Nepal in de zomer....hellup!

18-06-2011 00:58 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar advies...Door omstandigheden "beland" ik in juli in Nepal. Geweldig zou je zeggen, dat denk ik ook, maar de lonely planet is niet amused over het regenseizoen. Uit ervaring in Vietnam, Thailand en China weet ik dat het regenseizoen indrukwekkender klinkt dan het is, maar uit info van de LP krijg ik een beetje het gevoel dat het qua regen echt een drama is in Nepal in juli. Wie heeft ervaring en kan me daar wat do's en don'ts over geven?? Misschien valt het hier ook wel mee (stille hoop...)



Thanks...
Alle reacties Link kopieren
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=90982
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat valt niet mee eerlijk gezegd. Mijn ervaring in voor en najaar zijn prachtig. Een klimvriendin van mij heeft er vorig jaar van februeari tot november gezeten en ertussen was het regen. Veel regen. Helaas kan ik het niet mooier voor je maken...
Alle reacties Link kopieren
Maar als toevoeging: ik weet dat het in 2010 extreem was. Ik heb een vriend daar met een trekkingagency in KTM. Als je interesse hebt moet je dat maar aangeven. Wellicht kan hij je verder informeren.
Alle reacties Link kopieren
@ Liesse: Bedankt en als ik je vriend zou kunnen benaderen....graag!



Stiekem hoop ik nog enkele droge plekjes te vinden, maar ben bang dat het moeilijk wordt...
Waarom stel je je reis niet uit tot november?
Ik ben zelf in het staartje van het regenseizoen in Nepal geweest en dus was er niet continu regen, maar als het er dan regent dan regent het er heel hard en niemand die dan voorbereidingen heeft getroffen, dus is het overal een modderpoel met diepe plassen. Volop in het regenseizoen zal dit nog erger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar jaren geleden in juli/augustus naar Nepal geweest en vond het goed te doen. Je kunt vanaf Kathmandu de Mount Everest niet zien liggen en het regent dagelijks en dan ook hard, maar dat hoeft echt niet je reis te verpesten. Het grote voordeel is dat er relatief weinig toeristen zijn tijdens het regenseizoen!



Ik ben in Kathmandu en omgeving geweest en in Chitwan National Park. In Kathmandu en omgeving waren het veelal korte, heftige buien. Dus paraplu mee en bij een bui schuilen of verplaatsen met een taxi. Aandachtspuntje is wel dat de meeste goedkope hotels met een zonneboiler warm water regelen. Let daar wel op, in het regenseizoen betekent dit namelijk een koude douche!



In Chitwan (tropisch regenwoud) was het enorm vochtig en benauwd (duh), maar verder vielen de buien wel mee. Ik heb een tocht van een paar dagen door de jungle gemaakt (met gidsen natuurlijk) en zo neushoorns, apen, vogels, herten, wilde zwijnen, krokodillen en zelfs een Bengaalse tijger in het wild gezien! Andere aanrader hier is het elephant breeding centre (ga hier heen voordat je een olifantentocht boekt, daarna hoef je nooit meer op een olifant te zitten). Dit ligt bij de ingang van Chitwan en kun je zelf bezoeken. Erg indrukwekkend en de loslopende kalfjes zijn super! Het Elephant Breeding Centre ligt bij Sauraha (de ingang van Chitwan).



Kortom: gewoon gaan en genieten!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik raak al wat positiever gestemd...Uitstellen tot november gaat niet, tickets zijn niet te wijzigen, heel apart....Ik wil ook inderdaad gewoon gaan en het wanneer je voorbereidt bent op het ergste kan het alleen maar meevallen...
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er een beetje aan met welk doel je Nepal wilt bezoeken. Een trekking maken en een paar weken door de bergen wandelen is in juli en augustus natuurlijk ook mogelijk. maar reken dan niet op enig zicht op die bergen. Het is niet zozeer de regen zelf die het lastig maakt maar je ziet gewoon niets door de bewolking.



Ga je met een heel ander doel naar Nepal en wil je cultuur en mensen. De vriendelijke bevolking ontmoeten en een mooie ervaring is ook Nepal in de regentijd goed te doen.



Eerlijk gezegd zou ik die bergen voor geen goud willen missen. Dat is toch wel echt geweldig. Maar ik ben vaak genoeg in juli en augustus in nepal geweest en toch hebben we dan soms wel geluk gehad en de bergketens kunnen zien. Heel even dan,..zo'n glimp door de wolken heen. Prachtig maar een strakblauwe lucht en helder zicht dan moet je toch echt vanaf oktober pas gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven