Wanneer werd jij misselijk?

11-06-2021 14:55 102 berichten
Nog voordat je testte? Na het testen, omdat je weet dat je zwanger bent? Of pas na 6, 8 of zelfs 10 weken? Of ben je helemaal niet misselijk geweest? (Bestaan die vrouwen?)

Ik ben nu 5 weken en 1 dag en ik voel me nog steeds niet misselijk? Natuurlijk ben ik daar blij om, maar het maakt me wel bezorgd en ik ga vreemde dingen denken. Ben ik wel zwanger? (Ik ben niet ongesteld geworden en de test gaf binnen een minuut al 2 dikke strepen, tot 2 keer toe.)
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste nooit, bij de tweede 1 of 2 keer rond de 12-13 weken denk ik.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 6 weken. En daarna gewoon non stop tot bijna aan het eind.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet
Alle reacties Link kopieren
Na 6 weken, toen ik vanuit het niets al autorijdend mijn hele voorruit onderkotste, 3 keer achter elkaar. Tot en met week 30 beroerd gebleven.

Maar heel veel vriendinnen om mij heen hebben nergens last van gehad, die merkte de eerste maanden helemaal niet dat ze zwanger waren, lijkt me heeeerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste vanaf week 4. Bij de tweede en derde rond week 7 (waar ik me toen ook zorgen over maakte dat ik niet misselijk was, maar dat werd ruimschoots goed gemaakt)
Alle reacties Link kopieren
Pas later, wel in het eerste trimester. Tijdens vlees braden. Ik werd echt onpasselijk :)
En later ook dat ik in de ochtend ging nadenken over warm eten en dan ontdekken waar mijn lijf niet van ging rillen en een afkeer kreeg, dat stond er dan op het menu. Maar dat was na het eerste trimester helemaal weg.
doreia* wijzigde dit bericht op 11-06-2021 15:01
5.14% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Bij de 1e helemaal niet. Bij de 2e wel een beetje vanaf 6 weken maar niet extreem.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste en tweede nooit misselijk geweest. (Dat bestaat dus)
Bij de derde nog voor de positieve test, adhv misselijkheid dacht ik, misschien toch maar een test gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Het begon met week 6 en werd steeds heftiger. Pas in week 19 werd het eindelijk beter.

Maar! Sommige vrouwen worden gewoon niet misselijk en gaat alles ook gewoon goed. Ik hoop voor je dat je de dans gewoon lekker ontspringt en kan genieten van de zwangerschap.
That’s how Sue c’s it
Bedankt voor jullie reacties! Ik was echt in de veronderstelling dat een zwangere vrouw vanaf het moment van bevruchting misselijk werd en bleef tot het einde.
Alle reacties Link kopieren
36andpregnant schreef:
11-06-2021 15:06
Bedankt voor jullie reacties! Ik was echt in de veronderstelling dat een zwangere vrouw vanaf het moment van bevruchting misselijk werd en bleef tot het einde.

Op tv wel ;)
Spoiler: je krijgt ook geen weeën 1 seconde nadat je vliezen breken als ze al breken :lol:
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet gelukkig :)
Bij beide zwangerschappen niet misselijk geweest. De eerste eindigde helaas met 11 weken en dat had ik ook niet gemerkt. Op donderdag een echo met kloppende hartjes en op maandag een echo zonder. Dat maakte mij bij de tweede zwangerschap ook wel ongerust. Maar het resultaat daar van is nu twee en kletst de oren van mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Niet.
Twee dagen een beetje weeïg gevoeld maar verder niks.
Ik ben nu 14 weken dus ik denk niet dat het nog komt.
Alle reacties Link kopieren
36andpregnant schreef:
11-06-2021 15:06
Bedankt voor jullie reacties! Ik was echt in de veronderstelling dat een zwangere vrouw vanaf het moment van bevruchting misselijk werd en bleef tot het einde.
Die heb je ook hoor, maar dat is wel echt een minderheid.
De grootste meerderheid is volgens mij soms misselijk voor een korte periode.
En dan is er nog een deel dat helemaal niet misselijk is.
Alle reacties Link kopieren
Vier keer zwanger geweest en nooit misselijk.
Niemand is onmisbaar
Patatje15 schreef:
11-06-2021 15:09
Op tv wel ;)
Spoiler: je krijgt ook geen weeën 1 seconde nadat je vliezen breken als ze al breken :lol:
Dat viel mij wat tegen. Ik heb 4 dagen rond gelopen met gebroken vliezen zonder een wee. Nou ja op dag 4 wel, maar die kwamen alleen door het infuus. Toen die uit ging vlak voor de keizersnede waren ze ook bijna meteen weg. Mijn lichaam had niet echt zin in weeën blijkbaar. Ach het is goed gekomen. Het resultaat telt en dat is prachtig.
Alle reacties Link kopieren
33 weken zwanger en niet misselijk geweest
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Bij de eerste 2 niet. Bij de 3e misselijk geweest tussen week 7 en 11.
Tussen de 5-6 weken begon het. Na 9-10 weken werd het minder en nu alleen bij veel/weinig eten en 's avonds.
Alle reacties Link kopieren
tara82 schreef:
11-06-2021 15:15
Dat viel mij wat tegen. Ik heb 4 dagen rond gelopen met gebroken vliezen zonder een wee. Nou ja op dag 4 wel, maar die kwamen alleen door het infuus. Toen die uit ging vlak voor de keizersnede waren ze ook bijna meteen weg. Mijn lichaam had niet echt zin in weeën blijkbaar. Ach het is goed gekomen. Het resultaat telt en dat is prachtig.

Haha hier ook langdurig gebroken vliezen, maar die vrouwen op tv gaan meteen van een plens water naar persweeën :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Meestal elke ochtend, ik kon dan mijn werk net halen
Kotste ik daar de wcpot vol
en ging bibberend aan het werk. Lachen joh, zwanger zijn !
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-06-2021 15:19
Meestal elke ochtend, ik kon dan mijn werk net halen
Kotste ik daar de wcpot vol
en ging bibberend aan het werk. Lachen joh, zwanger zijn !

Ik stond elke ochtend weer te twijfelen of ik in de trein zou stappen, want ik wilde mijn medepassagiers in de spits niet onderkotsen.
Tandenpoetsen lukte ook niet zonder dat het ontbijt weer naar boven kwam :sick:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven