Emigreren naar Australie

18-12-2012 23:38 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



MIjn vriend en ik zijn van plan om binnen 5 jaar te emigreren naar Australie:-)

We hebben op internet al veel informatie gevonden waaronder emigratieplein.nl waar o.a. een stappenplan te vinden is wat ons best handig lijkt om dat te gaan volgen!

Boeken mbt imigratie gaan we binnenkort lenen bij de bieb; wij hebben ons al geregistreerd op een emigratie-forum + kaarten hebben we gereserveerd voor de emigratiebeurs 2013!



Echter zouden wij het leuk vinden als mensen die al geemigreerd zijn naar Australie/of mensen die er middenin zitten/of mensen die ook plannen hebben om te emigreren naar Australie, hun ervaringen met ons willen delen!



Wij zijn benieuwd!!!



Groetjes,

Tamara & Pierre
Be yourself and enjoy every minute of the day;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotusbloem79 schreef op 26 december 2012 @ 21:00:

Dankjewel voor je reactie!

Inmiddels heb ik al wat boeken gelezen over Australie en weet nu wat voor klimaat ik daar kan verwachten: was voor mij wel een verrassing dat je daar ook alle weeromstandigheden kan verwachten net als in NL!

Ik heb ook gelezen hoe het zit met sociale voorzieningen: hier krijg je alles-in-een aangeboden: daar in AU moet je jezelf bijverzekeren en dan zit je ook goed.

Uiteraard gaan we eerst samen met vakantie naar AU voordat we de emigratie op een gegeven moment in gang gaan zetten: dat hoort zowieso bij de eerste stap van 'orientatie' maar dat blijkt steeds over het hoofd te worden gezien;-)

En wie weet, nadat we eerst zijn gaan orienteren en erachter komen dat AU niet het land is waar wij een een nieuwe toekomst kunnen hebben, dan gaan wij kijken wel land dan misschien wel goed bij ons kan passen en dan beginnen we weer opnieuw met stap 1 van de stappenplan:-)

1 ding is zeker: wij willen emigreren!Bovenstaand bericht was bedoeld voor Hallon
Be yourself and enjoy every minute of the day;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotusbloem79 schreef op 26 december 2012 @ 21:10:

Je hoeft mij niets te vertellen wat je niet wil vertellen;-)

Maar je hebt al heel wat met mij gedeeld en dat waardeer ik zeer!

Ik heb nu een beetje een indruk gekregen hoe het zit met emigreren met als emigratieland AU.

Wij zijn al goed bezig door informatie in te winnen door boeken te lezen die worden aangeraden mbt emigreren naar AU en dat helpt ons ook heel goed om een indruk te krijgen hoe het allemaal werkt in dat land etc. etc.

De eerstvolgende stap is met vakantie gaan naar AU om de boel te verkennen + onze familieleden op te zoeken die daar wonen die ons een beetje wegwijs kunnen maken.Bovenstaand bericht was bedoeld voor gember999
Be yourself and enjoy every minute of the day;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:ki_wi schreef op 20 december 2012 @ 04:31:

[...]





Hi! Ook ik hou het liever een beetje vaag, maar we wonen in 1 vd grootste steden van het land We zijn op een gesponsord visum omdat mijn vriend hier werk vond en dat was idd in 1 van die gewilde beroepsgroepen. Dat visum is dan ook direct geldig voor mij (en evt kinderen als je die hebt).

De reden dat we terug gaan, is dat het voor ons altijd een tijdelijk iets is geweest. We zeiden 2 tot 3 jaar en het is straks dan 3. We hebben altijd geweten dat we uiteindelijk weer terug naar NL willen dus straks na 3 jaar is het gewoon mooi geweest, een geweldige ervaring.

Succes met het orienteren en vooral veel plezier - ik vond dat een erg leuke en spannende periode.



Dankjewel voor het delen van jouw/jullie ervaring mbt emigreren naar het land AU!

Ik ben erg benieuwd hoe het ons zal verlopen: dat we een keer gaan emigreren staat vast, maar dat het AU gaat worden kan ik natuurlijk niet voorspellen ook al is dat wel onze eerste keus.

Bedankt voor alles en jij/jullie ook veel succes straks als jullie weer teruggaan naar NL!
Be yourself and enjoy every minute of the day;-)
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer mensen hier op het forum die er wonen? En wat zijn jullie redenen geweest om te emigreren en zou je terug willen?



Bovendien vraag ik mij af of TS er inmiddels al woont als die nog actief is hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven