Uitgerekend 1e helft oktober 2021

25-01-2021 10:07 585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wie schrijft er mee?!

Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.

Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?

PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.

Naam Leeftijd Kindje UD Bijzonderheden
Joyce-851 35 3e 28/9 :heart:
Blauwe_Kat 31 1e 30/9 :heart:
Nonuh 35 2e 1/10 :heart:
Abrikoos91 30 1e 1/10 :heart:
Jools87 33 2e 1/10 :heart:
Salacia 33 3e 2/10 :heart:
Sanne_A 39 3e 8/10 :heart: draagmoeder
Piccobellobv 33 9/10 :heart:
Pinky 91 29 1e 10/10 :heart:
Louen 30 1e 11/10 :heart:
Myra22 37 3e 11/10 :heart:, recent afgebroken zwangerschap
Jagersvrouw 30 3e 12/10
Sunny-in-Perth 31 2e 14/10 echo 4/3
snoepjeskont 31 5e 15/10
Lolanu 33 2e 16/10 :heart:
Luuntje19419 31 1e :heart: 12/3 echo

Nisa1990 :hug:
Banaantje_88 :hug:
Ravenheart :hug:
Maneschijn :hug:
Worteltaart :hug:
Mennes_ :hug:
nonuh wijzigde dit bericht op 30-03-2021 22:32
62.60% gewijzigd
Hoi!

Lijkt me leuk om mee te schrijven. Ik heb gisteren ontdekt dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. Ik ben 33 en dit is na 3 jaar proberen de eerste positieve test. Ik durf het daardoor ook nog niet echt te delen, want het is nog zo onwerkelijk!
Hoi dames!

Ik zou ook graag meeschrijven. Ik had afgelopen week een positieve test in handen. Voor ons was het de eerste ronde, terwijl ik lange en onregelmatige cyclussen heb, kan het nog niet helemaal geloven en besef ook heel erg hoe bijzonder het is als dit ons meteen gegund is. Vind het nog erg spannend en hoop dat alles goed gaat. Ik ben bijna 30, en het is ons eerste kindje.

Ik merk inderdaad ook al allerlei symptomen, heel gek om dat al zo snel te voelen!
Hey,

Ik ben zelf net 6 weken zwanger en uitgerekend eind september. Dit wordt ons 2e kindje.

Eerste trimester is niet echt leuk, kan ook niet wachten tot ik eindelijk een buikje begin te krijgen. Ik heb nu veel last van misselijkheid. Vorige zwangerschap was dit ook nogal wat, was toen in het 2e trimester ook veel misselijk.
ravenheart schreef:
25-01-2021 12:34
Hoi!

Lijkt me leuk om mee te schrijven. Ik heb gisteren ontdekt dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. Ik ben 33 en dit is na 3 jaar proberen de eerste positieve test. Ik durf het daardoor ook nog niet echt te delen, want het is nog zo onwerkelijk!
Gefeliciteerd zeg! Na drie is niet niks. Ik snap dat je het dan nog allemaal moet laten bezinken. Straks durf je er vanzelf meer van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Hé gezellig om lief en leed te kunnen delen! Hopelijk melden er zich nog wat prille zwangeren na hun eerste test de komende tijd.

Ik kan ook zeker nog niet echt genieten, maar dat kon ik bij de eerste ook pas toen ik een buikje kreeg en ik de eerste schopjes voelde geloof ik (voordat ik helemaal gestoord werd van het eindeloze geschop).

Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!
..
Hopelijk gaat de komende tijd snel voorbij, zodat er wat meer zekerheid is en we wat meer kunnen gaan genieten! De afgelopen dagen sinds ik heb getest kruipen echt voorbij haha, ervaren jullie dat ook zo?

En hebben jullie de verloskundige al gebeld? Ik ben nu volgens eigen berekening ongeveer 4+2, weet niet zeker of ik deze week al ga bellen of toch nog even wacht tot volgende week.

En de kwaaltjes, pfoe... Ik heb ontzettend zere borsten, volgens mij zijn ze ook al gegroeid?! En gisteren had ik behoorlijke krampen, anders dan ongesteldheidkrampen, maar merk dat ik daar dan ook meteen zenuwachtig van word. Vandaag weer een stuk rustiger wat dat betreft.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik heb afgelopen weekend een positieve test gehad! Mag ik meeschrijven met jullie? :)

Dit is ons eerste kindje, ik ben 30. Man is 34. Het was binnen 1 maand raak dus voelt nog heeel onwerkelijk allemaal.

Net zoals velen ben ik bij elk pijntje bang dat het mis kan gaan.
Heb vooral gevoelige borsten en een zeurderige misselijkheid.. maar dat hebben we er graag voor over!!

Gefeliciteerd aan iedereen die hier meeschrijft! Ik duim dat alles goed gaat en blijft gaan :heart:
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa Abrikoos, de dagen gaan zoooooo langzaam! Ik heb vandaag echt al tien keer gedacht “oh, nog steeds maar 4+3....”.

Ik heb verloskundige nog niet gebeld, ik wacht nog even en zie ook niet toegevoegde waarde om dat nu razendsnel te doen. Al zou een vroege echo wel leuk zijn, maar zelfs dat duurt nog DRIE weken.

Ik heb pijnlijke borsten, vlagen misselijkheid, vage eetlust en geur en een gek humeur. Heb het er allemaal voor over natuurlijk, maar voel me ellendig.

Wij hebben het trouwens nog aan niemand verteld en wachten daar denk ik ook nog wel paar weken mee.
Abrikoos91 schreef:
26-01-2021 09:11
Hopelijk gaat de komende tijd snel voorbij, zodat er wat meer zekerheid is en we wat meer kunnen gaan genieten! De afgelopen dagen sinds ik heb getest kruipen echt voorbij haha, ervaren jullie dat ook zo?

En hebben jullie de verloskundige al gebeld? Ik ben nu volgens eigen berekening ongeveer 4+2, weet niet zeker of ik deze week al ga bellen of toch nog even wacht tot volgende week.

En de kwaaltjes, pfoe... Ik heb ontzettend zere borsten, volgens mij zijn ze ook al gegroeid?! En gisteren had ik behoorlijke krampen, anders dan ongesteldheidkrampen, maar merk dat ik daar dan ook meteen zenuwachtig van word. Vandaag weer een stuk rustiger wat dat betreft.
Ik had zelf vanaf de eerste dag dat ik ongesteld moest worden menstruele krampen. Nu zijn ze gelukkig weg. Ik vond dat zelf ook een beetje eng, ik was bang dat het erger zou worden en dat het mis zou gaan. Ondanks dat ik wist dat deze krampen gewoon normaal zijn.
Ik heb de verloskundige al gebeld, net voor de 10 weken krijg ik een telefonisch intake gesprek en enkele dagen daarna als ik 10 weken ben de termijnecho.

Vorige zwangerschap had ik met 8 weken een inwendige echo, dan kon je het hartje zien kloppen, daarna met 12 weken de termijn echo. Ik vind het wel jammer dat ik nu iets langer moet wachten om de eerste tekenen van leven te kunnen zien.
Leuk dat er al zoveel meeschrijven!

Ik heb met 9 weken de eerste echo. Ook las ik dat je je aan kunt melden bij moeders voor moeders, dus dat ga ik doen. Ik werk toch fulltime vanuit huis de komende maanden verwacht ik.

Heel herkenbaar die eerste kwaaltjes. Hier ook veel krampen, weinig eetlust, veel dorst, pijnlijke borsten.
Hallo dames,
Ik verhuis naar een ander topic, er is er namelijk ook eentje voor 2e helft september.
Ik wens jullie allemaal veel succes en geluk toe.
Sasja, een fijne zwangerschap gewenst!

Wij hebben het verder ook nog aan niemand verteld. Ik wil daar eigenlijk mee wachten tot na de eerste echo, hopelijk lukt dat. Voor onze ouders wordt het het eerste kleinkind, en die zien het denk ik niet meteen aankomen, dus extra leuk! Het scheelt wel met het geheim houden dat we nu toch bijna niemand zien! Na de lockdown kan ik waarschijnlijk minder thuis werken, daar zie ik wel een beetje tegenop, in combinatie met de kwaaltjes.

Moeders voor moeders wil ik me ook voor aanmelden, denk ik. Ik ga nog even wachten tot ongeveer 6 weken. Hoop dat ik dan niet zo misselijk ben dat het me echt gaat tegenstaan!
Hoi allemaal,
Ik kom graag meeschrijven. Ik heb net vanochtend getest! Ik ben 3,5 bezig geweest (hele medische molen met IUI, IVF), en eindelijk is het nu raak!
Ik ga verwacht dat ik al rond de 6e of 7e week op controle mag komen. Vrijdag ga ik het ziekenhuis bellen.
Heel leuk en spannend!

En gefeliciteerd allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik heb enkele dagen geleden ook positief getest, volgens mijn eigen berekeningen ben ik uitgerekend voor 2 oktober. Hier is het ons tweede kindje. Ik voel echt nog helemaal niks, maar bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook weinig last gehad dus maak me daar niet direct zorgen over. Ik heb al bloed laten prikken, morgen bellen voor de uitslag. En daarna afspraak vastleggen bij de gynaecoloog voor de eerste echo rond 8 weken. Vind het allemaal wel heel spannend terug! En inderdaad, de dagen kruipen echt voorbij haha!

Ravenheart, wow, na 3 jaar! Dan hebben jullie veel geduld moeten hebben... ben blij voor jullie! Is het uiteindelijk een spontane zwangerschap of zaten jullie in een medisch traject?

BlauweKat, bij jou ook zo lang! Wat kan je geduld op de proef gesteld worden... gelukkig nu raak.

Proficiat aan alle andere zwangeren ook! Op naar een hele hoop lieve oktoberbaby's :heart:
Abrikoos91 schreef:
27-01-2021 08:42
Sasja, een fijne zwangerschap gewenst!

Wij hebben het verder ook nog aan niemand verteld. Ik wil daar eigenlijk mee wachten tot na de eerste echo, hopelijk lukt dat. Voor onze ouders wordt het het eerste kleinkind, en die zien het denk ik niet meteen aankomen, dus extra leuk! Het scheelt wel met het geheim houden dat we nu toch bijna niemand zien! Na de lockdown kan ik waarschijnlijk minder thuis werken, daar zie ik wel een beetje tegenop, in combinatie met de kwaaltjes.

Moeders voor moeders wil ik me ook voor aanmelden, denk ik. Ik ga nog even wachten tot ongeveer 6 weken. Hoop dat ik dan niet zo misselijk ben dat het me echt gaat tegenstaan!
Dank je wel!

Ze zijn bij Moeder voor Moeders best vlug met contact opnemen enzo. Met 2-3 dagen was alles geregeld, dus je kan gewoon rustig wachten.
Door de misselijkheid kan het wel pittig zijn, ik heb soms wel moeite mee om dan de urine over te schenken in de fles. Mijn eigen urine vind ik al stinken.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, gefeliciteerd allemaal! :cheer:

Hier afgelopen weekend ook een positieve test. Eerste afspraak bij de verloskundige staat eind februari gepland. Het is ons derde kindje.

Hoop dat iedereen zich enigszins ok voelt en dat de kwaaltjes meevallen. Super gefeliciteerd allemaal en toi toi toi!! :cheer2:
Leuk dat er weer een paar dames bij gekomen zijn! Welkom BlauweKat, Jools87 en salacia! En gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Jools87; Kom je uit België? Gezien je bloed laat prikken en bij de gynaecoloog terecht kan? Vind het jammer dat bloed prikken hier in NL niet standaard is, dat geeft toch weer wat meer bevestiging of zo! Ik ben zelf Belgische, maar woon al wat jaren in Nederland inmiddels.
[quote=Abrikoos91 post_id=32464052 time=1611733353

Moeders voor moeders wil ik me ook voor aanmelden, denk ik. Ik ga nog even wachten tot ongeveer 6 weken. Hoop dat ik dan niet zo misselijk ben dat het me echt gaat tegenstaan!
[/quote]

Ik wil me misschien ook aanmelden voor MvM. Maar ik merk dat ik het wel fijner vindt om even te wachten op de eerste controle. Of in ieder geval de eerste 2-3 weken na de test.

@iedereen, ik ben wel benieuwd maar jullie kwaaltjes, en wanneer die begonnen. Ik zit nu pas net op 4 weken, maar ik voel wat wat licht krampjes in mijn buik, en veel geborreld haha. En verder een beetje gevoelige borsten, maar nog wel dezelfde maat.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat zich er steeds meer zwangeren melden. Gefeliciteerd allemaal en nog een beetje extra bijzonder voor diegenen bij wie het jaren heeft geduurd.

Mijn kwaaltjes begonnen al voor NOD, zo heftig dat ik zelfs al - geheel tegen mijn principes in - 3 dagen voor NOD getest heb. Met toen ook al een vrij duidelijke streep. Donkere streep = meer Hcg = meer kwalen?? Ik weet het niet maar voel me lamlendig 😬
Jools87 schreef:
27-01-2021 14:15
Hoi! Ik heb enkele dagen geleden ook positief getest, volgens mijn eigen berekeningen ben ik uitgerekend voor 2 oktober. Hier is het ons tweede kindje. Ik voel echt nog helemaal niks, maar bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook weinig last gehad dus maak me daar niet direct zorgen over. Ik heb al bloed laten prikken, morgen bellen voor de uitslag. En daarna afspraak vastleggen bij de gynaecoloog voor de eerste echo rond 8 weken. Vind het allemaal wel heel spannend terug! En inderdaad, de dagen kruipen echt voorbij haha!

Ravenheart, wow, na 3 jaar! Dan hebben jullie veel geduld moeten hebben... ben blij voor jullie! Is het uiteindelijk een spontane zwangerschap of zaten jullie in een medisch traject?
Welkom! En gefeliciteerd!

Het is geheel onverwachts een spontane zwangerschap. We zaten middenin het medische traject en hadden voordat we met ICSI zouden beginnen behoefte aan een paar maanden pauze. IUI gaf te weinig kansen, dus ICSI zou de vervolgstap geweest zijn. En in de laatste maand van die pauze was het ineens gelukt :-D
Alle reacties Link kopieren
Ravenhaert; wauw, altijd zo speciaal als het dan toch ineens spontaan lukt!

Abrikoos; ja klopt! Belgische hier haha :).

Ondertussen bloeduitslag gekregen en afspraak gemaakt bij gynaecoloog dus nu is het wachten... de komende weken gaan lang duren denk ik zo.

Hier geen kwaaltjes, veel sterkte aan iedereen die veel last heeft!
Ravenheart, wauw wat mooi dat het gelukt is voordat je met Icsi startte! Ik heb zelf in zo'n traject gezeten (ivf) dus ik kan me voorstellen dat je echt verbaasd was, wat een mooie verrassing!

Jools, succes met wachten! Ik hoop morgen te horen wanneer mijn eerste afspraak is. En als je geen kwaaltjes hebt, voel je dan ook niks in je onderbuik bijvoorbeeld?

Haha Nonuh, ik denk dat het wel zo werk. Hopelijk wordt de misselijkheid snel minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven