Zwanger worden oktober/november 2021

07-10-2021 10:48 1250 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Schrijf hier gezellig mee!
NaamLeeftijdKindje nrNODRonde nr.
Framblij291 . .
zeeuwsmisje92291 16-06 Ronde 9
RoryG331 . .
Aventurijn 33 1 . .

Handige links:
Testuitslag per dpo: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php
Op welk tijdstip testen per dpo: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... sample.php

LUV91 :hug: :redrose:

Zwanger! :cheer:
Naam Kindje nr UDEcho of afspraak
Ivw 1 26-06-2022 02-12
Phoenix2000 9 06-07-2022 15-11
Goefje 1 UD 07-12
Jules 1 07-08-2022 Wk v 14-3
Flowerpower211 04-08-2022 21-12
Zonnetje889121-08-2022 Wk v 14 feb
theeleuten1 08-08-2022 22-12
Nimbus20201 UD 11-01
Giraffe 1 24-08-2022 10-01
Georgette1 10-09-2022 28-02
Bessss2 28-08-2022 Wk v 17-3
Winterluxi2UD 04-05
Femke931UD 29-04
Juniper1 19-12 20-06

Schrijven nog mee?
NaamLeeftijdKindje nrNODRonde nr.
royon291 . .
Anna-Banana311 . .
Owlcity301 . .
juniper wijzigde dit bericht op 05-06-2022 14:11
92.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Over mijzelf:
Vriend en ik beiden 36 jaar, nooit een hele sterke kinderwens gehad tot een aantal maanden terug. We hebben wél een wens voor een gezin en ja daarvoor moet je nu eenmaal een baby maken... De knoop is doorgehakt en vanaf deze maand willen we er echt voor gaan. Vind het wel enorm spannend allemaal! We realiseren ons goed dat er wel risico’s zijn gezien mijn wat hogere leeftijd, en hebben daarom gekozen om onze wens nog niet met de omgeving te delen. Het lijkt me daarom fijn om hier mee te schrijven en onze ‘reis’ zo toch te kunnen delen.
Deze week ongesteld geworden dus ronde 1 is nu begonnen. Mijn cyclus is heel regelmatig; ben al jaren niet meer aan de pil wegens vervelende bijverschijnselen. Dat heeft wel als voordeel dat eisprong en NOD redelijk goed te voorspellen zijn, hopelijk.

Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen allemaal en ook hoe andere schrijfsters dit ervaren!
juniper wijzigde dit bericht op 07-10-2021 10:51
Reden: Typfoutje
5.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi! Ik schrijf graag mee.

Wij hebben al een zoontje van 2,5 jaar. De kinderwens was weer langzaam aan het opkomen. Ik heb pcos dus we hebben eerder besloten om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Nu schuif ik aan op het wachtbankje, over 1,5 week kan ik een testje doen of word ik ongesteld.

@Juniper: spannend hoor! En de wens delen wij ook niet met de omgeving, ik heb het idee dat er af en toe al wordt opgelet of ik nog wel een wijntje pak ;-) . Super fijn dat je cyclus regelmatig is! Dat heb ik helemaal niet en ook ovulatietesten scheppen geen duidelijkheid. Als het bij mij de komende maanden niet lukt ga ik weer een afspraak met de arts maken ivm mijn pcos (verminderd vruchtbaar).

Hopelijk zijn we snel zwanger !
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!
Zat al te wachten tot iemand een topic zou aanmaken voor november!
Mijn man en ik hebben besloten om vanaf november te gaan proberen voor een eerste kindje dus ik schrijf graag mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Ik schrijf ook graag mee. Ik ben al jaren stille meelezer, maar heb mezelf altijd gezegd dat ik hiervoor een account zou aanmaken. En nu is het bijna zover! Over twee weken vieren man en ik eindelijk onze bruiloft (in coronatijd al officieel getrouwd) en daarna kan het beginnen.

Over mijzelf: ik ben 29 en man 28 en dit wordt ons eerste kindje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees/schrijf graag mee. Eigenlijk al vanaf november vorig jaar bezig maar na een tweede miskraam in die periode is oktober weer een nieuwe start voor ons. In het topic waar ik eerder in mee schreef is iedereen inmiddels al bevallen dus heb ik weinig aansluiting meer.

Mijn vriend is 31 en ik word dat over een paar weken. Onze dochter wordt 3 in november, we hoopten dat ze dan al een broertje of zusje zou hebben maar helaas liep dat anders. We hopen dat ze grote zus wordt voor ze 4 wordt dan maar ;)

Mijn cyclus lijkt al snel regelmatig te zijn, dus dat betekent dat mijn nod rond 25-10 is. Al ben ik niet van plan meer vroeg te testen, we gaan het wel zien allemaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, wat leuk een nieuw topic. Nog niet eerder iets gepost op het forum, maar lees al wel lange tijd mee. Het lijkt me leuk om mee te schrijven, nu wij deze maand ook gaan starten met proberen. We gaan voor ons eerste kindje, ik ben 32 jaar en mijn vriend is 34. Ik ben sinds april gestopt met de pil en sindsdien redelijk gelijkmatige cyclussen gehad (varierend tussen 26 en 33 dagen). Ik zit nu in op de een na laatste dag van ongesteld zijn en verwacht mijn NOD op 2 november.

Best wel spannnd om dit te posten trouwens.. alsof het nu dan écht zover is ;). In mijn omgeving weet op 2 vriendinnen na niemand zo concreet van onze kinderwens. Onze kinderwens was er nooit zo concreet/sterk, eigenlijk net als bij jou Juniper. Maar we gaan er nu toch voor.... whaa! Leuk om ervaringen te delen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Ik schrijf ook graag mee. Ook een fervente meelezer op het forum, nu ook eindelijk een account aangemaakt.
Mijn man (35) en ik (31) willen ook voor ons eerste kindje gaan, klinkt heel echt zo, haha.

We staan er heel nuchter en praktisch in, geen rammelende eierstokken, maar net als Juniper wel de wens voor een gezin, dus heel rationeel besloten te stoppen met anticonceptie.
Mijn hormoonspiraal heb ik in de zomer laten verwijderen, heb rustig de tijd genomen om mijn cyclus weer te begrijpen. Nu 2x ongesteld geweest, dus heb 1 normale cyclus gehad om vanuit te kunnen gaan. Helaas wel een lange cyclus (42 dagen), dus ik ga kijken hoe dat de komende tijd gaat lopen. We voelen in ieder geval geen haast, maar ik vind het heel leuk om hier alvast over dingen te kunnen praten.

Ik verwacht mijn nod op 5 november, helaas deze maand weinig kansen, ik verwacht dat mijn man en ik niet op dezelfde locatie zijn rond de ovulatie.

Ik ben heel benieuwd hoe het mij/ons en iedereen hier gaat verlopen!!
Op naar vele succesvolle pogingen! :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee wat leuk al die reacties al! Ik reageer morgen uitgebreider en zal dan ook proberen een tabel erbij te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen!
Wat leuk ook al die nieuwe accounts hier! Grappig om te lezen dat iedereen al langer meeleest (same here), en nu toch ook zelf mee wil schrijven. De andere zwanger-worden topics volg ik ook wat langer (heel leerzaam), en daar merkte ik ook dat het fijn is om je verhaal te kunnen delen. Dus weer welkom allen! Hopelijk wordt het voor iedereen een mooi avontuur!

@Winterluxi Oh jij zit al op het wachtbankje! Spannend zeg! Zeker als je cyclus een verrassing is en ovulatietesten ook niet helpen. Dat lijkt me toch ook wel stressvol ergens. Mag ik vragen hoe dat bij jouw eerste kindje gegaan is? Had je toen ook al pcos?

@royon Haha, ik zat ook te wachten op een nieuw topic! Dus zelf maar de stoute schoenen aangetrokken. Leuk, vanaf november starten! Dus deze maand nog oefenen als generale repetitie :biggrin:

@framblij Gefeliciteerd met jullie huwelijk! Dat klinkt heel romantisch; eerst een mooi trouwfeest en daarna gezinsuitbreiding :flirting:

@Bessss Oef, dat klinkt heftig zeg. Hopelijk is het jullie gegund dat je nu snel en zorgeloos zwanger raakt. Fijn dat je hier mee wil schrijven! Jouw nod is niet meer zo ver weg. Testte jij voorheen wel voor jouw nod? Lijkt me ook erg lastig, dat wachtbankje!

@Georgette Heel gek hè om het zo op te schrijven! Voelt nog wat onwerkelijk allemaal. Maar zo te lezen zitten we niet alleen in dat schuitje en kunnen we hier de spanning van ons afschrijven, haha :hyper:

@Anna-Banana Ah dat klinkt als een hele ontspannen manier om er in te staan en lekker op je gemakje 'te kunnen beginnen'. Hopelijk krijg je snel meer inzicht in je cyclus, 42 dagen klinkt wel echt als een hele zit...!

Ik ben wel benieuwd of jullie ovulatietesten gebruiken, een app of gewoon 'schieten op goed geluk'? Zelf gebruik ik de Flo-app, maar dat was vooral in eerste instantie om überhaupt wat inzicht te krijgen in de cyclus, die toch heel regelmatig bleek te zijn (behalve een klein dipje na 2e Moderne-prik). Maar de voorspellingen van Flo zijn steeds best goed, dus ik ben erg benieuwd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi, ik zou graag meeschrijven.

We hebben besloten in september om geen anticonceptie meer te gebruiken. Die maand is het helaas niet gelukt. Dus vanaf oktober gestart met een serieuze poging. Nu op het wachtbankje. Ik merk dat ik het nu het eindelijk zover is, het moeilijk vind om het los te laten en te genieten van deze fase.

Mijn nod staat op 19-10 en het is ons eerste kindje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yes, toevoegen van een tabelletje is gelukt. Laat vooral weten wat jullie er wel/niet in willen hebben staan!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Juniper: waarschijnlijk had ik ook pcos bij mijn eerste vanwege de onregelmatige cyclussen. Deze zijn helaas langer geworden waardoor ik erachter kwam na een doktersafspraak. Maar, ik ben dus op natuurlijke wijze zwanger geworden en ik heb er vertrouwen in dat het weer lukt! Ik sta er positief in :) . Mocht het toch niet lukken kan ik me direct laten doorverwijzen naar de fertiliteitspoli en dan krijg ik iets om een eisprong op te wekken.

Is er iemand aan het temperaturen om de eisprong te vinden? Ik zit eraan te denken om dat te doen wanneer de ovulatietesten geen uitsluitsel geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk, al zoveel mensen die mee willen schrijven!

Ik gebruik de app Clue. Dat doe ik al jaren sinds ik in 2017 gestopt ben met de pil. Sindsdien ook vrij regelmatige cyclus van +/- 28 dagen. Ik verwacht volgende week ongesteld te worden en dan begint ronde 1 voor ons.

@ winterluxi Ik ga temperaturen. Lijkt me fijn voor wat inzicht. Ik ben niet van plan om ovulatietesten te gebruiken .
Ja!! Ik schrijf graag mee. Zat al te wachten op dit topic!

Wij zijn eigenlijk al heel lang aan het wachten, vanwege corona en studie die nog afgerond moest worden. Veel vertraging opgelopen. En nu gaan we er eindelijk voor!

Op 24 sept heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen en daarna meteen ongesteld (zou in principe ook in mijn cyclus kloppen, maar die is niet altijd helemaal goed te volgen geweest). Als het goed is zijn nu dus ongeveer mijn vruchtbare dagen.

Ben erg benieuwd en schrijf graag mee!
Overigens hebben wij nog geen kinderen, ik ben 29 en man 35.
Qua app hield ik mijn cyclus altijd bij in mijn kalender, maar door mirena was er niet altijd een duidelijke cyclus. Nu hou ik het gewoon bij in apple gezondheid (die app met hartje-symbool en stappenteller enzo).
Voordat ik een mirena had was ik zeer regelmatig ongesteld. Dus ik hoop ook snel weer mn cyclus te ontdekken/of natuurlijk snel zwanger te zijn haha
Alle reacties Link kopieren Quote
@Bessss, heftig, een miskraam. Kan me voorstellen dat het lastig is er nu weer heel relaxed/onbezorgd mee bezig te zijn. Of lukt dat jullie wel?

@Juniper, dank voor het maken van de tabel. Wil je aanpassen dat wij voor onze eerste gaan?

En ik ga dit weekend ovulatietesten kopen. Omdat mijn cyclus zo'n 7 dagen verschilt lijkt het mij wel handig dit te controleren. Verder gebruik ik ook de app Flo en Clue. Beide redelijk accuraat.

@Winterluxi, ik was niet van plan om mij te gaan temperaturen. Heb mij ook nog niet verdiept in hoe dat dan werkt eigenlijk. Ben jij dat wel van plan?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Ivw Spannend, wachtbankje! Is er nog een specifieke reden dat je niet kunt ontspannen nu?

@Nimbus2020 Fijn dat jullie er nu eindelijk voor kunnen gaan. Als ik het goed begrijp ga jij de andere dames dus ook binnenkort al vergezellen op het wachtbankje :)

Welke datum houden jullie trouwens als nod aan? Is dat de datum waarop je ongesteld zou moeten worden, of juist de dag erna? Ik vind dat nog een beetje onduidelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de tabel: ik ben 29 (mijn man is 30) en mijn NOD is nog wel even dus, 7/12 zegt Flo.
Ik gebruik dus ook Flo, mijn cyclus is ook best regelmatig dus dat lijkt me wel betrouwbaar.
Ik ben ook niet van plan om ovulatietesten te gebruiken of om te temperaturen, ook beetje omdat ik mezelf al ken... Dan ga ik helemaal fanatiek worden met alles wat ik voel te overanalyseren, haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
@juniper, ik nam altijd aan dat de nod dan de dag is waarop je ongesteld zou worden, maar daar ben ik niet zeker van.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Juniper:
Ik hou van controle ;-). Maar dat moet ik echt loslaten. We trouwen volgend jaar dus het is niet perse dat het moet, maar het lijkt ons gewoon ontzettend leuk.

En als antwoord op je vraag: ik hou de dag van m’n menstruatie aan.

We zijn trouwens 25 en 26. We gebruiken een daisy maar meer om inzicht te krijgen in m’n cyclus. Sinds mijn vaccinatie is mijn cyclus nog een beetje ontregeld…
Alle reacties Link kopieren Quote
Framblij schreef:
08-10-2021 10:32
Wat leuk, al zoveel mensen die mee willen schrijven!

Ik gebruik de app Clue. Dat doe ik al jaren sinds ik in 2017 gestopt ben met de pil. Sindsdien ook vrij regelmatige cyclus van +/- 28 dagen. Ik verwacht volgende week ongesteld te worden en dan begint ronde 1 voor ons.

@ winterluxi Ik ga temperaturen. Lijkt me fijn voor wat inzicht. Ik ben niet van plan om ovulatietesten te gebruiken .
Ik heb ook de clue app en hij is na een tijdje redelijk goed geworden in het voorspellen wanneer mijn menstruatie is. Ik wacht deze maand even af en anders ga ik me er ook in verdiepen om te temperaturen. Ik zag al van die thermometers met twee decimalen.

@georgette: omdat ik pcos heb zijn mij Lh waarden niet betrouwbaar, dus ovulatietesten ook niet omdat die lh waarden meten. Ik hoop dat ik met temperaturen wel een ei kan vinden :sherlock:

Ik zit nu op het wachtbankje dus voor nu even niks :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor jullie reacties wat betreft de nod. Dan valt mijn nod op een zondag, en het lijkt me dan wel heel fijn om samen rustig thuis te kunnen testen. Ik weet niet of ik het op een doordeweekse dag vol zou kunnen houden, of erna relaxed naar het werk zou kunnen gaan bij een eventuele positieve uitslag. Volgens mij ben ik dan de hele dag van de waps!

@Ivw Ja dat van die controle is wel enigszins herkenbaar en ik denk dat heel veel vrouwen dat hebben! Ergens heb je er wel invloed op (bijv. qua eten en drinken) maar bij heel veel zaken ook niet. Lastig! Maar we moeten vertrouwen hebben in onze lichamen, en stress erover is ook zéker niet goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee. Wij (28 en 30) zijn sinds deze maand ook begonnen. 27 september heb ik mijn mirena laten verwijderen. Vlak daarvoor was ik nog ongesteld dus volgens de Flo app zijn m’n vruchtbare dagen net geweest en is de NOD 20 oktober. Dag daarna vertrek ik op vakantie met vrienden, dus hoop dat we óf een dikke positieve test hebben óf dat ik ongesteld ben geworden, zodat ik niet nog in afwachting zit op vakantie. Vind het erg spannend allemaal.

Ben er ook enorm mee bezig in m’n hoofd, vooral als ik na een werkdag thuiskom. Hoor om me heen veel mensen waarbij het toch wel een aantal maanden (6-8) duurde. Vaak wel vriendinnen die nog moesten ‘ontpillen’. Ben benieuwd hoe snel het bij ons en bij jullie zal lukken.

Hoe vaak hebben jullie seks tijdens de vruchtbare periode? Vind het zo lastig inschatten wat de kans vergroot, maar er moet ook nog wel gewoon enige mate van spontaniteit zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hou als NOD ook de eerste dag aan waarop ik ongesteld zou moeten worden.

Oeh vrijdagavond.. weekend! Voor wie van jullie gaat het nog meer een uitdaging worden om alcoholische drankjes af te slaan zonder dat mensen je heel raar aan gaan kijken / direct weten dat dit maar 1 ding kan betekenen? Ik krijg het nauwelijks mijn mond uit ook 'nee doe mij maar een cola. :puh:
Gelukkig zit ik nog niet op het wachtbankje dus een drankje kan evt. wel. Benieuwd hoe jullie hiermee omgaan!

En @winterluxi, ja dan lijkt temperaturen mij zeker het proberen waard. Zou fijn zijn als dit je meer inzicht geeft.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven