Uitgerekend april 2022

10-08-2021 18:53 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor degenen die willen aansluiten en ook zijn uitgerekend in april '22.

Wij (man 35jr, vrouw 30jr) zijn in blije verwachting van ons tweede kindje. We hebben al een zoontje geboren in nov '18. 😊 Volgens mijn berekening ben ik rond 9 april uitgerekend, misschien ietsjes eerder. De vorige keer ben ik bevallen met 36+2, dus het zou mij niets verbazen als het kleintje zich al ergens in maart laat zien. 🤭 Ik zou het leuk vinden in contact te komen met andere (aanstaande) mama's!
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtEchoBijzonderheden
Kim47874330/352e9 aprilx24-08 (echo)
Alpinismoes ±301ebegin aprilxdatum
Kruispunt 391e?xwk 2133 (echo)
Briluiltje29/281e16 aprilx30-08 (echo)2 vroege miskramen
FiddlyDiddlyDoo 27/321e8 aprilx30-08
Kaleidoscope 322e7 aprilx18-08 (echo)2 miskramen, baarmoederafwijking
kleinvosje 33/371e1 april:heart:
Poes30 30/302e16 aprilxdatumPCOS & fertiliteitstraject
Rozengeur10 35/421e10 aprilxdatum
dame91 30/332e15 aprilx03-09 (echo)
knoflook 38/381e20 aprilxdatumMA met 11 wk
navy-blue ?2e12 aprilxdatum
Fietsertje89 31/522e11 aprilx:heart: 03-09 (echo) 1ste dochter verloren met 19 wk
lavender 34/342e18 aprilxdatum
kim478743 wijzigde dit bericht op 25-08-2021 13:57
63.21% gewijzigd
Hoi! Mijn vriend en ik (beiden rond de 30) weten ook sinds kort dat ik zwanger ben, van onze eerste. Ik ben tot nog toe vooral stille meelezer, maar het lijkt me nu misschien wel leuk om mee te schrijven! Begin april uitgerekend.
Alle reacties Link kopieren
..
polo1985 wijzigde dit bericht op 10-08-2021 19:43
Reden: Verkeerde topic
99.17% gewijzigd
I don't care, i love it!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik zag nog geen topic uitgerekend in maart ;-D , maar wil wel graag meeschrijven! Het zal er bij mij een beetje om hangen vermoed ik, eind maart/begin april.

Kort geleden opende ik hier een topic omdat ik ongepland zwanger ben geworden en nog twijfelde over abortus, maar ik heb de zwangerschap inmiddels omarmd. Ik ben 39 jaar, alleenstaand, heb alles goed af moeten wegen maar ik ga ervoor. Volgende week heb ik de eerste echo, vind dat heel spannend.

Hoe gaat het met jullie tot zover? Met mij best goed, op vermoeidheid en zere borsten na. Ik lust niet alles meer maar eten gaat prima.
Hoi!

Ik wilde nog een weekje afwachten en dan zelf een topic aanmaken, maar jij was eerder! Mijn vriend en ik (29/28) zijn sinds kort in verwachting van ons eerste kindje. Na 2 keer een vroege miskraam is het nog wel een beetje spannend, maar op de een of andere manier voelt het deze keer heel erg goed. Laten we hopen dat de vrouwelijke intuitie gelijk krijgt :)
Ik ben volgens eigen berekening op 16 april uitgerekend.

Ik heb wel wat last van kwaaltjes: maagzuur, pijnlijke borsten en vermoeid maar ik mag zeker niet klagen.
Alle reacties Link kopieren
Kruispunt schreef:
10-08-2021 20:00
Hallo!

Ik zag nog geen topic uitgerekend in maart ;-D , maar wil wel graag meeschrijven! Het zal er bij mij een beetje om hangen vermoed ik, eind maart/begin
Even een inbreekberichtje, er is een maart 2022 topic op het viafora. Zijn ook allemaal viva-ers, maar op het moment van openen zou het viva forum nog gaan verdwijnen. Dus mocht je daar (ook) willen schrijven, ben je natuurlijk welkom!
Alle reacties Link kopieren
Karavaan schreef:
10-08-2021 20:21
Even een inbreekberichtje, er is een maart 2022 topic op het viafora. Zijn ook allemaal viva-ers, maar op het moment van openen zou het viva forum nog gaan verdwijnen. Dus mocht je daar (ook) willen schrijven, ben je natuurlijk welkom!

Wat lief dat je dat komt melden! Misschien kom ik daar ook wel schrijven :biggrin: .

BrilUiltje: ik hoop het met je mee!!
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi, ik haak graag aan! Ik ben op dit moment in verwachting van ons eerste kindje, en ben volgens mij zwangerapp uitgerekend op 8 april. 30 augustus heb ik mijn eerste echo gepland staan. Ik ben 27. Vriend 32.
Ik vind het reuze spannend. Fysiek voel ik me redelijk, last van misselijkheid en zere borsten. Mentaal vind ik het lastiger. Ik heb veel zorgen over of het wel of niet goed gaat, en enkele dagen voordat ik een positieve test had is mijn beste vriend verongelukt. Dat vind ik erg moeilijk.
Vooralsnog ben ik vooral dolgelukkig met deze zwangerschap en probeer ik op mijn lijf te vertrouwen dat het goed komt en zo niet, dan is daar een reden voor. Daar heb ik dan toch geen invloed op.
Praktische vraag: hoe doen jullie het regelen van kinderopvang? Nu al regelen of pas na de eerste echo?
Don't waste your time or time will waste you.
Hi dames, count me in!

Ik was al aan het speuren naar een april 2022 topic, et voila dus dank Kim voor het openen!

Ik ben 32 jaar oud en in verwachting van ons derde kindje, anders dan bij de eerste ben ik een stuk relaxter, ik heb zelfs nog niet eens de verloskundige gebeld :proud:. Gelukkig ook nog weinig kwaaltjes op wat gevoelige borsten na. Ik heb nog vakantie (onderwijs) dus we doen lekker rustig aan.

Onze oudste dochter is 2 jaar en 7 maanden en onze jongste is deze maand anderhalf jaar oud. Heerlijke meisjes :heart: (die trouwens nog van niks weten).

Volgens mijn berekeningen ben ik 15 april uitgerekend. Het idee was op vruchtbare dagen veilige seks te hebben en zo het nog even uit te stellen maar kennelijk kende ik mijn lichaam toch niet zo goed en was daar plots mijn ovulatie (geen testen gebruikt stom!) en hebben we vier dagen daarvoor onveilige seks gehad.

Je zou toch denken dat we beter weten na twee kinderen :hyper:
Dus of 15 april klopt weet ik niet, want mijn spiraal is er 1 juni uitgegaan en daarna geen menstruatie meer gehad. Maar pas vanaf 1 augustus positieve testen.

Maar de wens is er, en die is nu sneller dan verwacht vervuld. :cheer2:

Maar ik ben dus nog vrij pril zwanger, zo gek altijd die eerste weken. Die duren jaren voor mijn gevoel. Gelukkig wel veel afleiding met twee jonge dametjes in huis.

@FiddlyDiddlyDoo wat een ongelofelijk heftig nieuws van je beste vriend, neem daar de tijd voor hoor, iemand zo dierbaar zomaar weg uit je leven is heel intens. :redrose:

Wat betreft de kinderopvang, ik heb hier gelijk met een positieve test een email gestuurd met een aanvraag voor dezelfde dagen als onze andere twee dochters (ze zitten voor drie maanden alle drie op het kinderdagverblijf, daarna gaat de oudste naar school). Ik heb per september 2022 opvang nodig en de wachtlijsten zijn lang, met name de ma-di-do en ik heb ma-do-vrij nodig. Kreeg gisteren bericht dat er per sept plek is dus gelijk 'geplaatst' onder voorbehoud uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik wil graag meeschrijven. Ik heb weer een nieuw account aangemaakt, de ander had ik verwijderd nadat Vivaforum zou verdwijnen..

Ben 32 en in verwachting van onze tweede, na twee miskramen en veel onderzoeken waarbij een afwijking aan mijn baarmoeder is vastgesteld. Hierdoor heb ik grotere kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschappen en miskramen.

Volgende week woensdag heb ik de eerste echo bij de gynaecoloog. Ik vind het erg spannend! Ik voel me goed, wel wat duizelig, licht in mijn hoofd en pijnlijke borsten en zelfs mijn buik groeit al.

Volgens berekeningen ben ik rond 7 april uitgerekend.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik schrijf graag mee. Mijn vriend (37) en ik (33) verwachten 1 april ons eerste kindje na bijna een jaar proberen!

Gisteren hebben wij onze eerste echo gehad en alles zag er vooralsnog goed uit. We zijn heel blij maar ook best zenuwachtig want er komt natuurlijk veel op je af de eerste keer.

@FiddlyDiddlyDoo, gecondoleerd. Wat heftig zeg!

Over de kinderopvang: ik heb er nog niet over nagedacht om het kindje nu al in te schrijven/op een wachtlijst te zetten. Wij wonen best landelijk dus ik vermoed dat het wel meevalt met vinden van een plekje? Ik zal mij er nog even in moeten verdiepen denk ik..
@FDD: wat verdrietig, gecondoleerd! Kan me voorstellen dat dat nu ook veel aandacht vraagt. Sterkte.

Over opvang: ik heb al wel een voorkeur, maar mijn vriend is nog even op vakantie. Dus we gaan wat rondleidingen aanvragen als hij terug is. Geen idee hoe de wachtlijsten hier zijn, maar wij zijn gelukkig wel flexibel qua werk.

Ik vind het ook spannend, die eerste weken! Geniet er erg van dat het gelukt is, maar kijk ook erg uit naar de 10 weken echo!
Hoi,

Ook ik schrijf graag mee!

Mijn vriend en ik (30/30) verwachten ons 2e kindje. Ons zoontje is bijna 2 jaar. Omdat ik Pcos heb zaten we in het fertiliteits traject. Ik heb Clomid geslikt om een ovulatie op te wekken. Gelukkig al na de 2e ronde raak.

Volgens mijn eigen berekeningen ben ik 16 april uitgerekend.
Zoon is ook geboren met 36+2. En ik heb zwangerschapssuiker gehad. De kans dat ik dat nu weer ga krijgen groot. Als ik weer insuline moet spuiten word de bevalling opgewekt met 38 weken.
Zelf ben ik begin april jarig, hele grote kans dat we verjaardagen gaan delen 😁

Ik heb nu nog niet veel klachten, wel moe, en gevoelige borsten. Verder nog niks.
Vorige zwangerschap daarentegen was best heftig, dus een fijne/ makkelijke zwangerschap mag ook wel.

Over de opvang heb ik wel nagedacht, maar ik wil eerst m’n ouders verteld hebben dat ik weer zwanger ben. M’n moeder heeft lijntjes met de opvang van m’n zoon omdat ze daar gewerkt heeft.

@FDD gecontroleerd, heel veel sterkte komende tijd. Ik hoop dat je genoeg mensen om je heen hebt die kunnen luisteren naar je. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Hier meld zich nog een zwangere! Wij (35/42) zijn zwanger van onze eerste, en rond 10 april uitgerekend. Best spannend omdat we al iets ouder zijn, maar dat mag de pret niet drukken!
Qua kwaaltjes nog weinig last. Merk wel dat ik na het eten een wat weeïg gevoel heb. Heb al jaren maag/darm klachten dus ben getraind in het verbergen van zulke klachten.

Allen proficiat met de positieve test! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een zwangere! Volgens mijn berekening uitgerekend 15 april! Ik heb al een zoon en hij kwam op de uitgerekende datum. Toen vrijwel geen klachten en een makkelijke en snelle bevalling dus hopelijk nu weer!

Nog niet echt klachten, alleen vermoeidheid. En ik haat deze weken altijd dat je t nog verborgen moet houden...

Hoe gaat het met jullie allemaal? Al eerste echos gepland?
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik ook meeschrijven. Beide 38, en ik ben zwanger van ons 1ste kind. Volgens eigen berekenningen is de UD 20 April.
Dit is mijn 2de zwangerschap, begin dit jaar had ik een misseed abortion met 11 wk. Dit is ook de reden dat ik nu nog niet durf om veel te blij te zijn.

@FiddlyDiddlyDoo, gecondoleerd
@kleinvosje, bij jou moest ik heel kort denken aan de 1 April grap (niet vervelend bedoeld :) )

Hebben nog meerdere dames de 1ste cotrole al gepland? Hoeveel weken ben je dan zwanger? Ik nog niet, wil nog 1-2 wk wachten, bij ons is de 1ste controle met ~ 8 wk.

Wat KDV betreft, ons kind moet en zal naar een KDV gaan. We zijn namelijk van buitenlandse afkmost (dat merken jullie nog aan mijn Nederlands ;-) ), dus thuis zal hij geen (goed) Nederlands leren :) Echter, ga ik nog niet actief op zoek. De 1ste keer gedaan en het is niet zo goed afgelopen. Indien nodig, zijn we best flexibel in ons werk en hoef ik niet per se dinsdag of donderdag een plek (dit begreep ik zijn de meeste gewilde dagen).

Vraagje, willen we een tabel in de OP waar we verschillende mijlpalen kunnen bijhouden?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!
Ik schrijf ook graag mee. Ik heb vanochtend een test gedaan en deze is knal positief. Ik ben alleen een beetje in de war, want ik heb twee weken geleden nog een bloeding gehad en dacht dat dit een menstruatie was. Was wel eerder en veel korter dan normaal. Omdat mijn ovulatietesten positief bleven afgelopen dagen toch maar een zw test gekocht vandaag. Ik denk dat ik nu zo'n 5 weken ben nu en rond 12 april uitgerekend. Heb nog geen vk gebeld, nog uitzoeken welke ik fijn vind.
Ik heb een dochter van 2,5. Zij is ook geboren met 36.2.

@Friddly, wat ontzettend verdrietig dat je beste vriend is verongelukt. Kan me voorstellen dat je met je hoofd ergens anders bent. Veel sterkte.

@Kruispunt, wat moedig dat je dit in je eentje aangaat!

@Kleidoscope, spannend zeg van de afwijking van je baarmoeder. Hopelijk gaat het nu allemaal goed.
@knolflook, kan me voorstellen dat je het dan extra spannend vindt nu. Hopelijk kan je er desondanks ook van genieten dat je in ieder geval weer zwanger geraakt bent!

Wij hebben over anderhalve week (week 8 vermoedelijk?) een intake bij de verloskundige, en dan rond week 10 de eerste echo (nog niet gebeld voor afspraak). Jullie al afspraken gemaakt?

Vandaag op mijn werk zei een collega: er is iets anders aan je... Een soort rust? Toen heb ik het maar verteld, leuk momentje!

Zijn jullie er van op de hoogte dan we vanaf 1 september ook voor een 14 weken echo mogen gaan, als mogelijk nieuw onderdeel van de prenatale screening?

https://www.rivm.nl/nieuws/vanaf-1-sept ... -wekenecho
Oeps, 13 weken echo bedoelde ik
@knoflook. Een tabel lijkt me wel leuk ja. Ik vind het ook wel fijn voor het overzicht.

13 weken echo wil ik wel.

Maandag kan ik pas de arts bellen om te melden dat ik zwanger ben. Waarschijnlijk wel een vroege echo ivm pcos. Maar dat is nog even afwachten (en dat is niet mijn sterkste punt 😅)
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik ook graag meeschrijf :)

Heb even getwijfeld omdat het ook voor mij een zwangerschap is met extra stress; in februari verloor ik mijn dochtertje bij 19 weken. Daardoor nu heel veel zorgen dat er misschien opnieuw iets mis zal gaan.
Maar tegelijk ontzettend dankbaar dat er opnieuw leven is!

Vanwege deze voorgeschiedenis heb ik komende week al een vroege (6+1?) echo staan (en mogen er, zo lijkt het, echo's en extra controles zo vaak we maar willen). Ik vind het intens spannend, toch belangrijk om wel/niet het hartje te zien... Daarnaast is voor ons de NIPT extra spannend. De afwijking die mijn dochter had zou daar namelijk uit blijken.

Geschatte UD zou 11 april zijn.
Ik ben 31 en man is 50.

13 weken echo kende ik nog niet, maar ik vermoed dat ik rond 13 weken wel een echo krijg haha. Elk nadeel heb zn voordeel zullen we maar zeggen. En zowel de gynaecoloog als de verloskundigen zijn echt schatten.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Wat zijn we al met veel! Al die mooie voorjaarsbaby's :heart:

@fietsertje, wat ontzettend heftig! Kreeg je spontaan weeën?

@alpinismoes: ik heb daar inderdaad over gelezen, zal bij de intake bij de verloskundige daar even over vragen hoe of wat!

Ik zag dat de eerste afspraken en echo's al gemaakt zijn! Spannend, aftellen!

Ik ben al aan het bedenken wat ik nu bij deze allerlaatste zwangerschap nog echt heel graag wil.... Zo'n beeldje van buik/bovenlijf lijkt mij wel wat. Als herinnering aan een tijd die straks echt achter mij ligt. En deze keer zo'n echte gender reveal, dat wij het zelf ook niet weten. Maar ja, wie doe je daar een plezier mee, haha het is al nummer 3. Net even iets minder speciaal dan nummer 1! :biggrin:

Zijn er trouwens nog meer dames die een eerdere keizersnede hebben gehad? Nummer 1 was vaginaal (en prima) en nummer 2 een spoedkeizersnede (en ellendig en zwaar herstel) dus ik hoop heel hard straks weer vaginaal te mogen bevallen!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik lees en schrijf graag met jullie mee. Mijn man en ik zijn allebei 34 jaar en dit is de eerste zwangerschap. Wij zouden deze maand starten met een vruchtbaarheidsbehandeling (IUI) na bijna 2.5 jaar op natuurlijke wijze het geprobeerd te hebben zonder resultaat, maar toen begin deze week de menstruatie uitbleef bleek ik zwanger te zijn!

We zijn heel erg blij dat het nu alsnog is gelukt. Wel vind ik het enorm spannend of het allemaal goed blijft gaan. Bij elk pijntje voel ik toch steeds even lichte paniek. Ondanks dat voel ik me over het algemeen wel goed, dus ik mag verder zeker niet klagen. De uitgerekende datum is 18 april 2022.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, steeds meer dames die positief getest hebben, leuk hoor!
@fietsertje, jeetje zeg met 19 weken nog, dat zal wel erg heftig zijn geweest! Nu maar duimen voor ons allemaal dan dat het goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Leuk zoveel zwangere dames uitgerekend! Een tabel zou ik fijn vinden voor t overzicht te houden!

Ik heb al een vroege echo gepland staan op 3 sept! Dus nog 3 weken, spannend! Als dat goed is gaan we het direct mijn ouders vertellen, vind ik wel zo fijn.

De 13 weken echo/trial heb ik al over gelezen en wil me daar zeker voor aanmelden! Ik heb me ook weer aangemeld voor Moeders voor Moeders, dat had ik de vorige keer ook. Heb dinsdag mijn tweede vaccinatie gehaald (na overleg met verloskundige en GGD, twijfelde wel maar toch maar gedaan) maar aan dat onderzoek doe ik niet mee. Kan niet alles 😁

@Fietsertje: heel heftig wat je meegemaakt hebt zeg.. snap dat het nu extra spannend is, maar vertrouw erop dat het allemaal goed komt! Wel fijn dat je extra controles en echos krijgt, dat zal wat meer rust geven.

@Claire: moest even teruglezen hoeveel kindjes je nou hebt, maar al 2 dochters. Dit is dus de laatste. Zo'n bronzen beeld is echt heel gaaf. Heb er spijt van dat ik dat de vorige keer niet hebt gedaan. Ik wil mezelf dit keer ook wat meer gaan verwennen, wil af en toe floaten en weer zwangerschapsyoga gaan doen. Zeker met nog wat kindjes rondlopen denk heel belangrijk!

@alpine: toch grappig dat het aan je te zien is. Ben je lang 'bezig' geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven