Barcelona, tips wat wel en wat niet te doen.

12-05-2007 09:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk zijn de vliegtickets geboekt!! We gaan naar Barcelona, maar wie heeft er tips over wat we daar echt moeten bekijken? ( liefst low-budget, aangezien we studenten zijn en de reis al duur genoeg was....)



Ook zou ik graag willen weten waar we het beste bv. eten kunnen halen/uit eten gaan? ( op de markt, toch in de supermarkt, in de stad, buiten de stad etc. etc.)



Alle tips zijn welkom!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij gaan binnenkort ook naar Barcelona...! Wanneer gaan jullie?



Hebben jullie ook een hotel? Dat heeft ons nl nog wel wat pijn en moeite gekost.

Ik ben nog nooit eerder echt de stad Barcelona in geweest, dus over mijn ervaringen kan ik je niet veel vertellen.



Maar misschien wel een tip, op www.transavia.nl kun je een brochure over Barcelona downloaden met alle tips & tops, en met veel praktische info.



Succes!

Meike
Alle reacties Link kopieren
Net geweest en hier wat tips:



Lekker eten: Japans bij UDON noodle bar & restaurant:  centraal gelegen op straat: Princesa 23. Echt heerlijk. Heerlijk gegeten voor weinig geld. Echt verrukkelijk!!!



Parc Guell, bus turistique = heel handig, je kan overal uitstappen en weer instappen, soort luxe taxi. Lekker middagje strand is ook heerlijk. el borne is de leukste wijk vonden wij. parc ciutadel...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meike!



Wij gaan begin juli naar Barcelona en we gaan niet in een hotel. We gaan met een tentje naar een camping een paar kilometer van Barcelona. Ik heb namelijk een hekel aan hotels......

Veel plezier in Barcelona!
Alle reacties Link kopieren
De bouwwerken van Gaudi zijn absoluut de moeite waard! Sagrada Familia, Parc Guell, La Pedrera (casa mila), Casa Batllo........

Verder.. relaxen onder een palmboom in Ciutadella Parc, mensen kijken op Las Ramblas, La Boqueria (enorme versmarkt .. veel fruit, groente, vis, vlees, kaas), Barri Gotic (de gotische wijk) Port Olympique, 'picknicken' op Placa Reial.... Een dag winkelen in El Borne.. De bus turistic is een ideale manier om je te verplaatsen en veel te zien van Barcelona. Je koop een dagkaartje (of eentje voor 2 dagen..) en je kunt in en uitstappen waar je maar wilt. Erg handig!

Er is enrom veel te zien in Barcelona, en vaak krijg je met een CJP-pas of studentenkaart korting... Maar het is redelijk betaalbaar vond ik..

Kijk ook op www.barcelonagids.com ... en inderdaad op de site van transavia (www.transavia.com) staat een handig 'reisgidsje'.



Hopp dat je er wat aan hebt.. heel veel plezier!!!!
Alle reacties Link kopieren
vooral niet doen:



s nachts vanaf Barceloneta langs de haven richting Las Ramblas lopen... Het stikt daar van de mannen die je een 'strong dick' aanbieden..
Alle reacties Link kopieren


Hoi Meike!



Wij gaan begin juli naar Barcelona en we gaan niet in een hotel. We gaan met een tentje naar een camping een paar kilometer van Barcelona. Ik heb namelijk een hekel aan hotels......

Veel plezier in Barcelona!






Hallo!!



Mag ik vragen welke camping je dan heen gaat? Mijn vriend en ik gaan ook begin augustus en willen een paar dagen op een camping bij Barcelona verblijven. We weten echter nog niet welke nu goedkoop en goed bereikbaar is...



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de kathedraal in de Gotische wijk altijd erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
En let extreem goed op je spullen. Ik ken geen enkele andere stad waar ze zo vaak proberen je te rollen of te beroven. En ik woon in Amsterdam, 't is niet dat ik niks gewend ben of zo ;)
Alle reacties Link kopieren
Tip: ga zeker IN de Sagrada Familia. Als je deze kerk waar eeuwig aan gebouwd wordt bezoekt, denk je eerst misschien wat moet ik in deze bouwval, maar je kunt in de torens helemaal naar boven klimmen. En dat is supergaaf! Dan heb je een fantastisch uitzicht over de stad!



Neem zeker je studentenkaart mee, dan heb je op veel plaatsen korting!

En ga afdingen, want overal valt wat van de prijs af te halen.
Alle reacties Link kopieren
Héééle goeie zaak voor een stevige lunch: Mu Bufet. Superverse saladebar boven, drankje erbij en vervolgens naar beneden voor wokgerechten en pizza. All you can eat voor maar 10 euro! Erg lekker gegeten.

Adres: Escudellers 23-29 (zijstraat van de Ramblas)
Alle reacties Link kopieren
www.barcelonagids.com is een erg goeie site, daar kun je vast wat vinden.



Qua eten zijn in elk geval erg leuke en (betaalbare) tips:



- Buenas Migas (broodjes, gebak etc) heel knus;

- Maoz: die heeft de lekkerste falafel.





veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou juist niet met de bus turistique gaan, je moet zoooo lang wachten voor je in kunt stappen. Het ligt er ook aan hoeveel dagen je hebt. Met drie volle dagen kun je alles wel zien, maar dan heb je geen tijd om te winkelen..

Alle eerder genoemde plaatsen zijn enorm leuk om te bezoeken. In Port Vell, de haven, heb je ook nog het Aquarium, heel gaaf om te bezoeken.

Je kunt in principe als je wilt kamperen één van de plaatsjes ten noorden van Barcelona kiezen, dan pak je de trein. Er zijn leuke badplaatsen op een half uurtje treinen. Retourtje voor 4 euro, dat is niks!

Kijk uit waar je gaat eten, voor je het weet wordt je afgezet. Kijk voor echt leuke tentjes zonder al te veel toeristen in de zijstraatjes, waar vaak de leukste knusse pleintjes zijn!!

Op La BoQuiria, zo'n markt aan de Ramblas, kun je heeerlijk tapas en andere superverse schotels eten, maar je bent wel zo 20 euro pp kwijt, dan zit je nog niet eens vol.

Ik zou trouwens niet snel echt in het hoogseizoen naar Barca gaan, de wachttijden kunnen heel lang zijn, ook voor de entree. En in die drukte is de kans om beroofd te worden alleen maar groter. Ik ken verschillende mensen die beroofd zijn! Let op vrouwen die je een bloem willen aanbieden of plaatsen waar straattheater is. Terwijl jij staat te kijken, is er iemand die je tas snel openritst. In die drukte wordt er immers wel meer tegen je op gedrukt en heb je t niet in de gaten.

Succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven