Kind in je uppie, deel 10!

28-04-2021 21:33 827 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 10 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen, PB een van de vaste schrijfsters voor het wachtwoord.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen (Update april 2021):

- AMC (Amsterdam, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf Voorburg
- UMCU (Utrecht; opnamestop)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 1 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899, wachtlijst 1,5 jaar)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- Isala (Zwolle)


Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blikjeredbull29Oriëntatie
-Moon-36MCK/AMC
Summerisnear37Nij Geertgen
Lin0507b36MCK LeiderdorpBuitenlandse donor

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Bijzonderheden
Faith40Nij GeertgenNovember 2020Deense donor
Liz198536MCK Leiderdorpjan 2022
Ja-gen38Nij GeertgenMaart 20222de kindje
Lezervanboeken33UMCMaart 20222de kindje
Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mus9031Nij Barrahûs Juni 2020Mei 2022
Juffie435Nij GeertgenJuni 2021September 2022
Buddy1329Nij GeertgenAugustus 2021Oktober 2022
SammixNij BarrahusNovember 2021Oktober 2022
Sneep36MCK LeiderdorpJanuari 2021



:love: BAMmers die ons voorgingen:
2022: Linda273, Femmelotje
2021: Otta1985, Pat36 (2e kindje)
2020- Eeffie, ja-gen
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 9
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-9/list_me ... #p29703521
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 15-05-2022 08:43
14.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
femmelotje schreef:
20-05-2021 22:58
Oh juffie, wat spannend!

Ik word HELEMAAL GEK. Twee weken lang echt heel rustig geweest, wel bij ieder steekje of whatever gedacht ZOU HET....Sinds vanmiddag een lichte bloeding, maar totaaaaaaaaal anders dan hoe normaal gesproken mijn menstruatie begint en nu gaat mijn hoofd de hele tijd van: Het is niet gelukt, ik ben gewoon een dag te vroeg ongesteld naar MAAR HET ZOU OOK EEN INNESTELINGSBLOEDING KUNNEN ZIJN WANT DIT IS ANDERS DAN ANDERS.

Aaaaaaaaaaaaargh. Ik had mezelf nog ZO gezegd dat we hier rustig mee om gingen :whip:
Oh, dit is minstens zo spannend! Wanneer mag je testen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag, maar was al niet meer nodig. Vannacht keihard van het bankje af gevallen.

Volgende maand nog een poging :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Balen Femmelotje!!
Was dit jouw 1e poging? Hopelijk volgende maand wel geluk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zie trouwens dat iemand mij in de lijst heeft gezet! Super leuk en veel dank :)
Weet niet wie de lijst beheert,, maar wil je erbij zetten dat ik 36 ben? :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Balen Femmelotje, ik was voor je aan het duimen.

Welkom aan alle nieuwe dames
Wat ontzettend jammer Femmelotje! Je bent er toch nog heel lang rustig onder gebleven. Maar blijft natuurlijk superspannend, vooral de laatste dagen voordat je mag testen. Hopelijk de volgende ronde meer geluk!

Blikjeredbull, Boekenzijndebom en Moon, welkom op bij dit topic! Ik wens jullie veel succes bij het maken van een keuze & het hele traject zelf natuurlijk!

Juffie, dat meen je niet! Ik ben zelf ook erg geduldig (...) dus ik zou zelf ook niet meteen gebeld hebben denk ik... heb mezelf daardoor ook weleens tekort gedaan. Maar goed dat je erachter aan hebt gebeld. Spannend, dat wordt binnenkort dus de eerste ronde voor jou! Heel veel succes!

Pat, hoe was de termijnecho? Still going strong? :D
Alle reacties Link kopieren Quote
-Moon- schreef:
21-05-2021 10:17
Zie trouwens dat iemand mij in de lijst heeft gezet! Super leuk en veel dank :)
Weet niet wie de lijst beheert,, maar wil je erbij zetten dat ik 36 ben? :)
Dat ben ik :) Ik zet je leeftijd er zo ook bij! :)

Het was inderdaad poging 1 en het viel me ook mee hoe lang ik er rustig onder bleef :) Alleen die laatste dag/nacht waren echt niet leuk. Nu moet ik ook zeggen dat het dit keer ook een heftige menstruatie is, qua hoeveelheid pijn :( De kat kwam vanmiddag heel lief bij me liggen, maar waar hij ook ging liggen, het deed zeer =( Arm beest, doet ie zo z'n best.

@Koolmees & anderen die nog niet in de tabel staan: Gillen als je erin wilt he! :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Femmelotje, dat is jammer. Even flink balen en dan op naar de nieuwe poging.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helloooo lady's

Hier weer terug van weggeweest. Mijn leven weer wat meer op de rit en 1 juni beginnen met een nieuwe baan.

Maar dat weerhield me er niet van om vandaag poging 5 te hebben gedaan.

Dus ik zit weer op het wachtbankje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Linda! Bij mij was poging 5 de 'winnende' poging. Ik duim voor je. En alvast succes bij je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren Quote
@femmelotje, wat balen!! Even flink wijn drinken en dan weer op naar een nieuw ronde!

@linda273, wat fijn dat je er weer bent! Ik ga voor je duimen!

@koolmees, hier nog steeds alles onder controle. Echo was goed, zag echt een zwaaiend en trappelend mensje. Dinsdag bloedprikken voor de nipt en dan kan ik eindelijk wat gaan genieten. En bij jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
@pat dat moet een heel mooi gezicht geweest zijn.

Ik ben vandaag weer op het bankje gaan zitten.

Voor de tabel
MCK Leiderdorp gestart januari 2021
Ik
Vergeet nog te zeggen dat ik inmiddels 36 ben
sneep wijzigde dit bericht op 25-05-2021 18:18
Reden: Extra info
14.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou @sneep dan zitten we samen op het bankje. Succes!

Ik merk wel dat ik door de time-out van 3 maanden er wel rustiger in sta


Voor de tabel.
Ik ben 40..
In oktober gestart bij Nij Geertgen met bekende donor, en vers zaad. Nu 5e poging
Alle reacties Link kopieren Quote
Sneep en Linda, duim voor jullie!

En @sneep, het was zeker een mooi gezicht. Ik had niet verwacht het nog ooit te gaan zien en had het na alle tijd, pogingen en geld bijna opgegeven. Maar ik gun jullie ook allemaal zo’n filmpje en zo’n prachtige ervaring! :heart:
Hallo allemaal,
Ik ben Faith, 40 jaar en een stille meelezer. Sinds november gestart bij Nijgeertgen met ESB donor. 4e poging begin mei gehad ennnnn het is gelukt ik ben zwanger 😁😁😁 zo ongelooflijk blij!!!
14 juni eerste echo en ik kan niet wachten....
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Faith
Dankjewel @sneep!
Houd je t wachten nog een beetje vol?

En jij @linda?

Ik duim voor jullie!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Faith!
Ik hoop volgende week te kunnen starten voor de eerste keer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Juffie.

Faith ik heb eigenlijk niet zo snel last van het wachten. De weken vliegen voorbij. Alleen de laatste keer heb ik een test gedaan aangezien ik donderdag ongesteld moest worden en dit vrijdagochtend nog steeds niet was. De test was vervolgens negatief en aan het eind van de middag werd ik ongesteld.
Toen baalde ik wel heel erg aangezien ik anders rond mijn vader zijn verjaardag moeder was geworden. December is een lastige maand sinds mijn vader begin december is overleden dus een kindje krijgen in die maand zou het toch ook een positief lichtpuntje hebben gegeven in een waardeloze maand maar dit mocht helaas niet zo zijn. Nu dus duimen op een baby in 2022. Het liefst zo vroeg mogelijk ik 2022. Maar goed ik zie het wel. Ze zeggen dat het gemiddeld 6x duurt en dit was pas de vierde ronde dus met een beetje pech duurt het nog wel even. Ik hoop gewoon dat het op ‘natuurlijke’ wijze lukt.

Voor nu duim ik voor iedereen op het bankje. Alleen Linda en ik momenteel maar hopelijk nog meer in de zeer nabije toekomst.

Dat we allemaal in 2022 of degenen die nog moeten beginnen 2023 een zwaaiende baby mogen zien op de echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het met jullie allemaal?
Nog meer die bijna op de bank komen zitten?
sneep wijzigde dit bericht op 29-05-2021 22:46
Reden: Te lang
96.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Faith.

Tja wachten vind ik altijd best stressvol. En nu gaat week 2 in. Eerste week vind ik altijd prima te doen. Maar de tweede week wordt altijd spannender.
Dinsdag begin ik met mijn nieuwe baan. Dus gelukkig afleiding genoeg!
Alle reacties Link kopieren Quote
Top Linda. Veel plezier en succes met je nieuwe baan. Altijd spannend om ergens te beginnen
Alle reacties Link kopieren Quote
@Sneep: hoe gaat het traject (intake en onderzoek) in het MCK? En gaat daar veel tijd overheen?
Ik hoop in augustus op intake te mogen en duim dat het traject daarna snel ingezet kan worden... Leuk om daar wat meer info over te horen!!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Faith: Gefeliciteerd en welkom! :) Wil je in de tabel?

@Linda; Succes bij je nieuwe baan! Mooie afleiding van de tweede wachtweek.

@wachtbankers: Nog even wachten en dan hopelijk straks een mooie knaltest :) Ik hoop deze week weer op het bankje plaats te mogen nemen :)

@Moon: Ik zit ook bij het MCK! :) Ik heb een kliniekdonor, wachttijd daarvoor is 1,5 jaar. Volgens mij gaat het een stuk sneller als je met een eigen/Deense donor komt. Ik heb me in augustus 2019 gemeld voor een intake, ik mocht in november op intakegesprek komen. Daartussen nog een verplichte webinar bijgewoond.De week erna had ik een intakegesprek met de maatschappelijk werkster (verplicht). Daarna is het heel lang stil geweest, ook omdat ik niet direct groen licht kreeg i.v.m. Erfelijke aandoening, uiteindelijk kreeg ik in juli 2020 groen licht, daarna twee echo’s (eentje voor de baarmoeder en eierstokken en eentje om de eileiders te checken) in september en november. Tot slot in maart een telefonische afspraak gehad waarin ik een donorvoorstel kreeg, maand later startgesprek en begin deze maand de eerste inseminatie.

Ik dacht van de week een vraag over namen voorbij te hebben zien komen, maar dat was kennelijk in een ander topic :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben half juli door de huisarts doorverwezen.
Ik had begin september de intake.
Eind september de echo.
November een consult met een maatschappelijk werker en startte uiteindelijk in januari met de auto eerst iui dus het viel wel mee.

Nu ben ik gegaan voor het uitkiezen van een donor via de Deense donorbank dus dat scheelt uiteraard wel maar ik vond het redelijk vlot gaan.

Ik zou eigenlijk al november/december beginnen maar het sperma van mijn uitgekozen donor werd teruggeroepen waardoor het allemaal wat uitliep helaas.
Het voordeel was wel dat hij mijn B keuze was en dat mijn a keuze die blijkbaar erg populair is weer beschikbaar was.

Heb jij al bepaald of je via hun eigen bank wilt gaan of dat je ook via Denemarken besteld?

Mij werd gevraagd waarom Denemarken dus ik heb aangegeven dat ik genoeg gespaard had om dit te kunnen doen en dat ik twee redenen hiervoor had:
1. Niet te lang wachten (mijn ouders en ik hadden allemaal zoiets van kom maar op met die baby. Mijn moeder heeft mijn vader tegengehouden toen hij alvast een kinderkamer wilde gaan maken voor zijn toekomstige kleinkind, wat begrijpelijk is maar ik had het achteraf wel mooi gevonden als mijn vader deze wel had gemaakt het was toch speciaal geweest)
2. Ik wilde de wachtlijst niet onnodig lang maken voor vrouwen die geen sperma konden betalen via Denemarken. Ik hoorde dat dit gerust 2 jaar kon duren en vond het niet eerlijk terwijl ik genoeg gespaard had om deze wachtlijst nog langer te maken. (Maatschappelijk werk vond dit bijzonder maar wel heel nadenkend). Ik heb een prima baan in het onderwijs en heb van jongs af aan gespaard puur voor het sparen dus deze kosten had ik er meer dan voor over.

Ik schrijf geloof ik meteen weer veel maar dat is vaak het geval bij mij. Hollen of stilstaan zeg maar.

Voel je in ieder geval vrij om alles te vragen wat je maar wilt weten

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven