Uitgerekend 2e helft oktober 2021

15-02-2021 19:57 486 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje! :heart: Mijn uitgerekende datum is 21 oktober.

Ik had stiekem gehoopt dat iemand anders al een topic zou openen, want ik vind het allemaal maar spannend...
Maar hier zijn we dus! Hopelijk kunnen we hier samen kletsen over die spannende eerste weken en tellen we af naar de geboorte!

Wijzigingen graag dikgedrukt neerzetten, wel zo handig voor het overzicht. :)
NaamLeeftijdUDHoeveelste20 weken echoGeslacht
arcobaleno2917/101e? 💙
Otta19853517/101e28 mei 💓
Ellie-Jane3117/101e1 juni💙
Crewgirl3117/101e25 mei💓
femmy893217/101e26 mei💓
die ene3220/102e?💙
Bbubbels3121/101e2 juni💓
Mms252722/101e??
-April-3322/101eEind mei?
Mieremuis4022/102e?💙
Sjrrn2923/102e??
Eftelingmeisje3823/102e??
Roossie19903024/101e2 juni💓
Penne?26/101e1?
Keranet3927/103e?💙
Teresita2827/101e10 juni💓
Mette072728/103e??
Squirrel83530/102e??
Fieloesje :hug:
Lulu☆ :hug:
Sweetsunny :hug:
Mik* :hug:
ellie-jane wijzigde dit bericht op 03-06-2021 11:28
71.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ellie Jane, ik schrijf graag met je mee! Ik ben er afgelopen vrijdag achter gekomen dat ik zwanger ben! Totaal onverwacht want ik ben half december pas gestopt met de pil. Ik had verwacht dat het nog wel even zou duren, maar niet dus. De ergste shock ben ik nu wel te boven! Alleen nu begint bij mij de onzekerheid over of alles wel goed is en goed gaat! 8 maart heb ik mijn 1e (8 weken) echo. Volgens mijn eigen berekening ben ik 19 oktober uitgerekend. Hoe heb jij de 1e dagen na de ontdekking ervaren? En heb je al last van kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Jaa, iemand heeft een topic geopend! Net lang genoeg op mijn handen gezeten ;-)

Gefeliciteerd met je zwangerschap Ellie-Jane, volgens mij hebben wij nog kort tegelijk meegeschreven in het najaar voor een eerste topic.

Ik heb afgelopen woensdag positief getest, met mijn cyclus van 26 dagen is mijn uitgerekende datum daarmee (voorlopig) 20 oktober.
Inmiddels aanmelding bij de verloskundige gedaan, moet nog teruggebeld worden. Ook al ingeschreven voor kinderopvang, de balans tussen vraag en aanbod is hier vrij ver te zoeken (vraag > aanbod). En aangezien dat op inschrijfdatum gaat (en hier geen eerdere kinderen zijn die nog voor wat voorrang kunnen zorgen), dachten we laten we er maar heel heel vroeg bij zijn! Ben jij al met dat soort dingen bezig, of heb je wat rustiger aan gedaan?
Hoi,
Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje! Het is inderdaad erg spannend allemaal. Heb vandaag al veel geregeld, de eerste echo en de intake met de verloskundige staat al gepland over 4 weken. Volgens mijn eigen berekening ben ik op 22 oktober uitgerekend. Hoe voel je je Ellie-jane? Heb je al veel last van kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Jaa leuk dat je dit topic opent! Ik ben er dit weekend achter gekomen dat ik zwanger ben! Ben nog een beetje in shock haha. Was de tweede ronde “proberen” voor ons dus ik had het totaal nog niet verwacht! Volgens mijn berekening ben ik 22 oktober uitgerekend. Ga morgen eens bellen met de verloskundige voor een eerste afspraak! Merk weinig kwaaltjes tot nu toe! Soms wat kleine krampjes in mn onderbuik. En pijnlijke borsten. Gelukkig nog geen misselijkheid oid!
femmy89 schreef:
15-02-2021 21:02
Hoi Ellie Jane, ik schrijf graag met je mee! Ik ben er afgelopen vrijdag achter gekomen dat ik zwanger ben! Totaal onverwacht want ik ben half december pas gestopt met de pil. Ik had verwacht dat het nog wel even zou duren, maar niet dus. De ergste shock ben ik nu wel te boven! Alleen nu begint bij mij de onzekerheid over of alles wel goed is en goed gaat! 8 maart heb ik mijn 1e (8 weken) echo. Volgens mijn eigen berekening ben ik 19 oktober uitgerekend. Hoe heb jij de 1e dagen na de ontdekking ervaren? En heb je al last van kwaaltjes?
Ik ben eind december gestopt met de pil. Hier was het in 1 keer raak! :lol:
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een topic. Ik wil hier heel graag meeschrijven, maar ik wacht tot na de 1e echo.

In het vorige uitgerekend topic waarin ik meeschreef vond ik het echt heel pijnlijk dat ze allemaal verder gingen en ik een miskraam kreeg bij 9(!!!) weken. En dat gebeurde zonder een druppel bloedverlies vooraf en met knallend positieve testen.

Ik regel dus ook nog niets. Had dat de vorige keer wel gedaan en t was echt naar om alles weer te annuleren. Heb zelfs de verloskundige nog niet gebeld. Ik ben afgelopen donderdag erachter gekomen dat ik voor de 2e keer zwanger ben. Nog geen levende kindjes dus.

Dus ik hoop dat ik jullie later nog eens mag ontmoeten in dit topic
Alle reacties Link kopieren
Jaa wat leuk! Gefeliciteerd dames!
Ik ga morgen even kijken naar een tabel. Wel zo handig voor het overzicht.

Hier nog niet echt kwaaltjes. Wat steekjes hier en daar, en ben wel meer 'gassy' dan gebruikelijk :hihi:
Ik heb me dit weekend aangemeld bij de verloskundige, maar daar kan ik pas rond de 12 weken terecht. Hik woon niet in NL en het gaat hier allemaal anders.. we gaan waarschijnlijk wel een prive scan laten doen rond de 7/8 weken. Daarna willen we het de directe familie ook vertellen.

@femmy, lastig he, er dan nu op vertrouwen dat je lichaam haar werk doet en het straks allemaal goed gaat! Dat wachtbankje is al vervelend en nu is de spanning nog niet voorbij..

@crewgirl, jaa klopt! Fijn dat het nu bij beide gelukt is! :yes: Jeetje, je moet wel erg vroeg over de kinderopvang ed nadenken zeg!! Maar goed dat je daar al aan hebt gedacht. Het is hier nog niet aan de orde. Je hebt hier sowieso een jaar zwangerschapsverlof, dus ik denk dat we daar nog niet zo mee bezig zijn..

@penne, wat fijn zeg dat het in een keer raak was! Kwam het toch wel als een shock, zo snel of was je er al helemaal klaar voor?

@bubbels ook redelijk snel zwanger dus! Fijn! En hopelijk blijft de misselijkheid zo lang mogelijk uit! Haha!

@April, ik snap je heel goed! Hoop je heel erg over een paar weken hier weer terug te zien met goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Ook al vind ik het heel spannend en heeeel vroeg, ik wil toch graag meeschrijven :).
Ik ben er gister achter gekomen dat ik zwanger ben.
Als het goed is, is mijn uitgerekende datum 23 oktober, maar dat weten we natuurlijk pas zeker na de echo.

Ik heb me vanochtend aangemeld bij de verloskundige. Mede door mijn lange cyclus zit ik al op 6 weken na de eerste dag van mijn laatste menstruatie.

Bij mij ging het ook niet helemaal zoals verwacht, ik had namelijk een test gedaan op dpo13, cd 36 die echt spierwit was. (ik denk nu achteraf dus dat dit niet 13 was). Mijn langste cyclus was tot nu toe 40 dagen en bedacht gister ineens dat het al dag 42 was. Dus voor de zekerheid nog een test gedaan, meer met de gedachte om een zwangerschap echt uit te sluiten, was deze knalpositief!
's Middags nog een Clearblue gedaan en deze gaf 2-3 weken aan.
Ben nog steeds een beetje flabbergastered, maar het begint te landen :).
Alle reacties Link kopieren
Hi Roossie, jij ook gefeliciteerd! :)
Wat fijn dat je je al hebt aangemeld bij de verloskundige. Is dit je eerste kindje?

Ik heb zojuist een tabel toegevoegd! Als er nog andere dingen zijn die jullie er graag in willen zien, laat het me weten!
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal, ik was ook al aan het wachten op dit topic dus dankjewel voor het openen ;)! mijn UD is 17 oktober en het is ons eerste kindje.

Ik heb vorige week zondag voor het eerst positief getest. Eind van de week heb ik contact opgenomen met het ziekenhuis, daar was ik net gestart met een traject omdat we nu 14 maanden proberen zwanger te raken. Door de onderzoeken weet ik mijn datum van ovulatie en uitgerekende datum ook vrij precies. Na de onderzoeken in die ronde toch spontaan zwanger geworden dus het voelt nog heel onwerkelijk!

Ik heb op 1 maart de eerste echo met 7 weken in het ziekenhuis. Ik heb me ook al aangemeld bij de verloskundigenpraktijk hier in de buurt en daar heb ik een intake met 9 weken en krijg ik weer een echo. Vind het wel heel spannend of het goed blijft gaan. Merk dat mijn partner optimistischer is, terwijl ik nog zoiets heb van 'eerst zien dan geloven'. Heb verder ook helemaal geen kwaaltjes, behalve dat mijn borsten al iets gegroeid lijken en ook gevoelig zijn.

Toch bijzonder al die verschillen, sommigen in 1 of 2 rondes raak, de ander helaas al een miskraam meegemaakt... verdrietig -April-, snap dat je nu wat meer afwacht. En al aanmelden bij de kinderopvang, jeetje nog niet eens over nagedacht! Maar snap dat als het zo krap is dat je wel moet.
Alle reacties Link kopieren
-
arcobaleno wijzigde dit bericht op 16-02-2021 14:58
Reden: dubbel
99.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
arcobaleno wijzigde dit bericht op 16-02-2021 14:58
Reden: oke zelfs driedubbel, sorry!
99.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klopt, het is inderdaad ons eerste kindje.

Aanmelden is misschien wat vroeg geweest, maar ik heb sinds september nog geen regelmatige cyclus gehad en kon mijn eisprong slecht vinden. Daardoor was het ook redelijk een verrassing dat ik nu toch zwanger ben.

Misschien kan de 1e echo datum aan de tabel toegevoegd worden en als je een kloppend hartje hebt gezien?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Ellie Jane voor de tabel! Voor mij is het ook het 1e kindje :-D Wat grappig dat er veel dames al zaten te wachten op dit topic! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

@Penne, woow gelijk de 1e rondje raak, dat is wel bijzonder! Dat was wel een shock denk ik?

@April, ik hoop dat het deze keer goed blijft gaan! Lijkt mij inderdaad erg pijnlijk om te lezen dat de andere dames verder gaan met hun zwangerschap. Ik moet zeggen dat ik ook best bang ben voor een miskraam, of dat er iets niet goed is. Het is een spannende tijd!

@Arco Baleno, 14 maanden is een lange tijd, zeker met iedere maand die onzekerheid :-( . Ben je nu alsnog natuurlijk zwanger geworden, of door het traject?

Zelf heb ik gelukkig nog weinig last van kwaaltjes. Mijn borsten en tepels zijn alleen behoorlijk gevoelig. Daarnaast heb ik af en toe wat steken in mijn buik. Ik kan niet wachten tot de eerste echo! ik heb gisteren de verloskundige gebeld en kan 8 maart terecht voor de eerste echo! Ik ben het met Roossie eens dat het wel leuk is om dat in de tabel te vermelden :-D
Alle reacties Link kopieren
Zo, de tabel is bijgewerkt. Wat een werk eigenlijk hahah! Zouden jullie wijzigingen dikgedrukt willen plaatsen, dan kan ik die sneller zien!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me vandaag aangemeld bij de verloskundige. Voelt nog steeds onwerkelijk om zwanger te zijn! Weinig klachten eigenlijk. Al was ik vanmiddag opeens even bij vlagen misselijk. Ging gelukkig over na het drinken van wat water. En ben echt moe!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mag ik ook meeschrijven? Ik heb vorige week zondag positief getest. UD = 17 oktober. Ik heb op 5 maart een eerste echo in de fertiliteitskliniek. Het is mijn 1e kind.

Ik ben alleenstaand en kies bewust ervoor een kind te krijgen. Ik ben dan ook zwanger van donorsperma. Vandaar ook de fertiliteitskliniek. Ik heb IUI gehad. Ronde 4 was ik zwanger, maar dat werd helaas een miskraam. Nu is de eerst volgende ronde na de miskraam en ben ik weer pril zwanger. Net als April vind ik het dan ook nog erg spannend of het goed blijft gaan. Ik tel de dagen af tot de eerste echo! Ik heb nog geen kwaaltjes behalve wat gevoelige borsten. Ik heb verder nog niks in gang gezet mbt kinderopvang, verloskundige ed. De eerste echo heb ik wel gepland ivm traject bij de kliniek. Als die goed is zal verdere begeleiding gewoon bij de verloskundige plaatsvinden. Ik twijfel nog om daar al een afspraak te maken. Aan de ene kant ben ik bang dat ze straks een volle agenda hebben en ik niet terecht kan. Aan de andere kant is het nog wel heel pril en vroeg en kan ik vast nog wel even wachten. Afbellen als het niet goed blijkt te zijn vind ik ook naar (heb ik net als April vorige keer meegemaakt).

Maar ben voorlopig ook wel blij en hoop dan ook dat we allemaal tot de geboorte van gezonde baby's mogen meeschrijven in dit topic! :high5:
otta1985 wijzigde dit bericht op 17-02-2021 14:47
Reden: Tekst dik drukken
4.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel, mijn eerste echo is 15 maart :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik zou ook graag mee willen schrijven in deze groep. Ik zie al een aantal bekende namen voorbij komen.

Zaterdag had ook ik een positieve test in handen. Heel erg spannend omdat het ik in november een vroege miskraam heb gehad (bij 5w2d) dus hopelijk heb ik na zondag iets meer rust. Blijft denk ik toch eerst zien dan geloven en net zoals iedereen hopen op een goede gezonde zwangerschap.

Ik heb alleen een afspraak gemaakt bij de vk verder wil ik nog niets oppakken. Eerst zien of het goed blijft gaan. Ik had de vorige keer veel steun daaraan dus deze stap durfde ik wel te nemen ik heb dus 12 maart mijn eerste echo. En volgens mijn eigen tellen 22 oktober ud, populaire datum zie ik in de tabel haha. Verder is het ook ons eerste kindje.

Wat doen jullie verder met moeders voor moeders? Ik sta daar wel positief tegenover maar weet niet wanneer je je daarvoor moet aanmelden.

Verder niet erg veel kwaaltjes. Wel ontzettend moe en steken in mijn baarmoeder en soms een vlaagje misselijk als ik honger heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil me wel gaan aanmelden voor moeders voor moeders. Je kan meedoen vanaf week 6 begreep ik, maar kunt je al eerder opgeven. Ik heb met mezelf afgesproken tot week 6 te wachten (komende zondag). Daarna ga ik me aanmelden en me ook aanmelden bij de verloskundige.
Wat leuk dat er al een aantal zwangere meeschrijven hier. Gefeliciteerd allemaal!

@ Ellie-Jane en femmy89, het was/is nog steeds een shock inderdaad. Ik ben eind december pas met de pil gestopt, dit met het idee dat het minstens een aantal maanden zou duren voordat ik zwanger zou zijn na 15 jaar de pil geslikt te hebben. Tsja, dat is dus niet zo. Ik moet zeggen dat ik heel blij ben maar ook gespannen voor wat er allemaal gaat komen.
De 1e echo is op 16 maart, vriend en ik hebben afgesproken dat we tot dan nog niks gaan ondernemen en de tijd nemen om aan de nieuwe situatie te wennen.
Alle reacties Link kopieren
Wel fijn om nu een groep te hebben waar we ons 'geheim' kunnen delen.
Wij hebben ook besloten om niks te vertellen tot de echo.

Echter weet wel 1 vriendin het al, die is momenteel ook zwanger en bij haar wist ik het ook gelijk (heb haar zelfs nog een extra test gebracht).
Vind het ook wel prettig om 1 iemand te hebben om erover te praten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op 8 maart mijn eerste echo! Vind het allemaal maar spannend! Wel fijn inderdaad om hier alles te kunnen delen. Voel me eigenlijk nog niet echt zwanger. Dat maakt me soms onzeker. Dat ik nog een test wil doen ofzo haha. Moeten er maar op vertrouwen dat t gewoon goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd ook alle nieuwe dames! Heel leuk om jullie ervaringen te lezen en inderdaad een gedeeld geheim te hebben.

Bij mij hetzelfde als bij Roossie1990, 1 vriendin weet het die mij ook meteen belde bij haar positieve test. Verder willen we het voorlopig stil houden. Ik twijfel nog om het na de eerste echo met circa 8 weken te vertellen of toch veilig wachten tot 12 weken? Hoe staan jullie daarin?

Hebben sommigen van jullie al ervaring met moeders voor moeders? Ik heb eigenlijk geen ervaringen van anderen gehoord. Vind het een mooi idee maar klinkt ook als gedoe ofzo.

Succes allemaal met wachten op de eerste echo's en hopelijk blijven ons de ergste kwaaltjes bespaard!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven