen november bleek ik zwanger na 4 rondes, wat vlak voor Kerst een missed abortion bleek met 8 weken, de miskraam heb ik opgewekt met medicatie.
Vanmiddag heb ik nacontrole bij de gynaecoloog, we hopen dan weer 'groen licht' te krijgen om door te mogen.
De zwangerschapstest was 2 dagen geleden nog flink positief. Maar zondag verloor ik nog een stolsel en sindsdien is m'n bloedverlies weg. Dus ik heb goede hoop dat het HCG snel gaat dalen.

Daarnaast werkt mijn schildklier te langzaam en maak ik ook antistoffen aan, dus daarvoor krijg ik veel controles tijdens mijn zwangerschappen.

Mentaal vind ik het een zwaar proces, fysiek was het 3 dagen pittig. Nu ben ik vooral nog erg moe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag dames ik wilde ook graag meeschrijven als het mag. Ben 42 ( waarschijnlijk de oudste hier waarschijnlijk) helaas nog geen kinderen 1 spontane miskraam gehad en 2 missed abortions met twee x wel al aantal keren kloppend hartje op echo. Laatste was in december. Eind december medicatie genomen voor miskraam. Nu 10 dagen geleden. Nog steeds beetje aan het bloeden helaas. In februari echo. Hebben besloten het tot mijn 43 ste jaar te blijven proberen daarna houdt het helaas op. Hoop voor iedereen hier op een gezind kindje ooit
Alle reacties Link kopieren Quote
cilly2 schreef:
06-01-2021 15:15
Dag dames ik wilde ook graag meeschrijven als het mag. Ben 42 ( waarschijnlijk de oudste hier waarschijnlijk) helaas nog geen kinderen 1 spontane miskraam gehad en 2 missed abortions met twee x wel al aantal keren kloppend hartje op echo. Laatste was in december. Eind december medicatie genomen voor miskraam. Nu 10 dagen geleden. Nog steeds beetje aan het bloeden helaas. In februari echo. Hebben besloten het tot mijn 43 ste jaar te blijven proberen daarna houdt het helaas op. Hoop voor iedereen hier op een gezind kindje ooit
Heftig dat het al 3 maal misgegaan is, hopelijk is het jullie binnenkort wel een keer gegund. mijn zoon 11 jaar geleden geboren is heb ik ook meerdere miskramen gehad, dat was een heel frustrerende tijd zonder de zekerheid of er ooit een kindje zou komen.

Toen de anticonceptie eruit ging voor een tweede ben ik vervolgens 7 jaar lang überhaupt niet meer zwanger geworden, gezien de emotionele achtbaan voor de geboorte van mijn zoon hadden we besloten het “erbij te laten” en niet het medisch circuit qua IUI of IVF in te gaan. Op dit moment heb ik daar spijt van, we waren zo blij toen ik toch zwanger werd en ben er, hoewel ik er bang voor was, nog wel emotioneel onder de miskraam. Ook voel ik nu (ik ben 39) wel echt de tijd tikken...hoe ben je zelf bij de grens van 43 gekomen als ik vragen mag?
Welkom allemaal! Fijn om herkenning te lezen, hoewel het hierbij natuurlijk ook naar is! Volgens mij heeft iedereen nu het wachtwoord, zo niet, laat het even weten.

Lang bericht, maar wilde even op iedereen reageren .

Nooitblijvenzitten ik heb deze keer de verloskundige niet ingelicht, wilde dat op maandag toen, maar wist zondagavond dat het een miskraam werd. Dus ik heb het gelaten. Ik denk dat ik wel onderzoek zou kunnen laten doen, maar vooralsnog geen behoefte aan. Het kan ook nog toeval zijn. Ga het wel doen bij een eventuele volgende miskraam. Ik heb een keizersnee gehad dus zou een niche kunnen hebben (wordt in verband gebracht met verminderde vruchtbaarheid en miskramen). Verder heb ik een luteale fase van 8 dagen. Dat zou ook invloed kunnen hebben, maar dat hoeft niet zo te zijn.

Spannend Miesje! Wordt het jullie eerste kindje?

Mathilde hebben jullie onderzoeken gedaan de eerste (twee) keren? Kwam je miskraam spontaan? Ik heb het misschien al in het andere topic gelezen, maar kan nog niet alle verhalen aan de juiste persoon koppelen.

Adelaar fijn dat je lichamelijk bijna hersteld bent, Ik kan me voorstellen dat het gek is, bezig met de wens voor een tweede en tegelijkertijd al een wat ouder kind. Ik ben het wel gewend, in het gezin waar ik uit kom zijn ook grote leeftijdsverschillen! Als je de tabel wilt aanpassen kun je het beste inloggen op je computer. Je logt uit met je gebruikersnaam en je logt in met de gegevens die ik je gestuurd heb. Dan kan je de tabel aanpassen en dan log je weer uit en in onder je eigen naam. Als het niet lukt, laat het gerust weten. Het is misschien even wennen, omdat alles in html codes staat.

Afwachtertje volgens mij heb ik een topic van je gelezen over je miskraam, kan dat? Was je miskraam spontaan of opgewekt? Fijn dat je wel snel zwanger was met de clomid! Hopelijk is dit straks weer zo.

DrieUur fijn dat je snel zwanger was, had ik dus ook. Ben je onzeker geworden door de MA's? Bij welke termijn kwam je erachter?

Daanstje benieuwd hoe het vanmiddag was! Hier heb ik geloof ik nog iets meer dan een week positief getest na de eerste miskraam, op het laatst met een tuurstreepje. Wat doen ze in de zwangerschap met die antistoffen? Is dat een rhesus iets? Of zijn die controles meer voor je schildklier? Mijn peuter is een half jaar ouder dan de jouwe en wij stelden een tweede ook uit ivm studie. Na onverwacht zwanger toch besloten niet verder uit te stellen.

Cilly2 wat verdrietig dat je drie miskramen gehad hebt, en ook na 'goede' echo's. Kreeg je de 2e en 3e keer regelmatig een echo vanwege je eerdere miskraam? Ik ben er nog niet uit of ik een vroege echo zou willen. Had namelijk ook een goede echo en dan toch bij de termijn een MA. Ben je net 42? Lijkt me ook naar met een soort 'deadline'. Dan gaan die extra dagen bloeden enzo wel tellen. Wil je wachten op de echo in februari voor jullie verder gaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sága schreef:
06-01-2021 16:29

Spannend Miesje! Wordt het jullie eerste kindje?

Ja bij ons wordt het de eerste
Alle reacties Link kopieren Quote
Sága schreef:
06-01-2021 16:29


Daanstje benieuwd hoe het vanmiddag was! Hier heb ik geloof ik nog iets meer dan een week positief getest na de eerste miskraam, op het laatst met een tuurstreepje. Wat doen ze in de zwangerschap met die antistoffen? Is dat een rhesus iets? Of zijn die controles meer voor je schildklier? Mijn peuter is een half jaar ouder dan de jouwe en wij stelden een tweede ook uit ivm studie. Na onverwacht zwanger toch besloten niet verder uit te stellen.
Controle was goed! Voor zover ze kon zien was alles schoon, ik had alleen nog verdikt baarmoederslijmvlies. Was passend bij een miskraam en zolang ik geen spotting klachten krijg kan het geen kwaad.
Ik mag gewoon weer zwanger gaan worden!

Het gaat dan om schildklier antistoffen, als ik die aanmaak, kan de baby daar veel last van hebben. Verder moet ik sowieso meer medicatie gaan slikken, elke 4 weken bloedprikken en als na de 24 weken verhoogde antistoffen blijken dan moet ik om de week naar het ziekenhuis voor controle van het hartje etc.

Met zoon was het niet zo ernstig, maar kan nu anders zijn.

Hopelijk hebben we een heel vruchtbaar 2021 met elkaar! Fijn dat we hier een plek hebben om te schrijven, herkenning is zo fijn :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Adelaar81- leeftijd grens van 43 heb ik voor mezelf gesteld. Denk dat je het op een gegeven moment ook beetje op moet gaan geven. Maar wie weet hoe ik er tegen die tijd in sta. Had wel een gynaecoloog die zei tijdens echo bij missed abortion, ja je hebt je leeftijd niet meer mee. Was ook niet echt tactisch vond ik op dat moment. Vond het ook niet nodig om onderzoek te doen na 3 miskramen want ze zei is toch de leeftijd.

Saga- vraag me inderdaad af of ik mocht ik nog zwanger worden voor vroege echo’s te gaan vond het echt zenuwslopend en bij mij was het week 6 en 7 wel kloppende hartjes en telkens daarna niet. Maar eerst maar hopen dat het nog lukt om zwanger te worden. : )

daantje- fijn dat controle goed was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pff wat een rot opmerking van die hun Cilly.. Waarom zijn mensen soms zo bot als het over zulke gevoelige onderwerpen gaat..?

Wbt de vroege echo's, de gyn zei net tegen mij daar zelf echt geen fan van te zijn, mits niet medisch noodzakelijk. Ze zei, met 6 weken geen kloppend hartje zien kan heel normaal zijn, en al die vrouwen stuur je dan onzeker weg, terwijl ze die echo maken om zekerder te willen zijn..

Leeftijdsverschil vindt vooral man hier een ding. Ik zelf iets minder. Ik merk dat mijn kinderwens nog sterker is geworden door de miskraam.. Vandaag bij de gynaecoloog in de wachtkamer tussen al die dikke buiken.. dat vond ik dus best even confronterend.

Wat een rollercoaster Adelaar! Zou je nu nog openstaan of in aanmerking komen voor een traject als jullie dat willen?

Pfoe afwachtertje, een jaar zonder menstruatie lijkt me ook wel pittig. Geeft het je goede hoop dat de clomid wel geholpen heeft?

Nooit1blijvenzitten, is het afwachten van je menstruatie jullie aangeraden, of willen jullie dat zelf?
Wij houden ook echt niet van condooms, dus we doen het gewoon zonder.

Ik denk nu bij mezelf trouwens vruchtbaar cervixslijm te ontdekken. Maar ik vraag me af hoe realistisch dat is, gezien de behoorlijk positieve test van maandag en het verdikte bmslijmvlies.. Iemand enig idee?
Ovulatie testen wil ik ook gaan doen, maar vraag me af hoe betrouwbaar die zijn als m zwangerschapstesten nog zo positief zijn. Morgenochtend nog maar eens proberen en anders vanaf morgen ovulatie testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit in dezelfde situatie en zou ook graag meeschrijven. weg
morange wijzigde dit bericht op 01-07-2021 15:03
81.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi daantje ik heb vandaag toevallig en een zwangerschaps test en ovulatie test gedaan. Gewoon om eens te kijken. Allebei positief. Heb sowieso nog hcg nu 10 dagen na miskraam. Maar die ovulatie test slaat daar dus ook op aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat naar dat je lijf zolang van slag was Morange, hopelijk was je menstruatie in december een goede reset en kun je door!

Cilly, ik weer idd dat ovulatie testen ook aanslaan op HCG, dus daarom vraag ik me af hoe betrouwbaar ze zijn als ik ze nu gaan doen.. maar door dat cervixslijm ben ik in de war.

Verder heb ik natuurlijk 0,0 geduld.. dus dat helpt ook niet.. ;)
Vroege echo is ook meestal vanaf 7 weken, ik denk dat er vaak ook met 6 weken geen hartactiviteit is doordat er altijd wat variatie zit in snelheid innesteling, maar bijv ook dat vrouwen niet exact eisprong weten.

Fijn dat de controle goed was Daanstje, zou dat baarmoederslijmvlies dan na eerste menstruatie weer 'normaal' zijn? Ovulatietesten zijn niet betrouwbaar als je nog genoeg HCG hebt voor een zwangerschapstest. Ik zou dus wachten op witte voor je ovulatietest gebruikt. In principe krijg je dat vruchtbare slijm door oestrogenen. Dat kan dus wel ook op verschillende momenten in je cyclus. Veel vrouwen hebben het bijvoorbeeld ook voor de menstruatie, omdat je dan een tweede kleinere oestrogenenpiek hebt.

Ik had trouwens eind middag een zwangerschapstest gedaan die vanaf 10 miu/ml zou moeten werken en ik kon geen streepje ontdekken! Ga morgenochtend nog even doen, want had nu niet specifiek twee uur niet gedronken. Maar zou wel blij zijn als het zo snel gaat!

Welkom Morange! Wat vervelend dat het even duurde voor je cyclus er weer was! Gebruik je ook ovulatietesten of temperaturen?
Alle reacties Link kopieren Quote
.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven