Ervaring cytotec lost niet op

15-10-2021 21:25 22 berichten
Ik ben sinds vanavond een miskraam aan het opwekken ivm een lege vruchtzak. 36 uur geleden Mifegyne ingenomen. Nét voordat ik de Cytotec ging inbrengen begon het bloeden al uit zichzelf. 1 uur plat gelegen na het inbrengen en toen een flink stolsel verloren, maar: daar zaten ook de pillen in. Niet opgelost dus..

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik moet sowieso nog 3x2 pillen innemen de komende dagen dus maak me er niet veel zorgen om, maar vraag wel naar ervaringen omdat ik me afvraag of het vaker voorkomt dat de pillen er weer uit komen. Ik kan ook nergens in de bijsluiter vinden hoe snel de werkzame stoffen opgenomen zouden moeten worden. De pillen hebben wel ruim 1 uur in mij gezeten namelijk.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-10-2021 08:54
Reden: Titel aangepast
3.26% gewijzigd
Sorry voor de typfout. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met dat de pillen niet oploste, maar tegen mij zeiden ze wel de pillen best eerst nat te maken. Dus met één vinger in een glas water en vervolgens het pilletje op die vinger leggen. Wellicht kan dit helpen als je dit eerder niet deed?
Alle reacties Link kopieren
Je verloskundige morgen bellen en er naar vragen?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkte de pillen niet, ik heb voor een curretage gekozen. Sterkte de komende dagen. Ik zou morgen idd even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja het komt er toch uit? Anders had het niks gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof je lichaam het zelf al heeft opgeruimd. Je zou je vk even kunnen bellen en vragen. Zij zijn ook daarvoor. Evt kunnen ze nog een echo maken of je nu al schoon bent.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Die pillen lossen vaak niet helemaal op maar de werkzame stof wordt wel opgenomen! Ik verloor de pillen ook weer.
Nikki-24 schreef:
16-10-2021 10:23
Die pillen lossen vaak niet helemaal op maar de werkzame stof wordt wel opgenomen! Ik verloor de pillen ook weer.
Oh goed om te weten! Heeft het bij jou gewerkt?
Bedankt voor de reacties. Ik heb vanochtend om 08.00 uur de tweede dosis ingenomen. Pillen zijn er niet meer uitgekomen. Maar verder ook sinds gisterenavond/vannacht helemaal geen bloed meer. Alleen die paar stolsels gisterenavond en sindsdien geen druppel meer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is ook dat de pillen niet volledig oplossen. De miskraam kwam na de eerste dosis op gang en viel mij best wel mee (zowel qua pijn als bloedverlies) de tweede dosis deed helemaal niets meer. Ik had overigens wel nog een week wat bloedverlies (als een menstruatie) daarna. Het zou ook gewoon kunnen dat dat stolsel alles al was, ik hoop het voor je :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
16-10-2021 12:13
Oh goed om te weten! Heeft het bij jou gewerkt?
Dat helaas niet maar ik was al 11 weken zwanger en ik had gewoon heel erg veel troep dat er niet uit kwam waar m'n lichaam heel hard tegen moest vechten waardoor ik een spoed curretage heb gehad. Het vruchtje was wel losgelaten dus dat is wel fijn maar ik had nog een stolsel van 7 bij 4 bij 2 cm zitten, maar verwacht niet dat dat bij jou het geval is.
Toch iets te vroeg gejuicht. Net flinke stolsels verloren en krampen. Toch maar de voorgeschreven diclofenac ingenomen. Ik lig het weg te zuchten inmiddels.

Wel kwamen de pillen er wéér volledig uit terwijl ze er al sinds vanochtend 08.00 uur inzaten.
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
16-10-2021 14:02
Toch iets te vroeg gejuicht. Net flinke stolsels verloren en krampen. Toch maar de voorgeschreven diclofenac ingenomen. Ik lig het weg te zuchten inmiddels.

Wel kwamen de pillen er wéér volledig uit terwijl ze er al sinds vanochtend 08.00 uur inzaten.
Zou je er niet te druk over maken in principe hebben de pillen wel z'n werk gedaan hoor. De gyn zei tegen mij dat ze er meestal weer heel uitkomen maar dat de werkzame stof wel gewoon wordt opgenomen.
Sterkte met de krampen die waren bij mij heel heftig helaas.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Dopperfles, maak je geen zorgen om de tabletten. De werkzame stof wordt binnen 30 minuten opgenomen, het is normaal dat de tabletten er weer uitkomen. Dat is het omhulsel, dat gebeurd altijd, alleen niet iedereen ziet dat.

Sterkte met de komende uren, de krampen en het bloedverlies die je ervan krijgt kunnen erg heftig zijn.
Weet ik uit ervaring, zowel omdat ik ze zelf ook heb gehad, als dat ik vrouwen begeleid die de tabletten hebben gekregen.
eenhoornn schreef:
16-10-2021 14:56
Lieve Dopperfles, maak je geen zorgen om de tabletten. De werkzame stof wordt binnen 30 minuten opgenomen, het is normaal dat de tabletten er weer uitkomen. Dat is het omhulsel, dat gebeurd altijd, alleen niet iedereen ziet dat.

Sterkte met de komende uren, de krampen en het bloedverlies die je ervan krijgt kunnen erg heftig zijn.
Weet ik uit ervaring, zowel omdat ik ze zelf ook heb gehad, als dat ik vrouwen begeleid die de tabletten hebben gekregen.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Erg fijn om te horen. Dit stelt me gerust.

Net een flinke “plop” gehad maar zat op de wc dus geen idee wat eruit mij kwam maar het voelde groot. :$ :O

Ik moet maandag weer werken (net begonnen nieuwe baan dus kan echt niet maken om ziek te melden) dus ik hoop dat alles er gisteren, vandaag of morgen nog uitkomt. :worship:
Ik vind het trouwens wel lastig in te schatten wat normaal is qua bloedverlies en wat valt onder veel. Het bloed stroomt wel echt uit mij op sommige momenten. Maar volgens mij zolang ik me goed voel, niet duizelig ben of iets dergelijks is het prima toch?
Succes dopperfles....
Ik begon op school (als docent trouwens) met de introductieweek afgelopen augustus, een week die je eigenlijk niet kunt missen want een nieuwe klas en vond ook dat ik mij niet ziek kon melden maar ik kon niet anders, er kwamen nog flinke stolsels en krampen meerdere dagen op en af.
Ben er twee weken uitgeweest.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak verschoon je je verband? Overleg anders even met je verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
16-10-2021 16:13
Ik vind het trouwens wel lastig in te schatten wat normaal is qua bloedverlies en wat valt onder veel. Het bloed stroomt wel echt uit mij op sommige momenten. Maar volgens mij zolang ik me goed voel, niet duizelig ben of iets dergelijks is het prima toch?
Houd er rekening mee dat als je je duizelig gaat voelen het eigenlijk al teveel is geweest en dat even duurt voordat alles weer is aangesterkt (lees dagen!!)
Minder dan 30 min met een dik maandverband doen is echt teveel.
Ik heb toen zelf ook vrij laat aan de bel getrokken omdat ik ook nirt goed kon inschatten.
In het ziekenhuis was mijn hb toen al te laag voor een volwassen vrouw (niet extreem laag hoor) en ik ben dan ook nog 1-2 weken doodmoe geweest. (ook van narcose dus dubbelop maargoed)
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu dopperfles?
Nikki-24 schreef:
17-10-2021 14:05
Hoe gaat het nu dopperfles?
Lief dat je het vraagt! Ik heb vanochtend de laatste pillen ingenomen. Die van gisterenavond en van vanochtend zijn er niet meer uitgekomen. Stuk minder bloedverlies vandaag en voel me goed op wat milde krampen na. Zelfs al een stukje gefietst vandaag. Morgen moet ik weer werken dus ik hoop dat de afname door blijft gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven