leuk hotel in New York

24-11-2007 11:37 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen in januari een paar dagen naar New York en ik ben internet al aan het afstruinen voor leuke tips e.d.

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer qua hotel. We zoeken iets vrij centraals gelegen en niet te afschuwelijk. Ik lees bijvoorbeeld dat hotel Carter (hoewel erg goedkoop) erg erg afschuwelijk is. Dat hoeft van ons dus ook weer niet. Het hoeft absoluut niet luxe ofzo te zijn, maar nog wel een beetje leuk.

Heeft iemand een goede tip?? En natuurlijk zijn andere tips ook welkom !!!



Alvast bedankt voor de moeite,



liefs Fiene
Alle reacties Link kopieren
Dag Fiene,



Heb 2 leuke adressen: second home on second avenue: http://secondhomesecondavenue.com/, en east village bed and coffee. Van dezelfde eigenaar (kunstenaar Carlos), voor New York supertarieven, goede kamers en voorzieningen, en centraal. Er is op beide plekken een grote en uitgebreide keuken, en een ijskast dus kan je zelf ook nog wat boodschappen doen. Ik heb met beide adressen in ieder geval goede ervaringen (2nd home is het meest centraal).



Ander adres waar ik de laatste keer heb gezeten, en wat ik echt helemaal te gek vond: Efuru Guesthousehttp://www.efuru-nyc.com/ : , aan de Noordkant van Central Park. In een prachtig deel van HArlem, een oud Hollands huis, met appartementen met eigen keuken douche en toilet voor een mooie prijs. Eigenaresse Lydia is een schat, en Harlem is helemaal te gek en gezellig, fijne mensen, hartstikke veilig, dus laat je daar niet door afschrikken (Harlem is net zo veilig als de rest van New York). Het is alleen niet supercentraal, maar de metro is snel en gaat vaak.



Wellicht heb je er wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Wil je private bathroom of vind je het niet erg om de badkamer te delen? Groot verschil!



Vorig jaar verbleven wij in het Cosmopolitan Hotel. 5 blokken ten noorden van de WTC site. Starbucks onder het hotel en metro voor de deur. Kleine, zeer schone kamers met eigen badkamer voor $185 per nacht. Veel geld, maar voor New Yorkse begrippen erg goedkoop, gezien de prive badkamer.



We twijfelen nu (ook voor januari) tussen het Cosmo en het Chelsea Inn.

Volgens de reviews van Tripadvisor is dit ook een uitstekend hotel in een nog leukere omgeving, ik weet alleen nog niet precies wat de kamers kosten.
Alle reacties Link kopieren
En tips, gekopieerd uit een ander topic waar ik al eens gereageerd had:



- Verblijf er minimaal een week, er is zoveel te doen en te zien.

- Top of the Rock: Klein stukje lager dan het Empire State Building, maar lang niet zo druk en veel indrukwekkender omdat je echt helemaal bovenop het gebouw staat. Prachtig uitzicht op Central Park en het ESB. http://www.topoftherocknyc.com

- The View Restaurant: Best wel prijzig maar een super ervaring! Luxe dineren in een ronddraaiend restaurant bovenop een hotel aan Times Square. http://www.opentable.com/rest_profile.aspx?rid=1542

- Sunday Gospel Brunch @ BB Kings: Brunchen terwijl het Harlem Gospel Choir een paar meter van je vandaan optreedt. Binnen 10 minuten staat het hele restaurant te swingen! http://www.bbkingblues.com/brunch/index.shtml

- Roosevelt Island met de Air Tram: Met een kabelbaan naar Roosevelt Island is op zich al een belevenis, maar eenmaal op het eiland aangekomen wandel je rond zonsondergang naar de zuidkant van het eiland en daar geniet je van de rust en het mooie uitzicht. http://travel.yahoo.com/p...ead-ratings_and_reviews-i

- Koop een MetroCard voor een week of per dag als je maar een paar dagen blijft.

- Caramel Latté bij Starbucks.....Jammie!
Alle reacties Link kopieren
Als eerste: bedankt voor de supersnelle reacties!



Martijn77, jouw reactie had ik een tijdje geleden als eens gelezen in een ander New York topic en vond ik super! Kon 't zelf niet meer terugvinden, maar ben dus enorm blij dat je gereageerd hebt. Hier kan ik echt wat mee.



Enne... die Caramel Latte... heb er nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
No problem!



Ook leuk: Wandelen over de Brooklyn bridge naar Brooklyn Heights. Mooi uitzicht over lower Manhattan!
Alle reacties Link kopieren
Edison Hotel! Een paar stappen lopen en je staat midden op Times Square. Het hotel is eenvoudig, inrichting een beetje gedateerd, maar wel schoon!
Alle reacties Link kopieren
Antoinette1980 schreef op 24 november 2007 @ 14:38:

Edison Hotel! Een paar stappen lopen en je staat midden op Times Square. Het hotel is eenvoudig, inrichting een beetje gedateerd, maar wel schoon!




Krijgt niet echt hele goede reviews op tripadvisor.com. Zelf zou ik daar niet graag willen zitten, Times square is zó druk!



Liever een stukje verderop, met de metro ben je er met 10 minuten vanaf het Cosmo hotel.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten in Quality, bij Times Square. Heel fijn hotel. Superschoon!! Weliswaar zijn de kamers wat klein, maar daar hadden we echt geen last van. En wat wil je, op Times Square. Ik vond het juist een superplek om te zitten. Heel centraal, je bent overal zo. Veel leuke dingen zijn op loopafstand en juist omdat het er altijd zo druk is had ik er 's avonds een superveilig gevoel. Liever daar dan ergens in een goedkoop achteraf steegje.

Oh ja, andere tip, koop als je musea wilt gaan bezoeken, een city pass (oid) die kosten iets van 50 dollar, maar als je van alles wat er in zit gebruik maakt bespaar je ook 50 dollar. Je kunt ermee naar het Moma, het Guggenheim, nog een museum dat ik even niet meer weet, naar de top van het Empire State Building en je kunt een boottocht langs Manhattan maken.

Maar het allerallerleukste van deze kaart: je hoeft niet in de rij!!! Wij mochten overal zo doorlopen. Heerlijk.



Heel veel plezier, het is zo'n geweldige stad!
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ieder zn meug. ;-]



Ik ben nu 2x in New York geweest en ik heb me nog nooit niet veilig gevoeld. Manhattan ten zuiden van Central Park is zo veilig als wat volgens mij.



Wat betaalden jullie voor zo´n hotel bij Times Square? Vraag me af of dat nog duurder is of niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Martijn,

ja hebt gelijk, New York is heel veilig. Maar dat wist ik niet toen ik daar heen geen. Toch vond ik het wel erg lekker dat ik op onze eerste avond/nacht als vrouw alleen buiten kon gaan wandelen toen vriendlief uitgejetlagt op bed lag. :-P Ik denk dat ik dat in Chinatown toch niet zo snel zou doen.



Wij waren overigens voor twee personen voor acht nachten iets van 1300 dollar kwijt (geloof ik, heb ik meteen proberen te verdringen). Kan natuurlijk goedkoper, maar ik vond het voor New York niet eens zo duur.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, we zaten er wel met een aanbieding. Ik denk dat het anders duurder is.



*mmm ik bedenk me net dat ik deze informatie ook aan mijn vorige bericht had kunnen toevoegen, maar nu ben ik al in een nieuw bericht en ik kan dit niet annuleren*
Alle reacties Link kopieren
Hotel Carter is helemaal niet afschuwelijk. Ik heb het daar prima naar m'n zin gehad (bedden en badkamer waren schoon!) en daar beleef je tenminste nog wat!
Alle reacties Link kopieren
hi allemaal,



heeft iemand hier ook ervaring met ene luxe hotel rond times square. In veel topics lees ik van die typisch nuchtere Hollandersopmerkingen zoals: ik hoef geen luxe want ik slaap er toch alleen maar.

Ik ben dus het tegenovergestelde. Ik hecht enorm veel waarde aan een mooi luxe hotel. Dat voegt voor mij zoveel toe aan mijn vakantiebeleving!

Ik doel dus op mensen die uit PRINCIPE niet in een luxe hotel gaan zitten, ik doel uiteraard niet op mensen die geen luxe hotel kunnen betalen.

Hebben meer mensen dit? En wie heeft er een mooi ervaring met een enigszins luxe hotel?



Dankjulliewel!
Alle reacties Link kopieren
Martijn77 schreef op 24 november 2007 @ 15:48:

[...]





Krijgt niet echt hele goede reviews op tripadvisor.com. Zelf zou ik daar niet graag willen zitten, Times square is zó druk!



Liever een stukje verderop, met de metro ben je er met 10 minuten vanaf het Cosmo hotel.
In deze reviews kan ik mij helemaal niet vinden en er staan bovendien niet alleen slechte reviews, maar ook hele goede! Ik heb helemaal geen last gehad van onvriendelijk of onkundig personeel o.i.d. Het hotel ziet er inderdaad gedateerd uit, maar je slaapt er alleen, dus van mij hoeft het er niet spectaculair uit te zien. Times Square is druk, maar van die drukte merk je helemaal niets in het hotel, het zit net in een zijstraat.
Alle reacties Link kopieren
madelief82 schreef op 24 november 2007 @ 22:50:

Ik ben dus het tegenovergestelde. Ik hecht enorm veel waarde aan een mooi luxe hotel. Dat voegt voor mij zoveel toe aan mijn vakantiebeleving!






Tja, ik kan me er wel iets bij voostellen, maar ik heb gewoon geen 350+ dollar per nacht over voor een hotel. Simpelweg omdat je er niet veel tijd doorbrengt. Ik ga naar New York voor de stad New York, als ik een luxe hotel wil, ga ik wel voor 150 euro per nacht naar het 5 sterren Palace Hotel in Noordwijk aan Zee. ;-) (was erg leuk voor een weekend trouwens).



Mijn vriendin heeft een paar jaar terug na allerlei upgrades in het Sheraton geslapen in New York, was ontzettend luxe.
Alle reacties Link kopieren
Antoinette1980 schreef op 24 november 2007 @ 23:01:

[...]

In deze reviews kan ik mij helemaal niet vinden en er staan bovendien niet alleen slechte reviews, maar ook hele goede! .
Als je moest kiezen tussen 2 hotels, de een staat op nummer 30 van een lijst "top 300 hotels" en de ander op nummer 150, welke kies je dan zonder dat je er ooit zelf bent geweest?
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit lees over een hotel (Edison), dan hoef ik er al niet meer naartoe........
We stayed at the hotel on 11/23/07 for my sister's birthday as we wanted a budget-minded hotel in a good location. There was a hole in the wall from the back of the chair. The beds were as hard as rocks. Bathroom had hair in it. Worst part, found 3 cockroaches in the room, one of which ran across my face when I was lying in the bed. Disgusting.
Alle reacties Link kopieren
martijn, haha ja ben toch blij dat je me begrijpt...tsja als ik naar NY ga ga ik ook voor de stad, maar een vies hotel zou echt letterlijk tóch mijn hele vakantie kunnen verpesten, zelfs als zou de NY zelf fanatastisch zijn geweest...tsja is veel gepuzzel he een hotel uitzoeken.. ik ben als ik iets boek altijd zo verschrikkelijk lang bezig met reviews lezen en dergelijke!
Alle reacties Link kopieren
Dat was ook mijn reden om vorig jaar voor het Cosmo te kiezen. Er was geen enkele review waarbij men sprak over een smerige kamer.



En dat uitzoeken is toch ook wel een stukje voorpret! :-]
Alle reacties Link kopieren
http://www.thetimeny.com/



The TIME hotel ook dicht bij TImesquare,'

Een prima hotel midden in het centrum, luxe basic kun je het noemen.

ze hadden toen wel verschillende prijzen voor US inwoners en EU inwoners, maar met een beetje doorvragen kom je daar wel door.
Alle reacties Link kopieren
Ooh, fijn zeg, dit topic, ga ik lekker meelezen want wil vlgd jaar ook naar New York. Bedankt voor alle tips alvast!
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Alle reacties Link kopieren
http://www.thirtythirty-nyc.com/
Alle reacties Link kopieren
http://www.morningsideinn-ny.com/



Ik ga met een vriendin in juni 2008 en we hebben dit hotel geboekt. Krijgt op www.tripadvisor.com uiteenlopende reviews, maar een hotel als bijvoorbeeld thirty thirty vind ik toch best wel prijzig..
Alle reacties Link kopieren
crazydiamond schreef op 28 november 2007 @ 15:04:

http://www.morningsideinn-ny.com/



Ik ga met een vriendin in juni 2008 en we hebben dit hotel geboekt. Krijgt op www.tripadvisor.com uiteenlopende reviews, maar een hotel als bijvoorbeeld thirty thirty vind ik toch best wel prijzig..
Ja dat is wel zo maar ik heb dit hotel in combinatie geboekt met een vliegticket ;-] En dat scheelt nogal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven