Uitgerekend tweede helft september 2021

24-01-2021 09:33 255 berichten
Hallo dames. Afgelopen week had ik een positieve test in handen en ben volgens mijn eigen berekening eind september uitgerekend.
Wie is er ook in de 2e helft sept 21 uitgerekend en vind het leuk hier samen te schrijven?

Wil je in de tabel, dan even een duidelijke regel/stukje maken met welke gegevens je erin wil hebben :) Dan pas ik het aan wanneer ik fut heb ;)
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekende datumEcho datumHartje
Peer_9228/301e26/915/2
Ananee ?/??e?/9? :heart:
Lou2020 35 1e28/94/3
Vrieskast33/372e28/916/2
bam_1984 36 3e 28/9 15/2
Sasja90 ?/??e?/9?
Noni90 30 3e30/922/2
?? ? ?e?/9 ?
Kikkerdansje?/??e
? /9
?/2
Choco_Pie? ?e?/9?/2
Chel0912 ?/??e?/9?
Neoflux ?/??e?/9?
anoniem_6560e3760f5ca wijzigde dit bericht op 30-01-2021 16:58
Reden: tabel gewijzigd
75.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hay!

Ik wil graag meeschrijven.
Ik had ook afgelopen week een positieve test :) laatste week september uitgerekend, mocht alles goed gaan. Ik vind het wel heel spannend, jij? Heb je al een verloskundige praktijk benaderd?
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk! Ik sluit me graag bij jullie aan. Ik had mijn test al een week eerder, maar helaas al wel eerder 2x mis gegaan... dus ik vind het moeilijk om nu heel blij te zijn.
Ik heb de verloskundige benaderd bij 5wk
Alle reacties Link kopieren
@Chel, kan ik me voorstellen ja. Wat naar, 2 keer ook nog.. lastig om je nu aan een blij gevoel over te geven dan. Ik duim voor je!

Ik ga me morgen oriënteren op verloskundigen in de buurt en contact opnemen.

Vandaag ben ik ineens heel misselijk wakker geworden. Maagpijn, misselijkheid en ook wel een beetje grieperig gevoel. Twijfel dus of ik niet gewoon ziek ben. Nu gaat het gelukkig iets beter. Jullie al ongemakken?
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik was al aan het zoeken naar een topic uitgerekend eind september 2021 :) durfde er zelf geen te openen omdat het de vorige keer bij mij ook heel vroeg mis is gegaan en ze toen dus een nieuwe moesten openen.

Ik heb vorige week donderdag na 22 rondes positief getest en ben 28 september uitgerekend. De testen lopen nu al anderhalve week mooi op dus ik probeer er gewoon op te vertrouwen dat het nu wel goed gaat.

Ik heb nog geen praktijk benaderd. Weet al wel waar ik bij wil, maar steek mn kop nog even in het zand! :)

Hier last van mn borsten en af en toe al een zware buik, dit is mijn 4e zwangerschap. Ik heb al 2 kinderen van 3 en 5. En jullie?
bam_1984 wijzigde dit bericht op 24-01-2021 19:13
24.00% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Hoi.

Gefeliciteerd allen :heart: bijzonder hè!

Ik schrijf ik graag mee, denk ik. Vorige week positief getest en ze lopen mooi op. Zal nu rond de 5 weken zijn. In oktober een miskraam gehad, dus ik ben nog erg voorzichtig en probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Ik was toen 6,5 week, ik ben blij als ik dat termijn voorbij ben.

Ik merk al goed dat ik zwanger ben. Borsten doen zeer, versterkte reuk, moe, snel koud, snel vol en m'n buik rommelt ook. Allemaal geen heftige dingen maar het is toch anders dan normaal.

Dit wordt hopelijk ons eerste kindje. Ik kan niet wachten op de eerste echo (15 februari) en tot de eerste 12 weken voorbij zijn.
Bericht geschreven onder account dat niet van mij is, stond nog ingelogd.
anoniem_63dfcdd236572 wijzigde dit bericht op 24-01-2021 16:19
Reden: Toevoeging
86.16% gewijzigd
Ah gefeliciteerd allemaal! Ik schrijf graag mee 😊 Na ruim twee jaar af (met wat pauzes) en een hele vroege miskraam in december gisteren een knalpositieve test in handen en vanochtend een tweede voor de zekerheid... Zou nu 4+3 zijn.

Voel allerlei dingen, vooral gevoelige borsten en een rommelige buik met wat kramp, af en toe een beetje misselijk. Hoewel alles anders voelt dan vorige maand, ben ik ook nog wel erg bang dat het misgaat 🙁

Ben van plan eind deze week een afspraak bij de verloskundige in te plannen. Ik hoop zo dat het goed gaat... 😊
Alle reacties Link kopieren
Ja goede! Gefeliciteerd allemaal :cheer2:

Ik heb vooral gevoelige borsten, moe, sterke reuk en koffie is opeens vies. Ook last van rommelend buikje. Meeste van die symptomen zijn nieuw ten opzicht van vorige keren dus fingers crossed!

22 sep uitgerekend en is ook mijn 1e trouwens.

Peer, ik ben de vorige termijn al voorbij maar voel me nog niet gerust, dus dat blijft toch een angst. Misschien na de echo? Ik kom wel in aanmerking voor een vitaliteitsecho :heart:
chel0912 wijzigde dit bericht op 24-01-2021 20:24
Reden: Tikfout
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Choco en bam wat hebben jullie lang moeten wachten op de positieve test! Dit was ronde 8 voor mij en ik vond het al lang genoeg duren :$ valt achteraf wel mee natuurlijk.

Klinkt goed Chel! Dat zal vast hoop geven. Ik heb eerder positief getest dan vorige keer met een duidelijkere streep en de testen lopen net iets sneller op, dat vind ik wel fijn. Vorige keer onzeker geworden door zo'n stomme Clearblue wekenindicator. Na 9 dagen nog steeds 2-3 weken. Toen een extra vroege pretecho aangevraagd en een kloppend hartje gezien. Die avond begon het eerste bloedverlies wat twee dagen later doorzette. Ik ga dus geen wekenindicator meer doen en rustig wachten op de 8 weken echo :P

Maar deze zijn al prachtig :cheer: (had me voorgenomen niet zoveel te testen maar kon het elke keer niet laten). Nu nog 3 weken wachten...

https://ibb.co/hZt0GVP
Alle reacties Link kopieren
Hahaha mooie testen Peer! Ik ben nog net iets erger dan jij:

https://ibb.co/3kwYYCQ

:love:

Is gewoon klote, die onzekerheid in het begin. Mijn testen zijn nu op dus ik ga de verloskundige maar benaderen eerdaags... Als ik mn kop uit het zand heb getrokken Haha.

8 maanden is ook lang, elke maand is te lang. Mijn 1e was met 6 mnd raak, mn 2e met 8 mnd en de vroege miskraam met 10 mnd. Deze met 22 dus 12 vanaf de miskraam, te toevallig hahaha... mijn kinderen zijn van juni en juli, de miskraam zou augustus zijn en deze nu september..... :idee: typisch...
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Wat lopen jullie mooi op Peer en Bam! Gefeliciteerd!

Ik deed er gisteren nog eentje voor de zekerheid die was nog steeds superpositief, misschien ietsjes lichter dan zaterdag, maar wilde daar niet te veel achter zoeken.

Net opeens wat bloedverlies, niet veel, maar lijkt op begin menstruatie dus ik maak me nu toch wel heel druk dat het weer misgaat... 🥺
Alle reacties Link kopieren
bam_1984 schreef:
25-01-2021 09:00
8 maanden is ook lang, elke maand is te lang. Mijn 1e was met 6 mnd raak, mn 2e met 8 mnd en de vroege miskraam met 10 mnd. Deze met 22 dus 12 vanaf de miskraam, te toevallig hahaha... mijn kinderen zijn van juni en juli, de miskraam zou augustus zijn en deze nu september..... :idee: typisch...
Hahahaha jij bent nog wel fanatieker geweest ja! En wat ziet het er mooi uit :heart: ik zou gewoon contact opnemen met de vk! Dan heb je ook een datum om naar uit te kijken.

Wat je zei, werd ook gezegd door de echoscopiste die controleerde of ik schoon was. Dat waren net de goede woorden die ik nodig had.

Bizar toeval de timing van jouw zwangerschappen! Tot nu toe groeit het goed, daarbinnen bij ons. De kans is het grootst dat we over 8 maanden een kindje in ons armen mogen sluiten :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Choco wat naar dat je bloedverlies hebt. Ik duim voor je dat het niks is. Veel vrouwen hebben bloedverlies wat niks betekent maar ik zou me ook veel zorgen maken :( succes met wachten :hug:
Alle reacties Link kopieren
Choco_Pie schreef:
25-01-2021 09:29
Wat lopen jullie mooi op Peer en Bam! Gefeliciteerd!

Ik deed er gisteren nog eentje voor de zekerheid die was nog steeds superpositief, misschien ietsjes lichter dan zaterdag, maar wilde daar niet te veel achter zoeken.

Net opeens wat bloedverlies, niet veel, maar lijkt op begin menstruatie dus ik maak me nu toch wel heel druk dat het weer misgaat... 🥺

Super logisch dat je je druk maakt.. zeker als de test iets lichter lijkt te zijn en je bloedverlies hebt... ik hoop voor jou dat het “gewoon” goed zit :heart:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Peer_92 schreef:
25-01-2021 09:30
ik zou gewoon contact opnemen met de vk! Dan heb je ook een datum om naar uit te kijken.


Ik durf nog niet :facepalm:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Gefeliciteerd mede-zwangeren!

Choco, als het een kortstondige bloeding is hoeft het echt niets te zeggen. Maar ik snap je angst volledig! Ik kan alleen voor je duimen dat er een bloedvaatje is geknapt. En bel anders de verloskundige om je verhaal kwijt te kunnen.

Ik durfde ook geen topic te openen, maar weet inmiddels 2,5 week dat ik zwanger ben. De vorige ging ook mis, met 8,5 week.
We hadden toen 2 goede echo's al gehad.

Ook nu voelde ik al voor de NOD dat het wel eens echt zo zou kunnen zijn. Lichte test en de streepjes liepen mooi op. Inmiddels knalt de teststreep er al uit voor de controlestreep is verschenen en dat met gewone overdag urine.
Ik ben nu 6 weken en de kwaaltjes komen.
De weeïgheid trekt wat minder snel op, wat meer watten in het hoofd, borsten die uit elkaar knallen en sinds vanmorgen de ochtendmisselijkheid.

BAM, jij durfde de verloskundige nog niet te bellen ivm de miskraam.. Ik heb ook pas gebeld toen ik een week over tijd was en ik krijg vanwege de miskraam deze week al een echo!
Ik weet inmiddels ook dat dat niet alles zegt, dus wij krijgen er nog 1 voor de termijnecho (althans, dat is mij toegezegd).

Een paar vrienden weten het, als de echo deze week ok is gaan we het de familie maar vertellen. Ik vond het fijn om met hen te kunnen praten over de miskraam, dus vroeg vertellen heeft mijn voorkeur.

Verder hebben we al een dochtertje van bijna 3 rondrennen, die weet nu nog van niets. Maar de miskraam had ze feilloos door, op de dag van de 1e echo vertelde ze bij de opvang dat er een zusje in mama's buik zat. We hadden haar niets verteld. Te pas en te onpas vertelde ze aan iedereen die het wel of niet wilde horen dat er een zusje in mijn buik zat. Toen ik t gevoel had dat de zwangerschap niet goed ging, vroeg ik aan haar of het een broertje of een zusje was in mijn buik. Haar reactie: Niets mama, doe niet zo gek!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
bam_1984 schreef:
25-01-2021 10:32
Ik durf nog niet :facepalm:
Ha Bam,
Ik zou het wel doen. Ik was er ergens geruster op toen ik intake en echodatum had. Miaschien werkt het voor jou ook!
Liefs
Alle reacties Link kopieren
Choco_Pie schreef:
25-01-2021 09:29
Wat lopen jullie mooi op Peer en Bam! Gefeliciteerd!

Ik deed er gisteren nog eentje voor de zekerheid die was nog steeds superpositief, misschien ietsjes lichter dan zaterdag, maar wilde daar niet te veel achter zoeken.

Net opeens wat bloedverlies, niet veel, maar lijkt op begin menstruatie dus ik maak me nu toch wel heel druk dat het weer misgaat... 🥺
:hug:
Ik hoop op het beste voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Ananee schreef:
25-01-2021 11:44
...Maar de miskraam had ze feilloos door, op de dag van de 1e echo vertelde ze bij de opvang dat er een zusje in mama's buik zat. We hadden haar niets verteld. Te pas en te onpas vertelde ze aan iedereen die het wel of niet wilde horen dat er een zusje in mijn buik zat. Toen ik t gevoel had dat de zwangerschap niet goed ging, vroeg ik aan haar of het een broertje of een zusje was in mijn buik. Haar reactie: Niets mama, doe niet zo gek!
Wow heel bijzonder. Ergens geeft dit wellicht ook steun op een vreemde manier!
Alle reacties Link kopieren
Hier doen ze altijd een echo rond de 7 weken. Ik heb gister gebeld maar kreeg een bandje dat ze met een bevalling bezig waren. Vandaag werk ik heel de dag, morgen nog maar eens proberen :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Choco hoe gaat het nu met jou?

Ananee gefeliciteerd en welkom! Wat een bizar verhaal van je dochter. Dat wordt nog lastig om stil te houden straks haha!

bam yes gebeld! En wat fijn bij 7 weken, dat is nog maar twee weken wachten :)

Wanneer gaan jullie het vertellen aan vrienden en familie? Wij hebben het de vorige keer vroeg aan familie vertelt (door oa een familieweekend) en ik wil daar nu wat langer mee wachten. Dan is het wat zekerder dat er daadwerkelijk een kindje komt. Voor nu weet m'n zusje het al (10 minuten na de positieve test geappt :P ) en m'n beste vriendin. Ik hoop zolang mogelijk te kunnen wachten met de rest.

Ik vond m'n banaan gister opeens vies ruiken en met tegenzin opgegeten :| en ik ben wel echt moe. Heb 8 uur geslapen en voelt qua energie alsof ik tot laat in de kroeg heb gehangen en een uurtje slaap heb gehad ;-D deze week wat dagen vrij genomen dus ik kom deze week wel door. Heb vorig jaar redelijk veel overgewerkt dus daar maak ik nu maar gebruik van.
peer_92 wijzigde dit bericht op 26-01-2021 07:26
Reden: Toevoeging
21.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij mij weet mn omgeving het al, beste vriendinnen en moeder/zusjes heb ik meegenomen in het proces. Als het zolang duurt moet je daar op een gegeven over praten :) ik iig.. dus ook meteen verteld vd positieve test. Als het misgaat mag dat ook gewoon besproken worden, toch? Maar ik ga ervan uit dat het deze keer goed blijft gaan! Ik heb sinds 3 mnd schildklier medicatie, wsl lag het aan een trage schildklier dat het niet lukte/bleef zitten. Dus goede hoop dat het nu gewoon goed zit :heart:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik heb afgelopen weekend een positieve test gehad! Mag ik meeschrijven met jullie? :)

Dit is ons eerste kindje, ik ben 30. Man is 34. Het was binnen 1 maand raak dus voelt nog heeel onwerkelijk allemaal.

Net zoals velen ben ik bij elk pijntje bang dat het mis kan gaan.
Heb vooral gevoelige borsten en een zeurderige misselijkheid.. maar dat hebben we er graag voor over!!

Gefeliciteerd aan iedereen die hier meeschrijft! Ik duim dat alles goed gaat en blijft gaan :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oeps.. ik ben 2 oktober uitgerekend zie ik. Mag ik dan wel nog meeschrijven? :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven