Kind in je uppie, deel 10!

28-04-2021 21:33 824 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 10 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen, PB een van de vaste schrijfsters voor het wachtwoord.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen (Update april 2021):

- AMC (Amsterdam, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf Voorburg
- UMCU (Utrecht; opnamestop)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 1 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899, wachtlijst 1,5 jaar)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- Isala (Zwolle)


Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blikjeredbull29Oriëntatie
-Moon-36MCK/AMC
Summerisnear37Nij Geertgen
Lin0507b36MCK LeiderdorpBuitenlandse donor

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Bijzonderheden
Faith40Nij GeertgenNovember 2020Deense donor
Liz198536MCK Leiderdorpjan 2022
Ja-gen38Nij GeertgenMaart 20222de kindje
Lezervanboeken33UMCMaart 20222de kindje
Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mus9031Nij Barrahûs Juni 2020Mei 2022
Juffie435Nij GeertgenJuni 2021September 2022
Buddy1329Nij GeertgenAugustus 2021Oktober 2022
SammixNij BarrahusNovember 2021Oktober 2022
Sneep36MCK LeiderdorpJanuari 2021



:love: BAMmers die ons voorgingen:
2022: Linda273, Femmelotje
2021: Otta1985, Pat36 (2e kindje)
2020- Eeffie, ja-gen
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 9
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-9/list_me ... #p29703521
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 15-05-2022 08:43
14.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoooo :) Tabel even leeggehaald & informatie over de klinieken geüpdated voor zover ik het zo snel kon vinden :)

Voor wie het wachtwoord wil: PB me even :)

Ik heb van niemand de info overgenomen uit het oude topic, de meesten van jullie stonden nog niet in de tabel. Wie dat wel wil, je kunt het dus zelf doen als ik het wachtwoord naar je opstuur, maar ik doe het ook met liefde voor je!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Femmelotje!! Ik had ook al eens om het ww gevraagd, maar nooit gekregen. Maar ben blij dat jij het hebt gedaan!
Voor de tabel;
Ik ben 41, ben bij het umc, ben zwanger, gestart in 2019 en uitgerekend in december.
Maar, misschien wil je nog even wachten met het erin zetten. Ik heb morgen eerst nog een echo....

En ik zie dus dat jij in mei mag? Ben je nu al druk met ovulatie testen of is dat nog te vroeg?
En even een nieuwsgierig vraagje wat in steeds wilde doen;
Wat betekend: NaNoWriMo?
Ik vraag me dat echt al tijden af! Hahahaha!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wacht nog even! Heel veel succes morgen, zal vast een bijzondere ervaring zijn.

Nee, nog geen ovulatietesten, vanaf maandag ga ik daarmee beginnen. Vorige cyclus duurde laaaaaaaaaang. Dus sprak fertiliteitsarts vrijdag (die nog mijn intakegegevens had van keurige volgens het boekje cyclussen van 28 dagen) en moest haar vertellen dat ik intussen op dag 32 zat en nog zat te wachten. Gek lijf :)

NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month, dat is een schrijf-challenge uit Amerika, waarin schrijvers over de hele wereld worden uitgedaagd om in 1 maand een boek van 50 000 woorden te schrijven. In de klassieke versie is dat in november, maar tegenwoordig zijn er ook camps en revision versies, maar daar doe ik allemaal niet aan mee :) 1x per jaar, in november, vind ik meer dan genoeg marteling want het is zwaar :) Dus vandaar ook in liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd. Moord. Doodslag. Je huiswerk toevoegen aan je wordcount. Als je maar niet bij glitterende vampiers uitkomt. Daar trek ik de grens.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey, gezellig, een nieuw deel! :-) Ik sta nog even on hold, maar ik ga in ieder geval weer meelezen :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
@femmelotje, bedankt voor de uitleg! Dat had ik nooit kunnen raden. Wat gaaf dat je dat doet! Maar ik hoef jou dus geen boek te verwachten met een eenhoorn, die met een regenboogstraal de glitter vampier weer tot leven wekt en blijkt dat het zijn lang verloren stiefbroer is? :-D

Ik ga duimen dat je test snel positief!

Mijn echo was weer goed gelukkig.

Sneep, hoe is het bij jou?

Koolmees, hoe voel jij je? Bijna echo!

Mus, gewoon met een stuk chocola, euh ik bedoel, een bakje kwark, mee blijven lezen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pff, Pat, hou op schei uit... Griekse yoghurt leven it is! :p
Alle reacties Link kopieren Quote
Koolmees, volgens mij heb je vandaag je echo. Veel plezier!!!
Heey wat goed Femmelotje, dat je een nieuw deel hebt aangemaakt!

Pat, ik zie dat jij afgelopen week een echo hebt gehad. Hoe was ‘t? Was het de eerste echo?

Ik moet nog even geduld hebben, ik ga vanmiddag naar de kliniek.
Alles was in orde, heb ook een hartje zien kloppen :flirting:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn koolmees! Gefeliciteerd!!!!
Mag je nu bij de verloskundige onder controle?
Ik heb al 2 echo’s gehad (6w3d en 7w4d) en mag woensdag weer eentje, maar dan bij de verloskundige.
Ik heb volgende week woensdag nog een echo in het ziekenhuis vanwege een hele kleine hartafwijking die ik heb. Als het goed is, mag ik daarna gewoon bij een reguliere verloskundige onder controle blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Whoooo, goede echo's! Wat fijn!

Wat lijkt me dat een mooi moment Koolmees, als je het hartje ziet kloppen!

@Pat: Ik heb je in de tabel gezet, zal ik je het wachtwoord pb'en zodat je zelf dingen aan kunt passen?
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
@femmelotje, dat mag, maar heb het al ooit eens geprobeerd en toen lukte het niet. Maar wie weet nu wel!
Heb jij al een positieve ovulatie test?

@koolmees, wat superfijn!! En leuk dat je volgende week woensdag weer mag! Elke blik daar binnen is mooi meegenomen denk ik altijd :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, nog niet! Als ik moet gokken zal dat donderdag of vrijdag worden :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ahhh goede echo’s, wat fijn Pat en Koolmees! :heart: Op naar nog veel meer van dit soort nieuws in dit topic :-) :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pat en Koolmees, gefeliciteerd! Goed nieuws voor jullie!

@femmelotje, succes, ik duim voor je dat je vandaag of morgen mag beginnen.

Ik ben een stille lezer geweest de afgelopen 2 weken en dacht vandaag me toch maar even voorstellen.
Ik ben dus juffie uit Den Bosch (35 jaar) en sta sinds juli 2020 op de wachtlijst voor een Nederlandse donor bij Nij Geertgen in Elsendorp. Toen ik begon werd er gezegd dat de wachttijd 6 maanden tot een jaar is maar door Corona is het allemaal wat onvoorspelbaarder geworden. Ik hoop wel dat ik dit kalenderjaar nog aan de beurt ben.
Het geeft me wel wat meer tijd om te zoeken naar een huis met een echte tuin ipv de binnenplaats die ik nu heb.
juffie4 wijzigde dit bericht op 07-05-2021 10:42
Reden: Typo
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Juffie4 schreef:
06-05-2021 08:50
@Pat en Koolmees, gefeliciteerd! Goed nieuws voor jullie!

@femmelotje, succes, ik duim voor je dat je vandaag of morgen mag beginnen.

Ik ben een stille lezer geweest de afgelopen 2 weken en dacht vandaag me toch maar even voorstellen.
Ik ben dus juffie uit Den Bosch (35 jaar) en sta sinds juli 2020 op de wachtlijst voor een Nederlandse donor bij Nij Geertgen in Elsendorp. Toen ik begon werd er gezegd dat de wachttijd 6 maanden tot een jaar is maar door Corona is het allemaal wat onvoorstelbaarder geworden. Ik hoop wel dat ik dit kalenderjaar nog aan de beurt ben.
Het geeft me wel wat meer tijd om te zoeken naar een huis met een echte tuin ipv de binnenplaats die ik nu heb.
Hoi Juffie, welkom!! Ik hoop dat je dit jaar goed nieuws gaat krijgen van Nij Geertgen. En natuurlijk ook dat er een leuk huis op je pad komt! Houd ons op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom juffie! Zal ik je in de tabel zetten? :)

Ik zit vanaf vandaag officieel op het wachtbankje :D
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
femmelotje schreef:
06-05-2021 22:21
Welkom juffie! Zal ik je in de tabel zetten? :)

Ik zit vanaf vandaag officieel op het wachtbankje :D
@Femmelotje yessssss! Ik duim voor je dat je na deze twee weken bank meteen door mag schuiven naar de 9 maanden bank :p

Enne, zou ik in de tabel mogen? :-) Mus, 31, gestart juni 2020 en nu even een pauze tot ik start met IVF. Vermoedelijk ergens deze zomer :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
femmelotje schreef:
06-05-2021 22:21
Welkom juffie! Zal ik je in de tabel zetten? :)

Ik zit vanaf vandaag officieel op het wachtbankje :D
Dat zou fijn zijn. En succes met wachten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie staan er allebei bij :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Juffie! Ik hoop ook dat je snel goed nieuws krijgt!

Femmelotje, spannend op de bank! Ik ga voor je duimen!
Welkom Juffie! Wat zou het fijn zijn als je dit jaar nog aan de beurt bent. En hopelijk heb je tegen die tijd ook een leuke nieuwe woning gevonden.

Wat spannend Femmelotje! Ik ga voor je duimen!!
Alle reacties Link kopieren Quote
@koolmees, hoe was je echo?

@femmelotje, hoe bevalt de eerste keer bank?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven