Kraamzorg geeft aan dat het druk is.

18-01-2021 12:13 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff effe een baal moment.

Kraamzorg geeft nu al aan dat in eind februari zo druk is dat er een grote kans is dat ze niet de dagelijkse 6 uur kunnen maken. Maar dat het 3 uur op een dag word. En ik moet verplicht 3 weken bedrust houden.

En ze hebben ook liever niet dat er iemand anders in huis komt. Ik heb al aangegeven dat na de kraamverzorgster alleen mijn ouders komen aangezien mijn peuter dochter daar is als ik in het ziekenhuis lig.

Dus nu net met mijn moeder overlegd.
En zij is bereid om 1 week volledig vakantie te nemen en nog een week halve dagen. Zodat ze wat kleine huishoudelijke dingen kan doen en met onze peuter ( die nu besloten heeft dat smiddags slapen voor een baby is ) lekker na buiten kan.

Zodat mijn man na de kraamzorg/moeder nog 2 weken kan helpen thuis.

Hij heeft een eigen bedrijf en nu in deze tijd en net naar kerst kan hij gewoon niet meer vrij pakken.

Ik weet dat ik het zo goed heb geregeld maar ik baal dat ik nu op mijn ouders terug moet vallen terwijl ze al zoveel voor ons doen.
Alle reacties Link kopieren
Saartje26 schreef:
20-01-2021 07:20
Ik werk zelf als kraamverzorgende, en het is komende tijd gewoon erg druk. Dit mede door de eerste lockdown.
Om iedereen toch van zorg te kunnen voorzien word er dan naar 3 uur zorg per dag geschakeld.
Wij draaien soms 3 gezinnen op een dag om iedereen in elk geval van zorg te kunnen voorzien. En de controles en verzorgende handelingen zijn dan het belangrijkste. En het schoonhouden van badkamer en toilet.
Mochten er in jou kraamweek complicaties ontstaan dan worden de uren alsnog opgeschaald naar meer. Maar als alles goed gaat besef je dan wel dat kraamzorg alleen in Nederland voorkomt en echt een stukje luxe is.
Huishouding en de verzorging van andere kinderen zijn geen prioriteit en daar zal je dus samen met je man een andere oplossing voor moeten bedenken. (Wat je al heel goed gedaan hebt)
Snap echt dat het niet leuk is en je mag er natuurlijk van balen, maar wij hadden het ook liever anders gezien.
In een babyboom moet je toch schipperen om iedereen in elk geval in de zorg prioriteiten te kunnen voorzien.
Hoop dat je straks toch heerlijk van je kraamtijd kan genieten!
Een 'stukje luxe' waar ze wel zelf voor heeft betaald hè, en die ' jullie' aan hebben geboden.

Naar school gaan is ook een luxe in veel landen. :sarcastic:

Dat is natuurlijk een heel kromme redenering.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn heel veellanden waar geen kraamzorg is..........En ik mag niets doen is ook een rare uitspraak.... Je mag w.s vanwege een keizersnee niet tillen....Dat is hee iets anders als ik mag niets doen... Dus vriezer gevuld, man moet iets meer doen, en positief blijven denken!
Alle reacties Link kopieren
Browniechocolate2020 schreef:
20-01-2021 08:08
Ik weet het en heb daar ook echt wel respect voor.

Maar de combi kdv dicht en minder kraamzorg ( waar wij op gerekend hadden in samen spraak met het ziekenhuis) was gewoon effe te veel.

En het lastige is dat het niet met mijn keizersnee te maken( dat was de vorige keer 3 dagen lastig) heeft maar met mijn bloeddruk waardoor ik in totaal hopelijk 4 weken lang 24 uur per dag iemand om mij heen moet hebben.( ik mag niet alleen douchen of de baby vast pakken enzo) Van de artsen dus we hadden een heel plan uitgewerkt hoe we dit het beste kunnen aanpakken.

Kraamzorg komt dan rond 8 uur en hij zou dan dochter weg brengen na kdv. En dan gaan werken tot 14 uur. En dan zou hij er zijn voor mij en de baby en de peuter zou door een goede vriendin thuis gebracht worden als zij haar zoontje ophaalt van het kdv.

En als het nodig was zou hij dan in de avond nog een paar uurtjes werken thuis. En hij zou ma de kraamzorg 2 weken voltijd thuis zijn met uitloop van nog een week als mijn bloeddruk niet stabiel is.

Maar voor iedereen de wmo heeft gelukkig voor mij kunnen betekenen dat wij recht hebben om onze peuter 3 dagen na haar het kdv mogen brengen. En dat brengt al heel veel rust
Begrijp wel dat dit echt heel erg vervelend is hoor. Ik ben zelf momenteel ook zwanger en ik heb ook bloeddrukprobemen dus ik begrijp echt dat je er stress van ervaart en het graag goed geregeld wil hebben.
Mocht het na je bevalling niet goed met je gaan dan zal je kraamverzorgster er echt voor gaan waken dat je wel meer uren krijgt.
3 uur per dag is als de situatie het toelaat.
Ik hoop dat het straks allemaal goed mag gaan en je een fijne kraamtijd zult hebben!
Fijn dat je andere kindje nu in elk geval bij het kdv terecht kan!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
20-01-2021 08:21
Een 'stukje luxe' waar ze wel zelf voor heeft betaald hè, en die ' jullie' aan hebben geboden.

Naar school gaan is ook een luxe in veel landen. :sarcastic:

Dat is natuurlijk een heel kromme redenering.
In de leveringsvoorwaarden staat uiteraard vermeld dat in tijden van drukte er maximaal 3 uur zorg per dag gegarandeerd kan worden.
Daarnaast zit er aan kraamzorg een eigen bijdrage die je natuurlijk alleen betaald voor de uren die je ook daadwerkelijk zorg hebt ontvangen.
Verder zit kraamzorg gewoon in het basispakket van de verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Zorgverzekering laten bemiddelen.
Een organisatie iedereen standaard op 3 uur zetten is misschien het meest praktisch maar niet voor elk gezin haalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
20-01-2021 08:21
Een 'stukje luxe' waar ze wel zelf voor heeft betaald hè, en die ' jullie' aan hebben geboden.

Naar school gaan is ook een luxe in veel landen. :sarcastic:

Dat is natuurlijk een heel kromme redenering.
Ja heel mee eens. En kortzichtig geredeneerd.
Dat is omdat het netwerk in nederland door de individualisering veel kleiner is, minder moeder en babysterfte, problemen en kosten voor de maatschappij voorkomen etc.

Voor TO die niet van bed kan is het geen luxe, maar noodzaak.

TO vergeet niet dat je na 3 weken nog moet opbouwen. Dat kan een tijd duren. Je kunt niet van bed springen en alles zelf doen met twee kinderen bij wijze van.
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
20-01-2021 08:46
Zorgverzekering laten bemiddelen.
Een organisatie iedereen standaard op 3 uur zetten is misschien het meest praktisch maar niet voor elk gezin haalbaar.
De organisatie bereid de cliënten er alleen op voor dat het misschien zou kunnen dat er terug geschaald word naar 3 uur zorg per dag.
Natuurlijk word niet elk gezin al op 3 uur gezet bij voorbaat.
Dit zou de organisatie veel teveel geld kosten en is dus helemaal niet de bedoeling.
Natuurlijk is het streven nog altijd zoveel mogelijk zorg kunnen blijven geven.
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
20-01-2021 08:33
Er zijn heel veellanden waar geen kraamzorg is..........En ik mag niets doen is ook een rare uitspraak.... Je mag w.s vanwege een keizersnee niet tillen....Dat is hee iets anders als ik mag niets doen... Dus vriezer gevuld, man moet iets meer doen, en positief blijven denken!
Dat is invullen voor een ander... er staat 3 weken op bed blijven. En dan heb jij het over niet tillen en positief denken?

ik kon een jaar niets...vonden mensen ook raar, totdat ze me zagen.
Alle reacties Link kopieren
Saartje26 schreef:
20-01-2021 08:49
De organisatie bereid de cliënten er alleen op voor dat het misschien zou kunnen dat er terug geschaald word naar 3 uur zorg per dag.
Natuurlijk word niet elk gezin al op 3 uur gezet bij voorbaat.
Dit zou de organisatie veel teveel geld kosten en is dus helemaal niet de bedoeling.
Natuurlijk is het streven nog altijd zoveel mogelijk zorg kunnen blijven geven.
Als je nu al weet dat het niet haalbaar is, dan trek je aan de bel.
To moet ook aan de 3 weken daarna denken. Je springt niet zomaar uit bed daarna.
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
20-01-2021 08:55
Als je nu al weet dat het niet haalbaar is, dan trek je aan de bel.
To moet ook aan de 3 weken daarna denken. Je springt niet zomaar uit bed daarna.
Haha de geboortezorg is natuurlijk niet te plannen hè. Bevallingen komen nou eenmaal (meestal) niet gepland.
Je weet hoeveel cliënten je hebt maar als ze allemaal tegelijk gaan bevallen dan kan niemand daar tegenop natuurlijk.
Maargoed beter stoppen we deze discussie.
Alle reacties Link kopieren
Saartje26 schreef:
20-01-2021 08:49
De organisatie bereid de cliënten er alleen op voor dat het misschien zou kunnen dat er terug geschaald word naar 3 uur zorg per dag.
Natuurlijk word niet elk gezin al op 3 uur gezet bij voorbaat.
Dit zou de organisatie veel teveel geld kosten en is dus helemaal niet de bedoeling.
Natuurlijk is het streven nog altijd zoveel mogelijk zorg kunnen blijven geven.
Zorg verzekering heeft al toestemming gegeven voor extra dagen/uren ik moet 5 dagen ik het ziekenhuis blijven dus officieel heb ik nog maar recht op 3 a 4 dagen kraamzorg. Maar het ziekenhuis heeft aangegeven dat ik nog 7 dagen kraamzorg nodig heb en in dat gesprek ging het steeds over 6 uur per dag. En de dagen krijg ik dus wel maar niet de uren die ziekenhuis en wij dachten. En het ziekenhuis kan alleen eisen dat de minimale zorg word geleverd.

Maar we hebben het geregeld dus we gaan het weer positief zien.
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
20-01-2021 08:33
Er zijn heel veellanden waar geen kraamzorg is..........En ik mag niets doen is ook een rare uitspraak.... Je mag w.s vanwege een keizersnee niet tillen....Dat is hee iets anders als ik mag niets doen... Dus vriezer gevuld, man moet iets meer doen, en positief blijven denken!

Was het maar mijn keizersnee dat zou alles veel makkelijker maken.
JobEva schreef:
20-01-2021 08:33
Er zijn heel veellanden waar geen kraamzorg is..........En ik mag niets doen is ook een rare uitspraak.... Je mag w.s vanwege een keizersnee niet tillen....Dat is hee iets anders als ik mag niets doen... Dus vriezer gevuld, man moet iets meer doen, en positief blijven denken!


De ene ks is de andere niet.
JobEva schreef:
20-01-2021 08:33
Er zijn heel veellanden waar geen kraamzorg is..........En ik mag niets doen is ook een rare uitspraak.... Je mag w.s vanwege een keizersnee niet tillen....Dat is hee iets anders als ik mag niets doen... Dus vriezer gevuld, man moet iets meer doen, en positief blijven denken!
Jij weet precies hoe ze gaat bevallen en of er eventuele complicaties/ andere dingen spelen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik weet niet hoe ze gaat bevallen..... Maar ik denk wel, dat als het nog iets erger is, dat je arts dan iets voor je kan regelen......En, ja, dan moet je partner zorgen dat hij daar is!
Alle reacties Link kopieren
En misschien kan To transparanter zijn?
En de vader heeft ook 2 weken toch? Kan hij niet wat meer verlof vragen?
Browniechocolate2020 schreef:
20-01-2021 09:02
Was het maar mijn keizersnee dat zou alles veel makkelijker maken.
Ja, dan kan je weken niets zelf. Dit klinkt dan wel heel ernstig als je dat liever hebt?

Waar is de partner/vader in dit geheel?
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
20-01-2021 10:02
En misschien kan To transparanter zijn?
En misschien kun jij je ergens anders gaan vervelen :wtf:
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Browniechocolate2020 schreef:
20-01-2021 09:00
Zorg verzekering heeft al toestemming gegeven voor extra dagen/uren ik moet 5 dagen ik het ziekenhuis blijven dus officieel heb ik nog maar recht op 3 a 4 dagen kraamzorg. Maar het ziekenhuis heeft aangegeven dat ik nog 7 dagen kraamzorg nodig heb en in dat gesprek ging het steeds over 6 uur per dag. En de dagen krijg ik dus wel maar niet de uren die ziekenhuis en wij dachten. En het ziekenhuis kan alleen eisen dat de minimale zorg word geleverd.

Maar we hebben het geregeld dus we gaan het weer positief zien.
Ik hoop dat het met de uren mee gaat vallen. En dat het je lukt om het positief te blijven zien.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
20-01-2021 10:01
Nee, ik weet niet hoe ze gaat bevallen..... Maar ik denk wel, dat als het nog iets erger is, dat je arts dan iets voor je kan regelen......En, ja, dan moet je partner zorgen dat hij daar is!
Volgens mij heb ik mijn berichten al hiervoor aangegeven hoe de situatie in elkaar zit. Lezen is ook een vak en nee ik hoef niet alles te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
20-01-2021 10:05
Ja, dan kan je weken niets zelf. Dit klinkt dan wel heel ernstig als je dat liever hebt?

Waar is de partner/vader in dit geheel?
Ik krijg een keizersnee maar een groot probleem met mijn bloeddruk veroorzaakt meer problemen dan niet zwaar mogen tillen.

Partner heeft een eigen bedrijf die 2 weken na de kraamweek al helemaal opzich neemt ( dat is helemaal geregeld) en het kan als het nodig is die week er na ook nog. En na die tijd zal hij ook nog minder uur maken. Maar we willen graag ook nog een bedrijf hebben na de geboorte van de 2de. En dat is met de corona al moeilijk zat en nu dit erbij maakt het iets lastiger.

Maar het plan ligt er nu weer en als het mee valt kwa uren dan hebben we een meevaller. En anders passen we dit plan toe.
Ik heb er 2 gehad en laatste met complicatie. Ik kon na 6 weken nog amper wat.
Dus rekening houden met langer niet tillen, zeker bij jou is helemaal prima. Niet idereen fiets door een keizersnede heen. Sowieso is het nogal een operatie.

Hier ook maar 3 uur kraamzorg per dag voor 1 week na thuiskomst. Niet omdat er geen hulp meer was maar omdat de indicatie maar voor die uren was.


En de rest heeft mijn partner opgepakt, daar was gewoon geen keus in. Nu helemaal niet, zwanger worden in coronatijd maakt dingen moeilijker.

Gelukkig heb je een plan. En hopelijk valt de keizersnede 'mee'.
Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Browniechocolate2020 schreef:
18-01-2021 12:13
Pfff effe een baal moment.

Kraamzorg geeft nu al aan dat in eind februari zo druk is dat er een grote kans is dat ze niet de dagelijkse 6 uur kunnen maken. Maar dat het 3 uur op een dag word. En ik moet verplicht 3 weken bedrust houden.

En ze hebben ook liever niet dat er iemand anders in huis komt. Ik heb al aangegeven dat na de kraamverzorgster alleen mijn ouders komen aangezien mijn peuter dochter daar is als ik in het ziekenhuis lig.

Dus nu net met mijn moeder overlegd.
En zij is bereid om 1 week volledig vakantie te nemen en nog een week halve dagen. Zodat ze wat kleine huishoudelijke dingen kan doen en met onze peuter ( die nu besloten heeft dat smiddags slapen voor een baby is ) lekker na buiten kan.

Zodat mijn man na de kraamzorg/moeder nog 2 weken kan helpen thuis.

Hij heeft een eigen bedrijf en nu in deze tijd en net naar kerst kan hij gewoon niet meer vrij pakken.

Ik weet dat ik het zo goed heb geregeld maar ik baal dat ik nu op mijn ouders terug moet vallen terwijl ze al zoveel voor ons doen.
Onze hulptroepen/ tips;
Oudste naar opa en oma 2-3 dagen per week naar opa en oma en eventueel siblings voor een paar uur per week.

Hulp in de huishouding

Man werkt halve dagen ofwel bij aanwezigheid van de kraamhulp.

Ah.nl

Makkelijke maaltijden kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Doe man juist laten werken als je hulp hebt...die twee weken vliegen om en hij moet dan weer inhalen. Mss handig als ie toch elke dag wat uren maakt al zijn het er maar 2 of 3.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven