Wanneer werd jij misselijk?

11-06-2021 14:55 102 berichten
Nog voordat je testte? Na het testen, omdat je weet dat je zwanger bent? Of pas na 6, 8 of zelfs 10 weken? Of ben je helemaal niet misselijk geweest? (Bestaan die vrouwen?)

Ik ben nu 5 weken en 1 dag en ik voel me nog steeds niet misselijk? Natuurlijk ben ik daar blij om, maar het maakt me wel bezorgd en ik ga vreemde dingen denken. Ben ik wel zwanger? (Ik ben niet ongesteld geworden en de test gaf binnen een minuut al 2 dikke strepen, tot 2 keer toe.)
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
11-06-2021 15:21
Ik stond elke ochtend weer te twijfelen of ik in de trein zou stappen, want ik wilde mijn medepassagiers in de spits niet onderkotsen.
Tandenpoetsen lukte ook niet zonder dat het ontbijt weer naar boven kwam :sick:
ontbijten en tandenpoetsen deed ik op mijn werk, na het kotsen
heb het toch een half jaar volgehouden, daaglijks. Kwam ook amper aan
Alle reacties Link kopieren
Niet.

Behalve die ene keer dat ik drie borden couscous at, terwijl ik gewoonlijk nog geen half bord eten leeg kreeg.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Oh en TO
lang niet elke bevalling begint met stromend vruchtwater
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-06-2021 15:25
Oh en TO
lang niet elke bevalling begint met stromend vruchtwater
Alleen in films komt zo'n stortbad, volgens mij.

Bij mij ging het met druppeltjes.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik had een stortbad. Dat was mijn wraak op de zuigende verpleegster die vooraf al zeurde dat dat vruchtwater zo’n rommel gaf.
Alle reacties Link kopieren
36andpregnant schreef:
11-06-2021 15:06
Bedankt voor jullie reacties! Ik was echt in de veronderstelling dat een zwangere vrouw vanaf het moment van bevruchting misselijk werd en bleef tot het einde.
Wat jij bedoelt is Hyperemesis Gravidarum. Dat is echt heel erg. Meeste vrouwen die hieraan lijden tijdens de zwangerschap liggen ook meerdere momenten in het ziekenhuis. Mijn collega had dat. Bij alle drie de kinderen heeft ze meedere keren voor langere periodes moeten aansterken in het ziekenhuis wbt voedsel en vocht (via infuus). Ook volledige zwangerschap niet kunnen werken hierdoor.

Ik zelf ben bij beide zwangerschappen geen enkele dag misselijk geweest.
Alle reacties Link kopieren
Misselijk vanaf een week of 6 tot en met de bevalling. Na de bevalling kon ik eindelijk weer eten, drinken en mijn tandenpoetsen zonder kokhalzen of misselijk na die tijd.

Mijn vruchtwater kwam in een enorme plons toen mijn vliezen gebroken werden.
Wat zijn er een hoop nooit misselijk geweest :-o

Ik kotste tientallen keren per dag en dat maanden lang. :pukey:
Alle reacties Link kopieren
Hier zo ongeveer vanaf een week na conceptie tot rond de 20 weken. En dan vanaf 30 weken weer tot de bevalling. Bij de tweede zwangerschap was dat misselijke gevoel de reden dat ik ging testen (een week te vroeg) en inderdaad positief :)

Fijn dat je niet misselijk bent en ik hoop voor je dat het ook lekker weg blijft. Goede zwangerschap gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Bij oudste van week 6 tot week 15 iedere ochtend overgegeven. Bij nummer 2 in heel de zwangerschap maar 1 keer.
Beide keren met 11 DPO (days past ovulation) hing ik al boven de pot. Dus voor de 4 weken al. Maar ik had dan ook 2 HG zwangerschappen. Dat hield pas op toen ze waren geboren.
Alle reacties Link kopieren
Ik was al een paar dagen voor mijn NOD een beetje misselijk (ben ik normaal nooit!). Het werd langzaam erger maar gelukkig was het goed te doen. Met 12 weken was het ineens over.
De vermoeidheid kwam bij mij later (rond de 7 weken) maar hield ook een paar weken langer aan. Ik vond zelf de vermoeidheid vervelender dan de misselijkheid, ik ben meerdere keren achter mijn bureau in slaap gevallen op mijn werk :$ In m'n tweede en derde trimester voelde ik me perfect!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Nooit.

Wel chronische constipatie. Ook geen pretje.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
11-06-2021 15:28
Alleen in films komt zo'n stortbad, volgens mij.

Bij mij ging het met druppeltjes.

Haha ik had zeker wel een stortbad, wel in bed dus ik stond niet opeens in een plas water. Ondergoed verschoond, maandverbandje in en 2 seconde later kwam het 2e stortbad. Toen maar terug naar bed gegaan met een handdoek tussen mijn benen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
3 x zwanger geweest , bij de eerste x een weeïg gevoel in mijn buik, de 2e x nergens last van alleen hondsmoe, en 3e keer ook nergens last van behalve moe , moe , moe.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een stortbad met water bij de bevalling/miskraam van onze eerste kindje 11 weken. Ik weet nog dat ik dat echt heel onwerkelijk vond.

Qua misselijkheid begon het rond week 5/6 en nu bij de tweede zwangerschap nog steeds ik ben bijna 15 weken. Met medicijnen is het wel aardig te onderdrukken al geef ik nog steeds regelmatig over.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste echt zo misselijk met spugen erbij, vanaf week 4 ongeveer tot week 13.

Bij de tweede echt helemaal niet. Geen dag. Voor mij was het ook beetje vreemd omdat ik bij de eerste echt zo misselijk was geweest. Maar ik ga over minder dan twee weken bevallen dus het zegt echt niks.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Drie kinderen, alleen bij de bevalling van de eerste heeeeeeel erg misselijk geweest.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
1 x zwanger geweest. Nooit misselijk geweest. Wel stond bepaald eten me tegen en de eerste 12 weken was ik ontiegelijk moe.
Alle reacties Link kopieren
Eerste keer amper, gewoon op tijd eten. Alleen moe.

Nu 30 weken zwanger van de tweede en misselijk geweest van 10 weken tot 20 weken. Beroerd, moe, ellendig.
Alle reacties Link kopieren
Bij de oudste met 3 weken, toen was ik al kots misselijk. Kwam met 6 weken thuis te zitten, hyperrmesis. Niet meer gewerkt tot einde verlof. Met 37 weken was de misselijkheid en het overgeven over.

Zwangerschap bij jongste tot 10 weken nergens last van. Daarna begon het, misselijkheid en overgeven tot de de dag van de bevalling. Vanaf die 10 weken ook niet meer gewerkt
Alle reacties Link kopieren
Nooit :-)
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
11-06-2021 15:43
Nooit.

Wel chronische constipatie. Ook geen pretje.
Dit ! :-(
Ja natuurlijk bestaan die vrouwen die niet misselijk worden. Net zoals de vrouwen die maar een heel klein buikje krijgen en voor de rest slank blijven. En waar bij een paar keer zuchten de baby er gewoon uit valt.

Het is nou eenmaal oneerlijk verdeeld allemaal
Alle reacties Link kopieren
Bij allebei niet.

Bij de eerste wel een stortbad bij de start van de bevalling, gelukkig zat ik net op het toilet 😆

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven