'Oma' en 'opa' verhuizen

21-01-2021 05:06 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Dilemma hier... bijna 6 wk zwanger en nu hebben de soon-to-be opa en oma (beiden met pensioen) vanuit dezelfde plaats als waar wij wonen, besloten naar Limburg te verhuizen. Dat is vanuit ons ruim 2uur met de auto.

Nu weten ze nog niet dat hun eerste kleinkind onderweg is en ik ben bang dat ze dan wellicht spijt krijgen. Ik ben echter ook nog niet zo ver dat ik het wil vertellen want ik heb twee eerdere miskramen gehad (weten ze overigens ook niet van).
Ik vind het zelf ook erg jammer dat ze zo ver weg gaan wonen (reden: meer huis voor je geld, niet noodzakelijk). Het is niet hoe ik de toekomst met opa en oma had voorgesteld. Let wel, ik heb / had geen oppasverwachtingen ofzo, dat speelt dus niet mee.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het vertellen
Ik zou het ook vertellen.
Zijn ze al actief op zoek?
anoniem_175652 wijzigde dit bericht op 21-01-2021 09:32
35.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je het niet vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Weten ze dat jullie een kinderwens hebben? Met andere woorden kun je inschatten in hoeverre ze het eventueel krijgen van kleinkinderen mee hebben laten wegen in de beslissing om te gaan verhuizen?

En wat is de status van de verhuizing? Kun je nog even wachten met vertellen? Of ben je dan echt te laat?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er vanuit dat ze best weten dat het een scenario is dat in de (nabije) toekomst zou kunnen gebeuren en blijkbaar was dat dus geen overweging in hun keuze. Ik zou het zelf gewoon vertellen wanneer je het van plan was...Of wat goed voelt (maar ik zou het zelf gewoon al vroeg verteld hebben en ook miskramen gedeeld hebben, dus het blijft een persoonlijke keuze)

Wat ik denk ik bedoel te zeggen, probeer je verwachting te temperen dat je nieuws hun keuze zal beinvloeden...
Vertellen. Als je een miskraam krijgt, kun je dat toch ook vertellen?
Of je vraagt ze of ze eraan gedacht hebben hoe het zou zijn om zo ver te wonen als er kleinkinderen komen.

Het wordt idd lastig met bezoek. Een baby mag niet langer dan 1,5 uur in de maxicosi dus bij hen langs gaan kan voorlopig niet.
Ik zou het vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Dat hun kinderen ooit kinderen krijgen is niet een heel onwaarschijnlijk scenario. Het was wellicht geen doorslaggevende factor in hun beslissing om ver weg te verhuizen. Je kan het vertellen, maar als je hoopt dat ze daarom blijven zou ik het niet vertellen. Dan is het des te verdrietiger als ze toch gaan.
Vertellen. Ik snap eigenlijk ook niet waarom je niet over je miskramen hebt verteld. Is jullie band normaal gesproken goed? Ik kan me niet voorstellen dat wij een miskraam zouden doormaken, zonder dat met onze (schoon)ouders te delen.
Hadden ze dan nooit verwacht op opa en oma te worden van jullie dochter/zoon. Ik vrees dat ze dit gewoon ingecalculeerd hebben in hun beslissing. Maar ik zou het gewoon wel zeggen dat je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het nog niet vertellen als je eerst wat zekerder wilt zijn dat je zwangerschap de goede kant op gaat.

Maar zijn ze op de hoogte van jullie kinderwens? Zo ja, dan hebben ze dat mogelijk mee laten wegen. En misschien vinden ze comfortabel wonen belangrijker dan dichtbij wonen, anders waren ze niet weg gegaan.

Dus ik zou zeggen, wacht nog met vertellen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
21-01-2021 09:32
Vertellen. Als je een miskraam krijgt, kun je dat toch ook vertellen?
Of je vraagt ze of ze eraan gedacht hebben hoe het zou zijn om zo ver te wonen als er kleinkinderen komen.

Het wordt idd lastig met bezoek. Een baby mag niet langer dan 1,5 uur in de maxicosi dus bij hen langs gaan kan voorlopig niet.
Dit waarom verzwijg je in hemelsnaam 2 miskramen voor jouw ouders? En die baby kan best 2 uur in een maxicosi.
Neem aan dat ze weten dat jij een kinderwens hebt, dus ze zullen zelf ook wel snappen dat ze dan niet meer in de buurt wonen. Wellicht hebben ze slechte ervaringen van vrienden gehoord, die telkens moeten oppassen? :P
Jullie kunnen ook altijd nog naar Limburg verhuizen als je daar meer huis/tuin voor je geld krijgt, dat is wel leuker op groeien ook voor je kind.
Alle reacties Link kopieren
Waarom mogen je ouders niet weten dat je een miskraam gehad hebt?

Als je ze graag in de buurt wil houden dan kan je het beter vertellen. Dan is er alsnog een kans dat ze gaan natuurlijk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik snap dat wachten met vertellen bij mbt directe familie sowieso al niet.
Mocht het mis gaan dan wil je toch juist hun steun?

Gewoon nu vertellen.
Leeuw32 schreef:
21-01-2021 09:37
Dit waarom verzwijg je in hemelsnaam 2 miskramen voor jouw ouders? En die baby kan best 2 uur in een maxicosi.
Nou nou, ‘verzwijgen’. Zo bedoel ik het niet. Ik geloof dat ik het zelf ook niet per se met mijn ouders zou delen. Ik houd van ze, maar ben erg op mezelf en met mijn man. Ik hoef zoiets niet met meer mensen/familie te verwerken.
Alleen ik dit geval denk ik, vertel het dan gewoon.
Leeuw32 schreef:
21-01-2021 09:37
Dit waarom verzwijg je in hemelsnaam 2 miskramen voor jouw ouders? En die baby kan best 2 uur in een maxicosi.
Nou nou, ‘verzwijgen’. Zo bedoel ik het niet. Ik geloof dat ik het zelf ook niet per se met mijn ouders zou delen. Ik houd van ze, maar ben erg op mezelf en met mijn man. Ik hoef zoiets niet met meer mensen/familie te verwerken.
Alleen ik dit geval denk ik, vertel het dan gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het nu vertellen. Misschien denken ze dat je geen kinderen wil of pas veel later dan nu. Nu weet je niet wat hun gedachtes zijn, misschien wel door je zwangerschap te vertellen.
Leeuw32 schreef:
21-01-2021 09:37
Dit waarom verzwijg je in hemelsnaam 2 miskramen voor jouw ouders?
Nou, inderdaad. Wat is dat toch voor iets raars?
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 21-01-2021 09:44
10.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders wonen ook op 2 uur rijden, handig is anders, maar je kunt ook weer niet verwachten dat ze hun hele leven op jou en je kind inrichten, vind ik. Komen ze oorspronkelijk daar vandaan? Misschien was het een lang gekoesterde wens.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Nee, een baby kan niet best 2 uur in een maxicosi. Meer dan 1,5 uur per dag is niet goed. En als je heen en weer naar Limburg rijdt, zit de baby er 4 uur in.
Luci_Mster2 schreef:
21-01-2021 09:40
Nou, inderdaad. Wat is dat toch voor iets raars?
Heeft te maken met de positie van baby in maxi cosi, te veel opgekruld dus minder zuurstoftoevoer.

Bij lange ritten hielden wij altijd even pauze na anderhalf uur, baby eruit, na 20 min oid weer verder. Maar ideaal is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Deden we toch gewoon met onze kinderen hoor. Soms stopten we wel eens om te voeden ofzo, maar ze hebben er echt niets aan over gehouden. Ik vind dat Nederlanders vaak zo spastisch doen over een beetje afstand. Mijn ouders hadden een campingbedje en een kinderstoel, dat scheelde wel gesleep.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
captain_hindsight schreef:
21-01-2021 09:43
Heeft te maken met de positie van baby in maxi cosi, te veel opgekruld dus minder zuurstoftoevoer.

Bij lange ritten hielden wij altijd even pauze na anderhalf uur, baby eruit, na 20 min oid weer verder. Maar ideaal is het niet.

Ging mij niet om dat maxicosi verhaal.

Maar over je ouders niet vertellen dat je een miskraam hebt gehad. Of nu niet gaan vertellen met 8 weken. DAAR snap ik dus echt niets van, dat vind ik raar.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 21-01-2021 09:45
5.36% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven