Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Hoi,



Ik ben bezig met het samenstellen van de reis, maar heb jullie hulp even nodig. Het is misschien een hele onzinnige vraag, maar het is mijn eerste backpack vakantie (dus vergeef me ;-) )



Als ik op excursie ga, bijv. trekking op een olifant door de jungle. Waar laat je je tas dan? Je hebt namelijk ook meerdaagse excursies waarbij je onderweg dus ergens slaapt en je geen hotel hebt waar je je tas kunt achterlaten 3 dagen. Hebben jullie hier tips voor?
Alle reacties Link kopieren


Hoi,



Ik ben bezig met het samenstellen van de reis, maar heb jullie hulp even nodig. Het is misschien een hele onzinnige vraag, maar het is mijn eerste backpack vakantie (dus vergeef me ;-) )



Als ik op excursie ga, bijv. trekking op een olifant door de jungle. Waar laat je je tas dan? Je hebt namelijk ook meerdaagse excursies waarbij je onderweg dus ergens slaapt en je geen hotel hebt waar je je tas kunt achterlaten 3 dagen. Hebben jullie hier tips voor?
Don´t worry, wordt allemaal geregeld door ´t bureautje waar je je tripje zult boeken. Wordt allemaal aan gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik zie dat er nog maar 1 Thailandtopic over is, jammer



Toch wil ik even van de gelegenheid gebruik maken om jullie de groeten te doen vanuit... Thailand.  Ik zit nu bij de treetops, vanavond slapen in een boomhut op zo'n 6 meter hoogte, doodeng al die junglegeluiden hier haha!



We zijn maandag de 3e aangekomen in BKK. Jemig wat een stad is dat zeg, al die geuren! 2 nachtren was echt ,meer dan genoeg. 

Toen zijn we naar Chiang mai geweest, waar we alle vouchers kregen. Gelukkig was die Nederlander bij wie we de reis boekten  te vertrouwen en hebben we zo een supergoedkope vakantie op maat, zonder dat we aan een groep vastzitten. Echt alles kloipte, treintickets, vouchers voor hotels en excursies, echt een aanrader!

We hebben op een olifant gereden, op een bamboevlot gedreven en  veel dorpjes gezien, echt prachtig daar.

Toen zijn we naar Ayutthaya gegaan waar we minibus met privechauffeur (hoezo decadent?) kregen. We hebben de ruines bekeken en  de dag erop zijn we naar een drijvende markt en de brug over de river kwai gegaan. Gisteren hebben we de mooiste watervallen ooit gezien (Erawan). 's middags naar een tempel met loslopende tijgers, gaaf om ze van zo dicht bij te zien. En gisteravond naar zuid -Thailand rereisd



Vandaag zijn we dus aangekomen bij de treetops, waar we de eerste flinke tropische regenbuien hebben meegemaakt. Toen het droog was zijn we op een rubberband de rivier afgedreven, ging lekker snel zo in de regentijd...

Morgen een nacht in een drijvend hotel en daarna... koh Samui, waar het hopelijk erg mooi weer is... hier regent het alweer :(



Zoals ik al zei, groetjes vanuit de jungle (met internet)... misschien dat ik over een paar dagen wel weer eens online ben



x lupine
Alle reacties Link kopieren
......en wat betreft de tassen... wij zitten gewoon steeds in een hotel en vanuit daar hebben we 1daagse excursies / treks. De tas blijft in het hotel en wij gaan op pad. Pas tegen de tijd dat we een nachttrein pakken, pakken we de rugzak weer in. Je kan wel beter een rugzak ipv een koffer meesjouwen, zeker als je een rondreis maakt.


Goh, ik zie dat er nog maar 1 Thailandtopic over is, jammer



Toch wil ik even van de gelegenheid gebruik maken om jullie de groeten te doen vanuit... Thailand.  Ik zit nu bij de treetops, vanavond slapen in een boomhut op zo'n 6 meter hoogte, doodeng al die junglegeluiden hier haha!



We zijn maandag de 3e aangekomen in BKK. Jemig wat een stad is dat zeg, al die geuren! 2 nachtren was echt ,meer dan genoeg. 

Toen zijn we naar Chiang mai geweest, waar we alle vouchers kregen. Gelukkig was die Nederlander bij wie we de reis boekten  te vertrouwen en hebben we zo een supergoedkope vakantie op maat, zonder dat we aan een groep vastzitten. Echt alles kloipte, treintickets, vouchers voor hotels en excursies, echt een aanrader!

We hebben op een olifant gereden, op een bamboevlot gedreven en  veel dorpjes gezien, echt prachtig daar.

Toen zijn we naar Ayutthaya gegaan waar we minibus met privechauffeur (hoezo decadent?) kregen. We hebben de ruines bekeken en  de dag erop zijn we naar een drijvende markt en de brug over de river kwai gegaan. Gisteren hebben we de mooiste watervallen ooit gezien (Erawan). 's middags naar een tempel met loslopende tijgers, gaaf om ze van zo dicht bij te zien. En gisteravond naar zuid -Thailand rereisd



Vandaag zijn we dus aangekomen bij de treetops, waar we de eerste flinke tropische regenbuien hebben meegemaakt. Toen het droog was zijn we op een rubberband de rivier afgedreven, ging lekker snel zo in de regentijd...

Morgen een nacht in een drijvend hotel en daarna... koh Samui, waar het hopelijk erg mooi weer is... hier regent het alweer :(



Zoals ik al zei, groetjes vanuit de jungle (met internet)... misschien dat ik over een paar dagen wel weer eens online ben



x lupine









Hey Lupine!

Leuk dat je ons op de hoogte houdt! Ik vertrek over 2 weken. Spannend. Heb ongeveer hetzelfde schema in gedachten, zit alleen even met het vervoer. Wil je uitleggen hoe jij dit hebt gedaan? Hoelang je onderweg bent en wat de kosten ong. zijn? En wie heeft dit voor jouw georganiseerd? Waar kan ik die boomhut reserveren? Echt grappig!



Euhm, regent het vaak en lang? Is alles snel weer droog?  Nog heeeeel veeel plezier! Hoelang blijf je op koh samui?



Groetjes, toffi
Alle reacties Link kopieren
echt leuk om dit allemaal te lezen allemaal voorpret wij gaan 4 september naar thailand voor 17 dagen

krijg er steeds meer zin in:D
Alle reacties Link kopieren


Goh, ik zie dat er nog maar 1 Thailandtopic over is, jammer



Toch wil ik even van de gelegenheid gebruik maken om jullie de groeten te doen vanuit... Thailand.  Ik zit nu bij de treetops, vanavond slapen in een boomhut op zo'n 6 meter hoogte, doodeng al die junglegeluiden hier haha!



We zijn maandag de 3e aangekomen in BKK. Jemig wat een stad is dat zeg, al die geuren! 2 nachtren was echt ,meer dan genoeg. 

Toen zijn we naar Chiang mai geweest, waar we alle vouchers kregen. Gelukkig was die Nederlander bij wie we de reis boekten  te vertrouwen en hebben we zo een supergoedkope vakantie op maat, zonder dat we aan een groep vastzitten. Echt alles kloipte, treintickets, vouchers voor hotels en excursies, echt een aanrader!

We hebben op een olifant gereden, op een bamboevlot gedreven en  veel dorpjes gezien, echt prachtig daar.

Toen zijn we naar Ayutthaya gegaan waar we minibus met privechauffeur (hoezo decadent?) kregen. We hebben de ruines bekeken en  de dag erop zijn we naar een drijvende markt en de brug over de river kwai gegaan. Gisteren hebben we de mooiste watervallen ooit gezien (Erawan). 's middags naar een tempel met loslopende tijgers, gaaf om ze van zo dicht bij te zien. En gisteravond naar zuid -Thailand rereisd



Vandaag zijn we dus aangekomen bij de treetops, waar we de eerste flinke tropische regenbuien hebben meegemaakt. Toen het droog was zijn we op een rubberband de rivier afgedreven, ging lekker snel zo in de regentijd...

Morgen een nacht in een drijvend hotel en daarna... koh Samui, waar het hopelijk erg mooi weer is... hier regent het alweer :(



Zoals ik al zei, groetjes vanuit de jungle (met internet)... misschien dat ik over een paar dagen wel weer eens online ben



x lupine





Lupine, waar is die treetop?

En wie is die Nederlander? Ben benieuwd ! Veel plezier nog !
Waar Temptation Island is opgenomen heette ook Treetops, is het daar, of in de buurt?
Volgens mij is threetops in het Kao Sok Park. Heb iets zien staan bij Greenwoodtravel.
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal ..



ik heb een vraagje .. ik heb ooit ergens gelezen dat je in kao sok national park ( surat thani ) kon overnachten in een boomhut..



wie heeft daar wat meer info over .. en eventueel een reisorganisatie die dat aanbiedt ??
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit topic lees krijg ik helemaal zin om er ook heen te gaan!!!



Wij hebben plannen om voor november een ticket te boeken en dan zelf drie weken rond te reizen met de lonley planet op zak:P



Gaan jullie ook zelf een reis samenstellen of hebben jullie via een organisatie geboekt, met welke maatschappij vliegen jullie en wat zijn jullie voor de vlucht kwijt??



Wij gaan trouwens voor het eerst met de rugzak op vakantie, vind het allemaal erg spannend, maar heb er ontzettend veel zin in!!!



Groetjes Mar
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk al die reacties



Ik reageer even heel snel, ik zit nu in een internetcafe op koh samui, waar het overigens supermooi weer is.



De man die onze reis in elkaar heeft gezet heet Hans Deckers (Nederlander in Chiang Mai), google eens op "cafe crossroads Chiang mai"   en hij heeft geloof ik een nieuwe site: thailandtreks.com. Ik heb een paar keer met hem over en weer gemaild en hij heeft voor ons een programma in elkaar gezet voor 3 weken, mooie hotels, excursies ook prima verzorgd en lekker goedkoop... hij heeft ook ons vervoer geregeld, 4x nachttrein. De nachttrein is voor 1 of 2x wel leuk, maar dan heb je het ook wel gezien, de trein gaat gem 50 km p uur en stopt vaak, dua je komt gebroken aan. De volgende keer zou ik ook een paar binnenlandse vluchten nemen (ong 60 euro, dus niet duur)...



De treetops zitten in de buurt van Suratthani, zuid Thailand in de buurt van zeer grote meren, waar je ook 1 of 2 nachten op een bamboevlot kan slapen!.Als ik over en paar dagen thuis ben kan ik je de exacte sites geven, alle folders en visitekaartjes liggen in het hotel. We spreken veel mensen die ook een reis op maat hebben geboekt via bv greenwood, maar die zijn allemaal wel veel meer geld kwijt.



Ik mail wel weer als ik thuis ben, ga nu een hapje eten



Groeten uit Koh Samui!


Als ik dit topic lees krijg ik helemaal zin om er ook heen te gaan!!!



Wij hebben plannen om voor november een ticket te boeken en dan zelf drie weken rond te reizen met de lonley planet op zak:P



Gaan jullie ook zelf een reis samenstellen of hebben jullie via een organisatie geboekt, met welke maatschappij vliegen jullie en wat zijn jullie voor de vlucht kwijt??Ik zou lekker alles ter plaatse regelen, maar het hangt er maar vanaf wat je wilt. Lupine vond het ws wél fijn om de dingen vantevoren vast te leggen, is dus persoonlijk. Ik ben drie keer rond de 400€ kwijt geweest aan ticket (incl. toeslagen en belasting). Laatste keer was het goedkoopst: iets van €380 met Mahan Air. Ik ben in augustus/september, december en januari geweest.
Alle reacties Link kopieren
wij gaan in september 17 dagen en we hebben geboekt bij holland international met 2 keer een excurie van 3 dagen en dan 8 dagen op phuket

heb er veel zin in.:D
Alle reacties Link kopieren




De treetops zitten in de buurt van Suratthani, zuid Thailand in de buurt van zeer grote meren, waar je ook 1 of 2 nachten op een bamboevlot kan slapen!.Als ik over en paar dagen thuis ben kan ik je de exacte sites geven, alle folders en visitekaartjes liggen in het hotel. We spreken veel mensen die ook een reis op maat hebben geboekt via bv greenwood, maar die zijn allemaal wel veel meer geld kwijt.



 
Khao Sok National Park dus!
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben weer terug uit Thailand en heb nu alweer heimwee... Wat een prachtig land is dat zeg! Ik heb echt 3 volle weken genoten van alles wat we gezien / gedaan hebben.



Wat betreft de boomhutten: waar wij hebben gezeten is inderdaad in Khao Sok, niet ver van Suratthani. Hans van café crossroads, die voor ons de hele rondreis in elkaar heeft gezet, heeft het geboekt bij

www.treetopsjunglesafaris.com

Deze site is ook Nederlands en je kan meteen het programma zien. je slaapt 1 nacht in een boomhut en 2 nachten op een bamboevlot. Wij hebben het zo geregeld dat we 1 nacht boomhut en 1 nacht bamboevlot hadden, zodat we 1 nacht langer op Koh Samui konden zijn.

Ik geloof dat je de tour ook bij greenwoodtravel kan boeken, al zal het daar wel duurder zijn....
Alle reacties Link kopieren
poging tot uploaden van foto's.....





Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend hebben we een ticket geboekt!!!! Helemaal leuk, we gaan in november en dan drie weken.

We hebben alleen het ticket, de reis moeten we zelf nog gaan invullen.



Hebben jullie vooraf een hotel geboekt voor de eerste dagen in Bangkok? Of dat allemaal ter plaatse geregeld?



Verder duurt het natuurlijk nog wel een tijd voordat we gaan, maar we gaan ons goed inlezen, zodat we een idee hebben wat we allemaal willen gaan doen als we eenmaal daar zijn. Het Ko Sok (schrijf je dat zo??) Nationaal Park lijkt me in ieder geval helemaal geweldig, maar natuurlijk zijn alle verdere tips altijd welkom
Alle reacties Link kopieren
Als je in Bangkok bent, met de taxi naar Kaosan Road gaan. Het stikt daar van de hotelletjes en pensionnetjes. Kijk anders in de Planet voor adresjes.
Alle reacties Link kopieren
Wow! Ik vertrek pas in januari, maar als ik dit zo lees wil ik morgen al op het vliegtuig stappen! Alleen ga ik niet reizen, maar drie maanden vrijwilligerswerk doen in Zuid-Thailand. Maar ik bouw er nog wel een vakantie van twee weken (een week vooraf en een week achteraf) aan vast om vervolgens door te gaan naar Australie en Nieuw-Zeeland.



Gelijk een vraagje: wat zijn jullie ervaringen met vliegtuigmaatschappijen die naar Thailand gaan en wat is goedkoop? Ik ben niet zo'n ster wat internet betreft geloof ik (en dit is de eerste keer dat ik zo iets ga doen), kom de hele tijd uit op vrij prijzige tickets :(......
Hoi hoi,



Ik stap morgen voor drie weken op het vliegtuig naar Thailand en ik begin nu wel een beetje boel zenuwachtig te worden. Mijn eerste backpackvakantie, alleen een hotel in BKK geregeld en verder niets! AAAAHHHHH! Heb net mijn backpack op mijn rug gedaan, er zit hoogstens 5 kilo in, maar duvelde bijna achterover. Ik zie het meest op tegen de vliegreis. Hoop dat dit gevoel slechts 1 dag duurt.....en dat het een kwestie van wennen is. Is dit wel wat voor mij?

Zullen de kriebels wel zijn....



Vraagje, ik wil graag naar Sukothai of Ayyuthaya. Welk van de twee is het mooist?



Groetjes, toffi
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alleen in Ayutthaya geweest, kan over Sukothai nix zeggen. Ik zou als ik jou was vanuit Bangkok een dagje gaan naar Ayutthaya. De ruïnes zijn best mooi om te zien, maar wel allemaal hetzelfde. Overal zijn tempels met dezelfde ruïnes, dus na 2 tempels heb je het daar eigenlijk wel gezien.... Dus ik zou er niet te lang rondhangen. De tempels in Bangkok (of Doi Suthep bij Chiang Mai) zijn mooier en indrukwekkender, dus we waren niet zo onder de indruk van Ayutthaya. Na 5 tempels waren we eerlijk gezegd blij dat de gids ons weer naar het hotel bracht.

Wat ook zeker de moeite waard is: Erawan watervallen, prachtig: Ik zal zo proberen een paar foto's neer te zetten (volgende posting, stel dat 't mislukt... tekst ook weg). Wij sliepen die nacht in Kanchanaburi (kan je heel makkelijk aan hostels komen, 't stikt er van) en waren 's ochtends om 9 uur naar de watervallen toe gereden. Echt prachtig en dan is het nog niet zo druk. De watervallen bestaan uit 7 terrassen. Je klimt in de jungle omhoog (er is een pad hoor) en hoort allerlei geluiden. We hebben ook aapjes gezien en in de watervallen gezwommen. Dit vond ik echt een van de hoogtepunten van mijn reis. Die middag zijn we naar de tijgertempel gegaan, waar tijgers loslopen (wel goed verzorgd worden door monikken, géén dierenmishandeling, anders was ik er als dierenvriend nooit geweest). Je kan dan op de foto met een tijger die z'n kop op je schoot legt, echt superfoto's zijn dat! De watervallen en de tijgertempel zijn alle2 in de buurt van Kanchanaburi.



Alvast heel veel plezier in Thailand... ben net terug , maar nu alweer jaloers!
Alle reacties Link kopieren
Erawan Watervallen:





"

en bovenin:



"
Alle reacties Link kopieren
jammer dat ik de foto niet genoeg heb verkleind.... moet je scrollen en dat is zeker voor de 1e foto zonde... die vind ik zelf nl zoooo mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven