Zwanger worden na miskraam

06-01-2021 09:43 1875 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic is om te schrijven over zwanger worden na een miskraam of meerdere miskramen.

Het wachtwoord voor de tabel is verkrijgbaar bij de schrijvers. Je kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens de tabel aanpassen.

Zwanger worden
NaamLeeftijdKindNodBijzonderheden
NaamLeeftijdKindNODBijzonderheden
naamxxx??-


Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdKind #UDEchoAfspraakBijzonderheden
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2022 16:11
Reden: Titel gewijzigd nav verzoek
66.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je even rust kunt pakken, Worteltaart! En logisch dat het erin heeft gehakt, helemaal als je zo heen en weer wordt geslingerd in emoties. Ook goed om het aan te kijken hoe jullie er volgende maand in staan.
an790 wijzigde dit bericht op 16-04-2021 11:47
Reden: Typefout
0.69% gewijzigd
Amber wat rot dat je zo misselijk was en dat je vriend koorts had. Heeft hij de uitslag al? Hoe gaat het nu met jou en de spanning voor maandag?

Saga oh wat ontzettend fijn om die testen te hebben 19dpo. Op naar de eerste goede echo!

Lulu het is een heel traject voor je. Maar fijn dat alles weer in gang in gezet. Ik duim heel hard voor jullie 🍀

Sanne Joy succes alvast met de inseminatie morgen. Hopelijk valt het mee. Ik ook voor jullie heel hard 🍀

Nooit1blijvenzitten ah nee.. Wat klote, vooral van je menstruatie :hug: Beterschap ook!

Worteltaart wat fijn dat de rust je zo goed doet. Goede keuze daarin dan gemaakt.

Afgelopen dagen waren heel vervelend. Het twijfelen aan mezelf en m’n lichaam. Tot ik vanmorgen een bijna positieve ovulatietest in handen had. Eergister en gister had ik ook vruchtbaar slijm. Dus ik toch nog een keer met lood in m’n schoenen het ziekenhuis gebeld. Met de hoop dat de fijne fertiliteitsmedewerkster er was… En dit was zo.
Ik mocht toch meteen komen voor een controle. Blijkt er een heel mooi eitje te zitten van 21mm! Ik was zo opgelucht. Vooral omdat mijn gevoel dus goed zat.
Ze zei dat het geen schoonheidsprijs verdiende dat ik niet eerder was laten komen voor een echo. Dus ik vertelde mijn kant van het verhaal en mijn gevoel daarbij, het was fijn dat ze hier heel rustig de tijd voor nam. Ook om al mijn vragen te beantwoorden.
Ze gaat nu maandag kijken of hij gesprongen is en of mijn baarmoederslijmvlies dikker is. Deze blijft aan de dunne kant helaas. Dat kan aan mezelf liggen of aan de Clomid. Dan moet ik 7 dagen na de eisprong nogmaals bloed prikken om te kijken of m’n progesteron goed is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat je jouw eigen gevoel goed zat en dat je vandaag wel serieus werd genomen, Afwachtertje! Goed dat je je ervaringen met de andere medewerker besproken hebt.
Wat goed Afwachtertje, dat je nog een keer gebeld hebt! Dat is best lastig als de professionals je tegenspreken. En fijn dat er nu goed naar je geluisterd werd. En ook fijn dat jouw gevoel dus klopt! Ik vond het al zo gek dat je gevoel helemaal niet zou kloppen.. blij voor je :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Lulu dat geloof ik ook echt zeker ze weten zeker wat ze doen!!

nooit1blijvenzittenach jeetje wat jammer zeg!!! Zo balen!!

Amber al uitslag van je vriend? Zo spannend nog even over het weekend heen en dan is het zover!

Afwachtertje ik neem mn woorden terug haha dat ik zei dat ze het echt wel konden zien!!!
Hoe verklaren ze de groei? Want vorige week zat hij op 18 mm of iets toch?? En je bent dan vorige week ook al gestopt met de Clomid?
Of is dat standaard maar een aantal dagen?

Weer wat geleerd dat jouw lichaam het dus soms zo doet en de tijd nodig heeft voor de laatste mm. En heel knap van je dat je het zo kon uitspreken. Hopelijk komt er geen volgende keer maar dan weet je wel vertrouwen op je lichaam en hopelijk neemt de andere arts je dan ook serieus.

Wortel taartook wel fijn even he rust!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Afwachtertje! Goed dat deze medewerker wel naar je luistert. En je gevoel klopte dus. Hoop dat ze dit nog terugkoppelen naar die andere medewerker.
Ja echt super fijn!! Ik zat gewoon helemaal goed met m’n gevoel.

Sanne Joy het is gek gelopen deze cyclus: vorige week dinsdag was de grootste 12mm, aan de linker kant. Normaal groeien ze dan door, maar dat deed deze niet (weten we nu achteraf).
Daardoor dacht die andere medewerkster vorige week vrijdag dat de eisprong al was geweest. Dat was dus niet zo.
Vandaag bleek dat er dus eentje van 21mm aan de rechterkant zat. Daar was er dus opeens toch eentje door gegroeid.. Als van het weekend de eisprong is dan kunnen ze dat zien op de echo, dan ziet het eruit als een soort ‘platte pannenkoek’. Waarom ze dan toch vorige week vrijdag dacht dat ie was geweest... Het is gewoon vaag gelopen nu.
En schijnbaar heb ik nu gewoon een latere eisprong met Clomid. Vorige keer dag 21. Vandaag is het dag 22, dus komende dagen zal ie een keer springen hopelijk.

An zij koppelt het inderdaad terug naar die andere medewerkster. Maar adviseerde me nog wel om het zelf ook anders nog met haar uit te spreken. Dat doe ik een volgende keer als ik haar zie dan eventueel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes morgen Sanne-Joy!

Afwachtertje, fijn dat je uiteindelijk toch een duidelijke eisprong hebt. En goed dat je dat hebt kunnen bespreken!
Alle reacties Link kopieren Quote
appelbloesem bedankt en alle andere meiden die succes hebben gewenst!

Ik zal m’n best weer doen!! Nu toch maar 1 eitje, vind ik toch jammer ik weet dat het nergens op is gebaseerd maar ik spuit alle medicatie niet voor niks. Nu voegt het minder toe aan mijn gewone cyclus. Behalve dat de timing perfect is. Maar we zullen zien ik heb er vertrouwen in!!

Afwachtertje oh joh hij was pas 12mm ik dacht al 18. Dat vind ik dan ook wel erg vroeg dat ze daarop vertrouwde. 1. Dat hij doorgroeide maar ook 2. Dat hij dan die vrijdag groot genoeg zou moeten zijn. Ik moet elke keer terug komen tot minimaal 16-18 mm.
Bij mij zeggen ze vanaf 14 mm is het vaak zeker dat ze ook groeien. Maar dat zal per ziekenhuis verschillend zijn.

Grappig dat er dan opeens toch eentje aan de andere kant doorgroeit zo zie je maar. Maar dat ze ook al dacht dat de eisprong was geweest is een raar verhaal vind ik. Idd die platte pannenkoek dat is volgens mij het vocht wat vrijkomt als het ei blaasje is gebarsten. Zo zien ze dat.

En niks mis met een latere eisprong hoor! Dat heb ik ook altijd gehad en is helemaal prima. Moet je nu weer bloedprikken van de week?
Sanne Joy ik snap dat je baalt dat het er maar eentje is. Hopelijk is het een extra goede!! Nogmaals succes morgen 🍀

Ja ik blijf het ook erg vaag vinden. De medewerkster van vandaag dekte haar nog een beetje in, maar voor mijn gevoel heeft ze niet juist gehandeld door niet naar me te luisteren. Stel ik was uit gegaan van wat zij had gezegd, hadden we deze gemist... Maar goed, dat is gelukkig niet zo.
Nu heb ik maandag een echo om dus te kijken of ie gesprongen is en voor het (dunne) baarmoederslijmvlies. En dan 7 dagen na de eisprong bloed prikken inderdaad op progesteron, om te kijken of dat goed zit. Ben benieuwd!

Vanavond had ik een dik positieve ovulatietest dus dat is fijn. Weet ik dat dat goed werkt voor me.
Alle reacties Link kopieren Quote
afwachtertje goh, zo zie maar, je kent je eigen lijf gewoon heel erg goed. Wat fijn dat je nog naar het ziekenhuis mocht voor een echo en wat fijn dat je follikel zo mooi gegroeid was. Sterk dat je zo voor jezelf opgekomen bent.

Sanne-joy tja, ik moest eerlijk zeggen dat ik eerst wel een beetje mijn vraagtekens had, want ik kwam natuurlijk op volle oorlogssterkte naar de vervolgafspraak bij de gyn, ingelezen en al. Veel vragen gesteld. Maar ze legde het allemaal zo duidelijk uit dat het dan ook wel weer logisch klinkt...

Laat je weten hoe het is gegaan met de iui? Ik duim voor je!!

Amber weet je al wat meer over de testuitslag van je vriend? En hoe is het met jou?

An790 hoe gaat het met jou nu?

Saga bedankt! We zetten onze schouders er weer onder. Hoe gaat t bij jou? Al 'kwaaltjes'?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nooit1blijvenzitten Pfff wat ontzettend rot zeg van die menstruatie. Knuffel voor jou :hug:

Saga: klinkt goed die positieve testen van 3+. Heb je ook al kwaaltjes?

Afwachtertje jeetje wat een gekke situatie met die ene medewerker. Maar jou gevoel klopte dus wel helemaal. Goed dat je aangedrongen hebt op de echo! Hopelijk krijgt die medewerker terugkoppeling van haar collega. Fijn van die positieve ovulatie test.

Sanne_joy: gisteren pas bericht gehad maar hij is gelukkig negatief getest op corona :cheer: wat jammer van dat ene eitje, maar als dat een goede is dan is dat genoeg. Super dat je zo positief bent!

Lulu vriendlief is gelukkig negatief getest. Verder merk ik dat ik deze zwangerschap echt onwijs zwaar vind.

Ik antwoord even via mijn telefoon, dus volgens mij ben ik wel een paar mensen vergeten. Excuses daar voor. De zwangerschap valt me tot nu toe psychisch echt wel ontzettend zwaar. Ik heb steeds het idee dat ik allemaal fouten maak en bijna een miskraam uitlok. Ik heb bijvoorbeeld sinds week 4 van de zwangerschap een candida infectie, maar normaal gesproken gaat deze vanzelf weg en hoeft het niet gevaarlijk voor de baby te zijn. Daarnaast heb ik er geen vervelende klachten van, op de afscheiding na. Echter las ik gisteravond dat er een causaal verband is tussen candida infecties en herhaalde miskramen. Dus ik heb natuurlijk vannacht geen oog dicht gedaan en vanochtend vroeg met de dokters wacht gebeld. Ik moet vandaag bij de apotheek miconazol capsules halen. Daarnaast gaat warm eten en vlees totaal niet waarop ik met veel moeite een broodje met hagelslag wel naar binnen krijg. Dus ik krijg steeds ook veel te veel suiker binnen en te weinig groente. Ik probeer wel fruit te eten, maar dat gaat niet altijd even goed. En ik heb het idee dat ik afval terwijl ik al op de ondergrens zit qua gezond gewicht. Ik heb inderdaad maandag vroeg de echo, maar ik kijk er niet naar uit. :-$
Alle reacties Link kopieren Quote
Och lieve Amber toch! Ik weet dat het makkelijk praten is maar wees niet zo streng voor jezelf! Eet wat je nu binnen kunt houden (zeker als je bang bent voor ondergewicht) en onthoud, er is echt niets wat je nu doet of laat dat een miskraam kan uitlokken. Echt niet. Je doet het goed.
Ik sluit me helemaal bij Lulu aan, lieve Amber... Heel vervelend van de infectie. Maar daar kun je niks aan doen. Je doet wat je kunt op alle vlakken. Wees alsjeblieft inderdaad niet zo streng voor jezelf.
Dikke knuffel voor jou :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Afwachtertje: goed dat het wordt teruggekoppeld, klinkt inderdaad dat ze niet goed heeft gehandeld. Misschien kunnen wel goed het zelf ook nog te zeggen inderdaad.

Sanne_joy: ik hoop op een gouden ei voor jou!!

Lulu: lief dat je het vraagt! Het gaat goed, ik verwacht rond komende donderdag m’n eisprong dus we gaan er weer voor!

Amber: wat naar allemaal :( Het is niet gek dat je je zorgen maakt, het is niet niks wat je hebt meegemaakt. Ik sluit me aan bij Lulu en Afwachtertje. Een miskraam veroorzaak je echt niet zelf. Een lichaam en een embryo’tje kunnen veel hebben. Wees lief voor jezelf!
He Amber, gezond eten het eerste trimester is voor de meeste vrouwen lastig hoor. Je kunt dat toch straks weer oppakken, als je je wat beter voelt? Die eerste weken is soms echt wat overleven met werk enzo erbij en (bijna) niemand die het nog weet. Ik hoop dat je het jezelf niet te kwalijk neemt! Je hebt natuurlijk ook de spanning en slechte ervaring van je miskraam erbij. Ik hoop dat de tijd snel gaat en je maandag een mooi kloppend hartje ziet. Heb je de tussen-echo ook al gepland? Voor de termijn? En weet je jij veroorzaakt niet een miskraam he. Miskramen in het eerste trimester ontstaan vrijwel altijd door oorzaken in het vruchtje zelf. Maternale factoren spelen pas in het tweede trimester een grote rol daarin. Als er een verband is gevonden, zegt dat nog niet dat het oorzakelijk is! Er is ook een verband tussen het aantal ooievaars en de hoeveelheid baby's. Hoe meer ooievaars, hoe meer baby's in een gebied geboren worden. Maar dat komt omdat er op het platteland meer grote gezinnen zijn, dus meer baby's en dat er op het platteland meer ooievaars zijn, want die leven daar liever dan in de stad. Om maar even een voorbeeld te noemen ;)

Sanne Joy, kan me voorstellen dat je baalt van één eitje joh. Met de heftige medicatie die je ook moet gebruiken en alle ziekenhuisbezoekjes. Hoop je toch op meer. Ik hoop ook dat dit het gouden ei is! Gun het iedereen hier zo enorm, en misschien nog wel meer voor de mensen die al een tijd in zo'n traject zitten.

Ik heb geen kwaaltjes, wel nog ziek, dus merk ook niet of ik dan extra vermoeid ben ofzo, omdat het toch drama is nu en ik een heftige deadline heb ivm een onderzoek waar ik mee bezig ben. Ik ben weer in een zwangerschapsdagboekje begonnen en tegelijkertijd veel twijfels. Waarom ben ik niet misselijk, moet ik niet emotioneler zijn etc. Mijn borsten lijken niet groter, er is nog melk, moet dat niet al gestopt zijn blablabla. Dus ook hier veel onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afwachtertje toch ook wel een beetje fijn dat ondanks alle wetenschap er toch ook wat gevoel blijft zitten in zo'n proces!

En Amber Ik had bij mij gezond zwangerschap hetzelfde, ben in eerste trimester 5 kilo afgevallen. De VK zei me: je hele lichaam is alleen maar bezig met die zwangerschap, geloof me: het kindje pakt alles wat het nodig heeft en pas daarna kom jij.
Je kunt in die eerste weken ook heel weinig invloed uitoefenen op de afloop. Ten goede (kindje 'helpen') maar gelukkig dus ook ten kwade (kunt ook weinig per ongeluks doen om het te doen mislukken).
En wat Sága ook zegt, verbanden hoeven niet altijd causaal te zijn, soms lijken ze dat omdat andere (onbekende) factoren beide zaken beïnvloeden.
Houd moed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel voor jullie super lieve reacties! :heart:

Lulu: Wat lief dat je dat zo zegt! Dankjewel :heart:

Afwachtertje en An790: Dankjewel super lief :heart:

Saga Dat heb je mooi omschreven over overleven, zo voelt het inderdaad. Ik de tussenecho nog niet gepland dat wilde ik meteen maandag gaan plannen. Je hebt ook gelijk over dat verband, zo had ik het zelf nog helemaal niet bekeken. Ik begrijp ook goed dat je wat onzeker wordt van de kwaaltjes die je nu nog niet hebt. Toch hoor ik ook wel dat er vrouwen zijn die helemaal geen kwaaltjes krijgen en een goede en gezonde zwangerschap hebben. Dus wat dat betreft zeggen kwaaltjes ook niet zoveel. Jouw zwangerschapstest was ook echt super goed met 3+, daar zou ik dan denk ik meer op varen dan op de kwaaltjes die er (nog) niet zijn. :hug:

Nooit1blijvenzitten dankjewel voor je lieve woorden :heart:

Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties ik ben weer wat gerustgesteld. Vanavond voordat ik naar bed ga dan neem ik de capsule, volgens de apothekersassistent werkt het vrij snel. Ik vind het ook fijn dat jullie bevestigen dat het heel lastig is om gezond te eten in deze eerste weken. Ik vergeleek mezelf heel erg met de mensen in het andere topic die zijn heel goed bezig met gezond eten en goed bewegen. Ik voelde me zo schuldig, omdat gezond eten super belangrijk is maar het lukt niet. Ik heb ook nog steeds wel regelmatig dat ik iedere ochtend de wcpot heel innig knuffel, omdat ik misselijk ben. Overdag hoef ik vaak minder soms zelfs helemaal niet over te geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amber och jeetje zeg. Denk dat hierboven alles is gezegd. Je doet het goed, en je hoeft je niet te vergelijken met anderen. Helpen de pilletjes nu al?

Saga balen dat je zo ziek bent. En lastig dat je ook twijfelt aan de kwaaltjes. Maar dat zegt niks heb ik me laten vertellen. Maar het is nu ook lastig omdat het ziek zijn je ook niet goed laat voelen. Hopelijk heb je vertrouwen en kom je tijd goed door!
Is jouw echo dan over 1,5 week?

Ja dat is ook het gevoel wat ik heb.. zoveel gedoe, maar de arts zei dat we als er een volgende ronde komt we iets gaan ophogen. Tot op heden reageerde ik goed op deze hoeveelheid maar je lichaam is elke keer anders.

An970 spannend met je eisprong. Daarna weer afwachten. Maar voelt altijd goed!

Voor alle IUI vragen, ja het ging goed hoor. De IUI werd door ons behandeld arts gedaan, heb daarna nog een fijn gesprek met haar gehad.

Enkel gister avond had ik seks met mijn partner, (doen we altijd ook voor het gevoel haha) maar opeens echt zoveel bloed het spoot er echt letterlijk uit! Ik heb wel last van een ovulatie bloeding, en had gister ook zei de arts al. Maar dat zijn druppeltjes. Dit was echt veel en super donkerrood. Heb wel vaker last van bloeding bij gemeenschap maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Schrok me kapot. En zojuist weer het zelfde verhaal.

Iemand ervaring? Wellicht dat de arts iets heeft geraakt en mijn vriend dat weer open heeft gemaakt?
Ik herken dat niet, dat het eruit spuit. Zou denk ik gewoon even bellen dan met je fertiliteitsarts. Heb wel eens een bloeding na seks, maar dat zijn dan drupjes! Misschien is het ook wel een combi met je medicatie wat hiervoor zorgt? Ik zou dus bellen.

Echo is 3 mei, 2 weken en een dag 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga ja dat heb ik ook vaak idd drupjes. Zowel bij mijn ovulatie als wel eens na gemeenschap. Ga morgen even bellen vandaag zijn ze dicht. En het is nu ook gestopt hoor vannacht ook al. Maar toch vreemd.

Ohhhh hopelijk blijft het dit lekkere weer, knap je snel een beetje op en heb je veel afleiding.
Beterschap! :daisy:
Alle reacties Link kopieren Quote
Amber, hoe is het met de stress? Hopelijk heb je wat afleiding aan het paardrijden en slaap je vannacht een beetje!

Saga, ik geloof dat bij mijn goede zwangerschap de misselijkheid vanaf zes weken was. Minder kwaaltjes hoeven natuurlijk niet te betekenen dat een zwangerschap niet goed zit, maar dat weet je rationeel waarschijnlijk ook wel. Heb jij in jouw vorige zwangerschappen veel kwaaltjes gehad?

Sanne-joy, dat komt mij niet bekend voor. Zijn jullie erg geschrokken?
Het mooie weer is heerlijk! Ik hoop ook dat dit langer blijft, ik kan enorm van het buiten-zijn genieten.
An fijn dat het goed met je gaat! Hopelijk een mooie eisprong komende week.

Saga wat balen dat je ziek bent. Veel beterschap! Snap dat het je onzeker maakt van het geen kwaaltjes hebben. En dat er twijfel/onzekerheid zit. Toch zegt dat allemaal helemaal niks. Maar dat moeten denken is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Lukt het met de deadline?

Amber hoe gaat het nu met je? Hopelijk krijg je vandaag goede afleiding en houd je het een beetje vol met de spanning voor morgen.

Sanne Joy fijn! Ook dat je nog een goed gesprek had met je arts. Jeetje wat schrikken van het bloed zeg.. Vooral op die manier en hoeveelheid. Hoe gaat het nu?

Ik ben wel benieuwd of jullie nog tips hebben rondom het bevorderen van bijvoorbeeld een innesteling? Doen/proberen jullie daar zelf nog iets extra’s voor?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje wat een hoop geschreven, heb wel meegelezen afgelopen tijd maar geen tijd gehad om te reageren. hopelijk heb ik iedereen een beetje geantwoord!

Afwachtertje: bevorderen van de innesteling, geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Ik doe wel wat braver in de 2e helft van mn cyclus qua koffie/alcohol etc, maar verder hoop ik vooral heel erg dat mn ei zich laat bevruchten en goed innestelt… heb je weinig aan dus … Goed dat je naar je lijf geluisterd hebt en aan de bel hebt getrokken. Zo zie je maar weer! Spannede dagen nog dus met echo’s en lab!

Sanne-Joy wat schrikken zeg, ovulatie bloeding en wat bloedverlies na de gemeenschap kan zeker voorkomen, maar dit klinkt wel alsof er een vaatje gesprongen is ofzo? Ook dat hoeft geen kwaad te kunnen, sommige vrouwen hebben vaak bloedingen vauit hun baarmoedermond, net als andere bloedneuzen hebben. Ben benieuwd wat de kliniek zegt, en of het door medicatie kan komen? In ieder geval zou ik het in de gaten houden! En vervelend dat alle moeite was voor 1 ei, maar 1 ei kan zomaar genoeg zijn…
Overigens ‘leuk’ dat jullie ook gemeenschap hebben op die bewuste dag, ik kan me heel goed voorstellen dat jullie proberen om het op die manier toch nog wat ‘natuurlijk’ te houden.

Saga: nog 2 wkn, dan heb je ongeveer de echo rondom mijn nieuwe NOD. Hopelijk voor ons beiden goed nieuws, tis je enorm gegund. Hopelijk voel je je snel wat beter, en als je ziek bent is er vast geen ruimte vanuit je lichaam om je óók nog te vermoeien met zwangerschapskwalen 😉 snap evengoed dat het je onzeker maakt.

Amber: pff ook nog een candida infectie erbij, je wordt wel getest zeg! En dat causale verband tussen schimmels en miskramen kan ook op compleet andere vlakken liggen, die voor jou niet van toepassing zijn. Niet googelen! Niet te schuldig voelen over niet gezond eten en bewegen etc. Je enigsinds oke voelen is ook heel belangrijk. Je komt uit een zware tijd, geef je lijf en je hoofd ook tijd om weer aan deze nieuwe (spannende en leuke) periode te wennen. En wat eerder werd gezegd, die kleine parasiteert toch wel. Gewoon je vitamine pillen slikken en lief zijn voor jezelf!!

Nooit1blijvenzitten: virtuele knuffel. Wat rot. Voel je je inmiddels wel wat beter?

An790: ook bijna op het wachtbankje dus? Spannend! En wat je zei over onderrapportage miskramen herken ik ook wel. Wie registreert de vroege miskramen voor echo’s etc. Als daar geen zorgverlener aan te pas komt, komt ie ook niet in de ‘boeken’. Dus ik verwacht ook dat het percentage hoger is dan 10%.

Worteltaart: goed dat je even rust neemt en kijkt hoe het voelt. Het is ook allemaal niet niets geweest wat je hebt doorgemaakt. Die moeheid herken ik heel erg, ik kan hele avonden slapen. Emoties kunnen zo uitputtend zijn, en ik vond het stiekem ook wel lekker om even niet met zwanger worden, symptomen en dagen tellen bezig te zijn, dus ik denk da tje die rust ook vooral moet nemen nu.

Lulu: spannend weer vol in de ronde bezig dus! Lijkt me ook weer spannend, het hele afwachten en hopen begint dan ook weer, en zeker als het extra moeite kost (en dan bedoel ik: in een ziekenhuis, medicatie gebruiken etc) is het extra fijn als het snel blijvend raak is!

Hier had ik vrijdag een positieve ovulatie test, 1-2 dagen later dan gepland (maar mijn menstruatie startte ook raar dus misschien was het wel gewoon op de gebruikelijke dag). We hebben in de dagen ervoor er weer braaf goed gebruik van gemaakt, ondanks dat ik eigenlijk alleen maar wil slapen als ik mn bed zie. Dus ja, het begint wel als een moetje te voelen na al die maanden, als vind ik het wel fijn als we bezig zijn. Het is gewoon niet leuk om op commando seks te hebben en je soort van schuldig te voelen als je een x over slaat als de kansen hoog zijn. Maargoed, we bespreken het vaak en open met elkaar, dat scheelt iig. Ik zit in ieder geval weer rustig op de wachtbank. Vorige x was het in de 2e ronde na de miskraam raak, dus stiekem hoop ik daar nu weer een beetje op…
Alle reacties Link kopieren Quote
Appelbloesem ja ik schrok erg. Ik heb wel vaak last van bloedingen hoor. Heb daarvoor al zoveel testen gedaan. Maar dit liep er letterlijk uit alsof je moet plassen alleen dan in bloed. Hoe is het met jou? Heerlijk hè dat mooie weer! Ik ga er ook veel beter op!

Afwachtertje ja goed hoor. Geen bloed meer. Hopen dat de zaadjes de Eicel hebben gevonden. :whip:

Wat betreft de innesteling. Ik probeer gewoon gezond te doen qua beweging, eten enz. Koffie drink ik sowieso maar Max 2 kopjes per dag en alcohol matig ik in elke tijd van m’n cyclus. Dit is overigens pas vanaf ik in het medische traject zit hoor.

Daarvoor dronk ik wel minder alcohol de tweede helft van m’n cyclus maar verder lette ik niet heel erg op. Alleen als ik nu ongesteld ben drink ik even lekker wat wijntjes daarna niet echt meer. Heel af en toe 1 wijntje. Maar dat is ook meer omdat het gewoon al zo lang duurt bij ons dat ik denk ja alles kan helpen om dit te matigen. Maar ik heb vriendinnen die nergens rekening mee houden en makkelijk zwanger worden en blijven.

Heb wel eens gehoord veel warme drankjes drinken om de baarmoeder warm te houden? Ook wel eens verhalen gehoord over accu punctuur, voet reflex therapie etc.. Je moet er denk voor open staan, want al deze dingen zijn niet wetenschappelijk bewezen. Medisch geven ze aan geen alcohol, niet roken en gezond eten dacht ik alleen maar goed dat geldt sowieso als je zwanger wilt worden.Ben je er zelf nu heel erg mee bezig?

Ik geloof er zelf in dat je verder weinig aan kan doen. (Behalve natuurlijk roken en alcohol) maar het een loterij blijft! Elke maand een kansje dat het lukt. Maar dat is hoofdzakelijk moeder natuur.

Banaantje_88 haha ja hè? Voelt het toch nog alsof we het zelf gedaan hebben. En als ik eerlijk ben in de ochtend gaan alle ‘goede’ zaadjes erin. De eisprong was gister ochtend tussen 07:00-11:00 dus dan denk ik ook alles wat er in de avond nog bijkomt kan van pas komen. Gister alleen niet afgemaakt vanwege het bloed helaas.

Fijn dat je eisprong weer achter de rug is! Nu maar weer wachten. Ik snap je gevoel helemaal hoor op een gegeven moment is het gewoon zo ook al wil je dat niet. Wel fijn dat je er zo open over kan praten. Dat scheelt veel. Ik heb denk even gemist hoe lang jullie al bezig waren?

Ik duim voor iedereen deze ronde weer!!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven