Uitgerekend 2e helft oktober 2021

15-02-2021 19:57 486 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje! :heart: Mijn uitgerekende datum is 21 oktober.

Ik had stiekem gehoopt dat iemand anders al een topic zou openen, want ik vind het allemaal maar spannend...
Maar hier zijn we dus! Hopelijk kunnen we hier samen kletsen over die spannende eerste weken en tellen we af naar de geboorte!

Wijzigingen graag dikgedrukt neerzetten, wel zo handig voor het overzicht. :)
NaamLeeftijdUDHoeveelste20 weken echoGeslacht
arcobaleno2917/101e? 💙
Otta19853517/101e28 mei 💓
Ellie-Jane3117/101e1 juni💙
Crewgirl3117/101e25 mei💓
femmy893217/101e26 mei💓
die ene3220/102e?💙
Bbubbels3121/101e2 juni💓
Mms252722/101e??
-April-3322/101eEind mei?
Mieremuis4022/102e?💙
Sjrrn2923/102e??
Eftelingmeisje3823/102e??
Roossie19903024/101e2 juni💓
Penne?26/101e1?
Keranet3927/103e?💙
Teresita2827/101e10 juni💓
Mette072728/103e??
Squirrel83530/102e??
Fieloesje :hug:
Lulu☆ :hug:
Sweetsunny :hug:
Mik* :hug:
ellie-jane wijzigde dit bericht op 03-06-2021 11:28
71.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ellie - Jane, snap dat het even schrikken was! Maar gelukkig is het al gestopt. Je leest nog best vaak dat je wat bloed kan verliezen zonder dat het gelijk een slecht teken is.

Femmy, ik ben 30, dus nog jong zat vind ik zelf :), maar ik krijg ook al een aantal jaar te horen dat het wel eens tijd wordt... heel vervelend is dat. Het is zelfs zo erg geweest dat toen mijn schoonzusje 2 jaar geleden zwanger was en het vertelde aan de familie mijn schoonopa eerst zij wanneer ik nou een keer zwanger werd (voor haar te feliciteren). Heel vervelend is dat :(.

MMs, wat fijn dat je die grens over bent!! Op naar de volgende weken :).

Lulu, wat fijn dat je nu zwanger bent! En met 4 dagen de echo al, spannend!

Mieremuis, snap wel dat het heel spannend is na zoveel pogingen. Hopelijk gaat dit keer alles volgens het boekje! Sta je ook onder extra controle?

Leuk dat de groep hier steeds groter wordt, vooral nog in deze spannende tijd!

Bij mij beginnen nu ook de eerst kwaaltjes de komen. Ik heb nu 2 a 3 keer per dag enorme krampen, weet dan ook even niet waar ik het zoeken moet. Deze duren dan een paar minuten en dan is het helemaal weg... Voor de rest nog nergens last van dus mag niet klagen, maar hoop toch wel dat die krampen tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Arcobaleno, een populaire dag zie ik, 17 oktober. Otta 1985 staat ook in de lijst voor die datum. Heel leuk! De 22e is ook een drukke dag in de lijst.

@Femmy89, die kennis zal idd een beetje beledigd zijn geweest. Niks van aantrekken joh. Ieder heeft zijn eigen tempo. Ik krijg nu met 39 mijn eerste, die vrouw zal mij wel een fossiel vinden dan. :biggrin: Eerder was ik er gewoon niet klaar voor, nu heb ik werk en privé op orde en is er ruimte voor gezinsuitbreiding

@Mieremuis, je bent zo oud als je je voelt toch. ik voel me echt totaal geen bijna 40er. Mensen zijn ook altijd helemaal verbaasd als ik zeg hoe oud ik ben, word altijd jonger geschat. Ik voel me fit en happy, en daarom heb ik een kleintje veel te bieden. Veel meer dan 10 jaar geleden. Ik ben ook niet bang voor extra kwaaltjes ofzo vanwege mijn leeftijd.

@Roossie1990, vrijdag de echo idd! :cheer: Ik vind het spannend hoor! We duimen dat alles goed zit.

Ik vroeg me trouwens af of jullie nog goede tips hebben qua apps over zwangerschap en ouderschap. Ik heb nu de Zwangerschap+ app en die is wel heel leuk en mooi vormgegeven.
lulu☆ wijzigde dit bericht op 22-02-2021 10:58
Reden: Aanvulling
10.83% gewijzigd
Hi allemaal, mag ik ook meeschrijven? Ik heb ook positief getest, uitgerekend 27/10/2021. Ik heb nog geen afspraak voor een echo.

Ik vind het heel spannend, want het is mijn derde kindje en heb sinds mijn jongste geboren is 1 bevestigde vroege miskraam gehad, maar ik denk eigenlijk wel meer dan eens, gezien het overtijd zijn en symptomen. Zwanger worden lukt wel, maar het blijven niet. Ik heb ook besloten dat als dit kindje ook niet 'lukt' we er maar mee stoppen, vind dat ik in mijn handen mag knijpen met twee gezonde exemplaren. Een MM traject zie ik niet zitten.

Gelukkig gaat het veel vaker wel dan niet goed, en ik hoop voor iedereen hier op probleemloze zwangerschappen en gezonde kinderen!

@ Lulu: hier een mede-fossiel, ik wordt dit jaar 40 :)
Ik heb alle berichten eens goed doorgelezen, en ik zie dat het bij velen niet altijd goed is gegaan. Wat is het spannend de eerste weken (en daarna)! @ Elie-Jane: ik hoop dat het goed met je gaat en dat de bloeding niets ernstigs was <3
Hoi Allemaal :bye:
Ik zou ook graag mee willen schrijven met jullie. Lees al vanaf het begin mee maar uit angst voor een miskraam wilde ik nog niet meeschrijven. Ik tik vandaag 6 weken aan volgens mn eigen berekening en nog steeds zwanger :cheer: dus heb vandaag ook maar een afspraak gemaakt voor een echo. Na ruim 1,5 jaar proberen had ik eigenlijk in januari de handdoek in de ring gegooid (voor even), ik slikte ook geen foliumzuur meer en ik hield niks meer bij qua data. Dus ben eigenlijk nog steeds verbaasd dat het is gelukt.

Mn eerste zwangerschap is na 12 weken geëindigd in een miskraam. En de 2e is gelukkig geëindigd met een prachtige dochter van inmiddels 4 jaar. Ik blijf heel erg een slag om de arm houden. En als de volgende echo straks goed is schreeuw ik het van de daken en ga ik er enorm van genieten!

Wil iemand me toevoegen?
Uitgerekend: 20 okt
2e kind
Leeftijd: 37
Echo: 12 maart

Op naar een hele mooie tijd in deze groep met straks allemaal lieve baby’tjes!! Want ondanks de spanning daar doen we het toch voor :flirting:
anoniem_64a652862768d wijzigde dit bericht op 22-02-2021 17:57
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Keranet, leuk, nog een leeftijdsgenoot. The Jurassic Moms, haha!! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb vandaag ook wat bloedverlies gehad. Een klein beetje maar, maar toch. Verder geen krampen. Wel zijn mijn gevoelige borsten ineens niet meer gevoelig. Ik maak me nu dan ook zorgen dat dit (weer) het begin van het einde is. Voorlopig afwachten, maar moest het toch ergens ff kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Keranet leuk dat jij ook wat ouder bent, ik vind het bemoedigend te lezen dat het vaak op oudere leeftijd toch wel gewoon goed komt uiteindelijk.
Hier natuurlijk ook al gezegend met 1 zoon maar de wens voor een tweede is ook enorm groot, hoop zó dat het ons gegeven is...
Knap dat jij de beslissing al hebt gemaakt dat jullie stoppen na deze poging. Ik heb op mezelf nog geen einddatum gezet haha!

Otta balen dit.... Afwachten, er zit inderdaad niks anders op. Bloedverlies zonder krampen klinkt niet als een miskraam, maar dat de symptomen minder worden maakt het wel spannend... Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
@Fieloesje, wat een verrassing zeg, gefeliciteerd met je zwangerschap. En welkom hier

@Otta, jeetje wat een schrik! Hoe is het nu met je?

@Ellie-Jane, ben benieuwd hoe het met je gaat nu?
Alle reacties Link kopieren
Fieloesje schreef:
22-02-2021 17:56
Op naar een hele mooie tijd in deze groep met straks allemaal lieve baby’tjes!! Want ondanks de spanning daar doen we het toch voor :flirting:
Precies zoals je het schrijft, maar die verlengde wachtweken zijn wel enorm spannend.. zeker als het gepaard gaat met bloedverlies zoals bij Otta en elli-jane :hug: ik blijf me ook heel erg zorgen maken of alles daarbinnen wel goed gaat, hopelijk zorgt zo’n eerste echo ervoor dat ik er wat meer van kan genieten. Zoals ik het hier lees is het bij vele van ons eerst zien dan geloven.

Otta hier geen bloedverlies maar de lichte “kwaaltjes” die ik heb wisselen ook van dag tot dag. Zo heb ik soms last van mijn borsten en de dag erna helemaal niet. Niet om het te bagatelliseren maar mijn symptomen wisselen ook enorm per dag.

Ik heb eigenlijk meer het gevoel dat ik grieperig ben ipv zwanger :facepalm: maar als hier een goede echo is schreeuw ik het ook van de daken. Wil het zo graag tegen mijn zusje en vriendin vertellen (die na 3,5 jaar nu een tweeling krijgt) dat we allebei zwanger zijn. Dus we blijven in spanning afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het ook graag aan de omgeving vertellen maar vind het nu nog te pril. Tis nog zo onzeker. Ik heb eigenlijk weinig klachten behalve pijnlijke borsten. En soms echt super moe. Oh en ik heb mega koude handen en voeten!! Herkent iemand dat?!

Symptomen verschillen bij mij ook per dag trouwens!
@ bbubbels, dat herken ik, ik heb eigenlijk precies dezelfde kwaaltjes als jij hebt. De ene dag ben ik echt moe, de andere dag is er niks aan de hand. En koude voeten had ik wel vaker, maar nu nog vaker.
Alle reacties Link kopieren
Even weer een update na mijn afwezigheid. Ik wilde het eventjes aankijken voor ik weer ging schrijven. Haha! Maar ik had zondagavond nog een ieeeeniemienie beetje bloed, maar het was echt te verwaarlozen. Als ik er niet zo op zou letten, was het waarschijnlijk niet eens opgevallen. Ik heb besloten niet te bellen, tenzij het weer gebeurt. Maar tot nu toe is dat niet het geval. Heb verder ook geen krampen oid.

Ik merk wel dat ik af en toe van die vlagen van misselijkheid heb en daarna ook echt wat moet eten. Dus ik hoop maar dat het een goed teken is.
Maar het onbezorgde is er nu wel een beetje vanaf helaas.

@Otta, ik hoop dat het bij jou goed mag gaan! Maar het is in een keer zo onzeker.. Een virtuele knuffel voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan de nieuwe dames! Wat fijn om de groep steeds groter te zien worden! :) En ook fijn dat er al een paar van jullie met ervaring tussen zit! Ik merk dat ik het wat lastig vind nu, aangezien het voor mij de eerste zwangerschap is en we het nog niet met anderen hebben kunnen delen. Haha!
En qua leeftijd, ik vind 39 helemaal niet zo oud hoor, je bent zo oud als je je voelt!

@Lulu, wat spannend, vrijdag al de eerste echo! Hoe laat heb je hem? Gaan jullie het, als alles goed is, daarna ook met familie en vrienden delen of wachten jullie daar nog mee?

Wat 'leuk' dat de meesten van jullie ook al kwaaltjes hebben. Ik heb echt heel erg last van mijn borsten, vooral aan het einde van de dag bij het afdoen van mijn bh.. En ik ben wel sneller moe en wat ik zei, vlagen van misselijkheid. Maar niet echt misselijk, maar meer een wat raar gevoel in mijn lichaam. Kan het niet goed plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me overigens nu echt het jonkie in de groep met mijn 27 jaar. in mijn omgeving vinden ze dat juist weer veeel te jong om moeder te worden. Dus dat is weer net de andere kant, dat ik me juist een beetje schaam om aan te moeten geven dat ik “nu al” een kindje verwacht op het werk.

Elli-Jane ik heb echt exact hetzelfde als jij qua kwaaltjes. Zeker wat je zegt met het afdoen van je bh... ik ben overigens echt een zoetekauw en heb nu juist alleen maar zin in hartige en/of zoute dingen. voor mij is het ook de eerste dus heb ook geen idee hoe ik me moet voelen of juist niet :P dus fijn dat hier dames zijn met al wat ervaring!
Alle reacties Link kopieren
Ohja alleen zin in hartige dingen heb ik ook! En honger! Of trek haha. Maar ik eet echt veel meer dan voorheen!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig Ellie-Jane, ik hoop echt dat het hierbij blijft en het gewoon goed zit!

Ik dacht dat bij mij de kwaaltjes meevielen, maar sinds dit weekend is mijn eetlust voor warm eten echt totaal verdwenen. Ik heb al 2 dagen staan te kokhalzen boven het fornuis en alleen al het idee van warm eten staat me tegen. Maar bij de gedachte aan een broodje kaas word ik helemaal blij haha! Dus denk dat ik er voorlopig maar aan toegeef om vooral koud te eten...

We twijfelen hier nog tussen vertellen na de 1e echo met ongeveer 8 weken, of toch wachten tot 12.

Ps ik ben 29
Alle reacties Link kopieren
@Ellie-Jane, wij mogen vrijdag om 15.00. Mijn vriend mag gelukkig met alle echo's mee, daar zijn we heel blij mee :-] de gewone controles niet,maar dat is niet zo'n probleem.

En voor de tabel: ik ben 39 jaar oud
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik ben 31 voor de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie steun dames. Vandaag geen bloedverlies meer gehad. Dus ik wacht het nog af. Kwaaltjes zijn nog niet teruggekeerd. Gek dat je bijna kunt hopen op pijnlijke borsten en misselijkheid :) Maar goed om te horen dat dat bij jullie ook wisselend aanwezig kan zijn en dus nog niet het ergste hoeft te betekenen.

@Ellie-Jane: dankjewel, knuffel terug voor jou.

Oh, en ik ben 35 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig Ellie Jane en Otta, dat het bloedverlies niet meer ja teruggekomen! Of bij EJ een Ieniemienie beetje dan. De kwaaltjes zegt ook niet altijd alles, blijven duimen maar! Lastige periode is dit toch... Zeker fijn dat er iets zoals het Viva forum is, dat je het toch even kwijt kan!

Roossie ik krijg een extra vroege echo vanwege de vele miskramen, en als de zwangerschap doorzet extra groei echo's omdat ons zoontje iets te laag in gewicht zat bij zijn geboorte. En ik slik ascal voor verbeterde doorbloeding van de placenta en zodat het gewicht wat beter stijgt.
Heb je nog steeds die krampen? Bandenpijn ofzo?

Fieloesje jij ook een hele historie dus qua dat het allemaal niet makkelijk en vanzelf gaat... Spannend dat het dan toch weer gelukt is! Ik duim voor je. Zou super zijn natuurlijk als je dochter grote zus mocht worden!

Hier wel kwaaltjes, gespannen borsten en af en toe een beetje misselijk, maar erg weinig, eerdere zwangerschappen moest ik er altijd wat voor slikken tegen het spugen maar valt nu (nog) wel mee. Nachtzweten en echt stéénkoude voeten de hele tijd snachts, super irritant! Eerdere zwangerschappen juist gloeiend hete voeten maar nu lig ik met ski sokken in bed, echt raar :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen dat groep steeds groter wordt!! Welkom nieuwe schrijfsters! Ik heb de "leeftijdsconfrontatie" kunnen relativeren, ik denk dat mijn kennis mijn reactie misschien ook niet als positief ervaarde ;-) @Lulu ik ben het met je eens. Ik vind het ook belangrijk om een stabiele relatie te hebben, leuke baan en rust. Ik was eerder ook nog niet klaar voor het moederschap. Ik weet of ik er nu wel 100% klaar voor ben, maar we gaan ervoor!! :cheer2:

Ik lees in veel reacties de zwangerschapskwaaltjes voorbij komen. Ik heb vooral last van pijnlijke borsten, maar ook heel erg van veranderende tepels. Er is een soort 2e tepelhof om mijn tepelhof ontstaan :-o Is dit herkenbaar voor anderen?
Femmy89 dat herken ik niet van de tepels. Ik heb nu maar weinig last. Maar ik herken het ook niet van mn vorige zwangerschappen.

Otta1985 heb je ook weer opnieuw getest?
Ik heb zo weinig kwaaltjes (tis dat ik erop let anders zou ik ze niet herkennen als zwangerschapskwaaltjes). Dus mn moeder zei heb je alweer getest (14feb was ik positief). Maar dat durf ik dus niet. Ben bang dat die negatief is. Voel me gewoon niet zwanger.

Mms ik vind je helemaal niet te jong hoor! Mensen hebben gewoon altijd wel een mening over alles. Lekker laten gaan. Het leven loopt zoals ie loopt. En de 1 is er klaar voor op 23. En de ander met 39. Allemaal prima. Als je zelf maar vind dat je er klaar voor bent. Dat maakt het allemaal wel wat makkelijker :proud:
Alle reacties Link kopieren
@Femmy, wat jij hebt met je tepels dat heb ik ook een soort van. Er zitten allemaal kleine bultjes omheen bij mij. Schijnt normaal te zijn maar het ziet er niet zo mooi uit. Verder heb ik op één borst al heel erg van die blauwe aders. En ze doen pijn!! Het varieert van milde irritatie tot het gevoel dat ze in de fik staan. Niet normaal. Ook heb ik lichte buikkramp en onwijs veel dorst. Ben verslaafd aan die goekope waterijsjes uit zo'n langwerpig plastic zakje :-P nu ik het typ krijg ik er gelijk trek in, haha
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Otta en Ellie jane dat de bloeidingen gestopt zijn! Snap wel dat dit onzekerheid met zich meebrengt, maar volgens mij hoor je het best vaak dat mensen in het eerste trimester nog wat bloed verliezen zonder dat het wat betekent.

Mieremuis, ik denk dat het zoiets is inderdaad. Heb het helaas nog steeds, maar vind het niet storend. Ga dan even liggen en dan trekt het weer weg. Bekijk het positief dat er wat gebeurd daarbinnen :).

En die borsten, ze zijn bij mij heeeel licht gevoelig, maar nu wel mega ongelijk :-o .
Zelfs manlief viel het op :lol:

Wat leuk dat er zoveel diversiteit in leeftijd in deze groep!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven