Welke bounty-vakantie met baby?

07-04-2007 16:46 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind dit jaar (november/december) willen we op vakantie gaan met onze baby van dan ongeveer 11 maanden.

Ik wil graag een keer naar een echt witte stranden, palmbomen plekje. We willen het liefst niet langer dan 10 uur vliegen omdat je een baby meestal op schoot moet houden als je geen extra stoel betaald en dan is 10 uur al lang  genoeg. We houden ook van kleinschalige accomodaties dus geen grote all-inclusive hotels. Het liefst hebben we een rustig of huisje. Ook willen we naar een plek waar geen inentgingen voor nodig zijn omdat we ons kleintje nog niet zo jong al willen laten enten.



Best veel eisen dus maar er moet toch op de aardbol wel een plekje te vinden zijn die daaraan voldoet.

Graag zou ik tips/ervaringen van jullie willen hebben.



Groetjes Pebbles (moeder van Floor, 3mnd)
Alle reacties Link kopieren
Misschien de antillen?



Ben er zelf nog nooit geweest, maar dat schiet me te binnen als ik je verhaaltje lees.
Alle reacties Link kopieren
Misschien klinkt het heel afgezaagd, maar Mexico heeft voor zover ik ben geweest de mooiste stranden binnen jouw eisenpakket.... (en ik ben op aardig wat plekken geweest, Bora Bora hopen we volgend jaar te doen met de huwelijksreis ;) )Het is ongeveer 10 uur vliegen, volgens mij geen inentingen als je niet te ver het binnenland ingaat (pin me er niet op vast). Bovendien hoef je niet naar een grootschalig Mexico, Isla Holbox is een geweldig rustig eilandje een paar uurtje van Cancun.Verder ben ik er niet geweest, maar schijnt wel mooi te zijn Koh Samui, Phi Phi eilanden etc in Thailand (maar das lang vliegen en heb je op zeker inentingen nodig).Maar je baby mag toch in zo'n minibedje aan de tussenschotten (klinkt nu niet erg babvriendelijk..). Hebben wij ooit eens gedaan met mijn zus en haar 7 mndn oude baby en alleen bij het landen en opstijgen moeten ze op je schoot. De rest van de vlucht hebben wij geen last van haar gehad, ze lag lkkr te slapen in haar bedje....Succes!
Alle reacties Link kopieren


Misschien klinkt het heel afgezaagd, maar Mexico heeft voor zover ik ben geweest de mooiste stranden binnen jouw eisenpakket.... (en ik ben op aardig wat plekken geweest, Bora Bora hopen we volgend jaar te doen met de huwelijksreis ;) )

Het is ongeveer 10 uur vliegen, volgens mij geen inentingen als je niet te ver het binnenland ingaat (pin me er niet op vast). Bovendien hoef je niet naar een grootschalig Mexico, Isla Holbox is een geweldig rustig eilandje een paar uurtje van Cancun.

Verder ben ik er niet geweest, maar schijnt wel mooi te zijn Koh Samui, Phi Phi eilanden etc in Thailand (maar das lang vliegen en heb je op zeker inentingen nodig).



Maar je baby mag toch in zo'n minibedje aan de tussenschotten (klinkt nu niet erg babvriendelijk..). Hebben wij ooit eens gedaan met mijn zus en haar 7 mndn oude baby en alleen bij het landen en opstijgen moeten ze op je schoot. De rest van de vlucht hebben wij geen last van haar gehad, ze lag lkkr te slapen in haar bedje....



Succes!





Dat mag tot en met 9 maanden of 6 kilo.



Wat dacht je van de Dominicaanse Republiek en dan met name Puerto Plata of Punta Cana. En inderdaad de Antillen.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg fijn en veilig is, is Kenia. Het is niet echt ver vliegen, maar je hebt mooie stranden en kan er veilig op vakantie, als je vantevoren iets goeds boekt. Natuurlijk kan je ook all- inclusive. De resorts daar zijn erg goed en kindvriendelijk.

Als je het binnenland niet teveel in gaat, heb je geen intentingen nodig. Natuurlijk moet je altijd oppassen voor drinkwater en vers geschild fruit, dat zijn standaarddingen.

Mijn zus en ik gaan binnenkort met een 5-jarige en onze "kleine" van anderhalf op reis en hebben gekeken wat het leukst zou zijn.

Kenia is echt mooi en je kan ook nog je duikbrevet halen of andere mooie dingen doen terwijl je kindje bij animatie is. Klinkt niet echt avontuurlijk, all- inclusive, maar voor jou en de kinderen wel het lekkerst.

Als je echt avontuur wilt, moet je inderdaad verder weg en sjouwen met allerlei dingen.. hihi



Ik heb ook in Mexico gewoond, maar vond het wel een hele reis. Ik denk dat ong. 6 uur het max. is.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van Florida? Bijv. de Key-eilanden. Veilig, ongeveer 8 uur vliegen, geen echt massa-toerisme, palmbomen en witte stranden in overvloed. En ook in december is het daar nog een heerlijke 25 graden of zo.
..
Alle reacties Link kopieren
Wat een luxe probleem eigenlijk. Al die mooie oorden die genoemd worden klinken prachtig.



@Ninette: de antillen had ik ook al overwogen en dan vooral bonaire. Aruba lijkt me te amerikaans gericht en curacao schijnt best crimineel te zijn. Bonaire heeft alleen iets minder mooie stranden.

Zijn er nog meer eilanden daar die de moeite waard zijn?



@Jessica: als 9 maanden of 6 kilo de grens is dan gaat dat bedje niks worden. Maar met 11 maanden kan ze als het goed is al zelfstandig zitten en we kunnen haar om en om op schoot houden. Isla Holbox in Mexico is wel een goed idee, ik ben alleen bang dat ze daar alleen hotels hebben en we hebben liever een appartement of huisje.

Het wordt voor ons trouwens ook een verlate huwelijksreis want toen we vorig jaar trouwden zouden wij eigenlijk naar de Malediven (daar ligt bora bora toch ook ergens) gaan maar toen was ik net zwanger en ik was bang dat ik misselijk zou zijn en dat is zonde van zo'n dure reis. Uiteindelijk had het best gekund maar nu lijkt het me ook wel heel erg leuk met Floor erbij.

Heb je voor de Malediven trouwens entingen nodig?



@Mayou: De dominicaanse republiek lijkt me wel heel mooi en het is ook niet gigantisch duur maar er zijn eigenlijk alleen maar grote resorts en dat is echt niks voor ons. Volgens mij heb je er ook entingen voor nodig maar dat weet ik niet zeker.



@Flocko: duikbrevet heb ik al (gehaald in het Great Barrier Reef in Australie, echt een aanrader!) maar wel heel leuk natuurlijk om daar weer te gaan duiken. Ik wil alleen Floor daar niet bij vreemde mensen achterlaten dus we kunnen niet samen gaan duiken. Ik ben bij Kenia bang dat je daar ook niet echt zelfstandig op vakantie kunt. Volgens mij zitten daar alleen maar hotels en vooral resorts of heb ik dat mis?



@reizigster2004: Aan Florida had ik nooit gedacht maar ik wilde altijd al een keer naar Amerika dus dat zijn dan wel 2 vliegen in 1 klap. Ik ga het zeker bekijken.



Veel leuke tips al, als er nog meer zijn hoor ik ze graag.
Alle reacties Link kopieren
hmm mijn oom en tante wonen in australië en toen mijn neefje nog geen 2 was, moest hij ook al een eigen stoel hebben juist omdat het zo lang vliegen was van Perth naar Nederland, dus misschien is ver weg dan juist wel een optie?
Alle reacties Link kopieren
Voor Koh Samui vraag ik me af of je inentingen nodig hebt hoor. Als je het binnenland ingaat wel maar op Samui volgens mij niet. Wij gaan er vaak naartoe en als ik ooit kinderen krijg zal ik ze zeker gewoon meenemen!
Alle reacties Link kopieren
Voor kenia heb je malaria tabletten nodig. niet echt leuk voor z'on kleine.......



en op Dominicaans Republiek heb je niet alleen all-in resorts!

Er is hier ook een topic over. kijk daar maar eens. (weet niet wat je nodig hebt voor inentingen, dat gaan we volgende week ontdekken).



vergeet niet, om een flesje in de mond te doen met stijgen en landen, dan heeft de baby geen problemen met de oren. (druk).
Hoi Pebbles!



Ik ben een echte Malediven-fanaat en dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik je vraag las. De Malediven zijn wel wat langer vliegen (10-12 uur, afhankelijk van al dan geen tussenstop) maar je hebt abdoluut geen inentingen nodig. De eilandjes zijn mooi en schoon en de mensen in de hotels zijn supervriendelijk. Je zou ook kunnen overwegen om over Dubai te vliegen (met de Emiraten vanaf Dusseldorf), dan kun je daar een stop-over maken. De vlucht wordt dan gebroken en je houdt 2 vluchten over van 6-7 uur (Dusseldorf-Dubai) en ca 4 uur (Dubai-Male).
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk een irrelevante vraag maar is het niet leuker om die

bountyvakantie zonder je baby te hebben? Ik bedoel maar, je schrijft

dat het een verlate huwelijksreis is dus misschien is het ook fijn om

juist met z'n 2en te gaan zodat jullie echt aandacht voor elkaar hebben

en je niet zo'n eind hoeft te reizen met je baby, wat volgens mij geen

pretje is voor zo'n kleintje.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft kan je voor hagelwitte stranden alleen maar naar Rarotonga in The Pacific....maar dat is wel wat langer vliegen inderdaad....Enne...Bora Bora ligt ZEKER niet bij de Malediven...dat hoort bij Frans Polynesie....
Alle reacties Link kopieren
Bora Bora is zeker een enorm t*ring eind vliegen :( Bovendien is BOra Bora Duur Duur!!! Maar de Florida Keys zijn super, maar misschien niet echt wat je zoekt (zeker geen verlaten bounty eilanden, eerder hele drukke stranden met veel Amerikanen -logisch natuurlijk). Wij zijn 2 jr geleden geweest en de stranden vond ik echt tegenvallen, maar ik was wel fan van Key West. Lekkere sfeer, maar ook wel enorm druk (kreeg niet de indruk dat je daar nou nr op zoek was...)
Alle reacties Link kopieren
Curacao!



 Voordelen tav  baby:

-goede ziekenhuizen vlakbij

-geen rare ziektes

-diverse goede supermartken aanwezig (inmiddels ook een AH geloof ik) met al het ned. baby spul.

-luxe accom. voor een prikje

-babyvriendelijke bewoners

-terug of heenreis kun je voor nachtvlucht kiezen dan slaapt de beeb lekker door en heeft weinig last 

-fijn klimaat, altijd briesje (als je in de goede tijd gaat) 



Wij zijn vorig najaar geweest met baby van toen 6 maanden, is ons erg goed bevallen! 



Nadeel:

-jetlag (ben ik erg gevoelig voor en voor sommige beebjes is het ook niet fijn)



Succes met kiezen!



Pips
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg er echt al zin in als ik aan al die mooie landen denk.



@Eline: we willen maar iets van 10 dagen en dan vind ik het zonde om zo ver weg te gaan. Australie vind ik wel geweldig en ik wil er ook zeker nog een keertje naar toe.



@Goeroe: ik zal eens gaan kijken wat voor inentingen je voor Thailand nodig hebt. Het lijkt me wel geweldig mooi daar.



@Maria: ik zal  het topic over de dominicaanse republiek eens opzoeken. Die tip over dat flesje is een goeie, die ga ik zeker gebruiken.



@nummerzoveel: De Malediven was vorig jaar ook ons plan, het lijkt me echt geweldig daar. Je bent wel heel erg aan je hotel gebonden maar als het er rustig is, is dat voor een weekje ook wel lekker.



@noa: het lijkt me juist geweldig nu de kleine er is om haar lekker mee te nemen op vakantie. Zolang het niet te druk is denk ik dat het voor zo'n kleintje ook erg leuk is. Maar als er mensen met negatieve ervaringen zijn dan hoor ik ze ook graag want als het echt niks is voor zo'n kleintje dan ga ik haar niet meeslepen omdat wij dat zo graag willen.



@Nona: Oeps, mijn geografie is nooit zo goed geweest.



@pips: Ik hoor altijd van die slechte verhalen over Curacao, dat het daar zo crimineel is. Maar als ik jou zo hoor valt dat heel erg mee.

Het lijkt mij daar ook echt super, en je kunt er wat zelfstandiger op vakantie dan in de meeste verre oorden voor mijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik stelde het voor omdat het volgens mij niet echt leuk is voor zo'n

kleintje, allereerst de vliegreis, dan het tijdsverschil en de warmte

kan misschien ook een beetje teveel zijn. Maar anderzijds zijn er zat

mensen die hun baby wel meenemen naar een verre bestemming.



Maar goed, ik zou in jouw geval dus ook voor Curacao kiezen. Het is een

uur of 9 vliegen, de medische voorzieningen zijn volgens mij oke, je

hebt er geen inentingen voor nodig, de stranden zijn mooi en ik heb me

er nog nooit onveilig gevoeld. De Florida Keys klonk trouwens ook goed.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een Curacao-fan! Wij zijn er met onze zoon geweest toen hij bijna een half jaar was. In restaurants sliep hij altijd in zijn wagen, ideaal. Geen probleem met tijdsverschil. We hebben hem meteen meegenomen in het ritme, maar dat gaat misschien makkelijker met kleintje dat alleen nog bv krijgt. Op Curacao overigens alles te krijgen voor je kindje, potjes eten, luiers noem maar op. Warmte ging prima, kan hier ook gebeuren. Kleine was 5 weken toen we hier een hittegolf hadden. Doe mij dan maar de tropische warmte met een heerlijk briesje hoor.

Ben er nu drie keer geweest, maar heb mij echt nog nooit onveilig gevoeld. Je gaat 's avonds niet de achterbuurten in neem ik aan (doe ik hier ook niet), dan is er niets aan de hand hoor.

Lekker auto huren en de mooie strandjes gaan bekijken.

Bonaire vond ik tegenvallen, minder mooie strandjes, minder gezellige restaurantjes en minder te doen. Perfect duikeiland, maar lastig als je meer wilt.

Let op als je gaat boeken dat het eind december wel een stuk duurder wordt.
Alle reacties Link kopieren
Wil je het ECHT dichtbij zoeken, dan moet je naar Sardinië gaan en ga dan een beetje luxe....prachtige stranden!!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een curacao fans hier. Het lijkt me ook heel mooi hier en het voldoet verder aan al onze eisen.

Bonaire leek me ook erg leuk maar als dat zo tegenviel is Curacao misschien wel leuker.



Over Sardinie: ik kan me bijna niet voorstellen dat het daar in november/december nog lekker weer is. In de zomer lijkt het me wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Bonaire is eigenlijk echt een eiland om naartoe te gaan als je wilt duiken, echt mooie stranden hebben ze daar ook niet.





Aruba heeft ook mooie stranden en is ook wel leuk, alleen erg Amerikaans.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
"Ik ben bij Kenia bang dat je daar ook niet echt zelfstandig op vakantie kunt. Volgens mij zitten daar alleen maar hotels en vooral resorts of heb ik dat mis?"

____



Dat heb je helemaal mis. Ik woon half hier en half in Kenya en er is genoeg te doen zonder die enge all in resorts, die de doodssteek zijn voor de lokale uitbaters.

Er zijn cottages te huur, echt, alles is mogelijk daar.

Voor vragen: shoot.

Mijn vriend heeft een safaribedrijf daar, dus ik weet er wel het e.e.a van...



Niet het binneland ingaan is natuurlijk dom als je naar Kenya gaat, wat is een Kenya vakantie zonder safari???

Dan kun je net zo goed naar Spanje.

Ook aan de kust heb je inentingen nodig, altijd.

Niet verplicht, maar wel zo veilig.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
met een baby lijkt het me niet verstandig om b.v een safari te gaan doen..wat overigens wel een superervaring is maar dan zonder baby. Persoonlijk zou ik niet zover weggaan met een klein hummeltje maar als ik zou gaan dan denk ik idd naar Curacaou..Succes met uitzoeken
Alle reacties Link kopieren
Mauritius.

Lekker weer in de periode dat jullie willen gaan, volgens mij niet zo heel lang vliegen en prachtige witte stranden, palmbomen en azuurblauwe zee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar Fiji, Samoa, Cook Islands en Hawaii geweest ......supermooi daar maar de allermooiste witte stranden en azuurblauwe zee die je kan voorstellen ligt op Aitutaki (45 min. vliegen van Rarotonga Cook Eilanden).



Maar dit is allemaal te ver met een baby, deze eilanden zijn ongeveer 36 reistijd (aan een stuk door) !!!! Lange vluchten en overstaptijden etc.



Mauritius is ongeveer in jouw reistijd en heeft hagelwitte stranden.



En wat ik heb gemerkt met mensen die met babies op pad gaan naar de bounty bestemmingen, ze hebben allemaal een perfecte tijd en de kleintjes ook ! En op de eilanden zijn de mensen helemaal gek van kleine kinderen en zullen er alles aan doen om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven