Kind in je uppie, deel 10!

28-04-2021 21:33 824 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 10 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen, PB een van de vaste schrijfsters voor het wachtwoord.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen (Update april 2021):

- AMC (Amsterdam, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf Voorburg
- UMCU (Utrecht; opnamestop)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 1 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899, wachtlijst 1,5 jaar)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- Isala (Zwolle)


Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blikjeredbull29Oriëntatie
-Moon-36MCK/AMC
Summerisnear37Nij Geertgen
Lin0507b36MCK LeiderdorpBuitenlandse donor

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Bijzonderheden
Faith40Nij GeertgenNovember 2020Deense donor
Liz198536MCK Leiderdorpjan 2022
Ja-gen38Nij GeertgenMaart 20222de kindje
Lezervanboeken33UMCMaart 20222de kindje
Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mus9031Nij Barrahûs Juni 2020Mei 2022
Juffie435Nij GeertgenJuni 2021September 2022
Buddy1329Nij GeertgenAugustus 2021Oktober 2022
SammixNij BarrahusNovember 2021Oktober 2022
Sneep36MCK LeiderdorpJanuari 2021



:love: BAMmers die ons voorgingen:
2022: Linda273, Femmelotje
2021: Otta1985, Pat36 (2e kindje)
2020- Eeffie, ja-gen
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 9
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-9/list_me ... #p29703521
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 15-05-2022 08:43
14.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Juffie4 schreef:
09-06-2021 11:12
Oh, dat is apart! Ik doe hem dus ook alleen ‘s ochtends. Maar er staat bij dat je 2 dagen een positieve uitslag kunt krijgen volgens mij.
Jouw tip met die goedkope strips vind ik een hele fijn! Die ga ik voor volgende maand onthouden als het nu niet lukt.
Ik kreeg met de eerste ochtendurine geen positieve test. 2 uren later wel al. Vanaf poging 4 ben ik dus 2x in de ochtend gaan testen. Daarmee ook beide pogingen (4 en 5 dus) zwanger geraakt. Poging 4 werd een vroege miskraam. Poging 5 is dus mijn huidige zwangerschap.

Oh ja, en ik gebruikte goedkope strips van sensitest (bol.com) of van de action. Helemaal prima. Anders ging het bij mij nogal in de papieren lopen, met mijn dwangmatige testgedrag, hihi. Bij een positieve test deed ik dan voor de zekerheid nog een clearblue.
Alle reacties Link kopieren Quote
Otta1985 schreef:
09-06-2021 11:55
Ik kreeg met de eerste ochtendurine geen positieve test. 2 uren later wel al. Vanaf poging 4 ben ik dus 2x in de ochtend gaan testen. Daarmee ook beide pogingen (4 en 5 dus) zwanger geraakt. Poging 4 werd een vroege miskraam. Poging 5 is dus mijn huidige zwangerschap.

Oh ja, en ik gebruikte goedkope strips van sensitest (bol.com) of van de action. Helemaal prima. Anders ging het bij mij nogal in de papieren lopen, met mijn dwangmatige testgedrag, hihi. Bij een positieve test deed ik dan voor de zekerheid nog een clearblue.
Okee, het is dus echt bij meerdere mensen dat het met de ochtend urine niet lukt. Er stond zo duidelijk dat je 4 uur niet mag plassen maar dat lukt me overdag niet hoor 😉
Alle reacties Link kopieren Quote
Met welke testen test je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Linda273 schreef:
10-06-2021 00:15
Met welke testen test je?
Clearblue
Alle reacties Link kopieren Quote
Clear blue zie je niet dat ie oploopt. Dan is het wel of geen smiley.
Als.je van die goedkope sticks gebruikt dan kan je zien dat ie oploopt en dat je eisprong eraan zit te komen. Wellicht geeft je dat wat meer rust en inzicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een smiley!!! Ik had gelezen dat als je wat slijm verliest dat dit ook een teken kan zijn van een ovulatie dus toen ik dat zag vanmiddag dacht ik toch maar ff checken. En warempel: een smiley! Morgen ff bellen naar NijGeertgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou gewoon nu een mail sturen dan bellen ze jou morgenvroeg (ik zit ook bij Nij Geertgen)

Vergeet in de mail niet te zetten.

Onderwerp: positieve ovulatietest

Naam:
Geboortedatum:
Eerste dag laatste menstruatie:


Ik mailde eigenlijk altijd dat gaat 10x snellee smorgens sta je namelijk heel lang in de wacht.
En je kan natuurlijk allebei doen
Alle reacties Link kopieren Quote
Whooo! Succes morgen!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Linda273, gefeliciteerd! Kan me je gevoel heel goed voorstellen hoor. Bij mij eerste positieve test was ik echt blij, maar helaas had ik letterlijk te vroeg gejuicht. Bij mijn volgende positieve test was ik ook een stuk voorzichtiger. Ik ga voor je duimen dat het goed blijft gaan.

Bij mij gaat alles ook nog steeds goed, gisteren geprikt voor de nipt. Wel spannend hoor! Ik verwacht op zich geen ernstige afwijkingen, maar op één of andere manier hou ik wel rekening met misschien een afwijking in de placenta. Zowel ikzelf als mijn zus hadden bij onze geboorte nml een flinke groeiachterstand en dat kan o.a. te maken hebben met een afwijking in de placenta.

Had gisteren ook even een kleine tegenvaller: ik wilde een pretecho inplannen, maar bij het centrum waar ik heen wilde mocht echt alleen een partner mee ivm Corona. Ik snap dat ze maatregelen nemen, maar had het wel fijn gevonden als ze een uitzondering konden maken. Maar goed, inmiddels heb ik bij een ander centrum alsnog een pretecho ingepland waarbij ik wel iemand mee mag nemen.

Verder alles goed met iedereen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vanmorgen gebeld en mocht vanmiddag komen! Dus inmiddels is mijn eerste IUI poging geweest. Nu 16 dagen wachten, heel spannend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Superspannend Juffie...worden lang le dagen. Ik ga duimen.


@koolmees. Ik snap de spanning. Een positieve zwangerschapstest is echt pas stap 1....daarna komen nog een hele reeks spannende mijlpalen. Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
@juffie wat spannend!!

@koolmees, wat balen van die echo! Ik zou ook denken dat je dan gewoon iemand anders mee mag nemen.
Hoop dat je uitslag van de nipt snel binnen is!
Alle reacties Link kopieren Quote
@sneep, wat rot zeg! Hoe is het nu met je?

@femmelotje hoe gaat het?

@faith, bijna echo! Hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Algemene vraag;

Heeft iemand zo’n account bij cryos gekocht dat ze ook volwassen foto’s kunnen bekijken?
Ik zou namelijk graag de foto van “mijn” donor willen, maar omdat ik verder niks met dat account ga doen, dacht ik misschien kan ik met iemand samen doen of iemand een deel betalen voor de foto.
Nu betaal je 250 euro voor 3 maanden, maar dat ga ik dus niet gebruiken.
Yeeeh wat een goed nieuws Juffie4 en wat fijn dat je gistermiddag al terecht kon!! Nu heel hard duimen!

Koolmees234: ah wat balen zeg van de pretecho, gelukkig dat je nu alsnog bij een ander centrum een afspraak hebt kunnen maken! Lijkt me super spannend de nipt, hoe lang moet je wachten tot je de uitslag hebt?

Pat36 jaaaaa bijna kan niet wachten. En zo fijn, mijn moeder gaat met me mee. Ik vind het zo spannend!
Van de week, net voor een belangrijke meeting vh werk, werd ik zo misselijk en duizelig. Dat was even wat onhandig, koud washandje in mijn nek gelegd daarna ging het wel weer.
En ik weet niet of een van jullie hier ook al last van dikke enkels heeft gehad? Gisteren viel het me opeens op dus nog meer water gedronken, en een uurtje gewandeld, voetjes omhoog en nu is t weer weg. Maar dat wordt nog wat ben net 7 weken zwanger.

Oh jaa ik zou ook zo graag volwassen foto’s van ‘mijn donor’ zien. Maar ik kwam erachter dat zijn account niet meer op de ESB website staat.. (oh wacht zie nu dat je cryos zegt) Dus dat is erg jammer anders had ik graag samen gedaan.
Iemand trouwens een idee hoe dat kan waarom het account opeens weg is?

Hoe is het met de rest van de dames?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Koolmees: Wat stom van de pretecho, jammer dat ze daar geen uitzondering op willen maken! Hopelijk snel een goede uitslag van de nipt :)

@Juffie: Ik duim voor je!

@Faith: he bah, wat naar! Hopelijk gebeurt dat niet al te vaak.

Hier gaat het goed, zit intussen in wachtweek nummer 2. Van de week wel echt een dag waarop ik me niet lekker voelde, misselijk, maagzuur, hoofdpijn, maar verder merk of voel ik eigenlijk nog niets :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
@femmelotje, ik duim voor je!

@koolmees, jammer dat het niet kon, goed dat je overgestapt bent nu.

@faith en Pat, ik heb een Nederlandse donor dus niet via de buitenlandse spermabanken, kan jullie helaas niet helpen.

@faith, alvast succes/veel plezier bij je eerste echo! Super spannend! Fijn dat je moeder meegaat met je.
Hee dames,

Vanmiddag eerste echo gehad. Helaas minder euforisch dan gehoopt.
Het vruchtje was te klein (3,2mm) om het hartje te zien. Dit kan of betekenen dat het trager groeit of dat het is gestopt met groeien.
Volgende week opnieuw een controle echo. Dit wordt een spannende week, kan alle kanten op.
Alle reacties Link kopieren Quote
@faith, gadver wat ontzettend naar! Uit ervaring weet ik dat deze week tussen hoop en vrees eindeloos lang duurt. Heb je wel wat afleiding of wil je juist helemaal niks? Ik ga even extra voor je duimen!!
Alle reacties Link kopieren Quote
@faith ik ga heel hard voor je duimen dat de kleine gewoon wat langzamer groeit en de groeispurt nog op gang moet komen
Lief dames! Weet je wat gek is? Ik voel niks, geen teleurstelling ofzo. Tenminste nog niet, zit nog een beetje in mn eigen bubbel denk ik.

Ik probeer wat afleiding te zoeken, heb t erg druk op mn werk maar daar heb ik nu juist helemaal geen zin in.
Voel me de hele dag al kotsmisselijk en de geur vh eten van mn kat maakt t niet beter 🤢
Alle reacties Link kopieren Quote
Faith :rose: :hug: Sterkte komende week <3
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte Faith! Ik duim ook... :rose:
Wat lief dames! Doet me goed jullie steun! Dankjulliewel :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Faith wat een naar nieuws, ik duim mee!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven