Marrakech als stedentrip?

28-10-2012 22:05 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens per jaar gaan mijn man en ik samen een weekendje weg. We proberen ieder jaar een nieuwe stad uit en we hebben voor de eerstvolgende keer ( waarschijnlijk in maart of april) Marrakech in gedachten. Maar is dit leuk als stedentrip? Kan je er een beetje shoppen en rond lopen zonder overal naar binnen getrokken te worden en is er ook nog wat te zien??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Marrakech nogal overroepen. Ik zou er geen stedentrip aan wijden. Het beroemde Djamaa-al-Fnaa-plein is één grote toeristenval.

Wat dat lastigvallen betreft: dat valt nog nét mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het niet mee vallen. Ik heb de pest aan plaatsen waar je de godganse tijd bang moet zijn opgelicht te worden. Nope, ik maakte een andere keuze.
Alle reacties Link kopieren
Prachtige plek, vanwaar je gemakkelijk tripjes kunt maken buiten de stad. Geweldige accommodaties om te verblijven ook. En natuurlijk, zoals op de meeste toeristische plekken moet je natuurlijk ook in Marrakesh op je hoede zijn, maar een behoorlijk westerse insteek vond ik de mensen daar naar toeristen hebben.

Ik zeg, doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar in Marrakech geweest, en ik vond Istanbul leuker en mooier.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een aparte stad en zou er niet zo snel nog een keer naar toe gaan. Maar vond het wel interessant, zeker als je maar een dag of vier gaat. Dat is zeker wel de moeite waard. Wel de nieuwe stad ook opzoeken.



Ben nog niet vaak van de ene verbazing in de andere gevallen als daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar ook naar Marrakech geweest. Vond t qua toeristische insteek niet echt boeiend. De Djamaa-al-Fnaa-plein is leuk voor een keer en de bazaar is wel grappig om een keer meegemaakt te hebben. Ik vond t op de bazaar erg meevallen met het meelokken. Zonnebril op en gaan met die banaan.

De Jardin de Majorelle was erg mooi en Les tombeaux Saadiens was ook wel indrukwekkend.



Voor een weekendje leuk om te doen, maar zou zeker Rabat er nog aan vastplakken.
Alle reacties Link kopieren
Marrakech staat in mijn top 3 van mooiste plekken op de wereld (maar ik hou van middeleeuwse Arabische architectuur). En ik deel de kritiek erop hierboven helemaal niet.



Misschien kun je op Internet wat plaatjes opgooglen? And make up your own mind?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er twee keer geweest, tweede keer voor werk, en vond het geen leuke stad. Veel lastig gevallen, plein enorm overtrokken. Elke keer als ik iets lees over die stad, sprookjesachtig, etc., vraag ik me af of ik wel in dezelfde stad ben geweest. Dus nee, ik zou er niet naar toe.gaan maar inderdaad, smaken verschillen natuurlijk, ik ken ook mensen die er helemaal gek van zijn!
Er zijn mooiere steden in Marokko (Fez! ), maar ook in Marrakech is genoeg te zien en te winkelen. Ik vond het allemaal wel overtrokken toeristisch en gehyped, maar als je daar doorheen kunt kijken is het wel een weekendje waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een weekendje Marrakesh veel te kort vinden. Wat zijn de overge steden die je samen hebt gezien? Want als stedentrip is het leuk maar er is zoveel meer te zien in de omgeving.



Istanbul (ook niet voor een weekendje overigens maar eerder een dag of 5,..) val meer te zien en te doen dan in marrakesh, of je moet de hele vallei meenemen tijdens je tripje.



Maar een prachtige riad in de stad is natuurlijk wel echt heel erg romantisch. Ik kan (nog) geen plaatjes plakken maar google even op riad en marrakesh en je bent verkocht! Veel plezier!
Hi Biol,



Ik vond Marrakech super! Leuke sfeer en mooie stad. Als je een paar dagen hebt zou ik wat tripjes gaan doen als ik jou was bijvoorbeeld de trein naar Rabat nemen, ook een leuke stad En de treinen zijn daar prima geregeld (NS-achtig) en niet duur. Aanrader.



Groetjes,



Sanne
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Marrakech de enige niet-leuke stad in Marokko. Wij waren er in maart, dus nog niet veel toeristen en als enige toeristen werden we dan ook echt overal lastiggevallen, door verkopers, eettentjes, mannen op het djemaa al-fna plein, die aan je zaten. De omgeving schijnt wel heel mooi te zijn, maar dan is een weekendje te kort lijkt mij.



Deze ervaring had ik niet in de rest van Marokko(Rabat, Tanger, Casablanca, Agadir, Fez), daar vond ik de mensen juist heel vriendelijk, zagen je niet als potentiele geldspendeerders. Ik zou dus eerder naar Fez gaan. Rabat zijn niet veel toeristische dingen te doen en Fez vond ik prachtig. Dat traditionele wat Marrakech ook heeft, van die oude ambachten in de medina's, maar dan honderd keer minder druk en benauwend en ook prachtige omgeving. Fez is ook genoeg voor een weekend, dan heb je het wel gezien.. Marrakech zou ik echt naar toe gaan als je meer tijd hebt om ook naar de omgeving te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Marrakech is voor mij nummer 1.

Djamaa-al-Fnaa-plein is overdag en s' avonds helemaal geweldig. Je kan daar uren shoppen.

Je kan gemakkelijk tripjes buiten de stad maken.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Marrakech the place to be!!!!!

Rabat en Meknes vond ik echt 3 keer niets. Fez nog wel radelijk.

Maar Marrakech, geweldig!!!



Dat plein heerlijk! (en ja je wordt opgelicht of kunt opgelicht worden, maar goed dat kan in Barcelona op de ramblas ook)

Heerlijk slenteren door de steegjes, koffie drinken op de dakterrassen, lekker winkelen, langs de tuinen van Majorelle (geweldig!).

Ja.....ik ga nog een keer terug.

(net als naar Istanbul....ook geweldig!)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Marrekech ook een leuke stad en het Djema-el-Fna plein echt een bezienswaardigheid. Je kunt er ook heerlijk eten bij zo'n mobiel eettentje, en dan eentje waar veel locals zitten.



Wat betreft het shoppen enzo moet je even de knop omzetten dat de cultuur anders is dan bij ons. Maar in het Arabisch 'Nee, bedankt' zeggen doet echt wonderen En is het ook nog eens heel goedkoop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven