Uitgerekend 2e helft oktober 2021

15-02-2021 19:57 486 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje! :heart: Mijn uitgerekende datum is 21 oktober.

Ik had stiekem gehoopt dat iemand anders al een topic zou openen, want ik vind het allemaal maar spannend...
Maar hier zijn we dus! Hopelijk kunnen we hier samen kletsen over die spannende eerste weken en tellen we af naar de geboorte!

Wijzigingen graag dikgedrukt neerzetten, wel zo handig voor het overzicht. :)
NaamLeeftijdUDHoeveelste20 weken echoGeslacht
arcobaleno2917/101e? 💙
Otta19853517/101e28 mei 💓
Ellie-Jane3117/101e1 juni💙
Crewgirl3117/101e25 mei💓
femmy893217/101e26 mei💓
die ene3220/102e?💙
Bbubbels3121/101e2 juni💓
Mms252722/101e??
-April-3322/101eEind mei?
Mieremuis4022/102e?💙
Sjrrn2923/102e??
Eftelingmeisje3823/102e??
Roossie19903024/101e2 juni💓
Penne?26/101e1?
Keranet3927/103e?💙
Teresita2827/101e10 juni💓
Mette072728/103e??
Squirrel83530/102e??
Fieloesje :hug:
Lulu☆ :hug:
Sweetsunny :hug:
Mik* :hug:
ellie-jane wijzigde dit bericht op 03-06-2021 11:28
71.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nieuws met 2 vriendinnen gedeeld. Ik wil het wel met ca 8 weken, na de eerste echo met iets meer mensen, waaronder mijn ouders delen. Met 13 weken ook op het werk en met mensen die iets verder van me af staan. Veel mensen weten ook van mijn vruchtbaarheidstraject dus tot 13 weken geheimhouden gaat me niet lukken. Heb nu al steeds het gevoel mensen voor te liegen. Gaan jullie het op een speciale manier vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Leuk al zoveel meeschrijfsters! Gefeliciteerd met de zwangerschap allemaal!
Ellie-Jane dank voor het knutselen van de tabel (en het bijhouden de komende maanden ;-) )

Ik heb inmiddels mijn eerste afspraak met de verloskundige staan op 17 maart. Maar ze doen voorlopig geen vroege (pret)echo's en de afspraak is digitaal/telefonisch. Twee weken later heb ik dan ongeveer de volgende afspraak, die is wel met echo. Maarja, toch nog weer twee weken langer wachten. Met een rondje google heb ik een echocentrum gevonden dat nog wel vroege echo's doet. Dus daar heb ik nu een echo gepland op 15 maart!
Alle reacties Link kopieren
Ohhh is er alweer een 2de helft oktobertopic, wat vliegt de tijd toch.

Vorig jaar deze dag testte ik positief en inmiddels mag ik al bijna 4 maanden mijn tweede zoontje knuffelen :heart:

Veel geluk en plezier allemaal! Ik word er gewoon een beetje nostalgisch van haha. Ik wens jullie hele fijne zwangerschappen en prachtige baby’s :love:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan de nieuwe schrijfsters!

@Otta, wat spannend dat je het traject alleen in bent gegaan! En zo fijn dat het gelukt is! Hoe reageerden je vriendinnen! Snap heel goed dat je het al hebt verteld, je wil het blije nieuws ook met iemand anders delen!!

@crewgirl, ah fijn dat je toch een echo ergens anders hebt kunnen regelen. Iets leuks om naar uit te kijken!!

Ik ga ook een prive echo laten doen, maar er houdt me iets tegen om het te regelen. Snap niet zo goed waarom. Mn vriend zegt elke dag dat ik moet bellen. Vanavond toch maar doen! 😅

Wel heel leuk om mee te leven met de andere echos! De eerste is al over 2.5 week!!

De tabel is weer bijgewerkt.. pff wel een heel werk zo zeg hahah!
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
17-02-2021 23:06
Ohhh is er alweer een 2de helft oktobertopic, wat vliegt de tijd toch.

Vorig jaar deze dag testte ik positief en inmiddels mag ik al bijna 4 maanden mijn tweede zoontje knuffelen :heart:

Veel geluk en plezier allemaal! Ik word er gewoon een beetje nostalgisch van haha. Ik wens jullie hele fijne zwangerschappen en prachtige baby’s :love:
Wat een lief bericht Lux! :heart: Hopelijk kunnen wij over een jaar allemaal hetzelfde zeggen!
Alle reacties Link kopieren
@ Ellie-Jane, ik weet niet of ik per ongeluk het enige (tenminste, in coronatijd) of allerpopulairste echobureau heb uitgezocht, maar ze zaten al best wel vol. Ik had nog een paar dagen eerder gekund (vrijdag ipv maandag, maar die tijden pasten niet in mijn agenda). Maar aan je UD te zien ben je ongeveer dezelfde termijn als ik, dus als je ook rond die tijd wil zou ik toch wat gaan zoeken... Misschien ook een tip voor anderen die geen medisch geindiceerde vroege echo gaan krijgen.
Blijkbaar zit er veel verschil tussen verloskundige praktijken. In de info die ik heb gekregen staat dat ik met ongeveer 8 weken de 1e echo heb en de volgende met ongeveer 10-12 weken, dit is de termijnecho. Ik vraag me af waarom de 8 weken echo niet standaard is bij elke verloskunde praktijk. Ook ben ik bang dat er nog heel weinig te zien is op deze echo. Vriendin van mij heeft hem een jaar geleden niet gekregen en ik krijg hem dus wel, maar ben dus bang dat er nog weinig te zien is op deze echo (dit heb ik gelezen op een ander forum) en dat er weinig over te zeggen valt.
Alle reacties Link kopieren
Ja gek he, zoveel verschil tussen echo's. Ik heb mijn eerste in het ziekenhuis met 7 weken, maar de verloskundigenpraktijk doet ook met 7/8 weken de eerste echo. Dus nu heb ik met 7 en 8,5 week een echo, en dan nog de termijnecho. Wat ze mij vertelden is dat je op die vroege echo's idd nog niet veel ziet, maar wel vanaf 6,5 week een kloppend hartje en of de vruchtzak goed zit (geen bbz). Dus ik vind 'm evengoed heel spannend!
Mijn partner mag bij de 3 eerste echo's sowieso aanwezig zijn, hoe is dat bij jullie?

En lief Lux-!!
Otta1985, wij weten nog niet hoe we het gaan vertellen. We willen wel iets grappigs kleins doen, maar we zijn niet van veel poespas. Een kinderboekje ofzo met een echofoto erin en dat inpakken, zoiets. Heb jij al een idee?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook met ongeveer 7,5 week eerste echo, zonder medische indicatie! Verschilt blijkbaar heel erg. Termijnecho is bij mij rond de 11 weken.

Partner mag trouwens mee met de echo’s! Verder helaas niet maar dat is begrijpelijk nu.
bbubbels wijzigde dit bericht op 19-02-2021 11:07
Reden: Aanvulling
24.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaa, toch maar een privescan geboekt! 8 maart kunnen we er terecht.

Hoor tot aan de 9 weken sowieso niets van de midwives, dus het voelt wat alsof we aan ons lot worden overgelaten. Heel raar. Dan rond 9 weken dus het eerste contact moment met een midwife, maar dat is een telefonisch consult. En dan rond de 12 weken de termijnecho. Maar dat hoor ik pas na het telefoon consult.

We gaan het daarna direct aan mijn ouders vertellen. Heb ik veel zin in, maar vind het ook wel jammer want dit moet via videobellen.. ik had het ze zó graag persoonlijk willen vertellen, maar we kunnen voorlopig ook nog niet naar NL reizen, dus dat kan gewoon helaas niet.

14 maart is het hier moederdag, dus dan willen we het aan de schoonfamilie vertellen. We weten nog niet hoe of wat, want ook hen mogen we niet binnenshuis zien door corona. Hopelijk kan dat met 3 weken wel weer!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik zou ook graag meeschrijven in dit topic! Ik weet sinds twee weken dat ik in verwachting ben van ons eerste kind. Ik had al snel kwaaltjes en daarom op 12 dpo een test gedaan, die was licht maar overduidelijk positief! Ik ben via een iui traject zwanger geraakt, daarom heb ik al heel vroeg een eerste echo om te kijken of het vruchtje op de juiste plek zit. Ik vind het heel spannend. Als het in orde is dan willen we wel gelijk de familie inlichten. Die weten toch allemaal al dat we met iui bezig zijn, dus echt een groot geheim is het niet😀

Voor de tabel;
Naam: Lulu☆
UD: 17 oktober, volgens mijn eigen berekening
Eerste echo 26 februari
Het is ons eerste kind
Alle reacties Link kopieren
Pff sorry even een stomme update.
Toen ik 3 uur geleden naar het toilet ging, zag ik in eens veel helderrood bloed bij het afvegen. En het bleef maar komen toen ik bleef vegen. Het loopt er niet uit en ik heb ook (nog) geen stolsels, maar schrok me helemaal kapot. Heb nu ook wat kramp, maar dat kan ik me ook inbeelden omdat ik nu zó bezig ben met alles wat ik voel.
Ik ben me helemaal suf aan het googlen, maar het is gewoon afwachten. :( Mehh.
Alle reacties Link kopieren
Oh Ellie-Jane wat naar en schrikken! Dat wil je niet zien... Ik hoop dat het heel snel stopt en duim met je mee dat het gewoon goed zit...
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat schrikken zeg ellie jane!! Ik kan mij goed voorstellen dat je je er zorgen om maakt!! Maandag even de Vk bellen? Bloedverlies kan ook veel andere oorzaken hebben, je doorbloeding is nu sowieso beter waardoor je ook eerder kan gaan bloeden. Maar dat heb je vast al op Inet gelezen. Hopelijk is het bloeden gestopt! Veel sterkte dit weekend! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oh Ellie-Jane dat is schrikken idd! Sterkte met de spanning. En ik duim mee dat het helemaal goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Ellie-Jane schreef:
20-02-2021 17:54
Pff sorry even een stomme update.
Toen ik 3 uur geleden naar het toilet ging, zag ik in eens veel helderrood bloed bij het afvegen. En het bleef maar komen toen ik bleef vegen. Het loopt er niet uit en ik heb ook (nog) geen stolsels, maar schrok me helemaal kapot. Heb nu ook wat kramp, maar dat kan ik me ook inbeelden omdat ik nu zó bezig ben met alles wat ik voel.
Ik ben me helemaal suf aan het googlen, maar het is gewoon afwachten. :( Mehh.
Ohhh nee. Ik kan me voorstellen dat je je kapot schrikt. Hoe gaat het nu? Fingers crossed dat het goed blijft gaan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames! Het bloeden stopte eigenlijk nadat ik het berichtje had geplaatst. En er is nu helemaal niets meer. Maar helemaal gerust ben ik er nog niet op. Afwachten is het enige wat ik kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is idd t laatste wat je wilt zien. Hopelijk heeft ie zich net nog wat sterker ingenesteld. Is en blijft enorm spannend de eerste 12 weken...

Fijn dat het ook meteen gestopt is en wat je zegt je kunt alleen afwachten maar leuk is anders :hug:

Dan even een shoutout van mijn kant, ik ben mijn psychologische grens van mijn vorige miskraam gepasseerd :yes: blijft toch spannend tot de eerste echo maar dit hebben we toch al gehad. Voel me goed, af en toe wat krampjes, voor het ontbijt wat misselijk en ‘s avonds pijnlijke borsten.

Heb het alleen mijn moeder verteld omdat ik met iemand mijn zorgen moest delen (en ze het toch al lang wist aangezien je de oud kraamverzorgster in haar niet voor de gek kunt houden). Verder vertellen we heb niemand tot de eerste echo voorbij is. Dan ben ik er helemaal klaar mee want ik vind het nu al moeilijk om stil te houden haha
Alle reacties Link kopieren
Pfoe Ellie-Jane, wat spannend! Ik duim voor je dat alles goed zit!! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me heel voorzichtig. Het is de zesde keer dat ik me meld in een topic als dit en het heeft slechts tot nu toe geresulteerd in 1 levend kind, dus vandaar de voorzichtigheid. Uitgerekende datum is 22 oktober, toch vind ik het leuk om alvast mee te lezen en hopelijk lees en schrijf ik deze keer mee tot het einde!

Allemaal gefeliciteerd en dat we een voorspoedige zwangerschap mogen hebben en als eindresultaat een gezond kindje! :heart:

Mijn overige details: 40 jaar, een zoontje van 2 en een zoontje wat bij 18 weken is geboren. Zesde zwangerschap. Nog geen echo gepland.
Alle reacties Link kopieren
@Ellie-Jane; ik duim voor je dat het goed mag blijven gaan! Gelukkig is de bloeding nu gestopt.

@Mieremuis, gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat spannend voor jou, ik snap dat je voorzichtig bent. En leuk om te lezen dat je 40 jaar bent, ik ben zelf 39 en ik merk dat ik het heel fijn vind om van zwangere leeftijdsgenoten te horen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom trouwens Lulu, we hebben dezelfde uitgerekende datum, leuk!

En mieremuis ook welkom. Wat spannend zeg voor jou... Ik hoop dat het dit keer weer goed gaat!

En Mms25, wat fijn dat je die grens over bent!

Hoe gaat het met jou Ellie-Jane?
Alle reacties Link kopieren
Ellie jane, gelukkig is het bloeden gestopt! Nu is het inderdaad afwachten!

Welkom alle nieuwe schrijvers en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Ik moet even wat kwijt. Ik kwam kennissen van ons tegen. Hun dochter van 23 is sinds kort ook zwanger, van mijn zwangerschap weten ze nog niets. Dus ik zei, goh wat leuk maar ze zijn nog best jong hoe gaan ze dat doen? (Ik weet dat zij niet al hun zaken op orde hebben) Vervolgens zei mijn kennis dat ze dan tenminste geen oude ouders worden en als je ouder bent sommige dingen toch lastiger worden (mij aankijkend alsof ik te oud ben). Zelf was ze ook heel jong toen ze zwanger werd. Het voelde als een ontzettende sneer naar mij toe! Ik word over 2 weken 32. Ik vond het gewoon een vervelende opmerking en heb ook geen zin om haar te gaan vertellen dat ik zwanger ben... gezien haar dochter en ik in dezelfde periode zwanger zullen zijn, zal ze alles wel gaan vergelijken. Ik weet niet zo goed wat ik hier meer wil, maar ik moest het even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Femmy irritant inderdaad zoiets, waarschijnlijk was zij ook op haar teentjes getrapt vanwege de opmerking dat ze zo jong zijn en gaf ze meteen een sneer terug. 32 Is inderdaad niet oud,en al wás je oud, als een kind maar een liefdevol nest heeft toch?

Ellie-Jane: schrikken zeg!! Uit ervaring kan ik wel zeggen dat een miskraam best pijnlijk is, er wordt echt weefsel naar buiten gewerkt...als je geen pijn hebt gehad is er toch wel een kansje dat het goed zit.... Duimen dat het niet terugkomt! Ga je nog bellen naar de verloskundige voor een extra controle?
mieremuis wijzigde dit bericht op 22-02-2021 09:02
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lulu jij ook gefeliciteerd, inderdaad leuk een leeftijdsgenoot! Vroeger vond ik 40 heel oud klinken maar ik voel me echt niet zo...maar ja dat zeggen sommige mensen van 80 ook haha!
Mm bevalling van de eerste ging in elk geval super vlot (ondanks sterrenkijker, met beetje hulp van de gyn) alleen de zwangerschap was vreselijk zwaar, maar dat was op jongere leeftijd niet anders geweest denk ik. Misselijk, spugen, bekken instabiliteit, vroeg harde buiken etc... Maar gelukkig geen gekke dingen als hoge bloeddruk of suiker ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven