Zwanger worden na miskraam

06-01-2021 09:43 1875 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic is om te schrijven over zwanger worden na een miskraam of meerdere miskramen.

Het wachtwoord voor de tabel is verkrijgbaar bij de schrijvers. Je kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens de tabel aanpassen.

Zwanger worden
NaamLeeftijdKindNodBijzonderheden
NaamLeeftijdKindNODBijzonderheden
naamxxx??-


Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdKind #UDEchoAfspraakBijzonderheden
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2022 16:11
Reden: Titel gewijzigd nav verzoek
66.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Wat is er afgelopen dagen veel geschreven, ik reageer op mijn telefoon en het gaat hier niet helemaal lekker dus ik reageer een andere keer op de andere Posts.
Hoe lang hebben jullie bloedverlies en klachten gehad na de miskraam als ik vragen mag? Hier heb ik 2.5 week flink bloedverlies gehad, nu sinds een paar dagen enkel nog als ik bv iets til en veel minder dan eerst, maar gestopt is het nog niet. Ik ben vorige week woensdag weer gaan (thuis)werken, vanaf het moment dat de zwangerschap misging had ik verlof Ivm de “feestdagen”. Terwijl ik dacht dat alles wel weer ging en de ergste emoties gezakt waren merk ik nu dat ik veel moeite heb me te concentreren en na een paar uur enorme hoofdpijn krijg. Hoofdpijn in reactie op hormonale veranderingen ben ik bekend mee maar de heftige hoofdpijn die ik de eerste week na mijn miskraam had was inmiddels weg, ik vraag me nu af wat dit nu is, misschien toch nog niet ver genoeg hersteld of psychisch. Ik weet ook niet goed wat wijsheid is qua werk, enerzijds ben ik niet efficiënt maar anderzijds voelt het ook niet ok om me terwijl mijn miskraam al bijna 3 weken geleden is me ziek te melden.

Qua medische zaken op pubmed uitzoeken, dat doe ik ook😅 ik heb een biomedische opleiding en al ben ik na mijn promotie de wetenschap uitgegaan, via mijn huidige werk kom ik nog steeds in aanraking met wetenschappelijke literatuur.
Ik zou me wel ziek melden. Evt voor halve dagen oid. Ik weet niet of dat nog rondom zwangerschap kan dat UWV betaalt? Ik heb sinds de eerste miskraam regelmatig hoofdpijn gehad, daarvoor niet. Sowieso zou ik geen verlof gebruiken voor ziek zijn 😬

Ik heb 15 dagen bloedverlies gehad na de eerste miskraam. Dat was dus een MA. Ik denk dat het niet zo raar is hoor, na een late MA. Om zo lang bloedverlies te hebben. Had jij nou een controle echo gehad? Anders kan je wel overwegen dat nog te doen, als je bloedverlies houdt.

Nouja misschien heb je iets aan mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sága schreef:
11-01-2021 17:24
Ik zou me wel ziek melden. Evt voor halve dagen oid. Ik weet niet of dat nog rondom zwangerschap kan dat UWV betaalt? Ik heb sinds de eerste miskraam regelmatig hoofdpijn gehad, daarvoor niet. Sowieso zou ik geen verlof gebruiken voor ziek zijn 😬

Ik heb 15 dagen bloedverlies gehad na de eerste miskraam. Dat was dus een MA. Ik denk dat het niet zo raar is hoor, na een late MA. Om zo lang bloedverlies te hebben. Had jij nou een controle echo gehad? Anders kan je wel overwegen dat nog te doen, als je bloedverlies houdt.

Nouja misschien heb je iets aan mijn ervaring.
Die verlofdagen had ik al gepland staan als kerstvakantie, dus dat heb ik toen maar zo gelaten om geen gedoe te hebben mbt een ziekmelding terwijl ik toch afwezig zou zijn, leidinggevende weet overigens wat er aan de hand is. Ik zal mogen maar eens overleggen met werk wat er kan, ik weet inderdaad niet of dit nog als zwangerschaps gerelateerd kan omdat ik niet aansluitend aan de miskraam ziek gemeld ben.
Ik heb inderdaad een controle echo gehad kort na de miskraam die was “schoon”, moet denk ik maar gewoon meer geduld hebben mbt bloedverlies.
Adelaar, ik zou mij ziekmelden, zeker als je leidinggevende het weet. Zou je eventueel ook halve dagen kunnen werken?

Bloedverlies was weinig bij mij, als ik alle verhalen zo lees, denk ook een dag of vijf. Ik ben desondanks wel nog een paar weken heel erg moe geweest, ik denk ook van alle emoties. Mn eerste menstruaties waren trouwens ook normaal (laatste keer wel heel veel bruin bloed in vergelijking met normaal).
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn om je ook hier te zien Amber! Dit is niet het topic waar wij toen in november verwachtten te eindigen :(

Heftig Metta! Niet alleen de miskramen, maar ook de beslissing er dan een punt achter te zetten. Al kan ik me voorstellen dat het verdriet ergens een grens heeft.

Jullie zitten met hetzelfde als ik Daanstje en cily. Heb vandaag echt even een off-day toen de test nog steeds licht positief was. Ze nemen af, dat is geruststellend, maar het tempo... Niet te filmen. En het bloeden is ook weer wat erger geworden na de seks (omdat ik dus tóch bang was een eisprong te missen). Dat was dus blijkbaar ook niet het meest handige besluit.

Ha Doeline! Welkom, maar vooral klote dat je dit moet meemaken. Ik hoop heel erg dat dat 2e kindje snel komt. Die wens kan net zo groot zijn als voor een eerste.

Wat een mindfuck Debster, sterkte!

Spannend Miesje! Jij hebt ook een heftige tijd gehad zeg, het zat je echt niet mee zo :(

Wat een verdriet Sanne-Joy... Ik ben ook onverklaarbaar verminderd vruchtbaar verklaard toen de 1e maar niet wilde lukken. Wat een verdriet dat je dan je droom wéér niet uitkomt als je dan ein-de-lijk zwanger bent. Dikke knuffel.

Ook voor jullie en knuffel DrieUur enMorange!

Klinkt veelbelovend Saga, en dat in tentamentijd ;-). Dubbel succes!!!

Pittig Adelaar. Aankijken hoe het gaat en dus delen van de dag werken? Wat Saga voorstelt zie ik nu. Of het UWV betaalt of niet is lomp gezegd niet jou probleem: als het niet gaat dan gaat het niet. Weet niet in hoeverre je werkgever een bedrijfsarts heeft, maar als het je echt blijft belemmeren is een gesprek daarmee sowieso verstandig.

Hier: jullie gaan echt keihard! Ik lees altijd alles, maar ik wil ook altijd zoveel mogelijk op iedereen reageren en dat wordt soms lastig. Drukte op werk, de licht positief blijvende testen, het bloedverlies, de lockdown, de dichte opvang, de winter... Ik ben de laatste dagen echt meer down, voel me ook onwijs moe, al slik ik netjes mijn vit D. De vk zei dat ik geen eisprong had als er nog hcg in mijn lichaam zit. Het is nu bijna 2 weken na de mk en nog steeds hcg dus, is normaal, maar ik word er even moedeloos en verdrietig om. Ben ook op een gekke manier toch bang mijn eisprong te missen, al is me verteld dat het dus niet kan. Voor de slimme mensen hier met toegang tot literatuur: dat klopt dus? Want dat scheelt me wat stress. ;-) De testen nemen overigens wel af en zijn echt zéér licht. Hopelijk is het volgende week voorbij. Ik wil weer een kans maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja wow dames, dit topic gaat echt keihard! Hou dat niet bij, want lukt me echt niet om overal op te reageren. Geen probleem, ben niet zoveel op het forum hier, wij gaan het rustig de komende tijd nog proberen en we zien wel. Voor iedereen hier veel liefs en op naar een vruchtbaar jaar! :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
*Metta* schreef:
11-01-2021 20:09
Ja wow dames, dit topic gaat echt keihard! Hou dat niet bij, want lukt me echt niet om overal op te reageren. Geen probleem, ben niet zoveel op het forum hier, wij gaan het rustig de komende tijd nog proberen en we zien wel. Voor iedereen hier veel liefs en op naar een vruchtbaar jaar! :heart: :heart:
Begrijpelijk! Héél veel succes, hopelijk wordt jullie wens vervuld! En leuk als je zo nu en dan gewoon even laat weten hoe het gaat :)

Hier was trouwens het eerste wat ik dacht bij het maken van een afspraak bij de tandarts op 8 maart: "dan had ik mijn 20 wekenecho gehad" :cry: :cry:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een warme welkom allemaal! :heart:
En zoals ik lees vele van jullie die ook al een keer in een zwanger topic zijn aangeschoven, confronterend hé.

_Mathilde_ ook heftig, wat voor traject volgen jullie nu dan als ik vragen mag? (Sorry als ik het ergens heb gemist)

Afwachtertje doen jullie de cyclus opbouwen met clomid? En spuit je dan je eisprong? Of gaat dat vanzelf en hebben jullie zelf gemeenschap?

Ik heb wel cyclus van mezelf alleen heel traag, ik spuit vanaf dag 3 gonal f, tot er twee eitjes rijp genoeg zijn.(hopen op 2) Dan zet ik een spuit voor de eisprong en 36 uur later een inseminatie.

Ik schrik hier ook best van alle navolg wat het heeft. Lang nog hcg, en veel bloeden. Hier was ik me eerder echt niet bewust van. Toch fijn dat dit soort platforms bestaan.

Succes allemaal met de testen omlaag te krijgen en hopelijk eisprongen die er aan komen.

Ik heb woensdag een echo om te kijken of het schoon is en dan het vervolg traject door te spreken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt niets gemist Sanne-Joy :). Ben er niet open over wegens mogelijke herkenbaarheid, maar ik zit niet in een traject. Alleen voor ons 1e kindje. 2e was spontaan en de 3e, deze miskraam, ook. We gaan het traject niet meer in, niet alleen omdat het emotioneel zwaar is en we al gezegend zijn met 2, maar ook omdat het spontaan kan. Het duurt doorgaans lang voordat ik zwanger ben, maar het kan.
Fijn idee dat IUI heeft gewerkt trouwens! Dat betekent namelijk dat alles werkt, alleen heeft het zaad een extra schop onder de kont nodig. Hoop dat het de volgende keer weer zo goed werkt! En dat het dan ook goed blijft gaan, klein detail...
Sanne_Joy schreef:
11-01-2021 22:43
Afwachtertje doen jullie de cyclus opbouwen met clomid? En spuit je dan je eisprong? Of gaat dat vanzelf en hebben jullie zelf gemeenschap?

Ik heb wel cyclus van mezelf alleen heel traag, ik spuit vanaf dag 3 gonal f, tot er twee eitjes rijp genoeg zijn.(hopen op 2) Dan zet ik een spuit voor de eisprong en 36 uur later een inseminatie.

Ik heb geen eisprong vanuit mezelf dus die wordt inderdaad opgebouwd met de clomid. Ik slik de tabletvorm, dus ik hoef verder niet te spuiten. En dan houden ze in de gaten of er een eitje groeit en of er ook een goede eisprong plaats vindt. We mogen dan gewoon zelf gemeenschap hebben.
Maar dmv die clomidtabletten zijn we dus wel zwanger geraakt, hopelijk (snel) nogmaals en dan heel erg hopen dat het goed gaat.

Zijn jullie dus via IUI in verwachting geraakt? Moesten jullie daar veel pogingen voor hebben?

Hopelijk is bij jou de controle woensdag goed en mogen jullie snel weer een poging wagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Adelaar, ik heb 1,5 week echt bloedverlies gehad en daarna nog een week bruinverlies. Maar ook wel dat ik dacht dat het over was en toen seks had gehad en toch weer wat roze/bruinverlies. De gyn vond dat volkomen normaal, ze zei dat ik aan de bel moest trekken als ik na m'n eerste menstruatie spottingklachten kreeg of tussentijds bloedverlies omdat er dan misschien nog een rest zat wat ze nu niet kon zien ivm iets verdikt baarmoederslijmvlies.
Wbt ziekmelden, ik zou dat wel doen als je zoveel last hebt. Mijn miskraam is nu 3 weken geleden en ik ben deze week pas deels aan het werk. Mijn leidinggevende en de arbodienst vonden dat ook volkomen normaal, ze waren beiden duidelijk: elke vrouw herstelt op een eigen tempo en je moet de tijd nemen die nodig is. Er is dus geen duidelijke richtlijn of standaard die 'helpt'.

@Mathilde, geduld wordt zeker op de proef gesteld, net als alles los moeten laten en dingen nemen zoals ze komen. Allemaal niet mijn sterkste punten als ik eerlijk ben.. Herkenbaar ook wel wat je schrijft over het maken van afspraken, ik zou morgen de termijnecho hebben gehad, dus vanmorgen weer wakker met een brok in m'n keel.. In deze hoop ik echt dat tijd wonden gaat helen, want dat emotionele heen en weer geslinger ben ik wel klaar mee..

Sanne-joy, Afwachtertje en andere dames in een traject, ik heb echt diep respect voor vrouwen die met behulp van medicatie zwanger moeten worden. Het lijkt me zo intensief en zwaar.. sterkte lieve meiden en ik hoop zo dat jullie kracht en doorzettingsvermogen mooi beloond wordt!

@de rest, ik heb alles bijgelezen en leef met iedereen mee. Maar op alles reageren lukt even niet..

Hier gaat het redelijk, ups en downs. Huilbuien uit het niks, verdriet om een lege buik. Maar met vlagen ook vaker weer hoop voor de toekomst. M'n zwangerschaps testen zijn nog niet wit, maar wel zo licht dat ik toch wel met ovulatie testen ben begonnen. Die geven een licht streepje, maar zeker geen positieve knalstreep. Dus hopelijk komende week/weken wel een ei! Of hij is al geweest.. We gaan het zien.. :fortune:

Zoon (net 2) wist nog niks van een zwangerschap, maar sinds de miskraam komt hij elke ochtend mijn buik aaien en heeft hij het regelmatig over baby's en mijn lieve zachte buik.. ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, maar ik hoop erop dat hij een voorspellende gave heeft..
Alle reacties Link kopieren Quote
Adelaar81: ik zou denk ik ook ziekmelden. Halve dagen is ook wel een goede. Dat doe ik nu ook. Ik heb 2 januari een miskraam op moeten wekken en gehad.

_Mathilde_: nee inderdaad maar dit keer gaan we hopelijk weer snel in uitgerekend topic en blijven we wel tot het einde. Ik gun dat echt alle meiden hier en hoop dat er volgende maand alweer positieve tests zijn.
Wat vervelend dat je nog steeds hcg in je lijf hebt. Iemand zei laatst dat het wel mogelijk was om met hele lage hcg waarde toch een eisprong te krijgen. Voel je de eisprong wel aankomen of is het alleen door testen? Zelf heb ik dat ik bijvoorbeeld heel onrustig wordt en veel cervix draderige afscheiding krijg.

Metta: begrijpelijk :heart: . Leuk inderdaad als je zo nu en dan een update wilt geven.

Sannejoy Succes alvast met je echo morgen.

Vandaag nog niet gebloed, snel afkloppen. Dat is fijn want ik ben nu heel vruchtbaar een verwacht mijn eisprong ongeveer morgen of overmorgen. Eigenlijk was het plan om deze ronde over te slaan, omdat mijn lichaam best wel een flinke tik heeft gehad van de miskraam van 2 januari. Alleen is mijn verstand op dit moment wat ver te zoeken, ik ben super onrustig en wil deze eicel niet zomaar weggooien. Ik doen geen ovulatie test maar ik merk wel aan mijn psyché en cervix slijm dat ik er klaar voor ben.
Hoe gaan jullie om met die sterke drang? Als ik morgen nog steeds niet meer bloed dan gaan we het denk ik gewoon proberen. Ondanks dat ik de echo pas vrijdag heb. Mijn vorige uitwendige echo van vorige week was ik al vrij snel schoon, dus ik verwacht niet dat die nu heel anders is.
Amber, aangeraden wordt te wachten met seks tot je niet bloedt, vanwege infectiegevaar. Dus als je niet bloedt zou het moeten kunnen lijkt me. Ik voel zelf elke dag aan mijn baarmoedermond, omdat ik dat gebruik om (samen met temp en cervixslijm) te weten waar ik in de cyclus zit, dan kan je ook voelen of je bmm weer dicht zit. Maar dan moet je wel wat referentiepunten/ ervaring hebben denk ik. Als jij 2 januari je miskraam had acht ik de kans eigenlijk wel klein dat je eisprong nu al is, omdat er eerst minder HCG en oestrogeen moet zijn en dan hormonen weer opbouwen. Oestrogeen remt namelijk FSH, wat je nodig hebt voor eicel rijping. Ik denk dus dat het best nog een week kan duren voor je eisprong!

Mathilde, ik heb niet zoveel tijd, maar ik heb even gekeken naar HCG en eisprong. Er is een oud onderzoek dat onderzocht bij vrouwen met abortus (dat wordt vaak gebruikt voor miskraam) hoe de bloedwaarden waren. En bij een HCG waarde van 35 mIU/Ml kregen sommige vrouwen een eisprong. Ik weet niet of het echt een cut off waarde is oid. Ik zou er rekening mee houden dat het kan. Hoe hoog was je waarde? Ik denk dat je best ovulatietesten kan doen, als je hetzelfde merk gebruikt. Je hebt dan een referentietest, als die nu niet helemaal positief is dan weet je dat het werkt zeg maar.

Daanstje mijn zoontje zei gister opeens: ‘ik heb een baby in mijn buik’. Vaag hè!
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga: dankjewel voor je snelle reactie. Dat van die baarmoedermond voelen heb ik nog nooit gedaan. Als de ovulatie een week later komt zou wel echt super zijn. Normaal gesproken heb ik al een ovulatie op dag 10 en gemiddeld een cyclus van 27/28 dagen. Dan zou ik misschien ook wel niet zo'n lange LF hebben. Ik hoop inderdaad dat mijn lichaam mij voor de gek houd nu.
Denk je dat ik nog steeds zoveel hcg en oestrogeen in mijn bloed heb? Kan ik daar ook op een andere manier achter komen dan testen? Mijn borsten zijn van een 70E/F nu wel weer terug naar een 70D en mijn zwangerschapsbuik is ook al zo goed als weg. Hij is niet zo strak en afgetraind als voor de zwangerschap, maar ik krijg niet meer de vraag of ik zwanger ben :p
Alle reacties Link kopieren Quote
_Amber_ schreef:
12-01-2021 12:55
Saga: dankjewel voor je snelle reactie. Dat van die baarmoedermond voelen heb ik nog nooit gedaan. Als de ovulatie een week later komt zou wel echt super zijn. Normaal gesproken heb ik al een ovulatie op dag 10 en gemiddeld een cyclus van 27/28 dagen. Dan zou ik misschien ook wel niet zo'n lange LF hebben. Ik hoop inderdaad dat mijn lichaam mij voor de gek houd nu.
Denk je dat ik nog steeds zoveel hcg en oestrogeen in mijn bloed heb? Kan ik daar ook op een andere manier achter komen dan testen? Mijn borsten zijn van een 70E/F nu wel weer terug naar een 70D en mijn zwangerschapsbuik is ook al zo goed als weg. Hij is niet zo strak en afgetraind als voor de zwangerschap, maar ik krijg niet meer de vraag of ik zwanger ben :p
De grens waarde van de meeste standaard zwangerschapstesten ligt op 50 mIU/ml, van vroege testen op 25 of zelfs 10. Voor zover ik weet denkt met dat onder de 40-35 hCG je cyclus weer op gang kan komen, ik ben er zelf van uit gegaan dat dat is kort nadat een reguliere zwangerschapstest niet meer positief test (wat bij mij nog niet zo is, miskraam was 3 weken geleden bij 10.5 wkn). Oestrogenen zijn volgens mij geen standaard zelftesten voor, het wordt samen met LH gemeten in van die advanced ovulatietesten van clear blue maar de oestrogeen waarden voor een ovulatie zijn veel lager dan tijdens een zwangerschap dus aan zo’n test heb je niets.
Daanstje hopelijk zit je snel wat fijner in je vel, maar het verdriet is er ook gewoon, dat heeft tijd nodig. En ik hoop dat je snel weer een witte test in handen hebt een een positieve ovulatietest! En ah, wat mooi en lief dat je zoontje dat zo zegt...

Amber wat fijn dat het bloeden gestopt is, hopelijk blijft dit zo. En ik kan me goed voostellen dat je die drang hebt, logisch ook toch? Maar wat Saga zegt klopt denk ik wel: de eisprong kan nu wel wat langer op zich laten wachten, het is nog aardig vers bij jou.

Hier een flinke tegenslag gehad. Gisteren laten bloed prikken en naar aanleiding daarvan vanochtend de gynaecoloog gesproken: de hcg waarde is nog 22. En dat na bijna 5 weken... Ik had echt verwacht dat het weg zou zijn.
Nu moet ik over 3 weken nogmaals bloed prikken om te kijken of het echt weg is. En tot die tijd staan we nu echt stil, dat is eventjes een klap voor me. We zijn dus zo weer een maand verder. Kan wel even huilen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben gisteravond 'ongesteld' geworden, tenminste; bruin verlies. Dat is exact 4 weken na de miskraam en dus is denk ik mijn cyclus inderdaad weer gestart op de miskraam.
Dat is wel fijn: kunnen we meteen doorrrrr....Mijn atoomklok achtige precisie was vanwege de zwangerschap 1 dag verschoven (altijd donderdag ongesteld--> vrijdag ongesteld) maar nu lijkt het dus naar maandag te gaan. Ik hou dus maar rekening met eisprong maandag over 2 weken.
Spannend: na mijn vorige miskraam was ik deze ronde zeg maar zwanger van mijn dochtertje.

Voor iedereen wiens HCG nog maar niet snel genoeg wil zakken: sterkte! Ik wens jullie voorlopig iig maagdelijk witte testen.
Hè bah Afwachtertje wat vervelend!

Amber, wat Adelaar zegt! Ik zou gewoon even een test doen van bv Kruidvat die 2v5. Dan kan je evt ook zien een week later weer of het minder wordt.

Spannend Nooitblijvenzitten, begint jouw menstruatie altijd zo?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Sága...meestal wel: tegen de donderdagavond beetje bruinig verlies en dan vrijdag-zondag wat meer bloed. Het is meestal ook niet veel en ook snel klaar.
Nu is het dus maandagavond begonnen.
Ik denk ook dat het ongesteldheid is want ca. een week na de miskraam bloedde ik totaal niet meer. Niks getest ofzo maar nog geen spoortje bruin/ slijm/ ... meer gehad, tot gisteravond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah, wat balen zeg Afwachtertje, :hug: 3 weken klinkt dan in eens ook wel gigantisch ver weg lijkt me.. Sterkte met wachten..

Amber; ik doe nu nog 2x per week een zwangerschapstest, tot ik echt een witte test heb. Mocht ik dan niet ongesteld worden en wel positief testen (of weer positiever dan nu) dan weet ik iig dat er iets anders gaande is in mijn lijf dan ontzwangeren ;)

Saga, wat mooi dat jouw zoontje ook zegt.. Ik ben soms echt benieuwd wat er in die kinderhoofdjes omgaat..!

Nooit1blijvenzitten; ik hoop voor je dat het komende ronde weer raak mag zijn! Dan dit keer een plakkertje :) Wel bijzonder dat de hele cyclus bij elke vrouw zo anders is, het lijkt me heerlijk als een ongesteldheid zachtjes fluisterend met wat bruinverlies begint, bij mij gaan meteen alle sluizen open en ben ik dus altijd te laat om de schade in/op mijn ondergoed/broek/stoel te beperken..
Alle reacties Link kopieren Quote
@Daanstje: pfff ja dat is ook de andere kant ja....Ik kan de 'jaloezie' misschien wat verzachten door te vermelden dat vóór mijn zwangerschap (en voor pilgebruik) ik altijd ontzettend veel pijn had voor ik ongesteld werd. Nu weet ik hoeveel pijn precies: exact hetzelfde als de eerste 5 cm ontsluitingsweeën.
Dat kreeg ik dus op 13 en 14 jarige leeftijd voor de kiezen, tot ik met de pil begon want toen was het klaar.

Afwachtertje dan is 3 weken echt lang ja....heb je een beetje afleiding in de komende weken. Al zal corona ook niet meewerken aan die afleiding :-?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nooit1blijvenzitten, aii, dat is de andere kant. Ik heb niet super veel pijn hoor, het is gewoon onhandig.. Waar je als vrouw al niet 'jaloers' van kunt worden..
Heeft het inmiddels doorgezet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Adelaar31 Ahh duidelijk verhaal dankjewel!

Afwachtertje Dankjewel ik had alleen niet verwacht dat die drang nu al zo erg zou zijn. Jeetje meid wat ontzettend vervelend en verdrietig van die HCG. Heeft de gyn daar ook een verklaring voor of schijnt het vaker voor te komen? Het gevoel dat je stilstaat is ook echt vreselijk. Hopelijk daalt het HCG snel en kunnen jullie verder :hug:

Nooit1blijvenzitten: Wat geweldig nieuws dat je ongesteld bent geworden, goed teken dat het lichaam weer de cyclus te pakken heeft!

Saga Dankjewel voor de tip. Ik ga denk ik binnenkort even wat testen inslaan. Ik heb er nog 1 liggen van de action en nog 1 van de kruidvat. Als ik het dan volgende week ook weer doe kan ik inderdaad mooi vergelijken.

Daanstje Jaa slim dat ga ik denk ik ook doen :-D

Ik ga morgen eens beginnen met testen :-) .
Even wat anders ik was me wat in het verdiepen bij aspirine gebruik bij vrouwen met herhaalde miskraam. Hebben jullie daar wel eens van gehoord of voorgeschreven gekregen om een andere reden? In verschillende onderzoeken komt naar voren dat het niet echt een verschil maakt, maar dan lees ik vaak weer in de discussie dat het onderzoek eigenlijk anders uitgevoerd had moeten worden of dat de inclusie en exclusiecriteria niet scherp genoeg waren geformuleerd. Wel is bewezen dat door het gebruik van aspirine het risico op schade van de baby verlaagd wordt, door het risico op pre-eclampsie en de complicaties hierbij; zoals vroeggeboorte, foetale groeirestrictie en vruchtdood te verminderen. Ik vroeg hier laatst mijn gynaecoloog over, omdat ik snel bloedstolsels heb en dacht dat dit misschien een rol had gespeeld bij de miskraam. Echter gaf zijn aan dat aspirines alleen op indicatie worden voorgeschreven en ging ze niet in op mijn vragen rondom bloedstolling.
Dank jullie wel lieve meiden :hug:
Het wachten gaat denk ik heel lastig worden... Vanmiddag even een flinke huilbui erom gehad.

Nooit1blijvenzitten wat super dat je ongesteld bent geworden. En ook dat je cyclus eigenlijk zo goec als normaal/regelmatig is.

Amber snap ik, maar ik had dat ook redelijk snel alweer. Misschien doordat je zó dichtbij was en het ineens weer heel ver weg is?
De gynaecoloog kon er geen verklaring voor geven, alleen dat m’n lichaam schijnbaar dus meer tijd nodig heeft. Ik gaf zelf wel aan dat ik dit voor een vroege miskraam wel lang vind duren. Helaas is daar niks aan te doen :(
Alle reacties Link kopieren Quote
Afwachtertje fijn dat het zo bestaat hé? En dat het heeft geholpen bij jullie. Hoe ga je om met alle controles in het ziekenhuis? Vind je het te doen?
En wat heftig dat die hcg zolang blijft? Echt bizar en snap dat je er van baalt. Zo gaat er weer veel tijd overheen.

Onze iui poging was de eerste en meteen raak. Echt nooit verwacht!! Toen ik hem had zat ik stiekem al te rekenen voor de volgende ivm een meeting op mijn werk.
Het klinkt voor vele gek hoor maar ik ben blij dat dit is gebeurt. Wij waren al 1,5 bezig voor we de eerste iui poging kregen en daarvoor was nooit iets gebeurt, dit heeft wel bewezen dat ik zwanger kan worden. Tuurlijk had ik het nooit zo willen eindigen maar het voelt wel een stap vooruit. Hoe naar die stap ook is hoor begrijp me niet verkeerd, ik ben er kapot van geweest.

Daanstje ahh lief! Ik ben blij dat het bestaat. Het zorgt bij mij nu eigenlijk wel voor minder stress, alles wordt zo gecontroleerd en getimed ik kan het dan beter los laten. Mijn hormoon balans is niet op orde, ik kan dan ook niet met een ovulatie test iets doen. Ik heb vaak gehad dat in het ziekenhuis ze zeiden ja vrijdag komt de eisprong eraan bijv (aan de hand van de metingen) Dan had ik de hele week al getest (ook voor mijn eigen gevoel) en geen piek gevonden. En in het ziekenhuis zeide n ze toen ook conclusie ovuluatie testen werken niet bij jou. Terwijl de cyclus gewoon alles doet wat hij moet doen, daar zijn veel onderzoeken voor geweest.

De ziekenhuis bezoeken enz zijn veel en heftig uiteraard, maar voor een goed doel. Ik ben altijd wel nuchter ingesteld gelukkig. In mijn vriendinnen groep is zwanger worden voor heel veel eigenlijk niet makkelijk waardoor we goed met elkaar over de trajecten kunnen praten, dat helpt!

En begrijpelijk dat je soms zo’n huil bui hebt. Is helemaal terecht en mag er ook zijn. Soms hoor ik in de auto een liedje en wordt ik daar zo verdrietig van en boos op de wereld.

Hopelijk zetten de andere menstruaties door van de meiden, dat voelt toch weer als een start. En voor de andere zakken de hcg gehaltes naar beneden. :cheer:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven