Eten wat mee mag in de koffer in het vliegtuig

30-06-2011 22:48 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag Allemaal,



Misschien is het antwoord wel afhankelijk van het land waar je heen gaat en de luchtvaartmaatschappij, maar ik wil dus graag weten wat ik mag meenemen in het luchtruim van het vliegtuig in je koffer.



Ik ga over 1 maand naar india voor 1 maand. Indiaas eten vind ik niet lekker, en krijg het echt niet weg.

Nu heb ik daar wel wat supermarkten gevonden, maar niet alles is lang houdbaar, niet overal zijn supermarkten en het meenemen van tassen vol eten tijdens het reizen is ook niet fijn.



Daarom wil ik het een beetje verdelen. Vorige keer naar India had ik zonder problemen een amandelstaaf meegenomen, koekjes, chocola etc. Voornamelijk als cadeau voor vrienden daar.

Nu wil ik misschien pannenkoekenmix meenemen en wat andere goed bewaarbare etenswaren.



Wat denken jullie, kan dat? Of wat hebben jullie zelf wel eens meegenomen?



De douane heb ik al gebeld van schiphol tot amsterdam, ook de ambassade van India kan niks vertellen. De luchtvaartmaatschappij verwijst weer door naar de douane...Hopeloos dus.



gr Maej
Alle reacties Link kopieren




Ben je serieus of zit je een grap uit te halen? Kom op zeg
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in je koffer stoppen , wat zou er probleem moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zolang jij geen vlees, kaas, drugs en levende dieren in je koffer gooit is er niets aan de hand! (Vraagt zich echt af of dit een serieuze vraag is....pannenkoekenmix......in een aflevering van hier slaap je hadden ze dat ook mee naar India volgens mij, alleen mochten de mensen dat daar niet maken in de keuken van hun gastheer omdat e reieren in zijn verwerkt en die eten ze daar blijkbaar niet, maar geen douaneproblemen gezien daarover)



Mijn dochter reist straks naar Oma in het buitenland (Europa) en daar gaat mee in de koffer kaas, jenever, nog meer kaas.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:_jessie_ schreef op 30 juni 2011 @ 23:05:





Ben je serieus of zit je een grap uit te halen? Kom op zeg



Ben blij dat ik je aan het lachen gekregen heb, maar toch ben ik serieus.. Ik heb met regelmaat verhalen gehoord van etenswaren die niet mee mochten, worden dan uit je koffer gehaald en krijg je een preek en gedoe. Nou daar heb ik geen zin in.. zeker niet in een vreemd land zoals India..



Ik weet als er in iets meer dan een bepaald procent melk in verwerkt zat je het al niet mee mocht nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hier de website van de Indiase douane. Ik heb al wel gelezen dat je voor maximaal 1 week aan voedsel voor eigen gebruik mee mag nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou veel kant-en-klaar dingetjes zoals noodles enzo doen, en verder pakjes die je kunt aanvullen met groenten die je daar koopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overigens retejaloers, zullen we ruilen van dieet?
Veel Hollandser dan dit kan het niet, OMG. Gewoon je koffer volgooien met potten pindakaas, hagelslag, kaas en dat soort zooi. Prettige vakantie?
Alle reacties Link kopieren
quote:hkgirl schreef op 01 juli 2011 @ 06:22:

Veel Hollandser dan dit kan het niet, OMG. Gewoon je koffer volgooien met potten pindakaas, hagelslag, kaas en dat soort zooi. Prettige vakantie?



hahahah, Ik weet het het klinkt zielig.. Maar de vorige keer ben ik zoooo ziek geweest. Ik vind indiaas eten echt niet lekker, en krijg het op geen mogelijkheid weg. Toen vooral omelet gegeten waar ik nog zieker van werd. Dus uit bescherming van mezelf en mijn omgeving neem ik toch maar wat dingen mee die ik lust. De vorige keer was ik soms echt niet te genieten omdat ik zo ziek was.



Bedankt voor de reacties verder! wist niet dat je van die verpakkingen mee kon nemen! Super!
Alle reacties Link kopieren
quote:Watchamacallit schreef op 01 juli 2011 @ 00:20:

Ik ben overigens retejaloers, zullen we ruilen van dieet?Graag!! Hoewel ik alle andere "keukens" wel erg lekker vind, japans, grieks, spaans, frans, italiaans.... Tis alleen dit. Zelfs Thais vind ik best ok.
Alle reacties Link kopieren
Is er absoluut niets wat je niet lust in india ? Ik vind eerlijk gezegd pannenkoekenmix wel heel overdreven maar goed dat is mijn mening, hoeveel wil je mee nemen voor een maand ?



ze zullen er best wel andere dingen te eten hebben..Ik ben zelf in Maleisie geweest ( voor mijn werk ) en vond het eten ook niet te eten maar er waren genoeg restaurants daar door op in konden springen en ook gewoon wat '' westers '' eten hadden.



ik zou als ik jou was even het reisbureau bellen waar je hebt geboekt en het die uit laten zoeken. Niet iedere etenswaar is in elk land toegestaan, of het nou in blik zit of niet ...



Dus heb je geen zin in gedoe en gezeur laat je dan goed informeren.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je een maand naar India als je het Indiase eten niet door je keel kunt krijgen?



Ga je echt alleen maar naar de grote plaatsen waar je je te buiten kunt gaan aan pizza's, hamburgers en kleffe witte broodjes? Of ga je bij het lokale tentje vragen of ze pannekoeken voor jou willen bakken..?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantalo1984 schreef op 01 juli 2011 @ 07:22:

Is er absoluut niets wat je niet lust in india ? Ik vind eerlijk gezegd pannenkoekenmix wel heel overdreven maar goed dat is mijn mening, hoeveel wil je mee nemen voor een maand ?



ze zullen er best wel andere dingen te eten hebben..Ik ben zelf in Maleisie geweest ( voor mijn werk ) en vond het eten ook niet te eten maar er waren genoeg restaurants daar door op in konden springen en ook gewoon wat '' westers '' eten hadden.



ik zou als ik jou was even het reisbureau bellen waar je hebt geboekt en het die uit laten zoeken. Niet iedere etenswaar is in elk land toegestaan, of het nou in blik zit of niet ...



Dus heb je geen zin in gedoe en gezeur laat je dan goed informeren.Het punt is, ik heb de reis zelf geregeld. Ik ga naar vrienden die in de bergen wonen, waar geen hotels of restaurants zijn. In delhi zijn wel wat restaurants die andere "keukens"aanbieden, maar nog niet onwijs veel. In Delhi ben ik maar 2 dagen. De overige dagen zit ik in de bergen, waar ze niet eens zo veel hebben op de markt. Ligt aan het seizoen. Ik ben dus vrij beperkt met opties. Maar het weerhoudt me niet om te gaan. Ik wil graag en alles us geboekt. Alleen zorgen dat ik niet ziek word en wat dingen meeneem die ik lust. Rijst, chapatti en dal, naan lust ik wel, maar dat word je ook wel zat na 2 weken non stop zonder wat lekkere dingen.. Vandaar
Alle reacties Link kopieren
Mijn keuze zou het niet zijn, maar bij de Action en dergelijke winkels hebben ze gedroogde pasta met mix, waar je alleen gekookt water bij hoeft te gooien. Kost geen drol (en de smaak is navenant).



Heb je al gekeken of je extra bagage mag meenemen? Want voor een maand je eigen voer meenemen, dat is nogal wat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ze hebben daar roti's naan etc in allerlei vormen en smaken. Dat is gewoon gebakken deeg kan je in van alles dippen of zo opeten. Ze eten daar rijst, daar kan je zelf toch een aantal lekkere ingredienten in doen? En pannenkoeken is niet veel anders dan een beetje bloem, eieren en melk dat hebben ze daar toch, kan je toch zo een paar pannekoeken bakken? Aardappels hebben ze daar ook met wat groente maak je een stamppot?
Alle reacties Link kopieren
wat vervelend dat je zo ziek bent geweest de vorige keer. pannenkoekmeel is misschien wat overdreven omdat het alleen meel is, dat hebben ze daar echt wel. Maar crackers enzo kun je echt wel meenemen,ook ontbijtkoek. Je zou ook in Delhi kunnen inslaan bij een supermarkt, dat voelt misschien het veiligst. Ik ben ook ziek geweest in India en ik heb toen met name veel brood gegeten en wat groente en komkommersalade. Dt ging prima en was overal verkrijgbaar.



Goede reis!
Als je rijst, chapati, naan en dal lust ben je toch al een heel eind? En aardappelen hebben ze er ook, en zoete drankjes, en een soort van chocolade. Al best veel goede tips gegeven, en ik snap dat je niet weer ziek wilt worden van eten. Toch vind ik het echt gek dat je al dat eten niet lust... ook geen gebakken kip met kruiden oid?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantalo1984 schreef op 01 juli 2011 @ 07:22:

Is er absoluut niets wat je niet lust in india ? Ik vind eerlijk gezegd pannenkoekenmix wel heel overdreven maar goed dat is mijn mening, hoeveel wil je mee nemen voor een maand ?



ze zullen er best wel andere dingen te eten hebben..Ik ben zelf in Maleisie geweest ( voor mijn werk ) en vond het eten ook niet te eten maar er waren genoeg restaurants daar door op in konden springen en ook gewoon wat '' westers '' eten hadden.



Off-topic: Waattt?!! Ik heb nog nooit zo lekker gegeten als in Maleisie... Oeh, het water loopt me gelijk weer in de mond



On-topic: Vervelend, TO, dat je het eten daar niet lust! Nu snap ik wel dat je bijv een superhete curry niet lekker vindt, en daar misschien zelfs wel ziek van wordt als je het niet gewend bent, maar NIETS lusten/kunnen eten dan naan? Dat kan ik toch niet helemaal geloven, sorry.



Melkproducten kom je tekort in India, zeker, want bijna de gehele bevolking lijdt aan lactose-intolerantie. Goed om te weten, denk ik.



Maar je hebt er wel heerlijke joghurt (zuurder, dus mensen met intolerantie hebben minder last) met mango drankjes (Mangolassie heet dat: Lassie is dus joghurt en daar kun je ook pannekoeken mee maken als je geen melk vindt).



Daarnaast heb je bijv. Chicken Kurma, zeer mild met kokos en kip. Kashmiri, kip met fruit-curry en Chicken Makhani met rozijnen, kip, room en amandelen. Lijkt je dat wat?



Sowieso, als je bij mensen thuis zit, kun je toch gewoon vragen of zij alleen rijst met gegrilde groenten voor je willen maken? Dat lijkt me toch niet zo'n opgave...



Succes!
Alle reacties Link kopieren
ik kan me nou niet voorstellen, dat er in heel India niet 1 ding is wat je lust, je kan toch wel even verder zoeken?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Palak paneer is gewoon spinazie met wat feta erin...
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder zou hebben gezegd 'als je honger hebt eet je alles'.



Het Indiase eten is zo'n beetje voor mij de enige reden om naar India toe te gaan...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind Indiaas eten ook niet lekker, maar heb me er toch 'n maand gered met voornamelijk westers getinte gerechten.



's Ochtends is al geen probleem, je kunt gewoon 'n omelet eten op je brood.

Ze hebben er Lays chips.

In de toeristischere plaatsen heb je zaken als de Pizzahut en in de meeste restaurants kun je 'n lekker stukje kip of vis eten met frietjes.
Lees nu pas dat je ver van de bewoonde wereld af gaat zitten.

Wel, in de bergen zullen ze toch wel kippen en eieren hebben? Dus lekker geroosterde kippetjes en gebakken eitjes. En sla in Delhi nog wat pakken koekjes en zakken chips in en dan kom je de tijd wel door. Vergeet vooral niet flessen water mee te nemen, want de locals worden dan wel niet ziek van kraanwater, maar wij wel!
Ik ben zelf gek van Indiaas, Maleisisch en wat voor eten dan ook, zolang het geen aardappelen met platgekookte groente en een stukje smaakloos vlees is.



To het feit dat je daar weleens iets heb gegeten dat je niet lekker vond, hoeft toch niet te zeggen dat je geen indiaas eten lust. Gewoon verder zoeken en experimenteren.



En je wordt echt niet ziek van de smaak van Indiaas eten hooguit van de hygiene, als die niet best is. Of van vlees dat in de hitte ligt (te rotten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven