met welke vliegmaatschappij vliegen en in welke klasse

09-05-2007 11:09 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben een vakantie aan het uitzoeken naar turkije en nu kun je uit verschillende vliegmaatschappijen kiezen. Zoals Onur-air,transavia,martinair,corendon,pegasus enz. Daarnaast kun je kiezen uit U- klasse en T-klasse. heeft iemand hier ervaring mee,of weet een site waar je recensies kan lezen ?
Alle reacties Link kopieren
turbulentie nl  supersite!
Alle reacties Link kopieren
U en T klasse zijn vaak hetzelfde (dus gewoon dezelfde stoel) alleen tegen een andere prijs.



Ook een goede site is (wel in het engels, maar hoog aangeschreven):

http://www.airlinequality.com/
Alle reacties Link kopieren
Vrijwel alles wat naar de toeristenplekken in Turkije vliegt heeft 1 klasse, economy. Ik zou kiezen voor Transavia of Martinair. Betrouwbaar en prima te doen voor hooguit 4 uren vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen ga voor Martinair,Transavia is 3 keer***,te kleine ruimte voor je benen en je krijgt niet eens wat te drinken of eten.



Dus als je kan kiezen ga voor Martinair....
Alle reacties Link kopieren
Het ligt eraan wat je wensen zijn, maar ik vind Transavia ook niet alles. Ik heb altijd met KLM gevlogen en daar ben ik echt heel erg over te spreken. Vorig jaar een keer met Transavia en wat me vooral tegenviel is dat je echt overal voor moet betalen. Als ik een vlucht heb geboekt verwacht ik in ieder geval dat ik wat te drinken en te eten krijg :D, maar dat zat er niet nl,behalve als je ervoor betaalt. Maar als je dat niet uitmaakt en gewoon een plekje in het vliegtuig wil is Transavia prima.



U en T klasse zijn inderdaad precies dezelfde stoelen, maar dan tegen een verschillende prijs.
Alle reacties Link kopieren
Singapore Airlines daar kan niemand tegenop,maar ja die vliegt niet op Turkije:P
Alle reacties Link kopieren


Singapore Airlines daar kan niemand tegenop,maar ja die vliegt niet op Turkije:P



Klopt, daar heb ik ook een keer mee gevlogen, maar die vliegen inderdaad niet van Nederland naar Turkije :D Zouden ze toch eens moeten veranderen.
Alle reacties Link kopieren
ja he? dat is echt super wordt je echt werkelijk in de watten gelegd en niets is teveel en je zit nog lekker ook:D
Alle reacties Link kopieren


Arke, Comfort Class

(heeft ook een lettercode, maar die weet ik niet meer).  Ik weet niet of die ook op Turkije vliegen, maar ik heb in februari bij Arke online een vakantie naar Egypte geboekt en dat was perfect. Op de hele reissom scheelde het maar 30 euro pp geloof ik; je krijgt 11 cm extra beenruimte, kunt bij het boeken je vluchttijden al zien (voorbehoud natuurlijk), hoeft max. 2 uur van tevoren aanwezig te zijn en hebt een aparte incheckbalie.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij krijg je bij veel meer maatschappijen bij het boeken al vluchttijden (onder voorbehoud). En in sommige gevallen kan je het simpelweg al even op teletekst checken.



Ik zou zelf geen voorkeur hebben voor een maatschappij. Zeker met die korte vluchten is het volgens mij allemaal wel tamelijk vergelijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Tja, het is maar wat je wilt he. Ik persoonlijk zou altijd voor veiligheid gaan. Er is bij de Nederlandse luchtvaartmaatschappijen weinig verschil. Nouja, Arkefly zou ik minder snel kiezen, die hebben oude toestellen. Qua veiligheid zou ik absoluut voor Transavia gaan, die hebben de jongste toestellen en staan er om bekend dat hun technische dienst gewoon echt goed is.

Maar goed, die hebben geen maaltijden (vind ik zelf prima). Martinair vind ik ook oke, goede service.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Elmoni,



Waarom ga je niet gewoon naar het reisbureau, kunnen ze je alles vertellen over de diverse maatschappijen. Mijn (reisbureau)ervaring is dat Arkefly het afgelopen seizoen veel problemen heeft gehad, zou ik niet zo snel mee gaan! Turkse charters is niks mis mee, je krijgt zelfs nog wat te eten aan boord. Wel is de kans groot dat je ongunstige tijden krijgt als je met een turk vliegt omdat hun andersom charteren. Martinair biedt de mogelijkheid om een stoel met meer beenruimte te boeken, dus als je lang bent is dat wel weer een pluspunt. En Transavia gaat de laatste jaren beter (veel minder vertragingen dan vroeger, toen we het nog transvertragia noemde) hier serveren ze alleen geen gratis dranjkjes en maaltijden aan boord. 



Groetjes Jaylyn
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was met Martinair gaan,nogmaal Transavia is *** en de Turkse maatschappijnen heb ik het niet zo op,en met mij nog vele andere...
Alle reacties Link kopieren
allemall bedankt voor jullie reakties. Mijn man en ik  hebben allebei lange benen,dus keis ik voor een maatschappij waar ik meer beenruimte kan boeken. Vind dit belangrijker dan een maaltijd en/of drinken. Neem zelf wat mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was met Martinair gaan,nogmaal Transavia is *** en de Turkse maatschappijnen heb ik het niet zo op,en met mij nog vele andere...





Vind ik nou typisch zo'n reactie van iemand die zelf heel weinig vliegt. Vraag me af waar die mening op gebaseerd is.
Alle reacties Link kopieren
Elmoni, goed zo, het is toch wel erg belangrijk om een beetje comfortabel te zitten. Martinair en Arkefly hebben die keuzes voor extra beenruimte, Transavia niet en van de Turkse maatschappijen weet ik het niet.
Alle reacties Link kopieren


Ik zou als ik jou was met Martinair gaan,nogmaal Transavia is *** en de Turkse maatschappijnen heb ik het niet zo op,en met mij nog vele andere...



Vind ik nou typisch zo'n reactie van iemand die zelf heel weinig vliegt. Vraag me af waar die mening op gebaseerd is.







Toevallig vlieg ik regelmatig!!!!!! dus leg mij geen woorden in de mond...



Transavia heb ik een paar keer mee gevlogen en vind ik gewoon ***omdat elke keer als ik ermee vloog vertraging was en de service is ook ver te zoeken.



En de Turkse heb ik het niet op,omdat mijn ouders daar mee zijn geweest en dat was ook 3 keer***,en nog meer mensen waar ik wat van heb gehoord, en wat je op het nieuws allemaal over die Turkse maatschappijen hoort is ook niet echt positief...



En nou hoor ik jou denken je bent zelf nooit met een turk geweest dus hoe weet je dat? nou ik ga er dus gewoon niet mee!!



En martinair vind ik wel een goede maatschappij.



En Singapore Airlines is helemaat top!



Wie ben jij om zo een oordeel te vellen over mijn mening? leg mij dat maar eens uit....?
Alle reacties Link kopieren
Tja, het is maar wat je wilt he. Ik persoonlijk zou altijd voor veiligheid gaan.

hier geef je zelf het antwood al!! veiligheid..nou dan vooral met een Turkse maatschappij gaan..... 

Er is bij de Nederlandse luchtvaartmaatschappijen weinig verschil. Nouja, Arkefly zou ik minder snel kiezen, die hebben oude toestellen. Qua veiligheid zou ik absoluut voor Transavia gaan, die hebben de jongste toestellen en staan er om bekend dat hun technische dienst gewoon echt goed is.

En geen sevice....

Maar goed, die hebben geen maaltijden (vind ik zelf prima). Martinair vind ik ook oke, goede service.

Dat zei ik ook
Alle reacties Link kopieren
Heb ook regelmatig gevlogen en doe het nog steeds, echter ik heb enkele jaren geleden een paar slechte ervaringen met Martinair gehad. Maar nogmaals je bent afhankelijk van de cabin crew op dat moment.
Alle reacties Link kopieren


Het ligt eraan wat je wensen zijn, maar ik vind Transavia ook niet alles. Ik heb altijd met KLM gevlogen en daar ben ik echt heel erg over te spreken. Vorig jaar een keer met Transavia en wat me vooral tegenviel is dat je echt overal voor moet betalen. Als ik een vlucht heb geboekt verwacht ik in ieder geval dat ik wat te drinken en te eten krijg :D, maar dat zat er niet nl,behalve als je ervoor betaalt. Maar als je dat niet uitmaakt en gewoon een plekje in het vliegtuig wil is Transavia prima.



U en T klasse zijn inderdaad precies dezelfde stoelen, maar dan tegen een verschillende prijs.





Denk je dat je bij KLM niet voor je eten en drinken betaald? Think again, gemiddelde prijs van ticket is niet voor niets veel duurder dan bij bv Transavia.



Verder: zelf ben ik te spreken over Transavia qua confort en personeel. Martin Air heb ik ook mee gevlogen maar dat is alweer meer dan 10 jr terug, In iedergeval is het een maatschappij waar ik weer mee zou vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Wie ben jij om zo een oordeel te vellen over mijn mening? leg mij dat maar eens uit....?



Bettyboop, ik heb zelf jaren als stewardess gewerkt dus ik denk dat ik wel meer vliegervaring heb dan jij. Ik heb in die tijd ook heel veel met passagiers gesproken en ik vind jou typisch zo iemand die meteen een heel uitgesproken mening heeft gebaseerd op misschien 2 keer vliegen per jaar en dan ook nog een mening hebben gebaseerd op horen zeggen (je ouders die met een Turkse luchtvaartmaatschappij vlogen).

Ik moet wel zeggen dat het me altijd is blijven verbazen hoe dingen ineens anders gezien worden als het over de luchtvaart gaat. Je moet van A naar B en zolang het veilig is, zou ik me daar verder niet zo druk over maken. Het verbaast me trouwens altijd dat mensen zo bezig kunnen zijn met een relatief zo kort gedeelte van de vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Oja, en bedenk dat iedere vlucht weer anders is. Stel je vliegt met KLM en je het toestel is vertraagd (kan altijd gebeuren, maar dan net op jouw vlucht), of je vliegt met Martinair en je hebt toevallig met een stewardess te maken die minder vrolijk is (zijn ook maar mensen hoor). Het is maar een momentopnamen, dan kun je niet meteen zeggen dat KLM altijd vertraagd is of bij Martinair het personeel chaggrijnig is.
Alle reacties Link kopieren
. Het verbaast me trouwens altijd dat mensen zo bezig kunnen zijn met een relatief zo kort gedeelte van de vakantie.





en dan dat kleuterachtig geklap van nederlanders als ie landt.............

tenenkrommend..................:$
Alle reacties Link kopieren


Hoi Elmoni,



Waarom ga je niet gewoon naar het reisbureau, kunnen ze je alles vertellen over de diverse maatschappijen. Mijn (reisbureau)ervaring is dat Arkefly het afgelopen seizoen veel problemen heeft gehad, zou ik niet zo snel mee gaan! Turkse charters is niks mis mee, je krijgt zelfs nog wat te eten aan boord. Wel is de kans groot dat je ongunstige tijden krijgt als je met een turk vliegt omdat hun andersom charteren. Martinair biedt de mogelijkheid om een stoel met meer beenruimte te boeken, dus als je lang bent is dat wel weer een pluspunt. En Transavia gaat de laatste jaren beter (veel minder vertragingen dan vroeger, toen we het nog transvertragia noemde) hier serveren ze alleen geen gratis dranjkjes en maaltijden aan boord. 



Groetjes Jaylyn 
Wij zijn dit voorjaar bij diverse reisbureaus geweest omdat we voor de reis die wij wilden konden kiezen tussen Martinair en Arkefly. Omdat we vorig jaar hoorden dat er nogal wat klachten waren over Arkefly, wilden we daar eigenlijk niet mee gaan, maar wat bleek... bij alle reisbureaus hadden ze dezelfde ervaring: vorig seizoen waren er nog meerder klachten binnengekomen over Arkefly, maar het afgelopen seizoen had men veel meer klachten over Martinair gekregen. Kortom... het kan enorm wisselen en het ligt ook helemaal aan de omstandigheden, zoals anderen ook al zeiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven