Nachtje slapen ziekenhuis oververmoeid

21-01-2021 21:55 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,


Ik ben 35 weken zwanger en slaap zo’n ruim 3 a 4 weken amper tot bijna niet. Mijn zoontje van 1 heeft al een langere tijd last van slapeloze nachten, niet iedere dag maar wel vaker in de week en als hij wel goed slaapt dan lig ik gewoon vanaf een uur of 2:00 klaarwakker in bed vanwege pijn aan mijn rug/billen door de bekkeninstabiliteit. Die combinatie is een no go. Heb meerdere dingen geprobeerd. Pijnstilling, Zoontje laten logeren bij ouders, op de bank slapen, bij ouders slapen... op de een of ander manier lijkt mijn lichaam niet meer te weten wat het woordje “goede” nachtrust inhoud en mag ik van geluk spreken als ik uberhaupt 4 uur slaap per dag te pakken kan krijgen

Vandaag een controle gehad bij de gynaecoloog gehad en dit ook duidelijk aangegeven want ik ben gewoon doodop. Gynaecoloog bood meteen een nachtje ziekenhuis aan.


Ik ben benieuwd of er dames zijn die als zwangere ervaring hebben met een nachtje in het ziekenhuis slapen met behulp van medicatie.
louchantez wijzigde dit bericht op 21-01-2021 21:57
2.51% gewijzigd
Het lijkt me meer voor de hand liggen dat je partner de nachten doet met zijn zoontje, zodat jij je rust kan pakken (voor zover dat lukt).
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
21-01-2021 21:57
Het lijkt me meer voor de hand liggen dat je partner de nachten doet met zijn zoontje, zodat jij je rust kan pakken (voor zover dat lukt).
Partner helpt hier zeker aan mee en kan hier gelukkig goed mee omgaan. Maar toch word ik altijd wakker ondanks dat hij opstaat, ik kan mijn slaap niet meer hervatten en lig dan vervolgens uren wakker.

Vaak ook nachten dat zoontje goed slaapt en ik me gewoon geen houding weet te vinden door de bekkeninstabiliteit
louchantez wijzigde dit bericht op 21-01-2021 22:01
8.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
21-01-2021 21:57
Het lijkt me meer voor de hand liggen dat je partner de nachten doet met zijn zoontje, zodat jij je rust kan pakken (voor zover dat lukt).
Ja, als TO een partner heeft hè.
Dat weten we niet.

Edit; sorry, wel dus.
justagirly wijzigde dit bericht op 21-01-2021 22:00
4.17% gewijzigd
Gden ervaring,

Maar je hebt straks je energie hard nodig! Ik zou het doen!
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet thuis met medicatie terwijl je kind bij je ouders is? Ik heb meermaals in het ziekenhuis gelegen en sliep daar echt niet. In een ziekenhuis is altijd geluid. Ik zou dat dus nooit doen, maar vooral thuis die pijnstilling en evt slaapmedicatie doen.
Alle reacties Link kopieren
Zou je in zo'n ziekenhuisbed wel de juiste positie kunnen vinden? Of kan je er dan pijnstilling ofzo bij krijgen?

Ik snap de wens elders te gaan slapen. Is een nachtje hotel een optie? Die bedden lijken mij comfortabeler? Of zeg ik nU iets heel soms? Warm bad er bij, even er helemaal uit.

Edit: het gaat dus om de medicatie. Ik vond slapen in het ziekenhuis hel. Geluid, nachtzusters, spokende mede patiënten, rot bed.
pergamon wijzigde dit bericht op 21-01-2021 22:04
19.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee nee, in een andere kamer slapen helpt ook niet? Erg rot, ik zou het dan denk ik ook wel gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
21-01-2021 22:01
Waarom niet thuis met medicatie terwijl je kind bij je ouders is? Ik heb meermaals in het ziekenhuis gelegen en sliep daar echt niet. In een ziekenhuis is altijd geluid. Ik zou dat dus nooit doen, maar vooral thuis die pijnstilling en evt slaapmedicatie doen.

Gynaecoloog legde uit dat de medicatie die ze voor thuis uitschrijven meer een “inslaap” medicatie is en dus minder succes heeft op doorslapen. Daarnaast word in het ziekenhuis ook het kindje in de gaten gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik lag al in het ziekenhuis maar heb idd1nacht met slaapmedicatie geslapen. Ik was helemaal op. Je wordt dan super gemonitord en bent echt onder zeil. Kindje wordt gecheckt uiteraard dmv zo’n hartslagmeter. Ik zou het zeker doen.
Was wel beetje suffig de dag erna trouwens. Succes!
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nachtje ziekenhuis niet doen. Ziekenhuis is nooit zonder risico’s. Hoe hard iedereen ook zijn best doet, je hebt daar gewoon meer virusjes/bacteriën etc die daar rondzwerven. Zonder noodzaak zou ik dat risico niet nemen; ook al ben je gezond.

Eerder idd een paar nachten in een goed hotel/ mooi huisje. (Of slaapmedicatie thuis; hoewel ik dat zwanger ook wel heftig vind)


Spuit 11, je vraag ging over medicatie. Ik zou het alleen doen als er een echte noodzaak was. Jij alleen kunt inschatten of dat het geval is.
_horizon_ wijzigde dit bericht op 21-01-2021 22:08
16.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
21-01-2021 22:02
Zou je in zo'n ziekenhuisbed wel de juiste positie kunnen vinden? Of kan je er dan pijnstilling ofzo bij krijgen?

Ik snap de wens elders te gaan slapen. Is een nachtje hotel een optie? Die bedden lijken mij comfortabeler? Of zeg ik nU iets heel soms? Warm bad er bij, even er helemaal uit.

Edit: het gaat dus om de medicatie. Ik vond slapen in het ziekenhuis hel. Geluid, nachtzusters, spokende mede patiënten, rot bed.

Bij mijn vorige bevalling 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met mijn zoontje. Heb op de momenten wanneer het kon wel goed geslapen daar zoals ik het me kan herinneren. Het gaat inderdaad om de medicatie. Heb ook al op meerdere plekken proberen te slapen maar iedere keer word ik gewoon wakker en ben ik ook klaarwakker
Alle reacties Link kopieren
Ervaring vanuit eerste zwangerschap met rusteloze benen, ik was ook volledig uitgeput. Mocht de laatste weken steeds 1 nacht daar slapen met medicatie zodat de rest van de week beter te behappen was en ik toch enigszins uitgerust de bevalling in kon. Vond t zelf fijner dan thuis met medicatie omdat je voorafgaand en daarna een ctg krijgt.
Alle reacties Link kopieren
100% aanrader. Ik was om een andere reden (weeen die maar niet wilden stoppen en me dus wakker hielden) in het ziekenhuis opgenomen. Heb toen s nachts eerst een pil gekregen, dat was geen succes, en toen een prik in mijn been. Geen idee wat voor spul er in die prik zat maar ik kon slapen ondanks weeen. Even geen pijn en niet wakker liggen, echt de beste nacht ever.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in de laatste loodjes van mijn (1e) zwangerschap wel aangeboden gekregen omdat ik vanwege de bekkenpijn al vanaf 18 weken zo'n beetje niet meer een normale nacht kon slapen. Eerst heb ik nog slaappillen geprobeerd maar dat deed weinig. Toen ik uiteindelijk huilend van de pijn en midden in een hittegolf van 40graden de vlos belde om toch van dat nachtje ziekenhuis gebruik te maken bleek er nergens plek te zijn..
Later die week ben ik gelukkig (met 39+4) thuis bevallen (ook toen was er geen plek in het ziekenhuis).
Uiteindelijk dus geen ervaring er mee, maar weet wel dat het kan en snap dat je er gebruik van zou willen maken.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Oh en oordopjes in en slaapmasker. Ziekenhuis slaapt echt vreselijk en ik vond nooit een fijne houding maar die nacht heb ik non stop geslapen.
Ik raad het je echt aan, als je zo moe bent wil je mentaal ook gewoon even weten dat je wel goede rust gaat krijgen en daarna kan je weer wat meer aan
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
ikweetgeennaam.nl schreef:
21-01-2021 22:05
Ik lag al in het ziekenhuis maar heb idd1nacht met slaapmedicatie geslapen. Ik was helemaal op. Je wordt dan super gemonitord en bent echt onder zeil. Kindje wordt gecheckt uiteraard dmv zo’n hartslagmeter. Ik zou het zeker doen.
Was wel beetje suffig de dag erna trouwens. Succes!
Fijn dat er een goede ervaring is! Zoals het naar uit ziet kan ik as zaterdag, mits er een bedje vrij is terecht. Partner is zondag gewoon thuis dus kan de volgende dag het ook rustiger aan doen. desnoods komt een van onze ouders uithelpen, dat is het probleem niet
Alle reacties Link kopieren
louchantez schreef:
21-01-2021 22:06
Bij mijn vorige bevalling 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met mijn zoontje. Heb op de momenten wanneer het kon wel goed geslapen daar zoals ik het me kan herinneren. Het gaat inderdaad om de medicatie. Heb ook al op meerdere plekken proberen te slapen maar iedere keer word ik gewoon wakker en ben ik ook klaarwakker

Ik zou het doen. Maar ik word echt ziek van niet slapen. Zou het met beide handen aangrijpen.
Alle reacties Link kopieren
How makkelijk slaap je normaliter in een andere omgeving? Ik slaap in hotels ook niet briljant de eerste paar nachten. Sowieso een vreemd bed kost een paar dagen om aan te wennen.

En het kindje in de gaten houden suggereert toeters en bellen aan je buik, dat lijkt me ook minder goed slapen.

Ik ben 2,5 jaar max 5 uur per nacht geslapen door een zeer slechtslapend kind. Ik was kapot, maar het lukte toch. Niet om mezelf op de borst te kloppen, maar meer om aan te geven dat je vaak meer kan hebben dan je zelf denkt.
Alle reacties Link kopieren
In een ziekenhuis slapen vind ik hel. Zou ik nog eerder in een hotel gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht, nu wat ervaringen gelezen. Op die manier zou ik het wel doen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
21-01-2021 22:10
How makkelijk slaap je normaliter in een andere omgeving? Ik slaap in hotels ook niet briljant de eerste paar nachten. Sowieso een vreemd bed kost een paar dagen om aan te wennen.

En het kindje in de gaten houden suggereert toeters en bellen aan je buik, dat lijkt me ook minder goed slapen.

Ik ben 2,5 jaar max 5 uur per nacht geslapen door een zeer slechtslapend kind. Ik was kapot, maar het lukte toch. Niet om mezelf op de borst te kloppen, maar meer om aan te geven dat je vaak meer kan hebben dan je zelf denkt.

Ik ben normaal gesproken een hele goede slaper. Kan overal slapen en heb ook echt slaap nodig om de dag goed door te komen. Zoontje heeft nooit perfect geslapen en die nachten waren wel zwaar maar met voldoende rust overdag te doen en als het echt niet anders ging, bleef hij een middagje/avond bij mijn (schoon)ouders. Ging allemaal prima

Nu de laatste weken naderen en de bekkeninstabiliteit steeds heftiger word qua pijn, lukt het slapen gewoon niet. Zelfs overdag niet voor een uurtje. Alsof mijn lichaam niet meer weet wat het is. Het komt dus ook echt puur vanwege de zwangerschap.

Heb dus ook al meerdere keren bij mijn ouders gelogeerd maar ook daar heb ik hetzelfde probleem helaas. Denk dus niet dat een hotel mij uitkomst gaat bieden
louchantez wijzigde dit bericht op 21-01-2021 22:18
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In het ziekenhuis word je rond 21:00 uur verwacht en wordt er eerst een hartfilmpje van de baby gemaakt. Als dat goed is krijg je rond 22:00 uur een spuit in je been (of 2 als je gewicht heel hoog is, de dosering gaat naar gewicht) met een cocktail van Pethidine (pijnstilling) en Phenergan (slaapmiddel).

Als je s’nachts moet plassen moet je bellen en loopt er iemand met je mee omdat je wat dizzy kunt zijn. S’morgens krijg je weer een hartfilmpje en ga je weer naar huis.

De meeste vrouwen slapen er redelijk op, een enkeling zegt dat ze weinig heeft geslapen. Het kan vrouwen die ten einde raad zijn wat lucht geven. Maar het is maar 1 nachtje en het is wel een flinke stoot opiaat die je krijgt.

Een gynaecoloog zou het niet voorschrijven als het schade zou geven maar veel vrouwen durven amper een paracetamol of een strepsel te nemen, best apart dat vrouwen hier dan geen moeite mee hebben.
Sommige kwetsbare zwangeren komen het liefst elke week voor zo’n prik in de laatste weken.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de laatste week van mijn zwangerschap (2018) 2 keer slaapmedicatie (temazepam) gekregen. Wel eerst ctg voorafgaand, maar daarna met slaappil terug naar huis in mijn eigen bed. Daar lig je toch het lekkerst. Heb 2 nachten heerlijk geslapen en dat was net wat ik nodig had. Zou nu zo min mogelijk tijd in het ziekenhuis willen doorbrengen gezien Covid.
Alle reacties Link kopieren
ik ging apart liggen..Doe ik nu nog als ik niet goed slaap. Ik slaap tegenwoordig het beste als ik alleen lig. Nu heb ik de mazzel dat mijn man vaak van huis is dus slaap ik veel alleen. Als hij in het weekend thuis is, verhuis ik nog wel eens als hij als slaapt.Hij snurkt ook nog eens..dus.. ik slaap op de logeerkamer ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven