de wijde wereld rondgereisd en nog nooit op Texel geweest, eindelijk we gaan

29-03-2007 16:24 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan voor t eerst met gezin en 2 honden naar Texel.



Wat moet ik zeker niet vergeten te ondernemen daar????
Alle reacties Link kopieren
Ecomare is voor de kinderen leuk. En het juttersmuseum.



Als jullie wandelaars zijn, loopt er een hele leuke en interessante VOC-wandeling rondom de Hoge Berg. Ook wel interessant voor kinderen, omdat er veel ook spannende verhalen in het boekje staan (o.a. over galgen op de Hoge Berg, de grote zeilschepen die toen nog voor anker gingen bij Texel om voorraden in te slaan, etc.).



Veel plezier op Texel.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan over 2 weken ook naar Texel voor een lang weekend.

Dus ik lees even mee :D.
Alle reacties Link kopieren
Vliegeren op het strand bij de vuurtoren!!
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar mei een midweek geweest op Texel geweest. Zoals eerder genoemd is Ecomare een aanrader. Leuk is vooral om 11.00 of (ik dacht) 15.00 bij de zeehonden te zijn. Dan krijgen ze nl. eten en dat is leuk om te zien. De verzorgers vertellen dan ook veel over de zeehonden. Er is daar ook een vogelopvang en een tentoonstelling en je kunt er prima wandelen in het duingebied.



Verder kun je op Texel mooie wandelingen en fietstochten maken. Vooral aan de westkant. Wel zijn bepaalde gebieden een periode afgesloten i.v.m. broedtijd. Den Burg is de "hoofdstad", maar De Koog is het meest toeristisch (daar is ook strand). Oudeschild heeft een leuke havenplaats, maar ook de andere dorpen zijn het waard om even doorheen te wandelen of fietsen.

 

Er zijn 2 juttersmusea, een ervan is in Oudeschild. En natuurlijk staat Texel bekend om de schapen en is het een echt vogeleiland.



Iedereen die naar Texel gaat, wens ik veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
O ja, je kunt ook parachutespringen.
Alle reacties Link kopieren
is leuk hoor texel genoeg te zien en te doen...komt helemaal goed:)
Alle reacties Link kopieren
Lekker gaan lunchen of eten bij de Worsteltent (vlakbij De Koog). Je kunt hier heerlijk eten, lekkere broodjes etc. Ook goed te doen met kids.

Het ligt aan de rand van het bos, in een soort oude boerderij.

Veel plezier.



En als het lekker weer is, huur een fiets (tandem is ook erg leuk).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan naar Catharinahoeve gaan ipv worsteltent, is goedkoper en je kan pannenkoeken eten, is ook leuker voor de kids (maar vraag me af of er bij TO kids in het spel waren??)

Parachutespringen is ook erg leuk, heb ik gedaan, maar weet niet of het alweer 'open' is...

Over het strand wandelen, de meeste paviljoens staan met pasen weer op het strand, dus das mooi.

Oja en jutter drinken de lokale kruidenbitter :)

Oja en ga ook nog even langs kees de waal, is een winkel met allerlei snuisterijen voor in je huis, erg origineel, altijd goed voor cadeaus ed. (is in den burg op de hoek van de stenenplaats)

Oja en bij wezenspyk kan je kijken naar hoe er kaas gemaakt wordt (miss ook leuk voor kids, anders lopen er zat lammetjes ed voor ze rond).



Goh je zou bijna denken dat ik er woon... (deed ik ook ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Jaa!! Ecomare is leuk, lief man al die zeehonden, toen ik er was waren er veel kleintjes.. echt heeel schattig!!!
Alle reacties Link kopieren
Morgen vertekken m'n vriend en ik voor een lang weekend naar Texel.

We hadden geen beter weekend uit kunnen kiezen qua weer!
Alle reacties Link kopieren
Met gezin en honden kun je heerlijk zitten eten bij strandrestaurant paal 9 bij Den Hoorn.



En zodra je het eiland oprijdt, meteen bij het afrijden van de boot de linkerrijbaan nemen zodat je bij de eerste stoplichten links af kunt gaan.

Daarna rechtsaf en zodra je de heuvel op rijdt ga je weer links. Daar kom je langs een prachtig stukje Texel dat bijna iedereen voorbij rijdt.

Mooie waterplas met vogels aan de ene kant en schapen op de dijk aan de andere kant van de weg.

Denk in de bocht bij het huisje wel om de kippen die daar vaak los lopen. :D



Geniet er lekker van!! Ik zat er zelf ook al aan te denken om een dag naar Texel te gaan dit weekend. Even uitwaaien en frisse lucht snuiven.



Oh en in Den Burg zijn de leukste winkeltjes.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Alle reacties Link kopieren
In de Koog mag ook overal je hond mee naar binnen,in de restaurants,



Tip; Neem oud brood meevoor op de boot,leuk meeuwen voeren
Alle reacties Link kopieren


Met gezin en honden kun je heerlijk zitten eten bij strandrestaurant paal 9 bij Den Hoorn.



En zodra je het eiland oprijdt, meteen bij het afrijden van de boot de linkerrijbaan nemen zodat je bij de eerste stoplichten links af kunt gaan.

Daarna rechtsaf en zodra je de heuvel op rijdt ga je weer links. Daar kom je langs een prachtig stukje Texel dat bijna iedereen voorbij rijdt.

Mooie waterplas met vogels aan de ene kant en schapen op de dijk aan de andere kant van de weg.

Denk in de bocht bij het huisje wel om de kippen die daar vaak los lopen. :D



Geniet er lekker van!! Ik zat er zelf ook al aan te denken om een dag naar Texel te gaan dit weekend. Even uitwaaien en frisse lucht snuiven.



Oh en in Den Burg zijn de leukste winkeltjes.
Ik ben weer terug :D, het was heerlijk. We hebben lekker aan het strand gelegen, ben lekker bruin geworden. Die strandtent bij Paal 9 in Den Hoorn was en goed plan!

Wat ik ook leuk vond was het strand in de Cocksdorp. Ontzettend groot strand, het duurt heel lang voor je bij de zee bent. Mijn vriend heeft daar gevliegerd.

Den Burg is ook leuk, inderdaad de meeste winkeltjes. Op de Koog is het erg toeristisch heb ik gemerkt, maar wel gezellig.



Ben jij ook nog geweest?
Alle reacties Link kopieren


In de Koog mag ook overal je hond mee naar binnen,in de restaurants,



Tip; Neem oud brood meevoor op de boot,leuk meeuwen voeren





Ik vind het een heel hondgericht eiland. Je kunt de hond makkelijk meenemen (ja, ik niet, want ik heb een moeilijke hond die overal bang voor is).



Met het brood zat het wel goed, dat hadden anderen al meegenomen. Leuk gezicht.



Waar is de TO eigenlijk? Ik heb haar niet meer voorbij zien komen hier.
Alle reacties Link kopieren




quote: jasmine reageerde



Met gezin en honden kun je heerlijk zitten eten bij strandrestaurant paal 9 bij Den Hoorn.



En zodra je het eiland oprijdt, meteen bij het afrijden van de boot de linkerrijbaan nemen zodat je bij de eerste stoplichten links af kunt gaan.

Daarna rechtsaf en zodra je de heuvel op rijdt ga je weer links. Daar kom je langs een prachtig stukje Texel dat bijna iedereen voorbij rijdt.

Mooie waterplas met vogels aan de ene kant en schapen op de dijk aan de andere kant van de weg.

Denk in de bocht bij het huisje wel om de kippen die daar vaak los lopen. :D



Geniet er lekker van!! Ik zat er zelf ook al aan te denken om een dag naar Texel te gaan dit weekend. Even uitwaaien en frisse lucht snuiven.



Oh en in Den Burg zijn de leukste winkeltjes. Ik ben weer terug :D, het was heerlijk. We hebben lekker aan het strand gelegen, ben lekker bruin geworden. Die strandtent bij Paal 9 in Den Hoorn was en goed plan!

Wat ik ook leuk vond was het strand in de Cocksdorp. Ontzettend groot strand, het duurt heel lang voor je bij de zee bent. Mijn vriend heeft daar gevliegerd.

Den Burg is ook leuk, inderdaad de meeste winkeltjes. Op de Koog is het erg toeristisch heb ik gemerkt, maar wel gezellig.



Ben jij ook nog geweest?







Hoi Marlous,



mooi dat jullie het heerlijk gehad hebben en genote hebben bij paal 9!

We zijn zelf niet meer geweest, jammer genoeg maar er komen vast nog wel meer mooie weekenden en dan gaan we vast wel een keer. :)
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Alle reacties Link kopieren
Up voor geen123!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Alle reacties Link kopieren
Neem brood mee voor op de boot= leuk, om de meeuwen te voeren, en verder is het richting de cocksdorp het mooist, vanaf het oostelijkste puntje waar de vuurtoren staat, en vanaf daar de hele noordenkant is erg mooi!!! Dat was de tip die ik kreeg van me collega, en het klopte helemaal. Heb zelf op Landal Greenpark gezeten, en daar was het echt héél mooi!

Veel plezier daar!! Groetjes
Alle reacties Link kopieren
lees net te laat dat je alweer terug bent, haha!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven