Taalvakantie Spaans

14-05-2007 22:43 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,Ik ben van plan deze zomer mijn Spaans bij te spijkeren tijdens een taalvakantie. Iemand ervaring hiermee in Spanje of Latijns Amerika? Ik ben vooral benieuwd naar organisaties waarbij de groep cursisten qua leeftijd ouder is dan 25 jaar. Zelf ben ik 34.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben zelf in Zuid Amerika geweest, in Peru en dat is me erg goed bevallen. Ik had 4 uur per dag les, 5 dagen in de week en dat een maand lang. Ik zat bij een gastgezin, zodat mijn spaans snel vooruit ging. Bij die school waar ik zat kon je ook zelf voor je verblijf zorgen, als je dat liever wilde.

Ik was destijds 22, maar veruit de jongste. De meesten waren tussen de 25 en de 35, maar er zaten er ook een paar van 50+ en zelfs een man van 75!



Als ik jou was, zou ik rechtstreeks bij de school van je keuze zelf boeken, als je het via een Nederlandse organisaties boekt, betaal je veel meer!



Ik vond het zelf een superleuke ervaring! Buiten schooltijd had je ook voldoende tijd om het land te bekijken en leuke dingen te doen. Door de school werd ook behoorlijk veel georganiseerd.



Dit was mijn school:

http://www.latinoschools.com/index.htm



saludos!
Alle reacties Link kopieren
IK ben ong. 8 jaar geleden in Mexico geweest. Helaas maar 3 weken, dat was echt veel te kort. Ik zat in een gastgezin en kreeg daar ontbij en diner. Heel leerzaam want mijn gezin sprak geen engels en ik (nog) geen Spaans.



Ik heb een geweldige tijd gehad. 5 dagen ong. 6 uur per dag les en leren. daarnaast gingen we wat we geleerd hadden, ook in praktijk brengen dus bijv. naar de supermarkt. naast de studie-uren werden er genoeg excursies georganiseerd door de school. Of intercambios; dan zat je met een paar Mexicanen die Engels (of Duits) wilde leren eerst in het Engels te praten en daarna in het Spaans, of salsalessen. Ik ben studytravel geweest, was erg goed geregeld allemaal en het was in alle leeftijden (ik was zelf 22). Ik zou zeggen; zeker doen want het is echt een super ervaring!
Alle reacties Link kopieren
tnx ladies! ik heb inmiddels meer onderzoek gedaan en schrok toch wel van de ticketprijzen naar bijv. Ecuador. Omdat ik echt twee weken Spaans wil leren en er geen langere periode aan vastplak kies ik daarom toch voor Spanje, en dan Malaga. Ben nu aan het zoeken naar een leuk instituut.
Alle reacties Link kopieren
in Dominicaans Republiek kan je ook spaans leren op de Spanish Language School, terwijl je vakantie viert.

:P



je boekt gewoon een vakantie en kan ter plaatse aanschuiven, s'ochtends.

smiddags naar het strand en het geleerde in praktijk brengen.



als je meer info wil (plaats), hoor ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
niks dure taal cursus.

$ 5,- per ochtend.
Alle reacties Link kopieren
tnx ladies! ik heb inmiddels meer onderzoek gedaan en schrok toch wel van de ticketprijzen naar bijv. Ecuador. Omdat ik echt twee weken Spaans wil leren en er geen langere periode aan vastplak kies ik daarom toch voor Spanje, en dan Malaga. Ben nu aan het zoeken naar een leuk instituut.






malaga zit je best goede omgeving denk ik, Ik heb zelf jaren geleden in Nerja een cursus gedaan. Is een plaatsje aan het strand dus s middags daar t huiswerk maken.nerja zal er nu wel heel anders uitzien dan toen, denk dat t een stuk toeristischer is geworden.

Als je niet perse zee wilt denk dan ook eens aan Salamanca, is een echte studentenstad, met een heerlijk plein vol terrassen.(als ik weer zou gaan voor een opfriscursus ging ik daarheen.

Ik zou ook eerder voor Spanje kiezen dan voor Zuid Amerika , omdat t Spaans daar toch anders uitgesproken wordt. Ik denk dat je dat een beetje kunt vergelijken met iemand die in Belgie Nederlands leert en dan op vakantie naar Nederland komt.

Om jullie even voor te zijn, nee ik heb niets tegen Belgie, en tegen t vlaams ook niet,ik woon vlak bij de grens dus versta t best goed was alleen maar even als voorbeeld.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Same in Nicaragua: in de meeste plaatsen kun je gewoon uren priveles boeken voor ong. 5 dollar per uur.



Verder zou ik niet alleen kijken naar een leuke bestemming, maar ook naar het spaans dat je er gaat leren. (bijv. Cuba of Argentinie lijken me een prachtig landen, maar spaans leren zou ik ergens anders doen).



Wat dat betreft is Malaga (of bijv. midden-Mexico) wel een goede keus, denk ik... De mensen die ik ken uit Andalusie hebben niet zo'n enorm Spaans accent (Zzzzzapatos;)) en praten voor bijna iedereen wel heel verstaanbaar.
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonfamilie, vrienden etc. komen uit Andalusia maar ik kan niet zeggen dat ik ze goed versta, dan moet je toch echt naar Salamanca :-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonfamilie, vrienden etc. komen uit Andalusia maar ik kan niet zeggen dat ik ze goed versta, dan moet je toch echt naar Salamanca :-)
Grappig, ik heb in de eerste instantie ook spaans geleerd in Mexico en vind juist in Andalusia het spaans het duidelijkst in vergelijking met o.a. het westen, Madrid en natuurlijk Barcelona...hoewel je na een tijdje het catalaans ook wel een beetje mee kunt brabbelen:D Salamanca zelf ben ik nooit geweest.



OT: ik ben achteraf wel heel blij dat ik geen Spaans in Spanje heb geleerd, maar in Amerika. Ik heb het gevoel dat dat neutraler is en je daarna minder problemen hebt met verschillende (Latijns-Am.) dialecten.
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Malaga twee weken een taalcursus gedaan en ik vind Malaga wel een relaxte stad. Ook nog op redelijk bereisbare afstand van steden als Granada en Sevilla (voor in het weekend) en genoeg te doen. 



Als je echt het toeristische strand met boulevard wilt, dan moet je in Torremolinos zijn, ligt daar ook niet zo heel ver vandaan. 



Maar Malaga zelf heeft een leuk centrum, een winkelcentrum met bioscoop, een openlucht bioscoop, een strand, beetje cultuur, paar barretjes. Ik heb me er prima vermaakt. Het is niet heel toeristisch als stad zijnde, maar dat is juist eigenlijk wel zo prettig vond ik.



Oh, enne... een film in de bioscoop in het Spaans kijken: doen hoor! Toch best leerzaam en als het een beetje een leuke film is maakt het eventueel niet zoveel uit als je het niet zo goed verstaat ;)



Ik was daar overigens ook met Studytravel, altijd goed verzorgd (ben vaker met ze meegeweest).
Alle reacties Link kopieren
ik heb zo t idee dat we t koole niet echt makklijker maken :?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

@kiks, nlies en maria: wat was de gemiddelde leeftijd op de locaties waar jullie een cursus hebben gevolgd?

Dom. Republiek lijkt me erg leuk zeg!



En Nerja is overigens nog steeds heel leuk om heen te gaan .:)
Alle reacties Link kopieren
aluna, dan moet ik even rekenen(en dan dringt gelijk weer door dat t al aardig lang geleden is.Ik denk dat ik zelf ergens tussen de 30-35 was.en als ik zo terugdenk waren er wel wat van mijn leeftijd maar t grootste deelnjaar of 10 jonger.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb in 2000 een weekje spaans in Salamanca gedaan via study travel. Omdat het maar een weekje was en ik had ook maar een weekje om een en ander te regelen, vond ik een organisatie wel handig (achteraf was ik ook tevreden over de organisatie). Je kunt ook eenvoudig rechtstreeks via het instituut boeken. Kijk op: www.escuelai.com. Ik was heel erg te spreken over de kwaliteit van het onderwijs daar. De jaren erna dat ik in Ecuador, Guatamala en Bolivia verder spaans ben gaan leren op verschillende scholen, haalden het niveau bij lange na niet (was wel eveneens super gezellig hoor :). Studeren in Latijns America is naar mijn idee qua geld pas voordelig als je langer dan vier weken gaat ofzo en/of er evt. een reis aanvast boekt.



De school waar ik op zat in Salamanca geeft ook les in Malaga, geloof ik. Maar mag ik je er op wijzen dat als je tijdens de schoolvakanties gaat EN naar de kust wil, de kans op jongeren van begin twintig of jonger toeneemt? Ikzelf ging rond deze tijd (mei) en was de enige nederlander (was goed voor mijn spaans) en iedereen was rond de dertig. Ik weet niet hoe dat in Malaga is. Maar ik kan Salamanca echt aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de gemiddelde leeftijd toch tussen 20-25 lag. Maar dat ligt er vermoedelijk ook aan wanneer je gaat. Ik was midden in de zomervakantie daar meen ik. Als je wat meer gaat in de maanden buiten de standaard school- en studentenvakanties denk ik dat de leeftijden wel wat ouder zullen zijn.
Alle reacties Link kopieren
daar zeggen jullie me wat....inderdaad, ik ga MIDDEN in de schoolvakantie... Ik werk zelf in het onderwijs en heb zoveel vakantie (*zucht*), ik wil deze zomer ook graag weg. En als ding 'om alleen' te gaan leek deze variant me wel wat. Plus dat ik mij laatst in Barcelona weer zo slecht in het Spaans kon uitdrukken, heb meer Frans/Italiaans gesproken ;-) Studytravel heb ik gebeld en zij noemden Malaga wel als plaats waar de gemiddelde leeftijd hoger ligt. En waarbij ik vantevoren info kan krijgen over de leeftijd van de andere mensen in de groep. Dus dat zit snort, nu maar eens boeken dat ligt het vast. Tnx voor al jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, dan passen wij er wel tussen!
Alle reacties Link kopieren
@kiks, nlies en maria: wat was de gemiddelde leeftijd op de locaties waar jullie een cursus hebben gevolgd?

Dom. Republiek lijkt me erg leuk zeg!





ja, dominicaans is SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

enne............ja, die leeftijd..........................(only a number :D)

heb het zelf nog niet gedaan hoor, maar in D.R. kan je ook naast je spaans je duik brevet halen...............
Alle reacties Link kopieren
en naast spaans leren en je duik brevet halen.

het is gewoon een prachtig mooi eiland.

zon, zand, zee, zex (niet)................;)

prachtige weelderige natuur, ontzettend leuke mensen, lekkere swingende muziek, heerlijke stranden, lekker eten & drinken - baco's (=bacardi&cola) voor 2 euris -

wat wil een mens nog meer?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:D
Alle reacties Link kopieren
En al geboekt bij Studytravel of elders?

Zelf ben ik ook geinteresseerd om gedurende 2 weken Spaans te leren in of Sevilla of Malaga. Heb net de site van Studytravel gecheckt.

Ik wil begin september gaan, dus ik denk dat er dan wat meer variatie in leeftijd is want niet in zomervakantieperiode en dus niet alleen hele jonge studenten..tja..ik benzelf 38 (okay..it's just a number...maar toch..)

Vraag: weten forummers hier meer over verblijf in de residenties of zat men meer bij gastgezinnen? Dank voor antwoord
Alle reacties Link kopieren
In 2004 heb ik 2 weken taallessen gevolgd in Salamanca. Is me erg goed bevallen! Inderdaad wordt de uitspraak van het Spaans hier als het meest 'zuiver' beschouwd en ik ben nog iedere dag (nou ja) blij dat de grammatica er zo goed ingestampt is.

 

Ik heb dit geboekt via adelante (voor de zekerheid even googlen maar ik geloof dat het www.adelante.nl is) en de gemiddelde leeftijd in de school was weliswaar 20-25 maar er waren genoeg mensen die ouder waren.



Twee jaar geleden ben ik in Guatemala geweest voor een opfriscursus en ook dat is me goed bevallen want dat was privéles van een hele lieve juf maar inderdaad, het ticket erheen is misschien wat prijzig als je maar twee weken hebt....
Alle reacties Link kopieren
zo, hèhè....ik heb geboekt bij Studytravel. Is idd tikkie duurder dan rechtstreeks maar à la. Ik ga naar Malaga, Instituto Malaga vanaf 26 augustus. Twee weken Spaans en heb er dan wat dagen aan vastgeplakt om met mijn vers opgedane Spaans nog meer van het land te verkennen. Als accomodatie heb ik bij de school een kamertje geboekt, daar schijnen juist de mensen wat ouder te zijn. Het duurde allemaal wat langer door toch wat koud water vrees om iets vast te leggen maar ben hartstikke blij dat ik het heb geregeld. Top, gracias voor jullie support!
Alle reacties Link kopieren
he Koole..goed dat je geboekt hebt. Ole!!

Ik zit nog te twijfelen..Wil altijd al Spaans leren. En ben 38 jaar en zit zo van..ja of de nee op zo'n school.

Malaga is ook mijn 1e keuze want geweldige stad en zo'n kamer in resedentie is mooi. Wil ook gaan..wel 1 persoonskamer, maar wat een prijzen(700 euro en dan nog rest bij). Ga jij 2 weken ad studie?
Alle reacties Link kopieren
Si. Van 26 augustus t/m 8 september en ga dan nog een aantal dagen mijn zojuist opgedane Spaanse kennis elders testen. Ik had net de pech dat ik de laatste week van het officiële hoogseizoen meepik, waardoor er een seizoensextra van 42 euro per week opkomt. Bij elkaar is mijn rekening 854 euro. Heb ook een 1 persoonskamer in de schoolresidentie. Ik heb het dus bijStudytravel geboekt. Dit is de directe link naar het instituut, het zal vast wel wat schelen als je rechtstreeks boekt: http://www.malacainstituto.com/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven